Log in

View Full Version : golf 1 gti G60 / caddy 1.6D


dubster.be
17-08-2012, 07:43
Na een serieuze tijd op dit forum rond te zwerven vond ik het toch wel even tijd om m'n zeeeeer langzaam-aan projectje even te tonen.

In 2005 kocht ik me een golfje 1 gti, dat ding stond al van half jaren '90 in opslag. Is een '81er, zelfde bouwjaar als ik, en iedereen weet dat dit een prachtjaar was :rolleyes:

de gti was vervanger van de (dacht ik) in 2002 aangekochte 1.6. Nu nog spijt dat ik dat karretje weg gedaan heb
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DVC00222.jpg

250€ eurotjes lichter in de achterzak, en na een ritje van 100km kwam deze zo in m'n garage terecht
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DVC00375.jpg

ik ga hier niet alle foto's posten die ik er van gemaakt heb, maar hieronder de stappen die de auto ondertussen al heeft doorlopen.

de reden dat ik nu post is omdat de auto eigenlijk een 2de boost heeft gekregen. Ik ben redelijk lang bezig geweest met verbouwingen aan het huis, auto heeft al die tijd geduldig blijven wachten.

Ik ben er extreem blij voor dat ik niet in de verleiding ben gekomen om hem te verkopen (in onderdelen dan) of erger nog, te dumpen. Veel projecten sterven een stille dood en eindigen als "moet weg" advertentie op marktplaats of kapaza.

genoeg geluld, foto's

auto had deukje achter, uiteraard uitgehaald. Onmiddelijk maar de spatbordjes, benzinehals, voor -en achterplaat vervangen en/of hersteld
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06652.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06656.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06665.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DVC00601.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC07818.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06612.jpg

omdat ik niet zo graag plamuur gebruik, maar de hele boel vertint
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06690.jpg

na het nodige schuurwerk klaar voor epoxy en grondverf
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC07271.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC08600-1.jpg

ook de onderkant moet er aan geloven
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC08649.jpg

wielkassen zijn verbreed, komen achteraf wel de originele verbreders terug op, zal dus niet gezien worden. is enkel om de wielen weg te krijgen in de kassen
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02552.jpg

dan maar zelf gelakt in de garage. best aardig gelukt...
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02723.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02726.jpg

dubster.be
17-08-2012, 07:50
motorkap, kofferklep en alle onderdelen met dubbel plaatwerk volledig ontroest door de wonderen van de natuur(wetten)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02991.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02995.jpg

heel wat onderdelen gepoederlakt (stuur wordt nog vervangen)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC03146.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC03003.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC03002.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02718.jpg

binnenkort wordt de buitenkant van de auto herspoten.

dubster.be
17-08-2012, 07:58
in al die jaren natuurlijk wel wat goodies kunnen samensparen

htn wielen, liggen hier al veel te lang te stinken op zolder, zonde dat ze niet zouden rijden
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DVC00595.jpg
volledige uitlaat
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06916.jpg
nieuw G60 blok. Wossner zuigers, schrick nokkenas en alle andere traditionele G60 tuning
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF0050.jpg
buitenkant moet terug zo goed als origineel dus de obligate gti-striping
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC06913.jpg

en zo bouwen we rustig verder, volgens budget en tijd. een deadline heb ik niet maar zou er toch graag nog eens in rijden voordat ik moet beginnen denken aan pensioen en prostaatproblemen :D

M1974
17-08-2012, 08:41
Prachtig project. Mooi dat je het weer op hebt gepakt.

Hoe doe je dat met het ontroesten van dat dubbele plaatwerk? (Werkwijze en welke producten)

dubster.be
17-08-2012, 10:18
i v m dat ontroesten

googel maar eens op "elektrolytisch ontroesten"

eigenlijk heb je er niet veel voor nodig, behalve

-lekvrije bak waar je je onderdelen in kan dompelen
-vul je met water en soda (te vinden in grootwarenhuis dus)
-stuk ijzer onderdompelen
-de polen van een deftige batterijlader aansluiten, 1 op onderdeel, 1 op stuk ondergedompeld ijzeer
-gassen maar (ook letterlijk, je maakt waterstof)

super makkelijk en zeer effectief :cool:

Ron mk1
17-08-2012, 20:59
Heel erg mooi project dit , goed bezig ook qua opbouw .

gti-er
17-08-2012, 21:05
wordt een dikke, vooral die wielen passen er super bij! :thumbup:

VW Johs
17-08-2012, 21:13
Goed bezig . Wordt weer een fraai golfje

De Pul
17-08-2012, 21:14
gaaf project,lekker bezig zo!

mk1diesel
18-08-2012, 16:33
mooi project, blijf hem volgen

EnVeeZee
18-08-2012, 16:49
Mooi project met de goede ingrediënten! Ga ik volgen.
Wat versta je precies onder traditionele g60 tuning?

Erik Baas
18-08-2012, 17:04
elektrolytisch ontroesten

Meesterlijk idee! Let wel op dat je bij dat bad niet rookt, geen vonken trekt (schakelaars vonken ook!), en goed ventileert. Er komt nl. zowel zuurstof als waterstof vrij, en samen vormt dat knalgas, en dat heet niet voor niets zo!

PS. : Op een ander forum vraagt iemand zich af of er al een bak bestaat waar een hele VW-bus in past.... ;)

fearless
18-08-2012, 19:53
Dat wordt een mooie. Goeie wieltjes ook!
Dat elektrolytisch ontroesten ga ik ook maar eens een keer proberen.

Audi1981
18-08-2012, 21:58
Mooie aanpak :thumbup:

dubster.be
19-08-2012, 08:41
-over het elektrolytisch ontroesten nog even dit vergeten te vermelden inderdaad: zorg dat je de bak inderdaad niet zomaar effe in het berghok zet. je krijgt ontvlambare stoffen ,dus ook opletten bij het afkoppelen van de stroom. Ik trek altijd de stekker uit en dan pas haal ik de polen van de stukken ijzer.

misschien te voorzichtig maar toch...

erik baas: en ik dacht ooit iemand gezien te hebben die een volledig chassis gedaan had, met succes. Er bestaat zeker een bak die groot genoeg is om een bus in te leggen, dat doe je gewoon zo
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/CarInSwimingPool-9.jpg

wie heeft een buurman met een poeltje :D

dubster.be
19-08-2012, 08:47
Mooi project met de goede ingrediënten! Ga ik volgen.
Wat versta je precies onder traditionele g60 tuning?

dit is de volledige set-up
-nieuwe wossner zuigers naar eerste overmaat
-schrick nokkenas speciaal voor G60
-andere injectoren, zou even moeten kijken voor exacte cc maar groot genoeg
-chip van J D (dient nog aangekocht te worden)
-en voor de km'ers dat ik er mee rij, ook een getande riemset

verwachtigen heb ik er niet bij, maar een gezonde 200pk lijkt me zeker mogelijk

Jelle-Mk1G60
19-08-2012, 22:24
dit is de volledige set-up
-nieuwe wossner zuigers naar eerste overmaat
-schrick nokkenas speciaal voor G60
-andere injectoren, zou even moeten kijken voor exacte cc maar groot genoeg
-chip van J D (dient nog aangekocht te worden)
-en voor de km'ers dat ik er mee rij, ook een getande riemset

verwachtigen heb ik er niet bij, maar een gezonde 200pk lijkt me zeker mogelijk

Die getande riemset is niet echt nodig hoor voor die pk's, kost veel zonder echt invloed te hebben.

dubster.be
20-08-2012, 07:06
Die getande riemset is niet echt nodig hoor voor die pk's, kost veel zonder echt invloed te hebben.

doe ik ook niet voor de pk's :thumbup:

ik weet dat het meestal afgeraden wordt, maar ik doe maar een paar 100 tot 1000km met dat ding dus getande riem lijkt me niet direct een probleem

Gerard Polo MK2
20-08-2012, 09:43
+1 voor het vertinnen, mooi werk tot nu toe!

juurne
21-08-2012, 21:03
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DVC00222.jpg


Ik ben indertijd nog eens komen kijken naar deze golf, maar heb hem dan toch niet gekocht.

Sterk van je Klaas dat je nog steeds bezig bent met dit project! Dit wordt een echte bom :eek:

Is de gti reeds oldtimer gekeurd? Denk dat ze anders wel eens moeilijk zouden kunnen doen op de keuring.

dubster.be
21-08-2012, 21:11
Ik ben indertijd nog eens komen kijken naar deze golf, maar heb hem dan toch niet gekocht.

Sterk van je Klaas dat je nog steeds bezig bent met dit project! Dit wordt een echte bom :eek:

Is de gti reeds oldtimer gekeurd? Denk dat ze anders wel eens moeilijk zouden kunnen doen op de keuring.

tja, moest al lang af zijn maar ja, een mens moet wonen ook he :D

wordt normaal geen oldtimer maar legaal op papier gezet :thumbup:

zal er nog niet te veel over zeggen maar zou 90% zeker moeten lukken

LRR
02-09-2012, 22:17
Ziet er goed uit hoor !! Je pakt het knap aan !!

Ik blijf hem volgen..

Jelle-Mk1G60
03-09-2012, 09:57
Legaal als op roze kaart 160pk? Of gwn dagelijks keuren met g60 blok?

dubster.be
07-09-2012, 06:36
legaal op papier met G60 is de bedoeling :thumbup:

Jelle-Mk1G60
07-09-2012, 09:01
legaal op papier met G60 is de bedoeling :thumbup:

Veel succes :)
Ik weet dat het mogelijk is maar je moet wat mensen kennen en een aardig bedrag neertellen. Dat was het mij niet waard.

The Green
07-09-2012, 09:56
hou mij eens op de hoogte als dat lukt?

ik zit met rond de 400pk uit een g60 (turbo ombouw) en ik verwacht ook gezeik.. daarmee dat ik mn keuring effe uitstel, kheb nog bijna niks kunnen rijden en kheb geen zin om afgekeurd te worden en de bullen moeten ombouwen nr origineel blok..

die open lucht filter raad ik je wel echt af, heeft mij 3 laders gekost

dubster.be
07-09-2012, 15:25
Jelle: ik heb er al zo eentje rijden met "proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig", die connecties heb ik dus.
Ik wil gewoon op m'n gemak willen rijden, niet achter iedere hoek moeten kijken of ome agent daar staat...
Ik ga hier die discutie niet voeren maar wil ook niet weten wat er gebeurt als je een kind van het zebrapad maait met zo'n ding dat illegaal is opgebouwd.

Wat hebben die Nederlanders toch geluk.

the green: hou je zeker op de hooge.
Open luchtfilter is inderdaad niet al te best op G60 (en veel andere) maar vond nog niet het geschikte alternatief.
Misschien wordt het een carbon (gelamineerd waarsch) originele box ofzo, we zien wel, eerst rijdend krijgen :thumbup:

dubster.be
19-10-2012, 09:27
terug enkele weken stil gelegen, wat slorpt een huis toch tijd op :(

toch kunnen beginnen aan de remleidingen, zijn volledig nieuw, alsook de hoofdremcilinder en ook nieuwe remkrachtverdelers 3/15

http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF3524.jpg

hopelijk binnenkort remmetjes in elkaar, dan gaan we over naar het kloppend hart, eindelijk :screwy:

René
19-10-2012, 09:33
Lekker bezig hier! Maar wat een lompe remdrukbegrenzers?!

Pilongsje
08-01-2013, 15:35
Vet projectje wi moat!

Style
08-01-2013, 18:00
Lekker bezig hier! Maar wat een lompe remdrukbegrenzers?!

Lijken idd wat groot

Wel lekker bezig hier :thumbup:

Audi1981
08-01-2013, 19:32
Je kan ze ook onder de auto hangen, maar zo zijn ze net zo effectief ;)

dubster.be
09-01-2013, 08:48
de rembekrachtigers zijn inderdaad 'nogal' groot.

Moet wel zeggen dat deze nog niet volledig ingedraaid waren en nu een goede cm lager staan.

ik vind het ok eigenlijk. De keuze was ofwel de originele van vw scirocco te nemen, maar deze vond ik eigenlijk nogal prijzig, zitten rond de 200€...

Dit alternatief uit Frankrijk was bijna de helf zo goedkoop. Enig nadeel is dat er adaptors moeten voor gezet worden daar dit M12 is en de originele leidingen M10. Zo wordt alles natuurlijk wat groter...

alvast bedankt voor de reacties :thumbup:

Audi1981
09-01-2013, 10:48
Prima oplossing toch? :thumbup:
Vind sowieso dat je het grondig aanpakt, niet te veel haast ook :thumbup:

dubster.be
09-01-2013, 13:46
Prima oplossing toch? :thumbup:
Vind sowieso dat je het grondig aanpakt, niet te veel haast ook :thumbup:

haast is er inderdaad niet. moet telkens keuze maken tussen recaro's en vloerverwarming, nieuwe benzinepomp of dakisolatie en de laatste jaren is er helaas meer tijd gegaan naar het huis :)

Christiaan
09-01-2013, 13:54
moet telkens keuze maken tussen recaro's en vloerverwarming, nieuwe benzinepomp of dakisolatie en de laatste jaren is er helaas meer tijd gegaan naar het huis :)

Nieuwe laklaak of de stucadoor, nieuwe motor of keuken, lederen interieur of badkamer :tongue: Herkenbaar :rolleyes:

dubster.be
10-01-2013, 20:22
Nieuwe laklaak of de stucadoor, nieuwe motor of keuken, lederen interieur of badkamer :tongue: Herkenbaar :rolleyes:

inderdaad :)

maar goed, de remmen zitten bijna samen, ergens in de loop van januari af en dan beginnen we eindelijk aan de motor :D

dubster.be
27-05-2013, 17:10
na lange tijd nog even een update

ondertussen staat de golf terug op zijn 'pootjes'

volgende onderdelen zijn vervangen
-nieuwe klauwen voor girling 54
-nieuwe klauwen achter girling 38
-nieuwe schijven en blokken rondom
-nieuwe lagers rondom SKF
-nieuwe remleidingen alsook slangen

sorry voor de crapy pics, ziet er allemaal wat stofferig uit maar is best ok in real life :)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4056_zpse03331f6.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4056_zpse03331f6.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4054_zpsb2883046.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4054_zpsb2883046.jpg.html)
ondertussen zijn ook de benzineleidingen volledig vernieuwd, daar binnenkort wel wat meer over

en ook een preview van de zetels. zullen nog iets verbouwd worden (gti trim) :)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4059_zpsb5d0ac5b.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4059_zpsb5d0ac5b.jpg.html)

Jelle-Mk1G60
27-05-2013, 17:21
komt stilaan voor mekaar! :)
zetels zijn ook wel leuk, niet de 1000e zelfde stoel als een ander, met het gti motief komt dat wel leuk denk ik

Style
27-05-2013, 17:32
Netjes hoor :thumbup:

dubster.be
30-07-2013, 18:23
zo, alweer rustig verder geklust. de motor hangt :) we komen dus dichterbij :thumbup:

in ieder geval een foto van mijn 2 stuurtjes, origineel of carbon
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4110_zps9d2d6ca9.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4110_zps9d2d6ca9.jpg.html)

arjan v
30-07-2013, 18:32
Dat carbon stuurtje kwijl kwijl

Style
08-09-2013, 19:10
En hoe gaat het hier druk druk druk ?

dubster.be
08-09-2013, 19:28
gaat aardig :)

eerst even een mini aan het opknappen voor iemand, maar ondertussen gaan we verder aan eigen auto

cardanassen zitten er ook al op, laten we binnenkort maar even aan die duivelse kabelboom beginnen!! :rolleyes:

dubster.be
24-09-2013, 20:30
effe vlug foto's genomen

http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4250_zps54ac4e98.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4250_zps54ac4e98.jpg.html)

ziet er nog wat rommelig uit, doen we binnenkort nog iets aan. ondertussen de leidingen van de lader vervangen ook, eentje had ik licht beschadigd bij de inbouw van het blok, wilde het risico op laderschade niet lopen door een banale leiding van 25€

ook begonnen aan de intercooler. de 'eindtankjes' zijn normaal van plastic. met de plooi -en knipbank vandaag in alu gemaakt. NIet direct voor het drukprobleem, g60 geeft niet veel druk,maar 1 stuk was al gebarsten.

kunnen we maar direct goed maken. even zitten meten en zo win ik ook ongeveer een 4 à 5cm breedte t o v originele opstelling, wat bij een sprinter intercooler in golf 1 wel van belang kan zijn :)

de stukjes die er bij hangen zijn de zijkanten trouwens...

binnenkort laten samen lassen, eerst nog de uitgangen van 63mm inklokken en buizen er in:thumbup:
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4249_zpsd999ab7d.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4249_zpsd999ab7d.jpg.html)

Style
24-09-2013, 20:35
Ziet er weer goed uit :thumbup:

job-jan
24-09-2013, 21:09
ziet er goed uit ben benieuwd naar je ic hoe dat er uit gaat zien :thumbup:

Barn171
24-09-2013, 21:11
zo, alweer rustig verder geklust. de motor hangt :) we komen dus dichterbij :thumbup:

in ieder geval een foto van mijn 2 stuurtjes, origineel of carbon
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4110_zps9d2d6ca9.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4110_zps9d2d6ca9.jpg.html)

haha, leuk om te zien, dus dat is wat er van mijn stuurtje terecht is gekomen. :thumbup:

mooi project!

dubster.be
24-09-2013, 21:26
van die stuurtjes kan je er niet genoeg hebben rik :D

dubster.be
12-10-2013, 16:38
elvis left the building 4 the first time in years :D
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4352_zps7a00692e.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4352_zps7a00692e.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4355_zpse8eaecb2.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4355_zpse8eaecb2.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4356_zpse64ddeeb.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4356_zpse64ddeeb.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4342_zpsf5a5283d.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4342_zpsf5a5283d.jpg.html)

de lege ruimte werd wel direct terug opgevuld door een ander project waar ik aan bezig ben
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4349_zps020c4d4f.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSCF4349_zps020c4d4f.jpg.html)

volgende werken:

motor draaiende krijgen en nieuwe dakhuid er op zonder schuifdak :cool:

Shon
12-10-2013, 17:04
Mooi project
Hmm die HTN velgen, die zou ook ook graag onder m'n golfert hebben :thumbup:

Style
12-10-2013, 17:31
En wanneer gaan we weer verder met Elvis :D

vdWal.
12-10-2013, 18:16
heel erg gaaf dat stuur in carbon! :cool:

dubster.be
13-10-2013, 08:54
En wanneer gaan we weer verder met Elvis :D

elvis ziet er vreselijk uit, maar bedoeling is deze nog deze winter de motor draaiend te hebben.

radiator zit ook al terug op z'n plaats, alleen die verdomde kabelboom krijg ik niet compleet.

iemand in het franse gedeelte van belgië kan me waarschijnlijk verder helpen, maar het gaat daar nogal traag qua reacties :D

Jelle-Mk1G60
13-10-2013, 10:05
elvis ziet er vreselijk uit, maar bedoeling is deze nog deze winter de motor draaiend te hebben.

radiator zit ook al terug op z'n plaats, alleen die verdomde kabelboom krijg ik niet compleet.

iemand in het franse gedeelte van belgië kan me waarschijnlijk verder helpen, maar het gaat daar nogal traag qua reacties :D

wat moet je nog hebben, weten dan?

Style
13-10-2013, 11:07
Niemand hier die je er daar me kan helpen ? wij hebben hier toch ook kabel wizards :D

Audi1981
13-10-2013, 12:56
Heb evt nog een golf 2 G60 boom liggen voor je, wat zoek je nog?

Van Limburg
13-10-2013, 15:13
Mooi werk hier!

Mini zijn ook mooi, alleen een heel stuk moeilijker in mijn ogen. Heb aan beide al gewerkt en van de mini worden we toch stilletjes geirriteerd..
Ook een british open:)

dubster.be
16-10-2013, 08:26
jelle & peter: erg veel mensen die een bijna 100% oplossing hebben (waarvan er dus enkele op volksforum zoals er wordt vermeld). waarmee ik wil zeggen dat bij die aanbiedingen niet alle stekkers 100% passen.

audi1981: deze kabelboom heb ik zelf liggen, kan ik niet vee van gebruiken :D

van limburg: die mini's bezorgen je idd kopzorgen. dingen roesten waar je bij staat :D

Van Limburg
16-10-2013, 14:02
van limburg: die mini's bezorgen je idd kopzorgen. dingen roesten waar je bij staat :D

Ze zijn verschrikkelijk.. Auto is 10 jaar jonger als men golf en hebben 3x zo veel roest..

dubster.be
16-10-2013, 15:02
Ze zijn verschrikkelijk.. Auto is 10 jaar jonger als men golf en hebben 3x zo veel roest..

om dan nog maar van afgebroken bouten en vijzen te zwijgen die je moet uitboren doordat alles zo vast zit door de roest :)

roestgaten achter de schokdempers zodat deze nog maar met 1 m6 boutje in de carrosserie zaten, maar goed we zijn er bijna door met deze :)

positief nieuws, vandaag bevestigd, volledige kabelboom gevonden van golf 1 met juiste aansluitingen, nette teller/tacho zit er ook bij

even wat km'ers er door malen zondagmiddag om deze op te halen, volgende week hopelijk eindelijk compleet en gemonteerd die kabels :screwy:

kwaroks
16-10-2013, 16:47
Top project!

Mag ik vragen welke radiateur je gaat gebruiken straks? Origineel G60 of die van een 1.5 MK1 oid?

Audi1981
16-10-2013, 16:58
om dan nog maar van afgebroken bouten en vijzen te zwijgen die je moet uitboren doordat alles zo vast zit door de roest :)

roestgaten achter de schokdempers zodat deze nog maar met 1 m6 boutje in de carrosserie zaten, maar goed we zijn er bijna door met deze :)


Wij waren dol op die dingen in de garage vroeger! lekker veel werk altijd ;)
Als je te hard door de remmentestbank reed, dan lagen alle zekeringen op de vloer, ging je een proefrit maken en je remde een keer hard dan ging ie, óf de weg af, óf er plofte een wielremcilinder en daarna ging je de weg af :D
Goed voor de omzet zullen we maar zeggen :cool:


positief nieuws, vandaag bevestigd, volledige kabelboom gevonden van golf 1 met juiste aansluitingen, nette teller/tacho zit er ook bij

even wat km'ers er door malen zondagmiddag om deze op te halen, volgende week hopelijk eindelijk compleet en gemonteerd die kabels :screwy:

Nice! :thumbup:

dubster.be
16-10-2013, 19:32
@kwaroks: het wordt een originele (nieuwe) koeler met een koelmaat van 43cm (gemeten zonder de plastik zijkanten). groter kan er niet in.

Ik ga het gewoon proberen, anders komt er eentje met expansievat van corrado. Er komt wel een grote spal fan achter te hangen

@audi1981: absurde verhalen, gelukkig ben ik enkel verantwoordelijk voor het plaatwerk, dat is tenminste al terug ok :D Ik hoop dat de eigenaar zijn voorzorgen neemt op mechanisch gedeelte :cool:

ondertussen een nieuwe Mercedes sprinter IC binnen gekregen. Niet dat de oude (staat hier ergens op vorige pagina) lek was ofzo, een nieuwe ziet er toch net wat mooier uit. nu we de gekleurde blaadjes toch uit de geldbeugel aan het gooien zijn, dat kon er ook nog net bij :D

zaterdag gaan we normaal terug wat verder klussen :) koeler en intercooler in orde brengen :cool:

Style
16-10-2013, 19:54
@kwaroks: het wordt een originele (nieuwe) koeler met een koelmaat van 43cm (gemeten zonder de plastik zijkanten). groter kan er niet in.



Deze heb ik ook en moet ook maar kijken hoe dit zich vertaald in de praktijk.
Hoog uit gaat de Fan wat vaker aan voor zie voor de rest geen problemen........hoop ik :D

dubster.be
25-03-2014, 07:44
zo, na lange tijd hier even wat updaten

dit keer niet met de golf, maar met de T3 bus

busje heeft heel lang op stal gestaan. medio 2013 een 2.1 DJ blok gekocht, bedoeling is deze in te bouwen. De 1.9 DG is ondertussen al weg...

ondertussen zijn de eerste onderdelen aangeschaft en gemonteerd

de benzinetank heeft een net iets andere aansluiting. omdat ik toch al aan het bestellen was, maar direct een nieuwe besteld. Mooi gelakt en in de coating gezet
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4935_zps6268bb50.jpg
hier de brandstofslang van de dg tov de nieuwe aansluiting van de tank. morgen of overmorgen maar achter wat dikkere slangen gaan
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4934_zps7fe1abda.jpg

koppeling ook maar vervangen, is een sachs geworden
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4930_zps718b7a51.jpg

en zo staat ze er voorlopig bij
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSCF4937_zps688decf1.jpg

Style
25-03-2014, 08:10
Ook geen verkeerde werk plek :thumbup:

Burmah
09-03-2015, 16:51
Stilgevallen? Zie je topic nu pas, maar is verdorie interessant ;)

dubster.be
09-03-2015, 17:40
leuk dat er iemand achter vraagt :D

ik was niet direct van plan in het kort te posten in mijn project topic, maar nu die toch bovenaan staat... :rolleyes:

de golf 1 (g60) heeft ondertussen het eerste teken van leven gegeven. enkel nog de sprinter IC nog even tegoed aansluiten, koeling voorzien en dan kunnen we beginnen dromen over afstellen en eerste testrit :thumbup:
Foto's zullen dus binnenkort volgen.

Maar net zoals verleden jaar wilde ik niet met de daily naar Oostenrijk rijden. Verleden jaar was het wilde idee er om mijn T3 klaar te stomen, achteraf gezien niet haalbaar, gewoon teveel werk.

Maar een nieuw jaar, nieuwe kans :D Sinds enkele jaren had ik een caddy staan. kwam van een kennis van me, had 10 jaar binnen in de loods gestaan. Dus die maar even klaarstomen voor W'see 2015 :rolleyes:

Qua koetswerk was deze bikkelhard, enkel in de laadbak moesten er 3 kleine plaatjes ingelast worden. Kokers, klep, wielkasten,... alles was roest'vrij'. Nadeel was dus de lange stilstand, wat mechanisch wel een impact had. Ondertussen dus alle hens aan dek, momenteel wordt deze mechanisch volledig aangepakt (motor, remmen, leidingen, ophanging...)

voor de geïnteresseerden zet ik hier gewoon alle foto's op een rijtje. ook hier binnenkort updates
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC09812_zpsbb5efd7b.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC09812_zpsbb5efd7b.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC09816_zps8dec1b71.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC09816_zps8dec1b71.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC09821_zps032be57a.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC09821_zps032be57a.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC09831_zps2c3b6ecd.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC09831_zps2c3b6ecd.jpg.html)

[URL=http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20141111_10_40_20_Pro_zpsrkjki7ir.jpg.html][IMG]http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/WP_20141111_10_40_20_Pro_zpsrkjki7ir.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20141109_12_41_29_Pro_zpsohbzy2fs.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/WP_20141125_19_07_39_Pro_zps9cli3ixp.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20141125_19_07_39_Pro_zps9cli3ixp.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/WP_20150131_16_05_47_Pro_zpsxerqdk46.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20150131_16_05_47_Pro_zpsxerqdk46.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/WP_20150131_16_06_00_Pro_zpsganut9ng.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20150131_16_06_00_Pro_zpsganut9ng.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/WP_20150304_17_33_14_Pro_zps40vg06dc.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/WP_20150304_17_33_14_Pro_zps40vg06dc.jpg.html)

hope to see you al at Worthersee 2015 :cool: :thumbup:

KennyH
09-03-2015, 17:50
Blijven updaten graag! :thumbup:

EnVeeZee
09-03-2015, 19:02
+1, top :thumbup:

dubster.be
23-03-2015, 07:45
dit weekend de wielen eerste keer getest
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/11081135_1562738607332366_4941608383768599088_n_zpspbtkb1fd.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/11081135_1562738607332366_4941608383768599088_n_zpspbtkb1fd.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/10422918_1562738777332349_6327236857985569262_n_zpshjdopqbk.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/10422918_1562738777332349_6327236857985569262_n_zpshjdopqbk.jpg.html)

geen foto van vooraan helaas. daar zou het hart een klein beetje afgedraaid moeten worden om mooi te zijn, maar dat komt wel goed.

ondertussen is de motor volledig onder handen genomen en zit er ondertussen een 5bak in met 100mm homokineten. Voor de mensen die zich afvragen, waarom niet direct een TD of TDI? in België is motorombouw verboden. De caddy is de laatste keer gekeurd in 1998 :D , er zal dus extra aandacht zijn voor deze als hij de keuring binnen rijdt!

dubster.be
23-03-2015, 07:48
indien iemand van de mods dit leest: is het teveel gevraagd om de titel van dit topic aan te passen naar golf 1 gti G60 / caddy 1.6D ofzo?

bij mijn weten kan je dit niet zelf...?

thanks!! :thumbup:

RamonDrenthe.
23-03-2015, 12:28
Goed bezig hier! Dat kontje van die MK1 is echt dik!

dubster.be
22-04-2015, 10:25
zo, maandje verder en staat nu zo

http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/11164104_1576824295923797_1072693839_n_zpsayqqwtgp.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/11164104_1576824295923797_1072693839_n_zpsayqqwtgp.jpg.html)

verlaging achter
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/11165935_1576824319257128_386208448_n_zpsdjadyenz.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/11165935_1576824319257128_386208448_n_zpsdjadyenz.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/11160434_1576412435964983_88754460_n_zpszrkpqnti.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/11160434_1576412435964983_88754460_n_zpszrkpqnti.jpg.html)

halen we wothersee (vertrek 1/05)? ik weet het niet.

lijst nog te doen
-setje andere stoelen erin
-radio en boxen installeren
-andere kleine zaken

maar belangrijkste
-tijdens het rijden gaat er een zoemer/alarm af in de tacho, start als ik +-60km/h rij, en valt dan geleidelijk stil als ik afrem naar 50 km/h.
-temperatuurmeter water werkt niet
-diverse kleine massaproblemen

ik vermoed dat deze zaken met elkaar te maken hebben, maar durf er geen uitspraken over te doen. Vrijdag gaat de caddy nog eens naar een specialist, hopelijk raakt dit opgelost want ...

we hebben nog maar een goede 50km afgelegd na opbouw. Gezien worthersee heen - terug + rijden daar een goede 3000 zal zijn, wil ik wel zekerheid!!! rijden rijden rijden volgende week zal dus de boodschap zijn!! Het motortje loopt als een klokje. Snel is de 1.6D niet, maar met de 5 bak van golf 3 TD en matige snelheid zie ik geen problemen in de lange rit??

EDIT: meningen en ervaringen hierover hoor ik graag !! !!!!!

Barn171
22-04-2015, 11:04
1.6d is niet de meest levendige motor misschien, maar met een lange FF bak rijdt t heerlijk soepel en kom je meer dan prima mee in t verkeer. Enfin, ik rij op de autostrade niet heel vaak lang op de rechterbaan. Blok loopt perfect rustig bij snelheden van 120 tot 140, daarboven pas vind ik het vervelend worden. Golf 3 bak heb ik geen ervaring mee, maar ik kan je honder procent de originele FF bak aanbevelen, daar haal je Oostenrijk zeker mee.

Die problemen in je teller hangen zeker samen. Kunnen verschillende dingen zijn, maar wat t niet kan zijn is moeilijk. Als t echt moet mag je de caddy zondag naar Eindhoven sturen, dan wil ik er wel even naar kijken. Kan natuurlijk niks beloven, maar ben vrij zeker dat dit makkelijk op te lossen is.

Barn171
22-04-2015, 11:05
Oh, en hij ziet er echt top uit!

Weet niet of je nog stoelen zoekt, maar die heb ik wel voor je.

dubster.be
22-04-2015, 11:58
rik, bedankt voor het aanbod!!

nu vrijdag gaat de caddy naar een 'oldschool' garagist. iemand die al jaaaaaaren aan VW werkt. zou dus opgelost moeten worden.

ik vertrouw het blokje 100%, 120km/h doet ze behoorlijk 'vlot', rijden naar worthersee lijkt me dan ook geen punt, als die problemen in de tacho maar opgelost raken. heb toch graag een complete cockpit :thumbup:

dit is trouwens de caddy waarvoor ik een eind geleden die schroefset van je heb over gekocht :cool:

iedere avond doe ik een gebedje, laat ons allen samen bidden dat alles goed loopt volgende week !!! :rolleyes:

Barn171
22-04-2015, 14:45
Haha, leuk dat de set goed terecht komt. Laat maar weten als t vrijdag niet lukt met de unit, dan lossen we t wel op. ;)

dubster.be
03-05-2015, 15:49
de heenweg goed doorstaan. enkele kleine problemen maar net op tijd alles 'af' gekregen :thumbup:
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02325_zpspw3txfbo.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC02325_zpspw3txfbo.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02449_zpskrm53max.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC02449_zpskrm53max.jpg.html)
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/DSC02510_zpsxirrpsqh.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/DSC02510_zpsxirrpsqh.jpg.html)

Scirocco_1600
03-05-2015, 16:06
Mooi foto's klaas ;) (y)

Style
03-05-2015, 16:22
Caddy is mooi geworden Klaas :thumbup:

EnVeeZee
03-05-2015, 22:03
Poeh, dikke caddy, goede combi met deze wielen :thumbup:

Mk1driver
08-11-2015, 22:28
Hoe heb je dat naadje in de b stijl van de caddy zo mooi proper gekregen? Stralen?

chrisjuh
09-11-2015, 10:54
Erg nette Caddy zo hoor, precies goed zo! :thumbup:

dubster.be
09-11-2015, 14:04
thanks ! :thumbup:

naden Bstijl zijn gestraald inderdaad; voor het primeren ben ik in de naadjes 'geweest' met een borstel en primer om te zorgen dat alles terug mooi behandeld is/was

de caddy is ondertussen voorzien van striping en achterklepsticker
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/12006591_1631841157088777_1447151771401626096_o_zpscifjdfm8.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/12006591_1631841157088777_1447151771401626096_o_zpscifjdfm8.jpg.html)

de inrit van de loods wordt nog iets aangepast, zodat ik makkelijker binnen kan. Dan nog wat lager en dan stoppen we er mee

volgend project staat al klaar
http://i145.photobucket.com/albums/r206/klaasmartens/12048466_1631113967161496_416381189_n_zpsmakicuqk.jpg (http://s145.photobucket.com/user/klaasmartens/media/12048466_1631113967161496_416381189_n_zpsmakicuqk.jpg.html)