PDA

View Full Version : Retro Jetta 1 G60


DÁ-BRT
10-05-2005, 21:44
Altijd al de kontjes man geweest na zeker een stuk of 5 type 2 jetta's eindelijk maar een type 1 gekocht.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta4.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta5.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta6.jpg

Ja, ik wou een vierdeurs. Vind het nou eenmaal mooier.

Voor de derde keer een wijziging in de planning... Eerste planning was om er een 1600 GTD in te gaan lepelen. De motor lag al kaar en toen kreeg ik een nieuwe baan en de kans om een G60 met automaat te kopen.
Ik ben toen begonnen met het ombouwen naar G60.
Toen alweer een baans wijziging en weer een Caddy 1 erbij gekocht. Helaas is het niet mogelijk om de kids met de caddy naar de oppas te brengen. Dus de Jetta toch maar ombouwen naar diesel.

Voor de caddy had ik al een AHU 90pk TDI 1997 met 128 duizend kilometer op de kop getikt. Deze motor ga ik gebruiken voor de Jetta nadat hij omgekeurd is naar diesel met een 1600d en automaatbak.

De bedoeling is om hem redelijk standaard op te gaan bouwen met wat retro features.

Verders het dashboard, stuurkolom en de kabelboom uitgebouwd, Nu nog het Lupo dash plaatsen.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P1010001klein.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P1010002klein.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P1010003klein.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P1010004klein.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P1010005klein.jpg

René
10-05-2005, 21:47
mooie jetta :D
zal wel lekker lopen met zo`n G60 erin!

Gert
10-05-2005, 21:51
Weer jaloers vandaag .. wat een kutdag ;)

Ik zal maar stoppen met fotos bij mijn project te plaatsen : je gaat nu al winnen .
Erg cool project !!!

DÁ-BRT
10-05-2005, 21:51
Ow ja deze week zijn mijn velg adapters klaar (tenminste als ik er tijd voor vrij maak.)

Er komen stalen 15" kever velgen onder die ik laat verbreden tot de max breedte achter en een breedte van 7" voor. Dan zilverkleurig poedercoaten en er bolle embleemloze wieldoppen op.

Aangezien ik geen adapters kon vinden van steek 5x100 naar 4x130 heb ik ze zelf maar ontworpen en laat ze nu draaien bij een kameraad. Ze zijn klaar maar moet de draadbussen er nog inpersen.. Trouwens ook leuk om een Tap te vinden in M14x1.5

DÁ-BRT
10-05-2005, 21:53
Nee, ik wil gewoon eindelijk een smooth ride bouwen.

Mooi qua uiterlijk en goed qua techniek, dat gecombineerd met mijn zwakte voor mechanische lading....

Lekker veel chrome gecombineerd met een mooi hedendaags kleurtje....

Richard
10-05-2005, 22:17
bert je moest nog maten hebben...mail me ff

Big_Mac_Mark
10-05-2005, 22:25
Shit man, als ik dit lees heb ik al geen zin meer om een 16v erin te kwakken!

MaceNL
10-05-2005, 22:52
Phat project :D

vwgolf1
11-05-2005, 11:58
oei das een mooi project, cool dat dash, zalm m zekers volge

LRR
11-05-2005, 12:39
Very Nice !!!!!!!!!!

Veel foto's........... Jaaaaaaaaaa !!!! :) :) :) :)


Grtz......... LRR

Ps: @ BMM: Oettinger misschien een idee, of G40 of 16V Turbo ???? :D :D

Benji
11-05-2005, 12:42
Jow, dit is nog eens een project :D
Succes ermee!

Big_Mac_Mark
11-05-2005, 12:42
Very Nice !!!!!!!!!!

Veel foto's........... Jaaaaaaaaaa !!!! :) :) :) :)


Grtz......... LRR

Ps: @ BMM: Oettinger misschien een idee, of G40 of 16V Turbo ???? :D :D

Eerst maar eens die 16v erin, kan later wel een turbootje op jah! :D

LRR
11-05-2005, 12:48
Eerst maar eens die 16v erin, kan later wel een turbootje op jah! :D

Je hebt gelijk.........ik was ff weer te enthousiast :redface: :redface: :redface:

Neill_s
11-05-2005, 12:55
Mooi project! Vind een jetta 1 4 deurs ook het meeste hebben. En vooral met een G60 erin.... heerlijk, die mechanische lading idd...

Klaas16v
11-05-2005, 16:52
Zekers een mooi project dat ik ga volgen.

Veel succes met de inbouw van het dash en de G60....
En plaats ff foto's van de vorderingen ;)

DÁ-BRT
11-05-2005, 20:50
Ik moet nog foto's maken van de achteras, voor ophanging, en van alle overige werkzaamheden. Mja... tijd.

Ik heb voor de toekomst in de planning staan om een 20vG60 op te bouwen met een 1Z diesel onderblok. Maar voor die motor heb ik het geld nog niet dus eerst genieten van de G60 en als die gaat vervelen heb ik vast weer wat geld bij elkaar gespaard...

Rallye-VR6t
11-05-2005, 20:59
Ik moet nog foto's maken van de achteras, voor ophanging, en van alle overige werkzaamheden. Mja... tijd.

Ik heb voor de toekomst in de planning staan om een 20vG60 op te bouwen met een 1Z diesel onderblok. Maar voor die motor heb ik het geld nog niet dus eerst genieten van de G60 en als die gaat vervelen heb ik vast weer wat geld bij elkaar gespaard...


20VG60 is al eens gebouwd maar was geen sucses.
De Glader kan niet genoeg vulling geven voor een 20V kop.

DÁ-BRT
11-05-2005, 21:01
Hmm ik hoor anders op andere fora andere verhalen over deze combinatie.

Waar heb jij deze info vandaan?

JeeWee
11-05-2005, 21:07
Erg leuk project! Succes ermee! Lupo dash is wel origineel id!

Rallye-VR6t
11-05-2005, 21:16
Hmm ik hoor anders op andere fora andere verhalen over deze combinatie.

Waar heb jij deze info vandaan?

Engelse firma, volksspeed heeft een 2 jaar terug al een motor gebouwd.
Maar deze was erg teleurstellend.
De Glader heeft gewoon niet genoeg capaciteit om te vullen.
1800cc gaat net met de poort grote van de 8V of 16V.
Maar een 20V heeft zulke grote gaten dat de snelheid van je lucht heel erg terug loopt.
Je krijgt dus een verstoord mengsel.
Je moet een 20V ook behoorlijk vullen wil je er vermogen uithalen. Vaak zie je K04's K24's met 1.5bar en hoger vullen om dan net over de 300pk te komen.


Maar als jij mensen kent die het voorelkaar hebben?
Ben ik erg nieuwsgierig, zeker naar vermogensuitdraaien van die motoren.

DÁ-BRT
11-05-2005, 21:21
Zal ze eens vragen om dynaflow rapporten. Ben er nu ook wel benieuwd naar.

DÁ-BRT
08-07-2005, 19:39
Nou na lang met veel andere dingen bezig zijn geweest eindelijk weer eens wat tijd voor de Jetta.

Het dashboard zit nog steeds in de beugels in de schuur..... echt piep, wil er weer mee verder.
De G60 schiet zo langzamerhand wortel.

Ik heb afgelopen week de eerste wiel adapter gedraaid om de kever velgen te
monteren.

Nu nog ff flink door gaan met de verbouwing van het huis en dan kan ik eindelijk weer verder met de Jetta.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080002k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080003k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080004k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080005k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080006k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080007k.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P7080008k.jpg

René
08-07-2005, 19:48
super!! wielen zijn geniaal!!!

DÁ-BRT
08-07-2005, 19:50
super!! wielen zijn geniaal!!!


Thx...

nu hou ik lekker retro wielen en kan ik mijn aangepaste VR6 ophanging/remsysteem kwijt.

Voor ga ik naar binnen verbreden tot 7 inch en achter naar buiten verbreden door een ingekorte achteras zodat ik een mooi die velgbed krijg.

VwPolo89
08-07-2005, 20:30
deze ga ik precies ook volgen.

velgen gaan er super onder staan als ze verbreed zijn.
keep up the good work!

froggy
09-07-2005, 05:53
is wel leuk en iig origineel ;)

Edward
13-07-2005, 16:19
coole jet, nog cooler al der een G60 in zit, verder wel zo laten dan....lache!

JeeWee
13-07-2005, 18:25
bwah, vind deze velgen niet ech super, zou liever de dichte 5x205 versie zien, maar dit is ook best leuk!

DÁ-BRT
14-07-2005, 07:16
Ik wou de oude stalen velgen ook maar dat was niet mogelijk.... financieel gezien dan.

De adapters die ik moest maken werden zo ontiegelijk groot en dik dat ik meer als 100 euro per adapter aan dural aluminium kwijt was.... dan maar een concessie en 4x130 erop.

Heb inmiddels al wel 3 oude porsche velgen gevonden met steek 5 x 130. Misschien dat ik daar nog iets mee ga doen.

Tommy
14-07-2005, 10:27
Echt leuk project, goed bezig... is het wel mooi trouwens als je bij de voorste velgen het hart zo ver naar buiten hebt, en bij de achterste zo ver naar binnen? (heb het over de harten, niet het velgbed.. want een breed velgbed is super voor achter, maar tegenover een hart wat centimeters verder naar buiten zit aan de voorzijde?)

DÁ-BRT
14-07-2005, 10:37
De voorvelg wordt aan de binnenzijde verbreedt tot 7" Waardoor hij lekker smal blijft ogen.

Achter worden naar buiten verbreedt tot 7" of 8"

De achteras van de Rocco16v wordt binnenkort door een kameraad met de juiste tools ingekort aan de zijkanten. Per zijde gaat het geheel 75mm naar binnen. Veerpoot behuizing bovenin wordt ook omgelast.

Zo ziet het er nu ongeveer uit:
...+=========+
...|.................|
.../..................\
.-|...................|-

en zo wordt het ongeveer:
...+=========+
...|.................|
...|.................|
..-|.................|-

(Puntjes weg denken anders haalt het forum programma automatisch de punten weg....... LOL: het gaat om het id.)

DÁ-BRT
14-07-2005, 12:13
Ow ja, gisteravond trouwens het oude motorblok eruit gehaald. Dat krijg je er nou van als je het weg geeft. Dan moet het ineens eruit. :D

Sjips bij het naar binnen trekken van het blok is de vulplug eruit gedraaid en liep het olie over de vloer (gelukkig niet zo lang geleden gecoat) weer vertraging.....

Nu nog ff de enginebay schoon maken. Motorsteun omlassen en nog een paar andere kleine mods. Dan type 2 stuurhuis bevestiging pas maken (van reserve neus naar Jetta) en dan laten spuiten.

Ik maak vanavond nog ff een foto.

De motorkap en voorspatborden gaan naar de spuiter. dankzij stoepkrijt schade van de buurkindjes. Direct ff het antenne gat en steenslag weg laten halen.

Griffin
14-07-2005, 15:12
stoepkrijtschade....bekend probleem ja. Ik woon in n wijk met heel veel kinderen, maar gelukkig krijten ze nog steeds liever op de Ka van mn buren, die heeft meer zwart bumper opp....pfieuw.
En t geheel moet nog in n 'hedendaags' kleurtje... Dus ff voor de duidelijkheid, je houdt m niet bruin? Jammer...hehe

vwpower
14-07-2005, 16:24
Chill project man super, daarom rijden we ook VW :biggrin: Suc6 met je project zal het zeker volgen!!

DÁ-BRT
14-07-2005, 17:37
Die van mij blijft de eerste tijd nog brons kleurig. Eerst helemaal technisch klaar maken en dan vervolgens pas optisch klaar maken.

DÁ-BRT
17-07-2005, 08:54
Wie kan mij de kleurcode geven voor de lak van de Jetta? De motorkap en voorspatborden worden gespoten door het stoepkrijt incident....

Spuiter gaat nog wat extra spuitbussen in kleur maken zodat ik zelf bij modificaties niet met een vlekjes auto hoef te rijden.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/P1090008k.jpg

Berserker
17-07-2005, 09:03
staat als het goed is toch in de achterbak, onder de bekleding op een stickertje..

DÁ-BRT
17-07-2005, 09:08
staat als het goed is toch in de achterbak, onder de bekleding op een stickertje..


hmmm dan toch nog maar eens goed zoeken, dacht dat het netzo als bij de type 2 op het achterpaneel staat.

René
17-07-2005, 10:08
hmmm dan toch nog maar eens goed zoeken, dacht dat het netzo als bij de type 2 op het achterpaneel staat.

hoort ie ook te zitten ja... aan de binnekant van `t achterpaneel...

Tommy
17-07-2005, 15:04
mijne staat overal door de auto... :cool:

Edward
17-07-2005, 16:28
ik zal straks eens in mijn kofferbak kijken......bij mij zit de sticker er nog.

Edward
17-07-2005, 19:17
en het winnende nummer is: LA1V....kep namelijk pcies de zelfde kleur als jij.

DÁ-BRT
18-07-2005, 08:16
Supers, had gisteravond laat nog gekeken of er een sticker zat en helemaal niets meer.

Edward bedankt.

DÁ-BRT
20-07-2005, 11:54
Zo hee ik ben raar...

Gisteravond een complete Automaat bak gekocht van een amerikaanse Corrado G60. :biggrin:

Dat wordt leuk met de Einser Jetta straks.


Had in mijn hoofd dat ik de orignele 5-bak van de G60 toch nog pas moest maken en de schakel kabels en de hydrolische koppeling. Dit is naar verhouding niet veel meer werk.

Kevin20v
21-07-2005, 10:10
Zo hee ik ben raar...

Gisteravond een complete Automaat bak gekocht van een amerikaanse Corrado G60. :biggrin:

Dat wordt leuk met de Einser Jetta straks.


Had in mijn hoofd dat ik de orignele 5-bak van de G60 toch nog pas moest maken en de schakel kabels en de hydrolische koppeling. Dit is naar verhouding niet veel meer werk.
Heb je al meer foto's van het dashboard in de jetta??? ben ERG benieuwd :biggrin:

Bruders
21-07-2005, 10:15
gaat mooi speelgoed worden..zeker die kevervelgen...dat maakt hem zeer apart...
zekers mijn stijl!!!!
suc6 en blijf pica's posten!!!

DÁ-BRT
21-07-2005, 11:25
Dash staat stil.

heb even prioriteiten bij het weer rijdend maken voor het aflopen van de apk.

Denk dat ik weer met het interieur bezig ga in de winter.

Maarten
30-07-2005, 22:52
Yo m8.. succes met je project :)

Sponze®
31-07-2005, 09:11
Supers, had gisteravond laat nog gekeken of er een sticker zat en helemaal niets meer.

Edward bedankt.


Ook niet onder de mat?
Daar zit die van mij, op de
geluidsisolatiematten...

succes nog ;)

DÁ-BRT
01-08-2005, 06:36
Eeyz,

Ik had de kleurcode gekregen van edward en vanmiddag gaat ie naar de spuiter.

frank77
01-08-2005, 11:53
He die Bert,

Hier een oudcollega van Inalfa.

Nog steeds bezig met nieuwe projekten, zie ik.

Ziet er leuk uit, wordt wel weer iets speciaals, maar dat is jou wel toevertrouwd.

Groeten Frank

DÁ-BRT
01-08-2005, 12:07
Kijk das nou leuk. Zomaar een oud-collega tegenkomen.

Ben inderdaad heel druk bezig, het is gelukkig net lego bij vw. Alles is pas op elkaar of vrij gemakkelijk pas te maken.

DÁ-BRT
17-08-2005, 07:53
Zaterdag mijn motorkap weer opgehaald van de spuiter. Jah ziet er mooi uit. Lekker strak ook mooi bij de randen.

Twijfel? Eerst de motorsteun en accubak eruit slijpen en de nieuwe steun monteren of eerst de motorkap monteren.

Eerst de motorkap maar, het ding vast gezet en..... Damn.... piep..... hij heeft een andere kleur.

Als je op de foto's klikt krijg je een grotere foto te zien. (tenminste als ik het goed heb gedaan :cool: )

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P8140001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/P8140001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P8140002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/P8140002k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_P8140003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/P8140003k.jpg)

Ik zal ook nog even een paar foto's maken van de motorruimte vanavond ofzo.

Ben druk bezig met de rechter motorsteun te vervangen door een GTI/Diesel, Accubak verwijderen, Steuntjes verwijderen, Overbodige gaatjes dichtlassen, Veerpoot huizen verstevigen.

Weet iemand hiero hoe ik pcies mijn rechter kokerbalk aan moet passen zodat ik vrijligging krijg aan de distributie zijde? Had namelijk iets gehoord van inslijpen. Met een hamer inkloppen en aflassen?

Maar waar en hoe groot, anders moet ik eerst het blok inbouwen en dan kijken waar het kritisch is.

VwPolo89
17-08-2005, 08:54
is wel een totaal andere kleur, foutje van de carrossier??

DÁ-BRT
17-08-2005, 08:59
Hmmm laten we het daar op houden. Ze hadden om de kleurcode gevraagd.

Ik heb er duidelijk bij vermeld dat ze de kleur moesten controleren omdat de auto 24 jaar oud is.

De eerste keer hadden ze helemaal de verkeerde kleur en de tweede keer deze.

Heb hem het voorstel gedaan om de motorkap zo te laten en de rest over te spuiten. :biggrin:

Helaas, ik moet de kap weer laten spuiten. Hij wil de auto niet doen?

Pedaalemmer
17-08-2005, 09:19
dat kunnen ze toch ponzen...(of hoe heet dat?)

DÁ-BRT
17-08-2005, 09:32
ponzen is toch ringetjes in doek slaan. en slagletters in staal slaan?

Gijs
17-08-2005, 10:21
Ze kunnen de kleur scannen.. dit is denk ik wel lastiger bij metalic lak.

Rallye-VR6t
17-08-2005, 10:37
Een goede spuiter, ziet de kleur van je auto.
Kan dan of een stalenkaartje pakken, kleur scannen.
Of hij maakt deze als proef ter plekke. (moet je wel een liefhebber hebben)


Ruimte voor je spanarm...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3OAZKUP4



En voordat iedereen roept van een smerig hok......

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3AFXMYP

Even een doekje erovereen. :D

G60RAY
17-08-2005, 16:56
Is dat echt noodzakelijk dat de rechter kokerbalk dient te worden aangepast om ruimte te maken voor de distributie bij een G60 blok??

Ben zelf namelijk ook bezig met een G60 ombouw, enkelt m'n auto staat al in de grondverf en ik heb niks aan de kokerbalk gedaan...

Rallye-VR6t
17-08-2005, 17:06
Is dat echt noodzakelijk dat de rechter kokerbalk dient te worden aangepast om ruimte te maken voor de distributie bij een G60 blok??

Ben zelf namelijk ook bezig met een G60 ombouw, enkelt m'n auto staat al in de grondverf en ik heb niks aan de kokerbalk gedaan...


Je maakt het je leven een stuk makelijker als je het WEL doet.
Het gaat zonder, maar wil je er bij, moet je de beugel waar de Glader inzit
demonteren als je dus ooit de spanrollen wit vervagen.
Een riem gaat nog net.

Je kunt de motor los maken in de steuen en dan de motor opzij drukken, zo krijg je ongeveer 1 cm ruimte.

Dus....even balk innemen, bespaart je veel elende.
En met een andere poelie, korte riem ect krijgt je veel spanning op de omlooprollen. (ik heb ze op voorraad)
Ze willen wel stuk.

G60RAY
17-08-2005, 18:21
Je maakt het je leven een stuk makelijker als je het WEL doet.
Het gaat zonder, maar wil je er bij, moet je de beugel waar de Glader inzit
demonteren als je dus ooit de spanrollen wit vervagen.
Een riem gaat nog net.

Je kunt de motor los maken in de steuen en dan de motor opzij drukken, zo krijg je ongeveer 1 cm ruimte.

Dus....even balk innemen, bespaart je veel elende.
En met een andere poelie, korte riem ect krijgt je veel spanning op de omlooprollen. (ik heb ze op voorraad)
Ze willen wel stuk.

Geweldig, ik zal er nog eens een nachtje over slapen voordat ik de plaatwerker/spuiter weer eens een nieuw opdrachtje geef.

Bedankt (alweer) Gti1-G60! :)

DÁ-BRT
18-08-2005, 08:05
@G60RAY: Ja, het is echt noodzakelijk om het aan te passen. Omdat de steun er nu zit heb je te weinig ruimte rond het blok.

Zal foto's maken van de modificatie.

DÁ-BRT
18-08-2005, 08:10
Gisteren weer contact gehad met de spuiter en het resultaat is dat ze de auto as zaterdag op komen halen en hem opnieuw gaan spuiten. Mooi weet ik zeker dat het straks goed is.

Heb gisteren de beugels voor het dashboard terug geplaatst... Echt balen dat ik voor komende apk nog niet het Lupo dashboard erin heb en alles terug heb moeten bouwen naar origineel dashboard. Dit voor de ruit ontwaseming en om alle scherpe delen af te schermen.

Alle losse stalen onderdelen (Steunen, draagarmen, Carterpan, beugels, klemmetjes enz) heb ik bij elkaar gelegd en roest vrij gemaakt. Eerstdaags even laten electrolytisch verzinken. Weet ik zeker dat ik een goede basis heb.

G60RAY
18-08-2005, 19:19
@G60RAY: Ja, het is echt noodzakelijk om het aan te passen. Omdat de steun er nu zit heb je te weinig ruimte rond het blok.

Zal foto's maken van de modificatie.

Ok als je dat zou willen doen, dan graag!

Succes gewenst voor de opbouw!

airy
18-08-2005, 19:24
Als ie maar laag is, ben verder benieuwd wat het wordt, zal het wel effe volgen.

O.Z racing
18-08-2005, 22:43
Gisteren weer contact gehad met de spuiter en het resultaat is dat ze de auto as zaterdag op komen halen en hem opnieuw gaan spuiten. Mooi weet ik zeker dat het straks goed is.

Heb gisteren de beugels voor het dashboard terug geplaatst... Echt balen dat ik voor komende apk nog niet het Lupo dashboard erin heb en alles terug heb moeten bouwen naar origineel dashboard. Dit voor de ruit ontwaseming en om alle scherpe delen af te schermen.

Alle losse stalen onderdelen (Steunen, draagarmen, Carterpan, beugels, klemmetjes enz) heb ik bij elkaar gelegd en roest vrij gemaakt. Eerstdaags even laten electrolytisch verzinken. Weet ik zeker dat ik een goede basis heb.


waar laat je dat spul allemaal verzinken??

aangezien je dorpsgenoot bent zal het hopelijk in de buurt zijn,er zijn namelijk nogal wat onderdelen van mijn golfje die wat aandacht kunnen gebruiken.

DÁ-BRT
19-08-2005, 07:58
Verzinken doet een kameraad voor me. PB me maar neem ik het wel voor je mee.

DÁ-BRT
30-08-2005, 07:34
Had een mooi setje velgen gezien en wou gewoon eens kijken hoe het zou staan onder de Einser. Ziet er mooi uit, maar niet geschikt met adapter om ze eronder te zetten. Het zijn BMW e39 535 touring velgen in 16”
Als het wel goed had gepast had ik de kleine gaatjes dicht gelast en ze gepolijst.

(Klik op de foto voor een vergroting)
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-240805_01.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-240805_01.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-240805_02.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-240805_02.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-240805_03.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-240805_03.jpg)

DÁ-BRT
30-08-2005, 07:39
Mijn sleutelmaatje / coureur
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_01.jpg

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_02.jpg

DÁ-BRT
30-08-2005, 07:46
De wijzigingen in mijn motor ruimte:

Ik heb alle puntlas verbindingen doorgelast in het veerpoothuis en kokerbalken. De motorsteun aan de Rechterzijde heb ik verplaatst.

(Klik op de foto voor een vergroting)
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_03.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-260805_03.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_04.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-260805_04.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_05.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-260805_05.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_06.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-260805_06.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-260805_07.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-260805_07.jpg)

Ik moet nu aan de onderzijde iets meer ruimte creeeren voor de aandrijfassen zodat deze de koets niet raken bij extreme verlaging.

De rechter kokerbalk aanpassen zodat de spanrollen voor de multiriem vrij liggen van de koets.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_11.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_11.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_12.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_12.jpg)

DÁ-BRT
30-08-2005, 07:54
Mijn nieuwe hoofdremcilinder, naja bijna nieuwe.

Hij komt van een Audi 200 af en het is een 25.4mm uitvoering. Zo weet ik tenminste dat ik voldoende druk op de VR6 remklauwen kan zetten.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_01.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_01.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_02.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_02.jpg)

vwgolf1
30-08-2005, 07:58
zooo, flink bezig met the good old jettah, vooral doorgaan ...ook met al die foto's :)

grt vwgolf1

DÁ-BRT
30-08-2005, 08:05
De eerste pas sessie van de PG-motor en 4T bak. Deze versnellingsbak komt erop voor de apk keuring, omdat de automaatbak nog niet op kenteken staat.

Ik heb hem in de vier originele steunen van een Scirocco 8v Gti gehangen en nu ga ik op de koets de bussen en beugels voor de motor-steunen van de Corrado G60 pas maken. Ik wil dus de gehele motor ophanging van de G60 gebruiken.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_03.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_03.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_04.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_04.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_05.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_05.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_06.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_06.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_07.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_07.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_08.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_08.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_09.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_09.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta-270805_10.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta-270805_10.jpg)

DÁ-BRT
30-08-2005, 08:11
Ik heb nu eindelijk weer tijd om er mee bezig te zijn. Dus foto's en dergelijke komen er genoeg!

Ik heb gisteravond de nieuwe motorsteunen gepositioneerd en de rechter kokerbalk afgetekend voor wat ik nog moet aanpassen.

Vanavond het blok weer uitbouwen en de laatste las werkzaamheden aan de motor ruimte doen.

Dan de binnenschermen nog schoonmaken en plekken waar gelast is ff met de lamellenschijf strak maken. Dan Coating erop.

Met een beetje mazzel kan de motorruimte met de rest van de neus binnen afzienbare tijd gespoten worden.

Pedaalemmer
30-08-2005, 08:44
ruimte zat onder de kap zo te zien..tenminste voor en achter.

Waarom heb je de moter ruimte niet weer in de orginele lakkleur gespoten?

DÁ-BRT
30-08-2005, 08:47
@Forumfreak:

FF een stukkie lager lezen daar zie je:
Met een beetje mazzel kan de motorruimte met de rest van de neus binnen afzienbare tijd gespoten worden.

Er zit nu zwarte verf op omdat het anders helemaal blank zou zijn.

G60RAY
30-08-2005, 17:25
Bedankt "DA-BRT" voor de foto's van de uitsparing tbv de distributie!

Het is niet helemaal duidelijk te zien ivm de zwarte lak, maar ik begrijp nu hoe en wat. :)

DÁ-BRT
31-08-2005, 06:26
@G60RAY: Vanavond gaat de motor er weer uit. Ik pas stapje bij stapje de koker aan en maak er foto's van.

G60RAY
31-08-2005, 16:12
@G60RAY: Vanavond gaat de motor er weer uit. Ik pas stapje bij stapje de koker aan en maak er foto's van.

OK, ik hou je nauwlettend in de gaten... :biggrin:

DÁ-BRT
01-09-2005, 06:17
Het blok is er weer uit, zal vanavond even foto's maken. (het is al zo vroeg donker dat de foto's niet echt mooi worden)

DÁ-BRT
02-09-2005, 08:09
Ahum...

Gisteren wezen kijken voor een Daily in het zuiden des lands.

Het gaat om een Caddy 1 diesel, ik moet vanaf oktober minimaal 1060km in de week rijden voor mijn werk. Dus ik ga weer lekker op plantaardige olie rijden.

Mijn vorige Caddy 1 heb ik stom genoeg net een half jaar te vroeg verkocht (haast weg gegeven)

Maar goed ben lekker aan het kletsen met de verkoper en uiteindelijk heb ik niet alleen een Caddy gekocht maar ook een Cabrio type 1.

Zodra ik foto's heb plaats ik ze wel ff.

DÁ-BRT
05-09-2005, 09:34
Ik ga de achterste versnellingbak steun van een Corrado G60 overnemen zodat ik straks ook de automaatbak kan monteren.

Om ruimte te creeeren tijdens de werkzaamheden heb ik alleen maar de bak ingebouwd. :p

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_01-09-05_01k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_01-09-05_01k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_09k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_09k.JPG)

DÁ-BRT
05-09-2005, 09:36
Nu eindelijk tijd om de rechter kokerbalk klaar te maken zodat de Spanrol van multiriem vrij komt te liggen.

(Klik op het plaatje voor een grotere versie)
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_01-09-05_02k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_01-09-05_02k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_01-09-05_03k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_01-09-05_03k.JPG)

Eerst toen de motor er nog inzat afgetekend hoeveel materiaal er uit moest.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_01k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_01k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_02k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_02k.JPG)

Ik had nog een mooi stuk plaatmateriaal liggen van 1mm dik. Die maar met een stukkie karton op maat gemaakt. En er met de Dremel uit geslepen.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_03k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_03k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_04k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_04k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_05k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_05k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_06k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_06k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_07k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_07k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_10k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_10k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_02-09-05_11k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_02-09-05_11k.JPG)

Zo nu nog met de lammellenschijf erover en dan kan hij in de primer en weg naar de spuiter.

DÁ-BRT
05-09-2005, 09:40
Een paar velgen gekregen en ff geprobeerd... Nah niet leuk. Maar weer er onder weg.

(Klik op het plaatje voor een grotere versie)
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_01-09-05_04k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_01-09-05_04k.JPG)

VwPolo89
05-09-2005, 09:53
beetje "modern" voor onder een 1 :)

G60RAY
07-09-2005, 16:26
Super fotoreportage van de aangepaste kokerbalk tbv de distributie.

Daar kan ik wat mee, bedankt!!

DÁ-BRT
08-09-2005, 06:24
@G60RAY: Graag gedaan. Het was ook min of meer voor jou!

VWijchen
08-09-2005, 20:01
leuk leuk :D kom jij toevallig uit beuningen?

DÁ-BRT
09-09-2005, 07:37
Joh, hoe kom je erbij? :D

Ja dus, hoezo Jetta gezien?

VWijchen
09-09-2005, 16:43
was laatst door je straat gereden(kut zoeken met al die rotondes :P,moest stukkie straten dusjaaaaaaaaaa) dus binnekort een snel autotje in de buurt :D

DÁ-BRT
20-09-2005, 06:36
Ik ben heel druk bezig met de caddy om het brandstof systeem klaar te maken. (Rijden op gebruikte plantaardige olie)

En daardoor heb ik iets minder tijd voor de Jetta. Afgelopen weekend nog wel even de rembekrachtiger klaar gemaakt.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_18-09-05_01.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_18-09-05_01.JPG)

vw roadwarrior
13-10-2005, 19:32
indrukewekkend hoor!ziet er goed uit!

sjoost
13-10-2005, 19:55
Ziet er allemaal goed uit.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
suc6

snellesjaak
12-11-2005, 18:47
Lkkr bezig zo. Project is goed te volgen door je duidelijke uitleg en foto's. Succes ermee.

DÁ-BRT
14-11-2005, 11:13
Ik heb al een poosje niets meer laten horen..... Druk met de TDI in de Caddy1.

Ik heb dit weekend het motorblok voor de apk en voor de RDW keuring klaar gemaakt.
Het is een 1500 motorblok met automaatbak. Hiermee ga ik hem omkeuren naar automaat.
Dan vervolgens de G60 en automaatbak erin en dan alles netjes maken en nogmaals naar de RDW om de G60 op kenteken te zetten.

De foto's staan nog op mijn camera, ik zal ze even posten.

Rallye-VR6t
14-11-2005, 11:25
Ik heb al een poosje niets meer laten horen..... Druk met de TDI in de Caddy1.

Ik heb dit weekend het motorblok voor de apk en voor de RDW keuring klaar gemaakt.
Het is een 1500 motorblok met automaatbak. Hiermee ga ik hem omkeuren naar automaat.
Dan vervolgens de G60 en automaatbak erin en dan alles netjes maken en nogmaals naar de RDW om de G60 op kenteken te zetten.

De foto's staan nog op mijn camera, ik zal ze even posten.


Hoe lang denk je dat die automaatbak het volhoudt met die G60?
Een golfje 1 met 1500 motor had een kleine 100nm koppel.
De G60 al 2x zoveel. Gaat dat wel goed?

DÁ-BRT
14-11-2005, 11:56
Hoe lang denk je dat die automaatbak het volhoudt met die G60?
Een golfje 1 met 1500 motor had een kleine 100nm koppel.
De G60 al 2x zoveel. Gaat dat wel goed?

Niet.... Iets verder terug in mijn topic staat ook dat ik een originele G60 096 4-traps automaatbak heb gekocht.

De 1500 motor en bijbehorende automaatbak zijn origineel geleverd in mijn jetta. Dan is het omkeuren iets gemakkelijker dan met een g60 motor en bijbehorende automaatbak.

Mijn project is nog niet af en pas als hij technisch helemaal af is laat ik hem als G60 op kenteken zetten.

Rallye-VR6t
14-11-2005, 13:10
Niet.... Iets verder terug in mijn topic staat ook dat ik een originele G60 096 4-traps automaatbak heb gekocht.

De 1500 motor en bijbehorende automaatbak zijn origineel geleverd in mijn jetta. Dan is het omkeuren iets gemakkelijker dan met een g60 motor en bijbehorende automaatbak.

Mijn project is nog niet af en pas als hij technisch helemaal af is laat ik hem als G60 op kenteken zetten.


Ow dat was ik vergeten.

En dat G60 op kenteken zetten, moet je ook remmen, ABS, emissie, uitlaat alles moet dan G60 worden.
Als je dat lukt, laat het even weten!

DÁ-BRT
14-11-2005, 13:23
En dat G60 op kenteken zetten, moet je ook remmen, ABS, emissie, uitlaat alles moet dan G60 worden.
Als je dat lukt, laat het even weten!

Ik heb mijn remsysteem omgebouwd naar die van een Golf 3 VR6. Ik heb de fuseehuizen aangepast.
De volledige stuurgeometrie heb ik overgenomen in mijn 3D CAD programma (CatiaV5) Ik heb vervolgens de positie van de fuseekogel bepaald.
De pitmanarm hoek heb ik aan laten passen.

Het enige nadeel hieraan is dat het gehele wiel verder naar buiten is komen te staan waardoor er een iets minder brede velg onder past.

Ik heb overal fem analyses op gedaan en sterkte berekeningen gemaakt. Deze moet ik alleen uit laten werken door een Engineeringsbureau omdat ik tekeningen en berekneningen van een goedgekeurde instantie nodig ben voor de RDW. (heb ik stage gelopen HTS-Autotechniek)

Ik heb een hoofdremcilinder geplaatst van een Audi 200TQ met 25.4mm zuiger diameter. Ook hier heb ik berekeningen van gemaakt samen met de remklauwen van de VR6 voor een alu remklauwen van type 4-golf achter. Ik heb een universele remkracht verdeler geplaatst en mijn handrem vervangen door een hydrolische uitvoering.
De berekeningen hiervan moet ik ook uit laten rekenen bij een engineeringsbureau.

Er is geen ABS vereist. (wil ik ook helemaal niet hebben trouwens)

Dan naar de RDW voor een controle en rijeigenschappentest en klaar is kees. Wel ben ik dan 1500 euro armer. Maar dan ben ik tenminste wel verzekerd. Dit in tegenstelling tot de vele die uberhaubt niet verzekerd zijn met hun opgevoerde bolides

Je moet trouwens voldoen aan de emissie eisen van het bouwjaar van de donor auto .

Rallye-VR6t
14-11-2005, 15:16
Ik heb mijn remsysteem omgebouwd naar die van een Golf 3 VR6. Ik heb de fuseehuizen aangepast.
De volledige stuurgeometrie heb ik overgenomen in mijn 3D CAD programma (CatiaV5) Ik heb vervolgens de positie van de fuseekogel bepaald.
De pitmanarm hoek heb ik aan laten passen.

Het enige nadeel hieraan is dat het gehele wiel verder naar buiten is komen te staan waardoor er een iets minder brede velg onder past.

Ik heb overal fem analyses op gedaan en sterkte berekeningen gemaakt. Deze moet ik alleen uit laten werken door een Engineeringsbureau omdat ik tekeningen en berekneningen van een goedgekeurde instantie nodig ben voor de RDW. (heb ik stage gelopen HTS-Autotechniek)

Ik heb een hoofdremcilinder geplaatst van een Audi 200TQ met 25.4mm zuiger diameter. Ook hier heb ik berekeningen van gemaakt samen met de remklauwen van de VR6 voor een alu remklauwen van type 4-golf achter. Ik heb een universele remkracht verdeler geplaatst en mijn handrem vervangen door een hydrolische uitvoering.
De berekeningen hiervan moet ik ook uit laten rekenen bij een engineeringsbureau.

Er is geen ABS vereist. (wil ik ook helemaal niet hebben trouwens)

Dan naar de RDW voor een controle en rijeigenschappentest en klaar is kees. Wel ben ik dan 1500 euro armer. Maar dan ben ik tenminste wel verzekerd. Dit in tegenstelling tot de vele die uberhaubt niet verzekerd zijn met hun opgevoerde bolides

Je moet trouwens voldoen aan de emissie eisen van het bouwjaar van de donor auto .


Klinkt allemaal goed.
Dus wat ik al poste, ben heel nieuwsgierig hoe dit afloopt.
De RDW heb ik diverse keren benadert, maar het verhaal is nooit concreet.
Maw ze kunnen geen eisen op papier geven waaraan je moet voldoen.
Dan heb ik er de tijd niet voor om maar trail and error naar de RDW af te reizen om de auto erdoor te krijgen.

Mijn auto is na een steekproef, wel gewoon goedgekeurd!

En al had het 1500euro moeten kosten, had ik dat er wel voor over.

DÁ-BRT
14-11-2005, 15:20
Mijn auto is na een steekproef, wel gewoon goedgekeurd!

Mag wel zijn, maar ze kijken naar de kwaliteit bij een apk en niet of iets wel of niet origineel is. Dus als er goede remmen onder zitten is het goed, of dit nu van een 1 liter is of van een R32. Zolang de constructie maar veilig is. Ze gaan er namelijk altijd vanuit dat het om originele constructies gaan.

Maar stel je krijgt een ongeluk en daaruit volgt een technisch onderzoek. en dan blijkt dat je meer als 40% vermogens winst hebt dan ben je NIET verzekerd. Lijkt me niet echt fijn als je een kind in een rolstoel rijdt ofzo.

Vandaar dat ik het graag legaal wil hebben.

Rallye-VR6t
14-11-2005, 15:28
Mag wel zijn, maar ze kijken naar de kwaliteit bij een apk en niet of iets wel of niet origineel is. Dus als er goede remmen onder zitten is het goed, of dit nu van een 1 liter is of van een R32. Zolang de constructie maar veilig is. Ze gaan er namelijk altijd vanuit dat het om originele constructies gaan.

Maar stel je krijgt een ongeluk en daaruit volgt een technisch onderzoek. en dan blijkt dat je meer als 40% vermogens winst hebt dan ben je NIET verzekerd. Lijkt me niet echt fijn als je een kind in een rolstoel rijdt ofzo.

Vandaar dat ik het graag legaal wil hebben.

Hoe gaan ze dat kontroleren?
Schatting?

Ik ben het met je eens, ik heb liever de auto op kenteken.
Maar het RDW, begint met het innemen van je kenteken, en dan gaan ze keuren.
:mad:
Veel dingen kan ik niet overleggen.
-Kw schroefset
-Brembo remmen
-Eigenbouw RVS uitlaat
-Motor eigenbouw
-aanpassingen motorsteunen eigenbouw

Dus ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten aanpakken.
En een intake, of begeleiding is er niet.
Heb het van dichtbij meegemaakt van iemand die een Golf G60 heeft voorzien van een TDI motor.
Wat een elende! Dus het nodigt niet echt uit.

DÁ-BRT
14-11-2005, 15:43
Ik weet het, ze gaan ook uit van motorcodes en bijbehorende vermogens.

Ik weet ook nog niet hoe ik het moet gaan doen met mijn 2.0 TDI onderblok, 9A cilinderkop en Lysholm compressor.....

DÁ-BRT
21-11-2005, 14:29
Goed even een update van het project front.

Ik heb mijn G60 motor en de automaatbak aangeboden. Ik ga kijken of ik het kan verkopen voor ongeveer mijn vraaprijs. Als dat zo is gaat het weg en komt er een mechanische TDI in.

Tot die tijd ga ik door met het afbouwen van de Jetta met Automaat en G60 motor.

Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik nu met de Caddy dagelijks naar het werk heen en weer rijdt. Hier ben ik een TDI in aan het bouwen. Ik wil graag ook de Jetta kunnen pakken als Daily. Met een aangepaste TDI is een G60 goed bij te houden. dus inleveren qua vermogen valt mee.

Rallye-VR6t
21-11-2005, 17:02
Met een aangepaste TDI is een G60 goed bij te houden. dus inleveren qua vermogen valt mee.



Grapjas.........mocht je dromen.
:chair:

DÁ-BRT
22-11-2005, 08:44
Wrom dromen? Jij hebt behoorlijk wat vermogen met 295 pk.

Maar zonder al teveel inspanningen zit je met een TDI op 180pk en 350Nm koppel. Daar heeft een standaard tot licht aangepaste G60 toch echt moeite mee om daar bij te blijven.

Jos_Br heeft met zijn caddy 1 met mechanische TDI 215pk en 440Nm koppel, das toch niet mis voor een 1.9

Rallye-VR6t
22-11-2005, 18:25
Wrom dromen? Jij hebt behoorlijk wat vermogen met 295 pk.

Maar zonder al teveel inspanningen zit je met een TDI op 180pk en 350Nm koppel. Daar heeft een standaard tot licht aangepaste G60 toch echt moeite mee om daar bij te blijven.

Jos_Br heeft met zijn caddy 1 met mechanische TDI 215pk en 440Nm koppel, das toch niet mis voor een 1.9

Precies en daar zit het probleem nou net.

Ik heb het koppel terug gebracht van 340nm naar 319nm.
Maar ik kan wel 8000rpm draaien.
Een TDI haalt dat niet.

Een gewone G60...die snapt er helemaal niks van... :D

Jos ken ik wel een beetje van gezicht.
Is heel serieus bezig.

DÁ-BRT
22-11-2005, 19:04
Ik vind het best..

Mister Cool
22-11-2005, 19:48
En wat moet een diesel met 8000 toeren...?

Kevin20v
22-11-2005, 19:57
En wat moet een diesel met 8000 toeren...?

proberen die opgefokte G60 bij te houden :D

DÁ-BRT
22-11-2005, 20:10
Lukt ook wel zonder zoveel toeren...

Mister Cool
22-11-2005, 20:12
Lukt ook wel zonder zoveel toeren...

:hug: Dat bedoelde ik :D

DÁ-BRT
22-11-2005, 20:14
Hihi.

MAar geen angst zolang de delen niet verkocht zijn blijft het gewoon ongewijzigd door gaan met de G60 tomaat.

En dan is er altijd nog de Caddy TDI

Isard
23-11-2005, 09:03
[QUOTE=Gti1-G60]

Mijn auto is na een steekproef, wel gewoon goedgekeurd!

QUOTE]

Mijn oude Corrado 20vt is ook met steekproef goedgekeurd. Maar daar klopte technisch ook niets van. Andere motor, ineens wel een lambda :confused: , grotere remmerij, etc. Maar ik weet zeker dat hij een rdw keuring nooit zou halen. Die beginnen gelijk te zeiken over dingen als de staalomvlochten remslangen, etc. Terwijl dat toch echt wel verbeteringen zijn.
Daarnaast hadden ze wel over het uitlaatgeluid geklaagd denk ik zo... :D

http://www.xs4all.nl/~idubois/bestanden/Corrado.wmv

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:44
Ok na een lange periode maar eens een update hiero.

Ik heb veel aan de auto gedaan, maar ben eigenlijk niet verder gekomen.

De Jetta moest omgekeurd worden naar automaat en hier voor had ik een 1500JB motor met automaat gekocht. Om een goede indruk te maken op de keurmeester heb ik het blok maar netjes gemaakt.

Deze motor heeft 92 dkm gelopen. Ik dacht kom laat ik hem eens een beetje schoon maken en alle niet al te frisse pakkingen vervangen.

Het onderstaande als resultaat......

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_002k.jpg)


http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_003k.jpg)

Voor aan bij het blok waren twee boutjes afgebroken en die heb ik maar weer uitgeboort en netjes getapt.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_004k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_005k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_005k.jpg)

Alles netjes in de primer gezet en morgen avond alles lakken.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_14-11-05_006k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_14-11-05_006k.jpg)

Bert zou Bert niet zijn als hij het weer eens veel te ver uit elkaar zou trekken... het hele blok is kaal naja bijna helemaal.

Heb vandaag keringen en pakkingen besteld. Nieuwe bougies, verdelerkap, rotor electronische onsteking en bougie kabels had ik nog.

Duz als er meer is laat ik wel weer meer zien!

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:45
Vanavond weer een stapje verder met het 1600 blok.

Ik heb de cilinderkop gelakt en de (meeste) stalen delen schoon geslepen en in de primer gezet.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_161105_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_161105_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_161105_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_161105_002k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_161105_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_161105_003k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_161105_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_161105_004k.jpg)

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:46
Ik ben weer druk bezig geweest met alle overige aanbouw delen lakken:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_201105_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_201105_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_201105_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_201105_002k.jpg)

Nu alleen nog ff de definitieve lak erop en dan kan het weer in elkaar.

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:47
Step by step:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_261105_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_261105_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_261105_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_261105_002k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_261105_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_261105_003k.jpg)

Nu nog de onsteking schoon maken en nog een paar pakkingen maken.

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:48
Gisteravond naast het tanken van de caddy toch nog ff aan de Jetta gewerkt.

bougies, bougie kabeltjes (ja ik weet het, had er nog maar 3 nieuwe liggen) Nieuwe koppelingsplaat, Koelvloeistof slang,

Nu de carterpan er onderweg schroeven zodat het verzinkt kan worden.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_281105_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_281105_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_281105_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_281105_002k.jpg)

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:49
Omdat er nog niets aan de caterpan gedaan was hem toch maar eens schoon gemaakt. Zodat hij bij het stralen niet zoveel rommel loslaat. Daarna wordt hij verzinkt.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_021205_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_021205_001k.jpg)

Het motorblok begint nu echt op te schieten. Alleen nog de inlaat en uitlaat en 1 bougie kabeltje erop en hij is zover af.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_021205_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_021205_002k.jpg)

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:50
Vertraging door de Caddy maar toch gisteravond nog de kans gehad om het motorblok weer iets verder af te bouwen.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_211205_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_211205_001k.jpg)

Als ik vandaag een beetje vlot met de carb van Sander klaar ben ga ik de motor en versnellingsbak nog even inbouwen.

Ik heb alle onderdelen binnen om het stuurhuis te reviseren. Zodra ik het blok uit de schuur heb ga ik die klaar maken.

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:50
Nou het blokkie zit erin. nog niet afgebouwd omdat ik nu echt naar de stalling moet.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_281205_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_281205_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_281205_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_281205_002k.jpg)

Nu de inlaat+carb en de uitlaat nog vast zetten, koel circuit afbouwen.

Dan de ophanging en dergelijke afbouwen en naar de keuring.

DÁ-BRT
26-02-2006, 13:55
Goed dit is wat ik eigenlijk tot een paar week geleden heb gedaan aan de auto.

Toen toch uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en besloten om hem toch om te keuren naar diesel.

Het 1500 blok was ik zo kwijt en ik had nog 2 1600 diesels liggen. Ik ben nu bezig met de 1600 diesel en de automaatbak van de 1500JB motor aan het klaar maken.

Het eerste gedeelte van de gecoate stalen delen is terug. In een mengeling van zilvergrijs en wit parelmoer. Het lijkt tenminste zo. De delen zijn ge zink fosfateerd.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_230206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_230206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_230206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_230206_002k.jpg)

De achteras en andere stalen ophangingsdelen kan ik eerstdaags ophalen.

Pas na het omkeuren bouw ik de VR6 ophanging weer terug. Dus veel delen zijn dubbel gecoat. Zoals de aangepaste draagarmen, versmalde achteras en dat soort dingen.

Ik heb alle boutjes, moertjes en slijt delen nieuw gekocht bij de dealer/auto onderdelen boer. Wil het wel goed doen.

Ik heb de powerflex bussen even in de gecoate draagarmen gezet.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_250206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_250206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_250206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_250206_002k.jpg)

Tommy
26-02-2006, 13:59
Wat ga je nu eigenlijk inbouwen uiteindelijk?

DÁ-BRT
26-02-2006, 14:08
De Mechanische TDI motor was ook al redelijk ver klaar. Maar toen ik als een van de laatste dingen de verstuivers wou vervangen door een nieuw geprepareerd setje en toen wou de verstuiver van de 4e cilinder er niet uit. Met als resultaat dat de cilinderkop er af kon.

Bert zou Bert niet zijn als hij dan direct de kop kaal zou maken en dan de poorten zou flowen, klepgeleiding vervangen en nieuwe klepseals plaatsen. Nog nieuwe kleppen zoeken en inslijpen op de klepzittingen. Dan een paar sterkere klepveren erop om meer toeren te kunnen draaien. (6000 a 6500)

De kleur van de motor is nog in de stelling van de Caddy, maar de stalen delen krijgen dezelfde kleur als de overige stalen delen (wit/grijs)

Als basis heb ik een 1997 AHU TDI motor met 128 dkm gepakt.

Deze motor heb ik ontdaan van alle overbodige componenten voor een mechanische direct ingespoten zelf ontbrander.


De wijzigingen voor de brandstofpomp van de AAZ zullen blijven bij de volgende dingen: Govenor mod
LDA + kop van een 1600 GTD brandstofpomp plaatsen

Ik heb de 1900 IDI pomp naast de pomp van de DI gelegd en gekeken wat de noemens waardige optische verschillen zijn.

Ik heb er zo één gevonden aan de achterzijde van de pomp:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_002k.jpg)

De buisjes (persklephouders) waar de brandstof leidingen aan vast zitten zijn verschillend van lengte:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_005k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_005k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_006k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_006k.jpg)

Die van de DI steken 30mm uit en die van de IDI 40mm.

Dit houdt in dat als ik de brandstof leidingen van de tdi wil gaan gebruiken de aansluiting voor verstuiver 10mm te ver richting bakzijde zit.

Het plaatsen van de IDI leidingen is niet mogelijk omdat de verstuivers van de IDI minder hoog zijn dan de DI verstuivers.
Plus dat de verstuiver van cilinder 3 de sensor heeft voor de lifthoogte.

Dus de busjes van de DI pomp ga ik monteren in de IDI pomp.

De neus stukken van de IDI pomp en de DI pomp zijn gelijk. Dus ik kan de steunen van de TDI gebruiken.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_003k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_004k.jpg)

Het probleem dat ik tegen ben gekomen is het volgende. De as van de DI pomp is dikker dan de as van de IDI pomp waardoor ik dus een poelie van een IDI moet plaatsen. Ik had nog een poelie liggen van een 1600 diesel, maar die heeft de verkeerde offset waardoor de distributie riem niet gaat passen.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_220106_007k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_220106_007k.jpg)

Ik kon weer een pomp van een AAZ kopen voor weinig en dit keer met poelie.

Nu kan je het verschil zien tussen de poelie van de 1600 IDI (LINKS) en de 1900 IDI (RECHTS)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_250106_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_250106_001k.jpg)

Nu zijn de poelies wel mooi uitgelijnt. Dus dames en heren alleen een 1900 AAZ poelie past op een AAZ pomp.. ;)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_250106_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_250106_002k.jpg)

Een paar brandstof leidingen.......

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_250106_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_250106_003k.jpg)

DÁ-BRT
26-02-2006, 14:09
Ik had de pomp van de TDI al uit elkaar genomen en nu ook een foto gemaakt.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_250106_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_250106_004k.jpg)

De pomp is zover klaar voor de daily, alleen nog de LDA pin en bovenste gedeelte van de pomp vervangen door die van de 1600 en de rest laat ik zo.

Ik ben begonnen aan de in en uitlaat spruitstuk en aan de turbo.

Probeersel: G60 spruitstuk erop.
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_002k.jpg)

Maar toen vond ik een spruitstuk van een Golf 1 GTI (DX) en die heeft nog langere inlaat buizen en de collector is groter als die van de G60. Plus de inlaat opening zit aan de andere zijde.

Zelfs het stuk waar je de inlaat slang van de g60 op aansluit is pas op de DX spruitstuk. Dus nu alleen de bypass klep blokkeren en dit stukkie is zover klaar.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_003k.jpg)

Aangezien ik de grote KKK K24 turbo op de daily wil plaatsen voor een economisch verbruik. Moet ik wat aanpassingen doen om alles te monteren.

Om deze turbo op een uitlaat spruitstuk van een 1600 TD in combinatie met de inlaat van de 1.8 GTI motor te kunnen gaan gebruiken moet ik het uitlaat spruitstuk en de turbo op de kop monteren. Dat is het probleem niet, dan maak ik gewoon een andere olie aanvoer leiding (moest ik toch al doen)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_004k.jpg)

Wel moet ik nog iets weghalen op de flenzen zodat de inlaat er bij langs past.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_008k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_008k.jpg)

De lucht uitlaat zijde op de turbo schelp zat aan de verkeerde kant dus die maar eens omgedraaid.

Maar kan het voor de rest nog kwaad dat de turbo op de kop zit? Lijkt me niet want ik kan gewoon het gedeelte waar de leidingen in zitten ook 180 graden draaien zodat de aanvoer en retour opening ook weer op de goede plek komen te zitten.


http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_005k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_005k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_006k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_006k.jpg)

Zo ff omdraaien:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Caddy1_290106_007k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Caddy1_290106_007k.jpg)

Morgen avond het spruitstuk maar eens verder aanpassen en de leidingen pas gaan maken.

Ik heb de krukas, nokkenas en oliepomp keringen vervangen. Ook nog de distributieriem geplaatst.

De pomp zit erop alleen nog de persklephouders vervangen door die van de tdi. (het wachten is op de keerringetjes.)

De nieuwe achterplaat waar ik de type 1 motorsteun aan vast heb gemaakt zodat de achterplaat niet kan gaan trillen of in de riem kan gaan snijden.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_0501006_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_0501006_001k.jpg)

Ik heb de pomp timing op 0.91mm gezet. Ze geven aan voor de AAZ pomp 0.80. Maar ik wil proberen hoe en wat als hij wat vroeger staat.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_0501006_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_0501006_002k.jpg)

Ik vond het wel leuk om de afdekkap van de tdi te behouden. Ik moest wel een paar stukjes weg snijden omdat de pom iets hoger is.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_0501006_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_0501006_003k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_0501006_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_0501006_004k.jpg)

Nu nog de waterpomp en de thermostaat vervangen. Dan kan de dynamo steun er weer op en de dynamo zelf. Dan de nieuwe multiriem erop.


Hmmmm mega dip.

Had mijn originele verstuivers verkocht en ik dacht kom die wip ik er even uit. Drie stuks gingen er inderdaad heel gemakkelijk uit alleen cilinder 4 niet die zat echt vast. Zelfs met super Beek power :D kwam hij niet los. :-\

Uiteindelijk de verstuiver maar laten overleiden. Er was behoorlijk wat rotzooi in de kop gevallen dat ik maar heb besloten om de kop eraf te pakken. :'(

Goed het resultaat van de vervuiling is zichtbaar:

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_002k.jpg)

Na de volgende foto snap je waarschijnlijk wel waarom ik hem eraf heb gepakt.....

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_003k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_003k.jpg)

Bert zou bert niet zijn als hij dan direct verder gaat:

Kop nu dus maar helemaal uit elkaar halen, direct de kleppen en de klepgeleiding cpntroleren en klepseals vervangen.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_004k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_004k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_005k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_005k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_060206_006k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_060206_006k.jpg)

De hydrolische klepstoters zien er mooi uit en de cilinderkop is niet gescheurd.

De cilinderkop kaal gemaakt. Nu alleen nog de klepseals eruit. Vervolgens de inlaat en uitlaat spruitstuk even poorten op de openingen in de dieselkop. Dan de in en uitlaat kanalen flowen en dan kan hij gesodablast worden.

Dan de klepgeleiding vervangen en dan kan hij weer in elkaar.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_080206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_080206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_TDI_080206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/TDI_080206_002k.jpg)

DÁ-BRT
26-02-2006, 14:10
Wat ga je nu eigenlijk inbouwen uiteindelijk?

Er komt een mechanische TDI in.

Met naast een turbo ook een Lysholm compressor met variabele overbrenging.

Rob077
17-06-2006, 12:46
Ligt het nu aan mij, of zijn er echt geen foto's zichtbaar in dit topic?

VwPolo89
17-06-2006, 13:12
ik denk dat het dan aan jou ligt aangezien ik wel foto's te zien krijg :)

henricarron
17-06-2006, 13:46
Ligt het nu aan mij, of zijn er echt geen foto's zichtbaar in dit topic?

Je bent niet de enige, die geen foto's ziet :(

Rob077
17-06-2006, 14:39
Heb net stress met mijn pc gehad.
Weet niet of het er iets mee te maken had, maar heb de biosbatterij er even uit gehad en alles opnieuw opgestart en nu heb ik wel foto's

(die biosbatterij heeft trouwens niks met het fotoprobleem te maken!!, dat opnieuw opstarten misschien wel)

henricarron
17-06-2006, 22:25
Foto's zijn nu wel (weer) zichtbaar. Leuke reportage ;)

DÁ-BRT
20-06-2006, 00:07
Hmmm ik denk dat ik even de links naar de foto's opnieuw moet plaatsen, ze staan nog op mijn site, ik heb alleen een beetje de programmatuur veranderd.

Lexo
20-06-2006, 06:52
Goed bezig Bert!

Mijn bak zit er ook weer in, kom ZSM je takel terugbrengen!

DÁ-BRT
20-06-2006, 12:14
Mooi dat de polo weer ok is. Kan je me mooi mee helpen met de remote control ;D

Lexo
20-06-2006, 12:16
ok is ie nog niet, blijkt dat mijn benzine-pomp niet genoeg druk levert voor het 3f blok...

maar ook dat komt wel goed!

karretje
21-06-2006, 07:32
Hallo Bert! :)

Dit ziet er ook allemaal goed uit bij jouw,ook geen half werk.. :woowoo:

Ben wel heel benieuwd als hij klaar is hoe het er allemaal uit ziet,zal wel petje af zijn.

Je hebt nog wel wat werk aan de motor,maar dat komt wel goed. :rolleyes:

Veel succes nog,en blijven posten natuurlijk!! ;)

DÁ-BRT
21-06-2006, 12:21
Net de links naar de eerste foto's weer klaar gemaakt.

In de tussentijd weer een andere daily gekocht (op een of andere manier houden de dailies het niet lang bij mij vol.... ;) )

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_140606_001k.JPG

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_140606_002k.JPG

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_140606_003k.JPG

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_140606_004k.JPG

Het is een dieseltje, ik heb de gehele ophanging, stuur inrichting en het remsysteem (16v) geheel vervangen door nieuwe of gereviceerde onderdelen.
Paar nieuwe banden eronder, schokkers en veerpoot lagers vervangen. Paar Corrado stoelen erin.

Als het mee zit kan ik de G60 automaat van de Jetta ruilen tegen de schakelbak van Richard. Dan kan de aangepaste turbodiesel in de golf. Dan nog de uitlaat vervangen door 2.5" RVS en dan heb ik eindelijk een degelijke daily.

Dan komt de Jetta weer aan de beurt. http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/rolleyes.gif

Richard
21-06-2006, 12:34
je mag de schakelbak ruilen tegen de lupo onderdeeltjes..;)

Melvin
21-06-2006, 12:43
grille was eerst geel ofniet?

DÁ-BRT
21-06-2006, 12:52
Klopt. Daar heb ik hem gekocht en al heel veel sindsdien aan veranderd. Ow ja en er al 12dkm mee gereden.

Grille is nog identiek, heb hem alleen zwart gespoten omdat het gele er werkelijk niet uitzag.

Binnenkort de voorbumper aanpassen zodat de intercooler er achter kan. Dan het nummerbord nog verplaatsen naar het midden (onderin)

DÁ-BRT
25-08-2006, 15:50
Goed een update. Nu zal het de komende weken echt vlot gaan met de jetta.

Een lief duits meiske heeft mijn golf nog korter gemaakt als dat hij al was.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_03-08-06_001.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_03-08-06_001.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_03-08-06_002.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_03-08-06_002.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_03-08-06_003.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_03-08-06_003.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_03-08-06_004.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_03-08-06_004.JPG)

Hij is dus totalloss verklaard. Accoord verklaring van de verzekering net getekend. Ik krijg ongeveer 450 euro van de verzekering terug.
Het is veel te weinig, maar ik moet met ongeveer 2mnd weer een auto hebben die rijdt.

Plan is alsvolgt:

Jetta krijgt alle nieuwe onderdelen die op de Golf zijn gezet (geheel nieuwe ophanging, remsysteem en stuurinrichting) dus ook alle boutjes, moertje en schroefjes (vag)

Ik heb al wat delen laten poedercoaten en morgenvroeg gaat er nog wat weg.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_230206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_230206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_230206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_230206_002k.jpg)

Ik heb een set Powerflex bussen gekocht voor de hele auto incl. Rocco 16v stabi rubber en stuurhuis rubbers.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_250206_001k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_250206_001k.jpg)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Jetta1_250206_002k.jpg (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Jetta1_250206_002k.jpg)

DÁ-BRT
25-08-2006, 16:02
Ook maar direct een nieuwe stuurhuis gekocht, voor het geld hoef je het niet te laten vind ik. Ik was nog geen 150 euro kwijt.

Ik moest al 2 nieuwe stuurarmen en die kosten bij elkaar ook al 80 euro.. Dan koop ik liever direct een nieuwe.

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_090606_001k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_090606_001k.JPG)

http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_Golf1_090606_002k.JPG (http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/Golf1_090606_002k.JPG)

Voor de achteras heb ik 2 nieuwe 38mm remklauwen (passat 32b) gekocht, nieuwe blokken, schijven lagers, handremkabels. De overige achteras onderdelen worden morgen weg gebracht om te poedercoaten.

Rondom heb ik nieuwe koni geel schokbrekers liggen met Intrax veren, Voor zitten er Bonrath domelagers op. Ik wil alleen nog hardere rubbers voor in de achter schokbrekers kopen. (de voor schokbrekers en veren ga na het omkeuren de verkoop in)

Uitlaat heb ik nieuw gekocht uit een magazijn opruiming in duitsland. Lag er al ruim 20 jaar. ;)

De komende week (of weken) ga ik bezig met het interieur en de kabelboom afbouwen.

Ik moet de schakeltoren van de G60 bak die van Ries afkomt nog pas maken en ook de gaten in de firewall maken voor de schakelkabels.

Dan de Recaro's uit de Golf in de Jetta zetten, mijn sportstuurtje overhangen en naar de RDW voor het omkeuren.

Ik hou jullie wel op de hoogte met foto's en tekst.

DÁ-BRT
25-08-2006, 16:05
Nog een kleine toevoeging. Naar de RDW gaat de Jetta met een nieuwwaardige Rocco 16v ophanging en remsysteem.

Daarna gaat de motor eruit en komt de M-TDI er weer in. Ook de gemodificeerde VR6 plus ophanging en de 2.5" rvs uitlaat komen er dan onder.

DeNB3rt
25-08-2006, 17:59
Worden laatste tijd wel veel golfjes gemold van achter :(

MauSeR35
28-08-2006, 14:07
komt omdat je ze niet zo veel meer ziet, dan wil iedereen nog eens van dichtbij kijken ;)
nou ff zonder gekheid, t is zonde, maar succes met de jet

DÁ-BRT
28-08-2006, 14:18
Thx.

De resterende delen zijn zaterdag richting poedercoater gegaan. Overige onderdelen besteld. Vanavond maar eens verder met de kabelboom en het interieur.

DÁ-BRT
26-09-2006, 11:00
Het 1600D motorblok is redelijk ver klaar.

http://www.zwalve.eu/d/135-2/Jetta1_030906_001.JPG

http://www.zwalve.eu/d/224-2/Jetta1_281106_001.JPG

http://www.zwalve.eu/d/227-2/Jetta1_281106_002.JPG

Nu moet eerst de tomaat gelakt, afgebouwd en gemonteerd worden. Anders kan ik het bovenste dode punt niet (gemakkelijk) bepalen. Dan kan de distributie op de motor en de rest afgebouwd worden.

Inmiddels is ook de automaat klaar en gemonteerd.

http://www.zwalve.eu/d/230-2/Jetta1_281106_003.JPG

http://www.zwalve.eu/d/233-2/Jetta1_281106_004.JPG

http://www.zwalve.eu/d/236-2/Jetta1_281106_005.JPG

Ik heb alvast de bevestiging voor de IC en de radiateur aangepast. Ook het gat voor de bediening van de automaat zat er al in (onder een stuk tape) De bevestiging voor een ronde koelvloeistof reservoir is gemaakt.
Nu nog een keer met een lamellenschijf door de motorruimte. Behandelen met RX-5, Nadenkit erop en dan kan de motorruimte gelakt worden.

RubenD
05-11-2006, 20:34
En hoe staat het ondertussen met dit project? Alle foto's zijn rode kruisjes. Misschien kun je daar wat aan doen!?

DÁ-BRT
05-11-2006, 21:53
Ik ben vandaag en gisteren druk bezig geweest met de achterschermen om die weer netjes te maken en zo dat er lekkere brede banden onder passen.

MAar goed.... foto's. Mijn site ligt eruit en dus ook alle foto's pleite. Moet alles weer uploaden en overal de links repareren. (gelukkig hebben de foto's dezelfde namen gehouden)

Caddy_Sander
08-11-2006, 17:09
Hey Bert,

jammer dat je weg bent bij het caddyforum :(

maar ik blijf je topic hier wel in de gaten houden.

Binnenkort kom ik wel ff buurten


grtzzzz

DÁ-BRT
17-11-2006, 23:17
Ach Sander ik had geen zin meer om me te ergeren. Het is beter zo. En het scheelt me een hoop tijd ;)

Kom maar weer eens gezellig langs!

DÁ-BRT
03-01-2007, 11:33
Ik heb inmiddels aardig wat gedaan aan de Jetta. Mijn project topic stond al op de 6e pagina. :(

Ik heb de motor en bak klaar staan om ingebouwd te worden.

Ik had een klein plekje op het achterscherm gevonden die ik eigenlijk nog wou lassen en daarna zou ik hem achter af kunnen bouwen. Maar toen ik was begonnen met slijpen ben ik maar door gegaan.

Nu heb ik inplaats van de omgevouwen rand in de achterscherm een 8mm as erin gelast waar ik de buitenhuid en binnen beplating mooi op aan heb laten sluiten.

http://www.zwalve.eu/d/156-2/Jetta1_121106_001.JPG
Een gat dankzij de kunststof steenslagkap.

http://www.zwalve.eu/d/159-2/Jetta1_151106_001.JPG
Direct nog ff wat andere plekjes aangepakt.

http://www.zwalve.eu/d/162-2/Jetta1_151106_002.JPG

http://www.zwalve.eu/d/165-2/Jetta1_151106_003.JPG

http://www.zwalve.eu/d/174-2/Jetta1_151106_006.JPG
Eerst de as de bolling van het scherm gegeven. Vast gepikt op het buitenscherm.

http://www.zwalve.eu/d/177-2/Jetta1_151106_007.JPG
De 8mm as op z'n plek. Nu nog iets verder vast zetten en alle naden vertinnen.

http://www.zwalve.eu/d/180-2/Jetta1_151106_008.JPG
FF een beetje afleiding tussendoor. Gekeken hoe de 15" cookiecutters staan.

http://www.zwalve.eu/d/183-2/Jetta1_151106_009.JPG
Binnen zijde voorkant gelast, vertint en in de zink gezet.

http://www.zwalve.eu/d/195-2/Jetta1_151106_012.JPG
De achterzijde ook netjes en in de zink.

http://www.zwalve.eu/d/200-2/Jetta1_161106_001.JPG
In de tussentijd ook weer de onderdelen die nog bij de poedercoater lagen terug gekregen.

http://www.zwalve.eu/d/206-2/Jetta1_161106_003.JPG

http://www.zwalve.eu/d/203-2/Jetta1_161106_002.JPG

http://www.zwalve.eu/d/215-2/Jetta1_161106_006.JPG

http://www.zwalve.eu/d/218-2/Jetta1_181106_008.jpg

http://www.zwalve.eu/d/221-2/Jetta1_241006_001.JPG
Mijn 13" winterwielen klaar gemaakt en nieuwe Vredestein Snowtrac banden erom gelegd.

Nu ben ik bezig met de rechter achterscherm. Ik schrok toen ik de tank en vulhals had verwijderd.
Bovenin boven de vulhals zat een behoorlijk gat. Deze heb ik inmiddels dicht gelast en ook het plaatwerk rond de vul opening netjes gemaakt.
Volgende stap is het aflassen van de schermrand zoals ik het gedaan heb aan de linkerzijde.

Dan kan de tank, vulhals, achteras, ophanging terug gebouwd worden en kan ik aan de voorzijde beginnen.

De eerdere foto's aan het begin van de topic zal ik proberen te repareren. (crash oude site en foto's allemaal weg)

Edrik
03-01-2007, 13:09
Goed bezig!
Ik moet mijn wielkastranden ook maar eens aanpakken.
Vette winterwielen :rock: :tongue:

Stijn
19-03-2007, 10:05
Ziet er allemaal goed uit Bert, je hebt het er maar druk mee...

DÁ-BRT
19-03-2007, 10:10
Ja, heel druk maar dat doe ik zelf.

Afgelopen weekend nog aan de Jetta gewerkt. Ik heb de rechter achterscherm nu ook bijna klaar. Nog een paar kleine dingen lassen en dan kunnen de nieuwe delen eronder.

DÁ-BRT
10-04-2007, 12:15
Ik heb de Jetta afgelopen weekend verkocht vanwege persoonlijke omstandigheden.

Wel wordt de andere Jetta komende vrijdag (13-april) omgekeurd naar diesel en daar zal uiteindelijk ook de M-TDI motor (die al klaar ligt) in gebouwd worden en op kenteken gezet worden.

SlimMasterShady
10-04-2007, 21:48
Jammer dat je het niet verder kon afmaken, maar je zult er wel een goede rede voor hebben. Heeft de auto niet een tijdje op mp gestaan? Want anders dacht ik hem al te herkenen...

DÁ-BRT
12-04-2007, 09:42
Ik weet het, baal er ook van en we zien wel wat de toekomst voor Jetta's brengt!

Eerst de daily maar eens naar de RDW brengen morgen

DÁ-BRT
27-04-2007, 09:38
De afscheids foto's van de Jetta...

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1185&g2_serialNumber=2
De auto helemaal ontdaan van alle dingen die ik nog kon gebruiken.

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1188&g2_serialNumber=2

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1191&g2_serialNumber=2

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1194&g2_serialNumber=2
Op eerste paasdag opgehaald.

Hij gaat gebruikt worden als donor voor een andere Jetta

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1197&g2_serialNumber=2