PDA

View Full Version : beste waardes voor resolutie/pixels voor LCD-TFT scherm in auto


Golfzilla
09-05-2005, 14:01
ik ben op zoek naar een TFT/LCD scherm (7") voor in mijn auto, het liefst een los scherm wat ik zelf in kan bouwen (dus geen radio formaat wat uit je dash klapt)

nu weet ik nog niks op dit gebied en wil eens vragen wat de minimale vereiste zijn qua resolutie en pixels van zo'n schermpje.

je word op internet en overal doodgegooid met waardes maar het zegt mij eigenlijk niks, en ik wil een goede kwaliteit om bijvoorbeeld dvd's enzo te kunnen kijken. en andere toepassingen die ik erop aansluit.

wat is de minimale vereiste voor een beetje kwaliteit of waar moet ik op letten?

Melvin
09-05-2005, 20:02
weet niks over resoluties, zal allemaal wel goed zitten denk ik...

maar kijk ook eens op www.inkoopactie.net... worden die dingen veel aangeboden...

Golfzilla
09-05-2005, 20:55
nou ik heb in oostenrijk (worthersee) verschillende schermpjes gezien, ze stonden langs elkaar werkend uitgestald maar de goedkoopste ware wel zo bagge, slechte kleuren en pixels die je goed zag wat bij de duurdere gewoon niet zag.

Marco
10-05-2005, 22:22
Resolutie zal bij allemaal waarschijnlijk 720 x 576 zijn, dat is namelijk de resolutie van PAL en dat is waar al die schermpjes mee werken. Meer heb je niet nodig, want als je dvd's kijkt of playstation gebruikt die hebben (je raad het al) ook allebei PAL.

Er is wel wat kwaliteitsverschil, maar om te beginnen kom je met een schermpje van bijv Lenco een heel eind.

Suc6

Allart-Ghetta
10-05-2005, 22:31
Ik ben ook aan het kijken naar die schermpjes. Weet nog niet of het een touch screen wordt of een gewone. Het grote verschil tussen die 7 inch auto TFTs is de input. Of een video signaal of echte VGA. Wat je moet hebben ligt eraan wat je van plan bent, ik wil er een laptop aan hangen, dan is VGA het mooiste heb ik gelezen. De video input schermpjes zijn wel (veel) goedkoper. Eerst maar weer nog een laptop scoren en dan ff kabeltje halen en ff testen bij de mediamarkt, daar staan al die schermpjes aan en niet achter glas.

Golfzilla
15-06-2005, 22:14
idd, als je er een pc/laptop aan hangt dan is een VGA ingang wel een must. heeft veel betere/meer pixel opbouw en dus zijn de letters etc veel beter leesbaar dan bij een video-signaal

het scheelt wel iets in de prijs idd (VGA is duurder) maargoed dan heb je ook wat heh.