View Full Version : Golf 1 Pirelli GTI G60
Leuke Mk1 Gti Pirelli
alleen jammer dat er een ander blok in zit
http://link.marktplaats.nl/590098114
Jelle-Mk1G60
29-08-2012, 20:44
Lijkt die van misha wel.
G60 blijft wel een subliem blok voor een mk1, al zeg ik het zelf :D
Volgens mij is dat (ook) de oude van Misha.. :)
Alleen waarom het jammer is dat er een g60 in ligt, begrijp ik niet ;)
EnVeeZee
29-08-2012, 23:17
:iamwithst
en de oude rallye van monark is nu van Misha
Ik vind dat er in een mk1 gti Pirelli en DX-blok in hoort te liggen, zoals ze uit de fabriek rolden
Klopt is mijn oude .. ding gaat wel af, heel leuk speeltje :)
Trouwens: http://www.flickr.com/photos/39256604@N02/sets/72157630572342572/
Wat meer foto's voor de liefhebber.. ik had 'm wel een stuk goedkoper maar goed vragen staat vrij ;)
tsja,zo was hij bij mij in 2000,helemaal origineel en onverknalt
http://img195.imageshack.us/img195/4087/img1353621471.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/img1353621471.jpg/)
http://img253.imageshack.us/img253/1728/img1353616237.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/253/img1353616237.jpg/)
heb ik zelf in '99 uit Dortmund gehaald van de 2e eigenaar ,de 1e eigenaar was zelf van 1932
alle onderhoudshistorie vanaf nieuw erbij ,ik kocht de Pirelli met 152.000 echte kilometers erop in november 1999..auto is toen grotendeels uitelkaar geweest voor grondig onderhoud ,distributie ,nieuwe Bilsteins,alle ophangrubbers,kogels ,4x nieuwe Pirelli P5000 Drago's,brandstofpomp,vulnek,waterpomp,dynamo,koppeling,etc etc dit allemaal preventief
ook een duur Gemini alarm heb ik toen zelf ingebouwd (netjes en bijna niet te zien),alswel een op de headunit na onzichtbaar ingebouwde geluidsinstalatie.
de auto was dan wel niet 100% schadevrij. maar wel 'eerlijk' (aantoonbaar),motorkap ,voorfront ,beide voorschermen waren in '94 vervangen ,ook het linker achterscherm was gedeeltelijk vervangen ,dit alles was zeer netjes gerepareerd (ben zelf 20 jaar autoschadehersteller dus zoiets zie ik wel),verder was hij keihard ,ook het schuifdak etc
in 2007 heb ik hem door omstandigheden weer verkocht voor € 2500 ,met 197.000 op de klok..meerdere keren oostenrijk/italie geweest ,nooit de motorkap onderweg open gehad ,190+ probleemloos in Duitsland..netjes 1op 12 etc geen olieverbruik
toen ik hem verkocht is het net een hoer geworden ,iedereen die geld genoeg heeft mag er in ....echt jammer om hem dan zo te zien..
waarom dit blok ?,buiten dat het er niet netjes inligt vind ik ook dat een echte Pirelli gewoon origineel zijn ..tis niet dat je die nou nog zo makkelijk vind .toen al niet ,nu al niet ,en nooit niet meer
ondanks dat het me eigenlijk niks aangaat ,vind ik het toch zonde...
gaat indd van eigenaar naar eigenaar gaat is jammer
blokje erin is verder heerlijk :tongue: vind het een gaaf autotje
Dat alarm ligt hier nu in de garage .. als je dat netjes vind dan eet ik m'n schoen op. Maar dat kan ook door de vorige eigenaar icm de blokombouw gekomen zijn. Motor is heel netjes, kabelboom is niet de meest fantastische maar het werkt (inmiddels) wel allemaal naar behoren. Waarom zo'n blok? Tsja, ik denk dat als je nu een keer het gas intrapt dat je wel snapt waarom.
Dat alarm ligt hier nu in de garage .. als je dat netjes vind dan eet ik m'n schoen op. Maar dat kan ook door de vorige eigenaar icm de blokombouw gekomen zijn. Motor is heel netjes, kabelboom is niet de meest fantastische maar het werkt (inmiddels) wel allemaal naar behoren. Waarom zo'n blok? Tsja, ik denk dat als je nu een keer het gas intrapt dat je wel snapt waarom.
nou smakelijk eten dan,..was waarschijnlijk ook niet meer het klasse 3 alarm met certificaat meer dan (kan ook bijna niet ,dan zou het nu 13 jaar oud zijn :eek: )
ik heb de blokombouw ik meen een jaar geleden gezien ,toen wilde hij ook niet starten of iets
accu stond scheef,onder de kap was niks schoongemaakt ,spaghetti van draden etc.ik vond het maar niks...accident waiting to happen
zal inmiddels wel verholpen zijn ,denk dat iemand er ooit aan begonnen is en het door geld/tijd/ambitie etc het niet meer zag zitten
power genoeg zal best wel...al zou ik met een type 1 (of mk1 zoals ze 'hier'zeggen)niet graag harder rijden dan 200per uur.. :D
Ging anders prima hoor ;)
erik gti
30-08-2012, 11:54
auto stond een paar maanden geleden in bodegraven te koop voor 3500 meen ik
is toen naar zoetermeer gegaan
groet Erik
Voor welk bedrag heb jij hem verkocht Micha?
En tja of zo'n auto orgineel moet zijn.... De meningen zijn verdeeld. Als hij orgineel en goed was is dit jammer te noemen. Maar och, er hangt zo weer een DX terug in als je dat zou willen.
Voor mij is dit nu gewoon een leuke snelle golf 1. Jammer dat het zo een hoer is geworden. Komt meestal de kwaliteit van zo'n snel wagentje niet ten goede.
Wat ik ervan weet is dat die inderdaad te koop stond voor 3500, niet lopend en zonder apk. Een kameraad van de toenmalige eigenaar had hem toen overgenomen en het ding aan de gang gekregen (was een kleinigheidje, weet niet meer precies wat.. geloof iets met de startmotor). Hij en die vorige eigenaar hebben overigens ook de blokwissel gedaan. Daarna heeft hij 'm bij de rdw omgekeurd. Toen even mee gereden en de verkoop in ivm verhuizing en teveel auto's. Van deze kerel heb ik 'm gekocht, een zogenaamde forumhoer is voor mij niet echt van toepassing, ik kende de auto en de verkoper niet (was ook geen forummer).
Ik heb 'm ingeruild op mijn huidige auto (dus niet verkocht) en Pieter vertelde me al dat het waarschijnlijk handel zou zijn. Dat is natuurlijk aan hem zelf wat hij ermee gaat doen, lijkt me logisch. Ik vind het nog steeds een toffe auto, als ik 'm niet in had kunnen ruilen op mijn huidige had ik 'm denk ik ook niet zo snel weggedaan, het is namelijk verder een hele nette auto van binnen en buiten. Motor is netjes en goed, veel rekeningen erbij etc. enige wat ik dus zou doen is de kabelboom nog wat netter maken. Als je hier dan (bv) een setje 16inch RS onder ketst dan heb je volgens mij een hele vette mk1.
Ieder heeft z'n eigen opvattingen (gelukkig) over hoe een mk1 eruit moet zijn, maar eerlijk gebied te zeggen dat hij in de huidige staat ook nogsteeds erg netjes is !!
En een G-lader in een Mk1 gaat super (ondanks dat ik zelf erg fan ben van de DX).
Als de volgende eigenaar persee een DX in zijn/haar Pirelli wil, dan sleutel ik kosteloos de DX uit mijn Pirelli over (en de G60 in mijn Pirelli uiteraard).. :rolleyes:
Als de volgende eigenaar persee een DX in zijn/haar Pirelli wil, dan sleutel ik kosteloos de DX uit mijn Pirelli over (en de G60 in mijn Pirelli uiteraard).. :rolleyes:
:D :thumbup:
gaaf ding,en ik zie ook niet helemaal waarom een pirelli perse een dx zou moeten hebben?of past dat beter bij het rokkor schroefsetje en de bbs rs/rm die er ongetwijfeld onder gaan komen?
bumpers en verbreders weer wit maken, mooie wielen eronder, dan vind ik hem nog niet zo verkeerd,
maar g60+golf 1=:rock:
:D :thumbup:
gaaf ding,en ik zie ook niet helemaal waarom een pirelli perse een dx zou moeten hebben?of past dat beter bij het rokkor schroefsetje en de bbs rs/rm die er ongetwijfeld onder gaan komen?
:D :thumbup:
DX loopt mooi en heeft ook best een eigen geluid, maar met een goeie G60 voorin de rooie zouden ze me ook niet straffen ;)
ik zou graag meer willen weten over de golf1 g60 wie kan mij dat vertelen zit er nou een gereviseerde g60 in of niet
Een pirelli moet gewoon rijden, Maakt niet uit wat voor blok erin ligt ;) Gewoon kapje dicht houden en niemand die weet wat eronder ligt.
Een pirelli moet gewoon rijden, Maakt niet uit wat voor blok erin ligt ;) Gewoon kapje dicht houden en niemand die weet wat eronder ligt.
juist,knallen met zo'n ding.
weet iemand meer over deze golf ik zoek graag meer info over het blok
Hoe komen ze met 147KW op kenteken?? Dan moet er een vermogensuitdraai bij zitten voor RDW?
En handelsbenaming is Golf gti g60 . Leuk :)
Hoe komen ze met 147KW op kenteken?? Dan moet er een vermogensuitdraai bij zitten voor RDW?
En handelsbenaming is Golf gti g60 . Leuk :)
Wordt er bij zo'n keuring geen vermogen gemeten door de RDW zelf ?
Nee, dat doet rdw niet. Volgens mij kun je je uitdraai meenemen en dan zet hun het op kenteken.
martinus83
25-09-2012, 21:04
weet iemand meer over deze golf ik zoek graag meer info over het blok
De buitenzijde is in ieder geval heel netjes, is er niet zo ingegooid dus. Maar ik heb de rekeningen allemaal niet gezien. Vraag de eigenaar wat er uit de documentatie af te leiden is.
Misha kan misschien iets meer vertellen?
Nee, dat doet rdw niet. Volgens mij kun je je uitdraai meenemen en dan zet hun het op kenteken.
Ik had voor mijn Golf I een uitdraai mee naar de rdw en dat komt op kenteken.
bumpers en verbreders weer wit maken, mooie wielen eronder, dan vind ik hem nog niet zo verkeerd,
Ik gok dat het een w64 is, die heeft de bumpers, verbreders en spiegels niet meegespoten in de carrosseriekleur. De w65 wel :)
Ik gok dat het een w64 is, die heeft de bumpers, verbreders en spiegels niet meegespoten in de carrosseriekleur. De w65 wel :)
fout gegokt...lees heel het topic maar eens terug...
De buitenzijde is in ieder geval heel netjes, is er niet zo ingegooid dus. Maar ik heb de rekeningen allemaal niet gezien. Vraag de eigenaar wat er uit de documentatie af te leiden is.
Misha kan misschien iets meer vertellen?
Ik heb via pb en hier reeds verteld wat ik weet..
Ga gewoon kijken als je interesse hebt dan kan je het met eigen ogen zien :rolleyes:
Ik vind het de gaafste auto uit Misha's collectie.
martinus83
26-09-2012, 19:30
Ik vind het de gaafste auto uit Misha's collectie.
Zeker een top 3-er :thumbup:
Dikke auto, of ie nou origineel is of niet! Hij is gewoon mooi! Mk1+G60 is
BlackbullTDI
07-10-2012, 19:10
Waarom raakt dat ding dan maar niet verkocht als iedereen het een goede prijs vind.
Is nu met z'n vraagprijs onder de 5000,- gezakt.
Voor wie origineel niet hoeft is dit een leuk bommetje
is er al eens iemand wezen kijken bij deze gti ??
Heb er wel intresse in alleen is het voor mij een eind rijden en heb geen zin om bij een project aan te komen.
Heb de man al eens gebelt moet 250 bij hebben alleen draaid de lader maar 0.5bar......
Mvg
BlackbullTDI
15-10-2012, 20:10
is er al eens iemand wezen kijken bij deze gti ??
Heb er wel intresse in alleen is het voor mij een eind rijden en heb geen zin om bij een project aan te komen.
Heb de man al eens gebelt moet 250 bij hebben alleen draaid de lader maar 0.5bar......
Mvg
Lader moet toch zon 1 bar draaien voor zulke specs?
wat doet dan een lader bij 0.5 bar. hoe weet jij hoeveel druk de lader draait ?
Omdat ik hem gebelt heb !!
Zoals ik tegen iedereen zeg die een g60 koopt.
Tel er maar vast 900 euro bovenop voor een goede gereviseerde lader.
In dit geval zeker. :D
is er al eens iemand wezen kijken bij deze gti ??
Heb er wel intresse in alleen is het voor mij een eind rijden en heb geen zin om bij een project aan te komen.
Heb de man al eens gebelt moet 250 bij hebben alleen draaid de lader maar 0.5bar......
Mvg
Ga toch maar gewoon kijken. In het echt ziet de auto er gewoon goed uit. Oké je zal er geen 1e plaats show en shine mee winnen op bijvoorbeeld MIVW. Maar het is wel een nette goeduitziende wagen met een dikke motor.
Met Pieter (forumnick: Monark) de huidige eigenaar heb ik al vaker gehandeld. Daar is goed mee te praten als je serieuze interesse hebt.
En Project? Sommigen openen een projecttopic als ze de banden oppompen, dus dan heb je al snel een project.
Met dit soort auto's moet je altijd rekening houden dat er hoge kosten kunnen komen voor onderhoud. Heb je dat geld niet, begin er dan ook niet aan.
Heb al meerdere keren een golf 1 gehad dus weet dat je er altyd aan bezig blijft maar heb geen zin als ik daar aan kom dat er een sloper staat.
Geld is niet zo het probleem maar eerder tijd om weer een project te beginnen.
Was dus ook de vraag als er al iemand was wezen kijken.
Er zit een nieuwe lader van Ruud op zei die vandaar dat ik het een vreemd verhaal vond.
Slang lek of lader toch niet goed .........
Mvg
bobby-digital
16-10-2012, 09:15
En Project? Sommigen openen een projecttopic als ze de banden oppompen, dus dan heb je al snel een project.
:lmao:
Over de kleine dingen zou je me niet horen gaat meer op de roest enz.
En dat lader verhaal vind ik vreemd
Had zelf toen der tijd een grote kanalen kop met grotere kleppen en toen daalde idd me druk van 1, 1 naar 0, 9 maar 0, 5......
savantas
16-10-2012, 21:39
Gaap................
bivw 16vg60
17-10-2012, 14:40
Nieuwe lader van Ruud heb ik ook 1gehad...
Zijn afkeur laders meet balans as huis maar is na zijn tegroot gekotterd
Heb hem zelf dus ook niet gebruikt
Lader druk is van veel factoren afhankelijk
Bijvoorbeeld nokkenas maar op 0,5bar ga je zoizo nooit de 250pk halen messchien bij Theo bothman op de bank
Idd slanglek of geen dichtlijsten/ verkeerde dichtlijsten (zwarte kripen)
/Dicht lijsten klem in de huizen/ of gewoon lader ingelopen ???
Zal hem zoizo open trekken
En btw kijk even wat voor injectoren erin staan zegt genoeg over de opbrengst... groen (g60)krappe 200pk grijze (g60)225pk max
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.