PDA

View Full Version : handrem doet niks meer na vevrangen remblokken.

golf2 abuh
10-08-2012, 18:05
hallo,

ik heb gister de achter remblokken van mijn golf 2 gti 16v vervangen.
had de remzuigers zoals het hoort, draaiend terug geduwd, en bij het monteren heeft er niet veel meer ruimte dan 1 mm tussen de buitenkant klauw en buitenste remblok gezeten. na dat ik daarna een paar keer mijn rem heb ingedrukt en een stukje ben gaan rijden, werkt mn handrem niet meer.

zelfs als ik m onderhand door het dak heen trek kan ik de auto nog zo wegduwen. heeft iemand hier ervaring mee, of moet ik de kabel zelf (achter mn handrem bijstellen o.i.d.

alvast bedankt!

darksupra
11-08-2012, 10:47
Zeker weten dat je kabels nog goed zijn of je hevels niet vast zitten, heb je wel weerstand aan je handrem of trek je hem makkelijk omhoog?

golf2 abuh
11-08-2012, 13:15
ja het lijkt me sterk dat de kabels ineens niet meer goed zijn. want voor het vervangen van de remblokken deed de handrem het wel nog gewoon goed. er zit denkvwel iets wat weerstand maar dat is niet veel.

golf2 abuh
11-08-2012, 14:02
en de hevels van de handrem zitten niet vast, want heb nog gekeken wat ze deden toen ik de blokken had vervangen en de wielen er nog af h, en toen trok ue de hevels / kabels wel aan, maar koj ik de schijven nog gewoon draaien...

VeeDubber
11-08-2012, 16:19
Check even met een maatje of je hevel op remklauw beweegt (slag van 30-40mm) als je de handrem aantrekt

golf2 abuh
11-08-2012, 16:27
oke, zal straks eens checken, en zoja? waar zou het dan aan kunne liggen?..

golf mkII 16v
11-08-2012, 17:44
Na vervangen van remblokken moet je de kabel opnieuw afstellen
Kapje van de hevel en dan de moertjes aandraaien
Je moet bij de remklauwhevel 1mm speling hebben met de aanslagbout

golf2 abuh
11-08-2012, 20:12
aha, ja ik ben er net idd achter gekomen dat de kabels bij mn handrem hevel slap hingen, dus dan ga ik morgen eens even die moertjes aandraaien, gewoon tot de kabeltjes daarzo strak staan zodat ie met een paar tandjes omhoog de boel achter goed blokkeerd :D thx! ik ga er wel uitkomen denk ik zo.