PDA

View Full Version : Golf IV 1.6 16v start niet meer


maniacmark
22-08-2012, 17:51
Hallo allemaal,

Hopelijk kan ik gebruik maken van alle expertise en ervaringen hier op het forum. Deze keer (jaja, de eerste keer) mankeert er wat aan mijn Golf :mad:

Vandaag na het werk even boodschappen willen doen. Auto start netjes op het werk, ik rij er mee naar de winkel, parkeer, winkel in-winkel uit, auto start niet meer. Ik hoor wel de startmotor draaien, maar de motor slaat niet aan. Ook met proberen gas geven tijdens starten geen verschil. Uiteindelijk ANWB gebeld. Deze kreeg hem met remmenreiniger en de schroevendraaier in de gasklep wel aan. Auto bleef vervolgens lopen. OBD computer gaf foutmelding (gasklep). Na het wissen van de foutmelding, startte de auto weer netjes. Omdat de ANWB-er geen idee had wat de oorzaak was, toch maar even naar de garage willen rijden. Nog geen 500 meter verder slaat de auto, tijdens het rijden (2500 toeren) plots af en start daarna niet meer. De ANWB heeft me naar de dealer gesleept en nu heb ik vervangend vervoer.

Nu is mijn vraag natuurlijk:
Wat is er mis / kapot?
En als het kan is ook handig :cool: :
Wat gaat dat kosten?

Ik hoop dat iemand of meerderen licht in deze duisternis voor mij kunnen schijnen.

Alvast bedankt allemaal.

Mark

Spierings
22-08-2012, 20:07
vervoer.

Nu is mijn vraag natuurlijk:
Wat is er mis / kapot?
En als het kan is ook handig :cool: :
Wat gaat dat kosten?

Die vraag moet je stellen aan de dealer waar je hem naartoe hebt gebracht ;)

Wat voor storing zit er nu in ?? Weer de gasklep ??
Storing van gasklep kan ook komen door die beunhaas manier van de ANWB monteur (schroevendraaier in gasklep) :screwy:

Als er weer in storing van de gasklep in zit zal het waarschijnlijk de gasklep zelf zijn, maar kan natuurlijk ook in de bedrading zitten (afhankelijk van het type storing)

Audi1981
23-08-2012, 07:07
Klinkt als gasklephuis idd, als het gewist wordt en opnieuw ingeleerd kan het over zijn, maar houd rekening met een nieuw gasklephuis. Kunnen ze bij je garage ook wel vinden lijkt me. Suc6 :thumbup:

DUBbeltje
23-08-2012, 07:51
Klinkt als gasklephuis idd, als het gewist wordt en opnieuw ingeleerd kan het over zijn, maar houd rekening met een nieuw gasklephuis. Kunnen ze bij je garage ook wel vinden lijkt me. Suc6 :thumbup:
:goodpost:

maniacmark
05-09-2012, 09:59
eindelijk lijken de problemen opgelost. Tijd dus voor een update (en bedankt mannen voor de hulp!)
Gasklephuis is gereinigd enzo. Hoefde geen compleet nieuw in. Wel opnieuw inleren.
Helaas was ook de EGRklep kaduk. Deze is waarschijnlijk de grootste boosdoener geweest.
Al met al een duur geintje, maar mn golfje rijdt weer redelijk als vanouds.