Log in

View Full Version : Zoemend geluid tijdens rijden...

René
08-05-2005, 20:52
hallo mannen/vrouwen..

ff een vraagje hoor..

mijn golfje maakt de laatste 2 dagen erg veel geluid tijdens het rijden... het zit em niet in de motor.. maar ergens bij de voorwielen..

als ik ongeveer 100 km/u rijdt hoor ik linksvoor een heel erg zoemend geluid... klinkt een beetje alsof er een puch naast je rijdt volgas...

geen hoog geluid dus zoals een scooter, maar een puchje.. ;)

hellup!

bobby-digital
08-05-2005, 20:57
je wiellagers misschien???

René
08-05-2005, 20:59
ja dacht ik ook aan.. alles staat na de verlaging natuurlijk wel in een compleet andere stand.. maarja...

hoe kan ik dat checken?

golfpowerrrr
08-05-2005, 21:35
die wiellagers kun je zo even laten checken bij een garage.moeten ze er wel een mooi apparaat voor hebben.en niet zo'n beunhaas die er even een keer met z'n handen aan draait.en het is nog geen 5 minuten werk omdat te laten controleren,dus dat kan ook niet veel kosten.
succes ermee

Jurgen Santana
08-05-2005, 22:19
moeten ze er wel een mooi apparaat voor hebben.

Een krik bedoel je. Als je een kant van de auto op krikt en de auto in de versnelling zet en het wiel zo laat draaien kan je het mooi horen.

René
08-05-2005, 22:20
Een krik bedoel je. Als je een kant van de auto op krikt en de auto in de versnelling zet en het wiel zo laat draaien kan je het mooi horen.

een krik heb ik wel :D

enne... wat moet ik precies horen?

hajee
08-05-2005, 23:21
enne... wat moet ik precies horen?
eh zoiets als: "ZOEMZOEMZOEMZOEMZOEM"
offe: "ZOEMMMMMMMMMMMMMMMMM"
:D

René
08-05-2005, 23:24
eh zoiets als: "ZOEMZOEMZOEMZOEMZOEM"
offe: "ZOEMMMMMMMMMMMMMMMMM"
:D

hajee my hero :p

paddygti
08-05-2005, 23:30
krik er onder wielen los hand tegen veerpoot wiel draaien trilling waarneembaar wiellager

of effe stukje rijden links en rechts sturen wordt het dan minder of erger wiellager

of vanwege recent verlagen wielen niet goed uitgelijnd nu bandjes naar de kloten aan het vreten

René
08-05-2005, 23:37
bandjes zijn al naar de klote na 3000 km... :redface:

paddygti
08-05-2005, 23:45
bandjes zijn al naar de klote na 3000 km... :redface:er zit toch geen 16 v in :)

René
08-05-2005, 23:52
nee..... 1.5 automatic.. maar heb em nog steeds niet uitgelijnd.. ik hoor net van hajee op msn dat ik dat gewoon moet doen.. ook ivm de wielstand...lagers dus... hmmm

paddygti
09-05-2005, 00:08
nee..... 1.5 automatic.. maar heb em nog steeds niet uitgelijnd.. ik hoor net van hajee op msn dat ik dat gewoon moet doen.. ook ivm de wielstand...lagers dus... hmmmklopt inderdaad wat hij daar zegt

als je wilt kun je mij ook wel toevoegen op msn hoor

webmaster@vwnoord.nl is me msn e-mail :)

René
09-05-2005, 21:55
klopt inderdaad wat hij daar zegt

als je wilt kun je mij ook wel toevoegen op msn hoor

webmaster@vwnoord.nl is me msn e-mail :)

ga ik je ff toevoegen kerel :D

ok..

heb em vanmiddag op de brug gehad.... kwam ik met m`n collega tot de conclusie dat het linker wiellager z`n beste tijd had gehad...

dus.. wij dat ding vervangen...

ZOEMT IE NOG STEEDS!!

dus binnenkort `t rechter ook maar ff vervangen

golfpowerrrr
09-05-2005, 23:01

nee dat bedoel ik niet.ik weet niet hoe het apparaat heet,maar ik kom erg vaak bij de rdw en daar gebruiken ze een apparaat en dat houden ze tegen je band en laten het vervolgens ronddraaien tot 80 km per uur.en dan kun je het supermooi horen.
jou manier zal waarschijnlijk ook wel werken.je hebt alleen van die beunhazen die er even zelf aan draaien en het dan al horen.

René
09-05-2005, 23:06
je hebt alleen van die beunhazen die er even zelf aan draaien en het dan al horen.

zouden dat dan beunhazen zijn of vakmannen?

hajee
09-05-2005, 23:37
nee dat bedoel ik niet.ik weet niet hoe het apparaat heet,maar ik kom erg vaak bij de rdw en daar gebruiken ze een apparaat en dat houden ze tegen je band en laten het vervolgens ronddraaien tot 80 km per uur.en dan kun je het supermooi horen.
jou manier zal waarschijnlijk ook wel werken.je hebt alleen van die beunhazen die er even zelf aan draaien en het dan al horen.
dat heet een wielspinner, maar mag alleen voor de niet aangedreven as worden gebruikt. :rolleyes:

Edward
10-05-2005, 06:36
benzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzinepomp?

sjampoo
10-05-2005, 07:03
Benzinepomp op een niet-injectie motor hoor je niet.
(membraampompje zal erin zitten denk ik?)

Ik tip op wiellager of cuppend bandje..

Oftewel: eerst uitlijnen! Antera bezoekje brengen?

Marco
10-05-2005, 22:26
Precies ff naar Mark (Antera) en niet zeuren dat het te ver is. Want een auto die behoorlijk verlaagd is krijgen ze bij garage X niet fatsoenlijk uitgelijnd, been there done that

René
10-05-2005, 22:29
is me net ff te ver ;)

zonder gekheid..

ik vind `t zonde om nu al m`n geld te steken in de lagers van de 1.5 onderdelen... omdat ik toch ook wel `n 16V wil..

dus zet ik de golf stil en ga ik op m`n gemak op zoek naar 16V onderdelen

bedankt voor alle info etc..
enne... waar woont antera?

jan_gti_16v
11-05-2005, 11:51
waarom kan je een wiellager nier horen als je er een slinger aan geeft dan????

ben wel benieuwd wat jullie redenatie is met alleen beunhazen doen dat....

Johan Fire and Ice
11-05-2005, 11:53
antera woont in Breda