View Full Version : Veerpootlagers Golf 1 van goud ? Wie weet er een goedkopere oplossing ?
Mes amis et amies :
Met een schroefset moet je ook meteen de veerpootlagers vervangen .
Dus naar de automaterialenboermetkiespijn : zonder te lachen vroeg hij 60 euro .
Per stuk !!!!
De volgende winkel waar ze vroemvroemspullen verkochten moest er zelf om lachen uit schaamte : funfzig teuros pro stuck ..
Hoorde dat ze in Oostenrijk voor 20 euro de set lagen maar de vooruitgeschoven Volksforum leden zijn of aan het terugrijden ( nog bedankt Marco voor het terug SMSen en bellen ) of de foon staat uit want dat is goedkopert ..
Wie oh wie weet een goedkopere oplossing ?
Voor de Appie Hein bonuskaartfreaks onder ons : ze moeten wel nieuw zijn ;)
Heeft een GTI soms ook nog stuggere of zijn ze allen gelijk ?
peter139
06-05-2005, 17:13
waarom moet je ze dan vervangen? Gewoon monteren die handel! Die veerpootlagers kunnen altijd nog. Onnodige geldverspilling zeg ik dan
VolkswagenRacing
06-05-2005, 17:16
hmm.. met een schroefset passen toch de meeste vw toplagers. Vanwege de universele veerschotel
Ik heb een set rubbers en lagers van een Corrado vr6 gekocht, die zijn steviger. Maar volgens mij heb ik daar echt geen 120€ voor betaald. Dze waren van billstein.
Golf 1 => met 2 boutjes,. zoals ook bij eerste Audi80, Passat etc.
Golf 2 lijkt er in geen velden of wegen op, maar is wel een stuk goedkoper..
Of het past: geen idee, zou t niet gaan proberen.
Overigens: als de originelen nog goed zijn,.. kan je ze ook ontvetten, schoonmaken en opnieuw met lagervet vol stoppen..
Slijtage zie je snel genoeg: rubber is vervormt, lagerhuisje is niet meer plat, maakt lawaai etc..
Allart-Ghetta
06-05-2005, 18:04
IK heb iets van 25 euro per stuk betaald hier bij de automaterialenzaak, niet achterlijk duur in ieder geval.
ik meen dat ik 40 euro voor 2 betaalde... bij Schaap en Bron, de vw-sloop in Joure.
arthurgti
06-05-2005, 18:33
Heb er 36 euro voor betaald incl.verzend vanuit Duitsland.
Staan wel regelmatig te koop op ebay.de
zou zeggen check daar ff.
Ik ben nog van de oude stempel : als je veerpootlagers er al vanaf 1983 inzitten ( zeer waarschijnlijk .. ) wordt het hoog tijd om ze te vervangen . Met een schroefset belast je sommige onderdelen iets meer qua weggedrag . Veiligheid voor alles .
Maar niet ten koste van alles ( lees 120 euro ... ) ;)
PS. 40 EURO VOOR 2 NIEUWE LAGERS... ;) :) Ze verkopen daar ook nieuwe onderdelen. (my bad...)
moet ik misschien ook nog vervangen ja... als je een adresje weet gert dan hoor ik het wel!
had voor 2 monroe 60.- betaald vraag anders ff aan serge.
Serge neemt al 24 uur zijn foon niet op :(
Maar als het goed is stuurt Tommy ze vanmiddag nog op .
Wat een prijsverschillen zeg ..
Ik hoor een groupbuy aankomen ;)
bobby-digital
13-05-2005, 21:47
heb ze idd nieuw voor 20 euro per stuk gekocht in oostenrijk:D
bel hs autoparts eens die kan ze volgens mij voor een euro'tje of 30 per stuk leveren
http://www.hsautoparts.nl/
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.