PDA

View Full Version : Golf1 waarschuwingslichten omzeilen

Style
02-09-2012, 18:03
Ik vroeg me af of het mogelijk was de functie waarschuwingslichten aan en uit te omzeilen was ,buiten het bestaande elektrische systeem om.

Een maatje van mij heeft een 1300 blok uit een Golf 2 gehaald en die in de Golf 1 gemonteerd alles doet het nu ook de knipperlichten.
Maar de waarschuwingslichten niet ,de druk knop bij de golf 2 zat boven op het stuurhuis.
En bij de Golf 1 is dit een knop op het dashboard nu heb ik thuis is zitten spellen.
Met een los knipperlicht relais waarschuwingslichten schakelaar en een lampje en een losse accu maar geen resultaat.
Normaal zit hier natuurlijk nog een zekeringkast en een richting aanwijzer tussen.

Iemand een idee of je dit kan realiseren buiten het bestaande elektrische systeem om.

En wat zorgt er nu voor dat de lampen aan uit aan uit gaan ik dacht het relais maar na mij MACGyver werk ben ik niet zo zeker meer :screwy:

http://img607.imageshack.us/img607/8154/dsc9103p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc9103p.jpg/)

Erik Baas
02-09-2012, 18:40
De schema's van Golf 1 en 2 (diesel, '80 resp. '83) zijn identiek op dit punt, inclusief de draadnummers en -kleuren. Als je de zaak dus precies zo bedraadt als vroeger moet het werken.

LRR
02-09-2012, 22:11
Op de alarmlichtschakelaar zit na de montering van het blokje met stekkers nog 1 lossen pool, bij mijn GTI moest ik een losse draad trekken naar een + op de zekeringskast en toen functioneerde alles naar behoren !!

Weet niet of je hier wat mee kunt ??

EelcoB
03-09-2012, 17:24
Knipperlichtrelais zorgt voor de aan/uit klik/klak.

Volgendsmij moet het lukken met een losse + idd.

Een kever heeft ook een los relais. Dus het is wel te doen

Style
03-09-2012, 18:09
Op de alarmlichtschakelaar zit na de montering van het blokje met stekkers nog 1 lossen pool, bij mijn GTI moest ik een losse draad trekken naar een + op de zekeringskast en toen functioneerde alles naar behoren !!

Weet niet of je hier wat mee kunt ??

Dat zou wel kunnen ja dat zou dan contact nr 58b op de schakelaar moeten zijn.
Dat is de enige die ik niet gebruik.

Knipperlichtrelais zorgt voor de aan/uit klik/klak.

Volgendsmij moet het lukken met een losse + idd.

Een kever heeft ook een los relais. Dus het is wel te doen

Dat dacht ik dus ook zo meteen nog maar eens proberen iedergeval alvast bedankt allemaal :thumbup:

Style
03-09-2012, 18:47
Hij doet het !!! er moet inderdaad 2x plus op de schakelaar contact 30 maar ook 15
En 15 is inderdaad de losse pool waar nog stroom op moest bedankt LRR :thumbup: