View Full Version : aan forumlid spullen verkocht, maar betaald niet
Golfzilla
09-05-2005, 13:06
dag mensen
misschien is dit niet de meest slimme manier om zoiets op te lossen maar omdat ik geen contact met de persoon krijg zag ik geen andere uitweg.
ik heb 3 á 4 weken geleden (21-4-05) een pakketje op de post gedaan met daarin spul wat ik hier te koop had aangeboden, in goed vertrouwen heb ik dit niet onder rembours verzonden omdat dit dan te duur werd. Nu heeft hij dit pakketje 1 of 2 dagen later ontvangen (heeft hij mij verteld) maar tot vandaag heb ik nog geen geld ontvangen.
(misschien had ik dit niet moeten versturen zonder rembours, of anders aan moeten pakken. maar ik ging van goed vertrouwen uit van een lid.)
ik heb regelmatig contact gezocht maar krijg geen reactie of iets dergelijks. hij laat niks meer van zich horen sinds het pakketje binnen is, kun je het op stellen, tenminste zo komt dat bij mij over, dus ik zag als enigste oplossing hier dit even te posten omdat het toch een mede-forummer is en hem zo wakker te schudden.
ik ben het nogal zat, maar probeer toch op een zo vredig mogelijke manier dit te vertellen en misschien dat hij hier wel op reageert op zo'n topic en alsnog betaald. als er andere redenen zijn dan hoor ik dat graag van hem, hij is wel elke dag online op dit forum.
hoop op reactie via deze manier en op de betaling.
EDIT van Gert : eerst maar eens zonder naam proberen aub. mocht dat niet helpen dan kan dat altijd nog
Zoals je ziet heb ik de naam weggehaald .
Ik snap je frustratie maar probeer het eerst gewoon te regelen .
Er is vast een uitleg voor waarom het zo gelopen is .
Zo niet dan gaat de tam tam snel genoeg als iemand ter kwader trouw is geweest .
Golfzilla
09-05-2005, 13:24
is in orde, ik loop misschien te hard van stapel en er zal misschien een goede reden voor zijn, maar als de persoon elke dag online is zou hij in mijn ogen ook even iets kunnen laten weten mocht er iets aan de hand zijn
het zal hopelijk wel aflopen met een sisser
Big_Mac_Mark
09-05-2005, 13:28
Daarom moet je eerst geld over laten maken! Het is sneu dat dit soort dingen gebeuren, maar ze gebeuren nou eenmaal...
richard-polo
09-05-2005, 13:33
Daarom moet je eerst geld over laten maken! Het is sneu dat dit soort dingen gebeuren, maar ze gebeuren nou eenmaal...
dat werkt ook niet altijd..
ik maak geld over en de persoon aan de andere kant laat weten dat het spul al verkocht is!!!!!!!!!!!!! kut situatie en niet netjes van die andere persoon.. ook een forum lid maar via vwforum.
Big_Mac_Mark
09-05-2005, 13:36
ook een forum lid maar via vwforum.
Tja... :rolleyes:
Maar even back on...ik doe het altijd zo, zelfs bij marktplaats...(zorg wel dat ik zijn nummer enzo heb natuurlijk) als ik iets wil hebben maak ik geld over, en ontvang het wel...zo niet, dan ga ik even langs voor klop-klop!
Golfzilla
09-05-2005, 13:37
en hij heeft je geld niet meer terug gestort?? dat toch zeker wel
richard-polo
09-05-2005, 13:38
klop klop. geen zin in die kerel woont aan de andere kant van nederland. geld komt wel terug volgens de persoon maar ik moet het eerst op m,n rekening zien staan..
richard-polo
09-05-2005, 13:42
maar dat was het punt niet.. hij mailt me dat ie spul voor me had(inlaat spruitstuk g40 plus gasklep) en dan verkoopt die het aan iemand anders..
Dit is echt balen. Je denkt toch dat je de forumleden wel kunt vertrouwen, we zijn bijna familie, niet dus. Jammer!
Heeft persoon in kwestie zich al gemeld?
Als mailen niet helpt, kun je
proberen hem te PM-en of zo...
Hij is immers wel altijd online...
Maar denk dat je zelf al wel zo slim
was om dat te doen :)
Golfzilla
09-05-2005, 15:04
ben zelf ook al zo slim idd :D
heb hem vandaag (en gisteren) gePM'd en gemaild, zie nu ook net dat hij online is geweest bij het begin scherm van dit forum. maar nog geen reactie..............
zal eens achter zijn tel. nummer proberen te komen.
Ik heb m net deze text via het forum gemailed :
Kijk hier ff
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10402
Heb je naam eruit verwijderd ...
Maar eens gaat hij weer opduiken : terecht of onterecht
Golfzilla
09-05-2005, 15:34
okeej bedankt, ik wacht maarweerus af
MMgolfnut1
09-05-2005, 19:47
@Richard, Onverschuldigde betaling. Je bank zou het geld terug moeten kunnen halen zonder problemen.
vwleusden
09-05-2005, 20:13
Ik haal het altijd op als ik het bij een particulier koop, bedrijf is anders. Meestal wil ik ook zien wat ik koop.
oh oh,dit gaat de kant op van marktplaats!
je zou een forumlid toch iets meer mogen vertrouwen.
maar toch eerst betalen of onder rembours opsturen zou ik zo zeggen.
ik hoop dat hij nog over de brug komt met het geld en iets op het forum schrijft over deze zaak.(hij zal dit toch ook wel lezen denk ik.
VolksKai
09-05-2005, 21:07
@Richard, Onverschuldigde betaling. Je bank zou het geld terug moeten kunnen halen zonder problemen.
Nee hoor, volgens mij niet. Alleen een incasso kan gestorneerd (zoals dat heet) worden. Een overboeking helaas niet!!
das mooi kut... heb et zelf ook `n keer gehad dat diegene niets meer van zich liet horen toen ik 250 euro had overgemaakt..
tja sorry hoor, maar op `n gegeven moment begin ik te dreigen omdat ik z`n emailadres...telefoonnummer...adres...bankrekening..etc.. heb...
binnen `n dag had ik reactie, hij was fftjes niet online geweest..
hij viel gelukkig mee en kon mijn reactie begrijpen....
en 2 dagen later had ik het pakketje op de deurmat liggen :)
adres gegevens via via uitzoeken, en telefoonnummer achterhalen, bellen en confronteren, weet je waar je aan toe bent denk ik...
(geen idee over wie het gaat trouwens...)
MMgolfnut1
09-05-2005, 21:34
Art 203 lid 1 boek 6 BW: Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigde betaling terug te vorderen
en art 203 lid 2 boek 6 BW:Betreft de onverschulidigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.
Alleen weet ik niet of je i.p.v. de bank dan een advocaat via rechtsbijstand moet inschakelen. Als ik de reactie van Kai+Mirjam lees, dan begrijp ik dat de bank in het geval van Richard niet eemwerkt.
Golfzilla
09-05-2005, 21:37
naam is even weg gehaald, (volgens mij weten nu 3 mensen van dit forum om wie het gaat)
ga er even vanuit dat de persoon in kwestie een goede reden heeft want ik heb begrepen van andere dat hij vrij actief is op andere forums/fora, en zal niet echt een wanbetaler zijn.
wel alleen vreemd dat hij nergens op reageert :S terwijl hij wel online verschijnt
baseknot
09-05-2005, 21:38
beetje vreemd allemaal gewoon door blijven gaan met het stalken hij word er vanzelf gek van :D:D:D
Ik haal het altijd op als ik het bij een particulier koop, bedrijf is anders. Meestal wil ik ook zien wat ik koop.
Ja hoor! ik moest het komen brengen ;)
Maar erg vervelend dit.... ik handel hier ook gewoon voor 100% op vertrouwen, jammer dat niet iedereen mee werkt
baseknot
09-05-2005, 21:42
hoop niet dat ik nu met hem in onder handeling ben :D:D:D horen vanzelf wie
Cabby 82 TDi
10-05-2005, 06:07
Opknopen aan de hoogste boom.
Doe je al die moeite, laat ie vervolgens niets meer weten. :mad:
Ik heb er zo'n schurft aan als mensen dat doen. Schrijf op z'n minst een klein berichtje
Ik zou zeggen, als hij steeds online is en reageert niet op jouw oproepen, dat zijn naam gerust genoemd mag worden.
Volgens mij heeft hij genoeg kansen gehad. En zoals mijn favoriete uitspraak luidt:
"Money talks and Bullshit walks".
evilnyntje
10-05-2005, 08:13
Ik zou als ik hem was heel snel betalen, nu kan het nog, uiteindelijk zal zijn naam wel vallen.
zijn naam valt nu ook al wel, alleen niet hier misschien...
Big_Mac_Mark
10-05-2005, 08:26
Ik zou als ik hem was heel snel betalen, nu kan het nog, uiteindelijk zal zijn naam wel vallen.
Ik heb een vermoeden...maar ben benieuwd of ik het goed heb! :rolleyes:
Kevin20v
10-05-2005, 08:27
naam is even weg gehaald, (volgens mij weten nu 3 mensen van dit forum om wie het gaat)
ga er even vanuit dat de persoon in kwestie een goede reden heeft want ik heb begrepen van andere dat hij vrij actief is op andere forums/fora, en zal niet echt een wanbetaler zijn.
wel alleen vreemd dat hij nergens op reageert :S terwijl hij wel online verschijnt
Weet ook wie het is, ik had het topic gelezen voordat de naam werd weggehaald.
Maar ik moet toch 2x nadenken voordat ik iets koop of verkoop aan dit forumlid het spijt me zeer.... Daarom is het misschien maar goed dat de naam voorlopig even verwijderd is
kan het beter nu netjes oplossen, en gewoon uitleggen dat het dan om een misverstand gegaan is(mocht het zo zijn :rolleyes: ) niks aan het handje
Golfzilla
10-05-2005, 08:41
heb nu zijn mobiel en thuisnummer weten te bemachtigen, dus zal wel eens gaan bellen. van mij mag zijn naam wel vallen, vind het een beetje te gek voor woorden maargoed dat het op deze manier moet
Zolang we geen reden weten waarom iets niet verstuurd is graag de naam er buiten houden .
Wel zo eerlijk...
Slecht nieuws gaat sneller en blijft langer hangen dan goed nieuws
Vandaar ...
Mister Cool
10-05-2005, 08:54
@ Gert: Dat is lief, we moeten een voorbeeld zijn voor de maatschappij :D
@ Golfzilla: Heb je 'm al gebeld dan (als -ie al opneemt...)
Niet echt leuk voor je idd :frown:
Pedaalemmer
10-05-2005, 09:01
zorg dan ook altijd dat je adresgegevens hebt van elkaar!
ik heb ook zootje geld over gemaakt naar retromk2..mocht ik geen pakketje van hem ontvangen...dan rij ik er hopsieflopsie heen.
Golfzilla
10-05-2005, 09:03
heb zijn adresgegevens ook + tel nummers en emailadressen.
@mister cool: word aan gewerkt
danielle
10-05-2005, 09:09
Misschien heeft hij/zij een goede reden. Zou dan lullig zijn om zijn/haar naam te noemen. En telefoonnummers zijn heel belangrijk!!! Maar ik denk dat menigeen hier wel wat van kan leren, hoe vervelend het nu ook voor jou is. Hoop dat het uiteindelijk goed opgelost zal worden.
ik weet niet over wie het gaat, maar schiet diegene niet neer voordat ie zijn zegje heeft gedaan, wie weet is er wel een hele goede reden voor.
steven16v
10-05-2005, 10:29
ik weet niet over wie het gaat, maar schiet diegene niet neer voordat ie zijn zegje heeft gedaan, wie weet is er wel een hele goede reden voor.
Er kan inderdaad een hele goede reden voor zijn. Maar als hij toch elke dag hier online is kan hij op zijn minst ff een pb'tje sturen.
Als je zijn gegevens hebt Golfzilla dan zou ik er ff langs gaan met een paar vrienden. En "even" om uitleg vragen.
Er kan inderdaad een hele goede reden voor zijn. Maar als hij toch elke dag hier online is kan hij op zijn minst ff een pb'tje sturen.
Als je zijn gegevens hebt Golfzilla dan zou ik er ff langs gaan met een paar vrienden. En "even" om uitleg vragen.
Sorry maar todat het tegendeel bewezen is is iemand onschuldig en dat geldt zeker op dit forum .
Volgende keer deze wat primitieve reactie achterwege laten aub ;)
Dank je
Big_Mac_Mark
10-05-2005, 10:41
Jammer dat het nou zo moet gaan! Heel erg jammer! Ik hoop dat het alsnog lukt, Golfzilla!
Golfzilla
10-05-2005, 17:21
net telefonisch contact met hem gehad.
aardige gozer, en heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt.
weet nu waar het probleem zit en wat er aan de hand is, en heb zelf misschien te snel conclusies getrokken (ook met deze topic te starten)
als het goed is komt het in orde nu, hopelijk niemand geschaad hiermee, en als de persoon waar het over gaat dit zelf leest sorry voor deze nare topic hierover, maar misschien begrijp je mijn situatie nogmaals.
Goed te lezen dat het als het goed is goed gaat komen!
Maar het blijft balen als iemand zijn afspraken niet nakomt, ik spreek uit ervaring.
Jasper Ovaal
10-05-2005, 17:29
he he, en zo eindigt dit spannende avontuur weer helemaal goed, en ze leefden nog lang en gelukkig.
ik kan nu lekekr weer slapen straks... mijn dank is groot/ :D
Zestienkleppen
10-05-2005, 18:06
Kijk kijk, die volksforumleden zijn zo slecht nog niet ;)
Johan-dtc
10-05-2005, 21:25
zo, na een aantal dagen niet op het forum te zijn geweest, heeft het hier niet stil gezeten.
hetgene wat er met tijs gebeurd is besproken met hem, een en ander komt in orde,
tijs, ik kan begrijpen dat je geen andere situatie zag om je frustratie kwijt te kunnen!
we hopen op een goed einde, ik hou contact met je, ik heb je nummer nu ook
(en voor de mensen die dingen gaan zeggen en/of bedreigen, moeten eens gaan denken dat er 2 kanten aan een verhaal zitten............)
bugdaddy
11-05-2005, 12:05
einde topic lijkt me...
Golfzilla
12-05-2005, 18:15
er is nog geen geld dus hij hoeft nog niet dicht, ben pas tevreden als het op mijn rekening staat
Heb je naam en woonplaats, met een beetje mazzel te traceren op www.detelefoongids.nl
Golfzilla
12-05-2005, 18:44
heb alles al van hem, behalve het geld
Golfzilla
16-05-2005, 21:27
zo net gechecked, still no money :mad: :mad: :mad: maar weerus bellen voor de hoeveelste keer ???? :mad: :mad:
Christiaan
16-05-2005, 21:28
gaat niet zo snel met de pinksterdagen ertussen :wink:
baseknot
16-05-2005, 21:32
kan je het geld nie op gaan halen dan? of laten brengen?
LinnieTDI
16-05-2005, 23:35
zo net gechecked, still no money :mad: :mad: :mad: maar weerus bellen voor de hoeveelste keer ???? :mad: :mad:
Wachten tot dinsdagmorgen, dan zijn de feestdagen voorbij en kan er geen excuus meer zijn dat het zo lang duur, lijkt me zo :o
Die banken van tegenwoordig zijn ook fuckin' langzaam :)
Cabby 82 TDi
17-05-2005, 06:12
Een klein berichtje zou al fijn zijn toch ?
polopower
17-05-2005, 06:16
Weet verder ook niet wat je hebt afgesproken, maar don't jump to conclusions. Bij mijn vorige werkgever duurde het bij mij vier volle dagen langer voor ik mijn slaris op de rekening had dan mijn collega's die bij dezelfde bank als mijn werkgever waren aangesloten. Ik was dat dus niet.
Bovenstaande neemt niet weg dat het hem wel goed had gestaan bij vertraging jou op de hoogte te stellen.
Pedaalemmer
17-05-2005, 11:49
op de hoogte stellen gaat niet echt aangezien je alleen kan zien wanneer het bij je is afgeschreven
Golfzilla
24-05-2005, 21:13
geld is binnen, topic mag dicht
Big_Mac_Mark
24-05-2005, 21:27
geld is binnen, topic mag dicht
Eind goed, al goed! :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.