PDA

View Full Version : Ventilator blijft draaien: golf 1.1 1977

Maartenmk1
16-09-2012, 17:02
Forumleden,

Sinds een paar dagen doet zich het probleem voor dat nadat ik mijn golf uit heb gezet, de ventilator blijft blazen. Hij gaat uit zichzelf niet uit. Nadat ik had gekeken onder de motorkap en de kap dicht gooide, ging de ventilator uit. Daarna deed ik de deur dicht, ging de ventilator weer aan. Ik weer de klep open maken, voorzichtig het stekkertje eruit trekken, maar bij aanraken ging de ventilator al weer uit. Vervolgens ging de ventilator weer aan toen ik de motorkap dicht deed.

Nu doe ik de ventilator uit door er een klein tikje op te geven. Het gaat om een standaard golf 1.1 uit 1977 met net een ton op de teller. Recent geleden is de waterpomp vervangen en het koelsysteem doorgespoeld.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Erik Baas
16-09-2012, 17:32
Lijkt me een draad waarvan de isolatie doorgesleten is, en die nu af en toe kontakt maakt met de massa.

Joris_MK1
16-09-2012, 19:02
Of de temperatuurschakelaar is stuk, ook niet ondenkbaar...

Van Limburg
16-09-2012, 22:53
Als die stuk was ging de ventilator dan toch niet aan of uit? Slecht contact lijkt me dan nog eerder de oorzaak

Joris_MK1
17-09-2012, 05:58
Hoeft niet, als het veertje afgebroken is intern in de schakelaar, kan het contactje vrij tussen aan en uit klapperen... Massa sluiten kan het denk ik niet zijn erik, alles schakelt via de plus in een auto behalve de ontsteking ;)

KennyH
17-09-2012, 13:40
Vorig jaar zelfde probleem gehad, aan ui aan uit, werd er gek van

Tempschakelaar vervangen en klaar is kees!

Erik Baas
17-09-2012, 18:36
Hoeft niet, als het veertje afgebroken is intern in de schakelaar, kan het contactje vrij tussen aan en uit klapperen... Massa sluiten kan het denk ik niet zijn erik, alles schakelt via de plus in een auto behalve de ontsteking ;)
Niet helemaal waar, bv. binnenverlichting, oliedruk- en temp.-sensor schakelen in de massa. In dit geval heb je gewoon gelijk, het contact zit in de plus-draad, en mijn theorie gaat dus niet op. Sorry voor de evt. verwarring...

Joris_MK1
17-09-2012, 19:37
Maarten zal het wel redden denk ik :) en inderdaad erik, heb je gelijk in was ik ff vergeten!

Maartenmk1
17-09-2012, 20:50
Inderdaad, bedankt iedereen voor de reacties, ik ga de temperatuurschakelaar vervangen, zsm

Timo2012
17-09-2012, 21:19
morgen ff bestellen bij t acc en vrijdag met de golf naar rdm haha