View Full Version : Golf 1.3 naar 1.9 TDI
bt-racing
14-08-2012, 21:49
Gezien ik binnenkort mijn project ga starten loop ik nog steeds met enkele vragen.
Wat moet er nu concreet aangepast worden om de benzine om te bouwen naar diesel? In hoeverre moeten er leidingen worden aangepast?
Welke pedalen kan ik gebruiken? Ik wil het liefst de hydraulische koppeling behouden. Kan ik de pedalen uit mijn Donor Ibiza GT gebruiken?
Zoals ik al eerder had geinformeerd is de rest zo om te hangen van de ibiza maar deze vragen had ik toch nog even wat twijfels over.
Ik ga ook een poging wagen het dashboard met complete kabelboom over te hangen incl de airco.
Ik ben ook van plan om zodra de ombouw begint alles in een howto met fotos samen te gaan vatten zodat voor eens en altijd alles in 1 topic is terug te vinden.
gooigolf
15-08-2012, 08:33
Gezien ik binnenkort mijn project ga starten loop ik nog steeds met enkele vragen.
Wat moet er nu concreet aangepast worden om de benzine om te bouwen naar diesel? In hoeverre moeten er leidingen worden aangepast?
Welke pedalen kan ik gebruiken? Ik wil het liefst de hydraulische koppeling behouden. Kan ik de pedalen uit mijn Donor Ibiza GT gebruiken?
Zoals ik al eerder had geinformeerd is de rest zo om te hangen van de ibiza maar deze vragen had ik toch nog even wat twijfels over.
Ik ga ook een poging wagen het dashboard met complete kabelboom over te hangen incl de airco.
Ik ben ook van plan om zodra de ombouw begint alles in een howto met fotos samen te gaan vatten zodat voor eens en altijd alles in 1 topic is terug te vinden.
even search gebruiken ,, is hier vele malen uitgevoerd
staan alle details in beschreven , :thumbup:
bt-racing
15-08-2012, 18:33
Ik heb al gezocht maar niet gevonden wat ik wilde weten.. niet exact althans...
gooigolf
15-08-2012, 19:12
oke ,,
subframe assen en stuurhuis kun je gebruiken ibiza ,
zelfde spoorbreete ,,
pedalenset ,, corrado g60 passat 35i of b4 .. is plug en play .
aleen gatboren voor cylinder wijst hem vanzelf ..
kabelboom of aanpassen of nieuwe type door je auto leggen en pluggen ,,
alles is mogenlijk hoop je zo beetje op weg geholpen ,,
vrgr gooi ,
bt-racing
15-08-2012, 19:20
Dat gedeelte wist ik al zon beetje...
Maar in hoeverre passen die ibiza pedalen niet?
En hoeveel meer werk heb ik om de benzine naar diesel om te bouwen? Moeten er nieuwe leidingen worden gelegd of kan ik de bestaande hergebruiken?
Dat ik het subframe etc etc kan hergebruiken was mij al duidelijk :)
Ook vroeg ik me af of ik met milde aanpassingen direct de hele stuurstang met contactslot en al over kan bouwen
gooigolf
15-08-2012, 22:20
Dat gedeelte wist ik al zon beetje...
Maar in hoeverre passen die ibiza pedalen niet?
En hoeveel meer werk heb ik om de benzine naar diesel om te bouwen? Moeten er nieuwe leidingen worden gelegd of kan ik de bestaande hergebruiken?
Dat ik het subframe etc etc kan hergebruiken was mij al duidelijk :)
Ook vroeg ik me af of ik met milde aanpassingen direct de hele stuurstang met contactslot en al over kan bouwen
hallo ..
leidingen hoef je niks aan te doen
pedalenset is wel mogenlijk, van ibiza maar heb je meer werk van kwa aanpassingen , vandaar dus corrado etcc ..
als je alles na nieuw type wilt ombouwen ,hoef je aleen slot maar overzeten ivm bevestiging .stuurkolom kan dan blijfen zitten ,,
als je stuurbekrachtiging wilt hoef je aleen kriuiskoppling over te zetten ,
gr gooi
Turbo-Variant
16-08-2012, 00:55
Retourleiding (brandstof) van de meeste 1.3 motoren is dunner dan de retourleiding van dieselmotoren.
gooigolf
16-08-2012, 07:16
Retourleiding (brandstof) van de meeste 1.3 motoren is dunner dan de retourleiding van dieselmotoren.
ja scheelt een beetje maar krijg je geen problemen mee , :thumbup:
net 1 gedaan werkt prima ,
bt-racing
16-08-2012, 19:45
Dat zijn de antwoorden waar ik naar op zoek was Gooigolf :thumbup:
De pedalen hebben meer aanpassingen nodig omdat de bevestiging niet overeen komt neem ik aan? Ik ga wel eens kijken hoeveel werk ervoor nodig is, een pedalensetje corrado/passat ligt ook niet voor het oprapen denk ik..
gooigolf
16-08-2012, 20:38
Dat zijn de antwoorden waar ik naar op zoek was Gooigolf :thumbup:
De pedalen hebben meer aanpassingen nodig omdat de bevestiging niet overeen komt neem ik aan? Ik ga wel eens kijken hoeveel werk ervoor nodig is, een pedalensetje corrado/passat ligt ook niet voor het oprapen denk ik..
nou mooi ..
nee idd zijn erg zeldzaam ..
heb weer paar gevonden maar wil er paar op vooraad voor eventuwele ombouwingen ,tis wel te doen hoor ..maar niet plug en play :thumbup:
bt-racing
16-08-2012, 22:55
Geen interesse om er 1 te verkopen evt?
Passat's liggen toch gewoon met bosjes op de sloop?
voor je rembekrachtiger van de ibiza maak je al gaten, dan kan je net zo goed je ibiza pedalen erin zetten. ( gaten heb je al gemaakt namelijk )
zo heb ik gedaan bij mijn golf 2 tdi.
gooigolf
18-08-2012, 18:31
Geen interesse om er 1 te verkopen evt?
NEE HELAAS , HEB ER AL 1 VERKOCHT EN WIL WAT EXTRA HOUDEN , :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.