benquattro
29-08-2012, 15:13
Hoi, mijn diesel heeft last van dieselklop.
Had deze al toen ik hem kocht, daarom deed de vorige eigenaar hem weg.
Het is een 1.9 SDI, de riem is pas vervangen en daarna is dit begonnen.
Nu heb ik gezien dat de dieselpomp 3 bouten met sleufgaten heeft om de pomp te verstellen.
Gister heb ik de nokkenas geblokkerd op BDP.
De nokkenas-bout losgedaan, de 3 bouten van de pomp los en een 6mm pin erin. Alles gedraait tot het perfect op tijd staat.
En hierna alles terug vastgezet.
Nu is de dieselklop weg, klinkt hij als een benzine, maar start slecht en trekt een stuk minder.
Iemand een idee? Mag ik zomaar de drie bouten van de pomp loszetten en een beetje 'met de hand' vervroegen? Ik vind nergens een gat voor de micrometer in te ploffen zoals bij de oudere types.
Het is een Skoda Felicia met VW AEF motor.
Dat is dezelfde motor als in de Polo 6N 1.9 SDI, maar dan met mechanische pomp zonder VAG-com, anders had ik de computer eraan gesloten.
:)
Had deze al toen ik hem kocht, daarom deed de vorige eigenaar hem weg.
Het is een 1.9 SDI, de riem is pas vervangen en daarna is dit begonnen.
Nu heb ik gezien dat de dieselpomp 3 bouten met sleufgaten heeft om de pomp te verstellen.
Gister heb ik de nokkenas geblokkerd op BDP.
De nokkenas-bout losgedaan, de 3 bouten van de pomp los en een 6mm pin erin. Alles gedraait tot het perfect op tijd staat.
En hierna alles terug vastgezet.
Nu is de dieselklop weg, klinkt hij als een benzine, maar start slecht en trekt een stuk minder.
Iemand een idee? Mag ik zomaar de drie bouten van de pomp loszetten en een beetje 'met de hand' vervroegen? Ik vind nergens een gat voor de micrometer in te ploffen zoals bij de oudere types.
Het is een Skoda Felicia met VW AEF motor.
Dat is dezelfde motor als in de Polo 6N 1.9 SDI, maar dan met mechanische pomp zonder VAG-com, anders had ik de computer eraan gesloten.
:)