Log in

View Full Version : Aanpassingen voor kabelschakeling op type 1???

DÁ-BRT
10-05-2005, 20:39
Hallo,

ik ben bezig met mijn jetta met de inbouw van een G60 en ik ben al begonnen met het aanpassen van mijn dash (Lupo) stuurkolom (Lupo) en pedalbox (Combinatie Lupo en Golf VR6)

Ik weet dat ik in de firewall 2 gaten moet maken voor de doorvoer van de schakel kabels. Mijn id is om daarvoor op de sloop uit een G60 of andere kabelgeschakelde Vw het stuk plaatwerk waar de doorvoer inzit te slijpen en pas te maken voor de Jetta.

Is dit een stomme gedachte en kan het gemakkelijker? Is het misschien gemakkelijk zelf te maken door een paar doorvoer stukken te draaien of is dit te complex?

Wie ow wie?

johangolf1
10-05-2005, 20:42
bij Chris zijn golf 1 is hij ook omgebouwd naar kabelschakeling...
daar heeft hij een ovaal gat in zijn schutbord gemaakt en er een zelfde rubber ingezet als de kachel slangen...
de schakel kabels zijn nagenoeg even dik en passen dus zo in dit zelfde rubber...

ik zou ervoor kiezen op de manier zoals chris het heeft gedaan...
1 ovaal gat maken te grote van het rubber voor je kachel slangen...
nieuw rubbertje bestellen en de schakelkabels daardoor laten lopen...

DÁ-BRT
10-05-2005, 20:53
Zo klinkt het redelijk eenvoudig, dacht namelijk dat de buitenkabel stopte in de tule van de firewall en dat hij kaal naar de versnellingsbak liep.

johangolf1
10-05-2005, 20:59
bij chris zijn golf staat de schakelpook met toren bovenop zijn mideen tunnel en dan recht naar voren lopen over de tunnel de schakelkabels in het schutbord een ovaal gat gemaakt en daar het ovale rubber in gezet die gelijk is aan die van de kachelslangen...
het past echt super...
ik denk dat dat dus de makkelijkste oplossing is...

carbreaker de autosloper
10-05-2005, 21:04
goede gaten boor geen conishe want dat snijd niet en dan twee kabel tuletjes werkt mooi

DÁ-BRT
10-05-2005, 21:11
Oki heren, dat is nog eens een meevaller. Er zitten al genoeg haken en ogen aan mijn id-en.....