View Full Version : meer pk's
hallo iedereen kan er mij iemand zeggen hoe ik mijn blokje wat meer pk kan geven het gaat om een 1.8 jh blokje van golf 1 cabrio alvast bedankt
Cillinderkop bewerken, spaghetti spruitstuk, andere nokkenas. En dan kan de 110 pk wel halen met je huidige injectiesysteem.
Beter is een andere motor.
Cillinderkop bewerken, spaghetti spruitstuk, andere nokkenas. En dan kan de 110 pk wel halen met je huidige injectiesysteem.
Beter is een andere motor.
welke nokkenas raadt je mij aan en wat moet ik juist met de cilinderkop doen ja hier in belgie zijn ze te daar te streng op voor een andere blokje :screwy:
Ergens op www.golfcabrio.be staat een project topic van een iemand met een JH motor die getuned is. Ik kan het topic even niet vinden.
De Limburger
20-09-2012, 09:14
263graden of 272graden incl verstelbaar tandwiel, spaghetti spruitstuk, een chipje meen dat Bolku tuning die heeft liggen. En een mooie open uitlaat systeem van supersprint of iets dergelijks kom je inde wel ver. Kop bewerken kun je doen incl revisie bij Serge Pot. Moet je de kop of langs brengen of op sturen. Dit zou ook bij Bolku gaan. (Goede ervaringen mee). Zou dan meteen kiezen voor een setje nieuwe kleppen en aangepaste geleiders. Maar dat kost natuurlijk wel zo rond de 500€ voor allen de kop schat ik zo. En ik weet niet wat je budget is.
JH is niet chipbaar. Als je naar de kosten kijkt is een andere motor met al heel meer pk's de goedkoopste oplossing mits je zelf inbouwt.
DUBbeltje
20-09-2012, 09:44
zou ik ook zeggen, neem een ander blokje, en kietel die licht.. heb je meer PK voor minder kosten... :thumbup:
Johan1982MK1
20-09-2012, 09:59
16v tje opzoeken.
Hang je er ook zo in zonder al te veel aanpassingen.
Pompen ed. hangt er toch al onder en je zou evt je oude koppeling+ bak weer kunnen gebruiken..
16V KR vergt wel een inverstering van ongeveer 200 euro voor een ander uitlaatspruitstuk.
Johan1982MK1
20-09-2012, 10:24
Dat is zo, maar tunen of een motorombouw kost altijd geld..
Het oude blok helemaal klaar maken kost meer dan een 16v tje inbouwen. (mits je het zelf doet natuurlijk)
DUBbeltje
20-09-2012, 10:27
inderdaad, en nadat je een KR een ander spruitstuk, chipje en Bijv. Powersprint uitlaat hebt gegeven ben je al lekker op weg... Nokkenasje kan ook altijd nog...
DUBbeltje
20-09-2012, 10:28
maar wat is een beetje je budget, das veel belangrijker...
inderdaad, en nadat je een KR een ander spruitstuk, chipje en Bijv. Powersprint uitlaat hebt gegeven ben je al lekker op weg... Nokkenasje kan ook altijd nog...
Kr kun je niet chippen...nokkenassen maakt op een standaard Kr blok niet zoveel verschil..
beter een dx pakken ,spaghetti met een goede uitlaat erachter,injectie en ontsteking overzetten van het oude blok dan moet dit voor beneden de 1000€ te doen zijn
later kun je dan evt nog een snellere nokkenas steken met verstelbaar nokkenastandwiel (272° Schrick profiel..o.i.d)kopje bewerken grotere kleppen etc
moet mogelijk zijn om dan betrouwbare 130 pk te hebben bij een normaal verbruik
als je nog meer wilt zou ik toch iets anders erin gooien bijv.16v,g60,doe eens gek n 1,8T of iets..
DUBbeltje
20-09-2012, 11:49
Kr kun je niet chippen...
oeps, klopt... vriend van me heeft een kr, maar die loopt op digifant, vandaar...;)
maar een 272 schrick + spaghetti en powersprint kan ook wel met orginele inj. of niet? :confused: ...dacht ik..
oeps, klopt... vriend van me heeft een kr, maar die loopt op digifant, vandaar...;)
maar een 272 schrick + spaghetti en powersprint kan ook wel met orginele inj. of niet? :confused: ...dacht ik..
Kr is niet een verzamelnaam voor zomaar een 16v gti motor...
Kr is de motorcode voor de 16v motor in de golf 2/Scirroco 2 tot modeljaar '90 zonder kat/lambda
sommige zeggen dat ze tot ver in '91 geleverd zijn geweest (betwijfel ik sterk)
Pl is grotendeels hetzelfde behalve een katalysator,K/e jetronic injectie een ander inlaatspruitstuk ,nokkenassen,en kleinmateriaal
kr=139pk pl=129pk...
nooit begrepen wat een pl voor meerwaarde heeft over een goede 8v...stap maar eens gelijk over van de een naar de ander ..dan begrijp je het wel..
Golf 2 16v is nooit geleverd met Digifant injectie,de 107 pk 8v wel..
maar goed allemaal of topic...272+een goede uitlaatlijn op een gezond blok kan met de originele injectie
verwacht dan ergens in de buurt van de 120 pk's...
DUBbeltje
20-09-2012, 13:00
Golf 2 16v is nooit geleverd met Digifant injectie, de 107pk 8v wel.
Dat "KR" een motorcode is, weet ik ook wel ;)
Hij heeft dan ook de digifant later ingebouwd, omdat de injectie (spinnekop) niets meer was. hij is BTW niet zo tevreden erover, en heb hem aangeraden om megasquirt te gebruiken... moet zijn portomonnee het wel toelaten natuurlijk..
Johan1982MK1
20-09-2012, 13:32
ik heb een corrado motor 2.0 16v draaien op digifant maar loopt zeer goed en levert bijna 20pk meer alleen door het digifant systeem en de instelbare brandstofdruk.
sander_beer
20-09-2012, 16:50
ja hier in belgie zijn ze te daar te streng op voor een andere blokje :screwy:
daar hebben er veel overheen gelezen
ik zou eens kontakt opnemen met bolku , zit hier op t forum
of kijk eens op zijn site http://www.bolku-tuning.nl/ en bel of mail m eens met je vraag
merci voor de reactie's maar zou het liefst bij 1.8 blijven dat het niet te veel opvalt voor de keuring snap je
picasso_16v
21-09-2012, 18:21
pak je een kr 16v, wat is nou pcies je plan? welk vermogen denk je aan? Dan kunnen we je beter helpen.
pak je een kr 16v, wat is nou pcies je plan? welk vermogen denk je aan? Dan kunnen we je beter helpen.
In Belgie zijn de keuringen heel anders dan in Nederland. Een andere motor en keuren is daar bijna onmogelijk.
Je bestaande 1.8 of iets wat daar heel veel op lijkt zijn de enigste mogelijkheden om het te omzeilen.
Johan1982MK1
21-09-2012, 18:41
Hoe streng zijn ze daar en een kr is ook 1.8. Maar ziet er qua uiterlijk natuurlijk wel anders iit. Ik heb trouwens wel belgen hier voorbij zien komen met dikke motoren. Hoe hebben zij dat dan? Misschien is dst ook iets om uit te zoeken voordat je veel geld eraan uitgeeft.
sander_beer
21-09-2012, 19:42
Ze zijn veel te streng in belgie , oldtimer is een optie of ieder jaar ombouwen
picasso_16v
21-09-2012, 20:16
jh is monopoint geloof ik? Als dat zo is kan je beginnen bij de cilinderkop, je kan die omwissellen voor die van een digifant gti type plus inlaat spruitstuk, deze dan bewerken. Je kan daarop een 272 graden nokkenas er in leggen. en een vrijprogrameerbare computer. dan ga je ook al snel richting de 140-150 pk.
Vergeet niet dit kost een hoop geld, als je dit wilt moet je wel een budget van ongeveer 2000 euro.
Johan1982MK1
21-09-2012, 20:31
Als je de huidige motor wil behouden kan je m ook ombouwen op digifant want dan kan je m chippen en evt instelbare brandstofregelaar monteren icm andere kop en/of nokkenas en uitlaatsysteem. Ja en veel meer kan je dan niet doen. Ja een turbo erop :)
moest ik 110 of 120 pk hebben zou ik al blij zijn het is een daily wagen dus
Joris_MK1
21-09-2012, 22:51
Veek pk uit een jh motor.
Wordt vrij lastig, volgens mij is de cr van die motor 8:1
Ik zou beginnen met andere zuigers om de cr omhoog te halen
Zuigers uit een dx of gu motor zouden de cr omhoog halen
Een motor met een cr van 8:1 is een mooie motor voor een turbo niet voor een atmosferische motor
alles van een dx op je huidige blok overbouwen,als je hem niet compleet over kan lepelen?
Scirocco_1600
22-09-2012, 07:06
ik ben van belgië en idd ze zijn veel te streng .
voor een stikker op de tankklep heb je al een tuningrapport aan u broek . motor ombouwen op chassisnummer zoals bij jullie is gewoon niet haalbaar .
de enige manier om werkelijk een andere motor in de wagen te leggen die afwijkt van de originele motorblok is ofwel de illegale manier ( elke jaar motorswap) of een oldtimer keuring ( de wagen word gekeurd in de staat dat de wagen is . de wagen moet remmen en de lichten moeten werken en verder wordt niks gecontroleerd. dus 1 keuring en je bent klaar ) en dan gaan de meesten aan de slag met grote projecten ( wat wel een nadeel is de wagen mag zelden tot nooit op de baan enkel de weg naar de meeting + de meeting + de terug weg naar huis tussen zonsopgang en zonsondergang ) .
dus de meeste belgen blijven op hun honger zitten .
@ jens21 : wat je ook kan doen is een 2.0 8v gti (2E) in leggen motor is op zich redelijk gelijk aan de 1.8 8v en zit je standaard op 115 pk natuurlijk is de injectie anders daar kan ik je niet om geen .
of je doet zoals veel het doen de niet legale manier elk jaar ombouwen of oldtimerkeuring .
het volledig opfokken van een 1.8 8v motor kan duur uitvallen voor wat je maar in de plaats krijgt ... spreek van ondervinding :screwy:
Newskoolratz
22-09-2012, 08:52
oldtimer keuring en een 2E motor meer heb je niet nodig!
bandstofpomp heb je al en versnellingsbak/koppeling kan je hergebruiken!
2E motor is betrouwbaar zuinig en best pittig!
115pk in golf 1 = fun!
wat zou mij dat ongeveer kosten een 2e motor tliefst compleet
Scirocco_1600
24-09-2012, 21:40
wat zou mij dat ongeveer kosten een 2e motor tliefst compleet
een standaard 2.0 8v moet je wel vinden onder de 600 euro .
meer pk's geven loopt al snel op naar een paar duizend euro ( reken maar vanaf een stuk of 2000 tot ... ) dat valt te zien in hoe ver je alles zelf kan .
Nette 2e ben je met 300 al een heel eind hoor. Staan er zat op het forum te koop.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.