View Full Version : Passat Type 33 TD
Hallo liefhebbers!
Vandaag bij mark (markdemark) zijn passat 1b TD opgehaald, hier moet nog het 1 en ander aan gebeuren (vooral mechanisch).
Maar het is wel een machtige machine!
Met een 1.9 td van een golf 3, een turbo van een LT35, en een aangepast dieselpomp, 5 bak van een audi en een rvs sidepipe.
Ding loopt en trekt als een malle!
ik ga er vanaf morgen mee beginnen.
Hier al wat foto's van toen ik onderweg was en net thuis kwam
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEY6OBDQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYEUHBBY.jpg
Zal morgen wel verder wat foto's posten ;)
Keep you updated.
mvg Kenny
DUBbeltje
20-09-2012, 21:59
top! heb de youtube filmpjes al bekeken, wel tof zoiets...:thumbup:
Ah, dus die heeft ook weer een nieuw baasje.. Een van de leukste auto's die hier te koop stond vind ik.
Is er een link naar de filmpjes?
golfje_295.000
21-09-2012, 06:29
Stoere auto, gaat nog in de buurt rijden ook. :thumbup:
Vette Passerati, ga je veel lol mee hebben :)
Maar 't is toch een TD en geen TDI??
Johan1982MK1
21-09-2012, 07:37
Mooi ding van te maken. Heb er zelf ook weleens aan gedacht om zon passat als daily aan te schaffen met de huidige wegenkaart en brandstofprijzen. Dikke tdi erin en gaan :)
Bedankt allemaal!
Gaat helemaal goed komen met deze wagen!
@zollie: is inderdaad een td ;) maar komt nog een intercooler op!
'i' in tdi staat toch voor electronische inspuiting en toch niet voor intercooler?
Klopt. Een intercooler maakt van een TD nog geen TDI ;)
Maakt verder niks uit, prima motortjes. Heb dezelfde (AAZ) ook in mijn T3, met intercooler erbij :)
Audi1981
21-09-2012, 13:19
Meer een Passat GTD dus :thumbup:
Super coole bak!
Haha okee, dacht dat het voor intercooler stond!
Zal het even aanpassen
Edit: Done!!
Dokter D
21-09-2012, 18:39
Turbocharged Direct Injection ;)
UPDATE:
Vanmiddag de auto even ontdaan van de vegetatie op de lak met de hoge druk reiniger.
Hier de foto's van tijdens en het eind resultaat!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VN7HUKC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TK6JTFIR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EZRIRKSD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKUEHDRG.jpg
Ook had mark me gevraagd om de hooters sticker op de achteruit niet te verwijderen, maar hij past niet bij de look waar ik voor ga, maar hij hoort wel bij de auto, dus heb hem er heel afgekregen en geplastificeerd!
Deze gaat op de achterbank bevestigd worden in de kofferbak (een mooie plekje dat deze sticker verdient!)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFINUWCU.jpg
En heb ook de normale h4's vervangen voor gele pitten (zoals het hoort, foto komt nog)
jorg-maashees
21-09-2012, 20:26
Haha, Mark zijn oude passat. Veel sleutelplezier ermee :thumbup: :D Ding gaat als een malle ja, maar voor hoelang :D ??
gaaf ding was het met die shit erop.....imo best jammer dat ie nou schoon is.
maargoed,hij is van jou,succes verder:thumbup:
hahahah :P dat zei mark ook al.
helemaal schoon word die toch niet ;) en krijg ik hem ook niet haha
Zit wel met een vraag:
de carterdruk van het blok loopt behoorlijk hard op en duwt dan ook de olie eruit via de turbo, ook lekt hij aan de achterkant van de kop.
kan het zo zijn wat mark al zei dat de koppakking lek is? of zijn dit niet te symptomen van een lekke koppakking?
kan,maar is niet erg waarschijnlijk.ik zou toch de kop even lichten om het blok van binnen te bekijken.en ook niet onbelangrijk,is de turbo zelf wel in orde?
Wat kan het dan intern zijn?
Audi1981
22-09-2012, 14:50
Met zo'n setup; alles :D
Je leest vaak bij te hoge carterdruk dat het aan de zuigerveren ligt!
Hoop dat dat niet het geval is want dat gaat weer een hoop geld kosten
Je leest vaak bij te hoge carterdruk dat het aan de zuigerveren ligt!
Hoop dat dat niet het geval is want dat gaat weer een hoop geld kosten
het enige dat tussen de druk en het carter zit zijn idd de zuigers en zuigerveren,dus dat zou wel eens kunnen kloppen ;)
Wat is dan beter, revisie of ander blok?
Wat is dan beter, revisie of ander blok?
ligt een beetje aan wat je wil en wat je budget is.als je hem langer wil houden,zou ik dit blok goed opbouwen.
Blijft mooi spul zo ouwe passat .
Wil hem zeker langer houden!
Wat bedoel je met goed opbouwen?
Aan welke kant van de turbo wordt het eruit gedrukt? Olie die uit de turbo wordt gedrukt duidt waarschijnlijk op een versleten turbo.
Zoals Gerben zegt, kop ff eraf en eventueel af laten persen. Maar ik zou eerder bij de turbo gaan zoeken. 't Is een LT turbo, zware bussen en meestal mee getrapt en ik denk niet dat er een nieuwe turbo op dit blokje is gegaan ;)
Als je op tijd je turbo laat reviseren, hoeft het niet veel geld te kosten.
Niet stilgezeten de laatste dagen dus weer een update:
Motorblok bouwt gelukkig niet teveel carterdruk op, turbo lekt niet en heeft geen speling, alleen de koppakking is lek gelukkig, dus binnekort kop eraf om te vlakken en nieuwe koppakking er tussen!
Hoop gedaan verder aan de auto zoals: Ramen achter geblindeerd, achterwisser verwijderd, stickers geplakt, volksforum kentekenplaathouders geplaatst!
En last but not least: begonnen aan het interieur!
Ouder interieur eruit gehaald (vies en vol gaten, echt een bende) en op de sloop een golf 2 interieur gehaald!
Dacht dat het wel plug en play was, maar was alles behalve dat :screwy: (voorstoelen zitten er in en de zitting van de achterbank is ook klaar)
Genoeg gelult hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZF4IR3O.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XU38EFNL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENL78SZ7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBR7LUVX.jpg
Hier de rest:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TRM3FDP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVRY6HUR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HFKGT6H.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWOONRRI.jpg
ook mark zijn hooters sticker een plek gegeven in de kofferbak:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3VAHSLJU.jpg
Dat was het dan! morgen weer verder met de achterbank!
Keep you updated!
Pewi Vwteam
30-09-2012, 14:59
http://www.youtube.com/watch?v=dovSem0GyVc&feature=relmfu
voor de liefhebbers
DUBbeltje
30-09-2012, 16:00
Dik!
daily ride en speelgoed ;)
De Limburger
30-09-2012, 23:53
Dat loopt nondejuu goed haha
haha dat zeker ronnie!
je zal hem binnekort wel eens zien ;) kom ik wel langs jullie ''hangplek'' gereden
Weer een update:
Bank is helemaal af nu, heb dus alles omgebouwd op het oude frame zodat ik de plaat van de doorlopende laadvloer van de bank behoud!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDUWKFD6.jpg
Ook nog een oldschool sony radio met cd wisselaar ingebouwd!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUAAGOVD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGPJGDFD.jpg
En vond dit nog in de achterbank (op de plaat van de doorlopende laadvloer, dus tussen stof en plaat in)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SI7VW86U.jpg
kan iemand me wat meer hierover vertellen?
Leuk spul :)
Dat blaadje is nog van de fabriek, volgens mij om te controleren of alles erin gebouwd was ofzo. Er zwerft hier ergens een topic over.
Kop vlakken zou ik trouwens niet doen, het is een diesel he ;)
Wat dan, niet vlakken?
Alleen koppakking vervangen?
Yep, als de kop vlak is; niks aan doen. Hooguit laten oppoetsen (heb ik ook laten doen bij mijn AAZ). Zie topic; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69954&page=7&pp=20
we gaan er vanzelf achterkomen!
zou ik een golf 3 tdi intercooler kunnen gebruiken? of moet ik toch groter gaan?
Zou voor een bmw 530d intercooler gaan. Mooi dik koelblok en vaak niet duur
ga ik daar eens voor kijken!
is ook mooi smal
dank je!!
Zojuist een intercooler gekocht van een 530d uit 2001!
is nog in nieuwstaat en was maar 90 euro :)
gaan we die als ik hem binnen heb mooi zwart spuiten en erin monteren
Zojuist een intercooler gekocht van een 530d uit 2001!
is nog in nieuwstaat en was maar 90 euro :)
gaan we die als ik hem binnen heb mooi zwart spuiten en erin monteren
Lak is niet echt goed voor de warmte-overdracht... Waarom niet blank laten? Of ga je alleen de eindjes zwart maken? Ik zou het contactoppervlak zo kaal mogelijk houden!!
alleen de eindjes inderdaad! het koelgedeelte blijft blank
iemand een idee wat dikker gaat staan onder de passat:
Mijn ats cup velgen in 15 en 7j of toch verbreed staal?
in welke maat dan?
Ik zou voor 14 inch 7/8J steelies gaan...
7j voor 8j achter bedoel je dan?
en welk staal is het mooiste om te verbreden?
Weet ik het... ik zou gaan voor een setje wat ik tegen zou komen op Marktplaats ofzo, zelf laten verbreden kost wat veel denk ik.
Lak is niet echt goed voor de warmte-overdracht... Waarom niet blank laten? Of ga je alleen de eindjes zwart maken? Ik zou het contactoppervlak zo kaal mogelijk houden!!
meen je dit zoltan?het lijkt mij nl niks uit te maken,zolang je er geen purschuim opspuit.....?
meen je dit zoltan?het lijkt mij nl niks uit te maken,zolang je er geen purschuim opspuit.....?
Hoewel de massastromen van de gassen de meeste invloed hebben op de warmteoverdracht, is het tussenliggende materiaal ook van belang. Zeker gezien een IC vrij kort is vaak (misschien deze wat langer), zou ik hier niet teveel mee klooien. Het kale aluminium is een goede geleider, verf maakt de dunne koelribben al snel relatief veel dikker, en verf geleidt minder goed.
Dus ja ik meen het, het spuiten van de koelribben heeft negatief effect op de koeling.
Nog nooit over nagedacht zelfs....;)
Weer een update van mijn kant:
Gister avond de intercooler binnen gekregen, behoorlijk dik koelblok! (bedankt voor de tip richard)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBTAROLA.jpg
En vanochtend voor 25 euro bij een hele aardige gepensioneerde doctor bmw e30 stalen velgen opgehaald! (wat een koopje, al zeg ik het zelf)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KXDZUO3.jpg
Velgen gaan verbreed worden naar 7j en 8j!
Even geen update. maar wel een vraag!
Ga binnenkort de intercooler monteren achter de grille, en nu zoek ik dus nog intercooler slangen maar ik wel geen tjoening blauwe of rode.
zijn er ook slangen gewoon in het zwart?
ja, van hetzelfde merk als de rode en blauwe.
De Limburger
14-10-2012, 12:38
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/racemotoronderdelen/images/aaasamcoslang.jpg
Samco!!!
we gaan er vanzelf achterkomen!
zou ik een golf 3 tdi intercooler kunnen gebruiken? of moet ik toch groter gaan?
Zeker voor een grotere gaan, die van een golf 3 is te klein voor je stoomboot.
Ik heb er nog eentje liggen die ideaal kan dienen, moet niet veel kosten, laat maar weten via pm.
http://www.siliconhoses.com
Blauw en zwart. Online bestellen, klein weekje wachten en schroeven maar :)
Ik heb zelf ook de "ducting" gebruikt. Werkt lekker makkelijk, en kan ook gewoon voor een IC gebruikt worden.
dankje ronnie, gijs en jaap! :thumbup:
@thomas: ben al voorzien van een bmw intercooler (zoals een post terug te lezen is ;))
yniezink
14-10-2012, 21:16
Zou wel de buizen die je voor het intercooler traject gaat gebruiken voorzien van een rubsje op het eind.
Die van mij schiet nu de hele tijd los omdat ik het nog niet heb gedaan :(
jellehier
14-10-2012, 21:34
Las rupsje
Voorkomt dat de slang eraf kan glijden
gaat moeilijk op een kunststof aansluiting ;)
yniezink
14-10-2012, 22:13
gaat moeilijk op een kunststof aansluiting ;)
Oh haha, je gaat voor kunstof buizen.
denk het wel, even kijken hoe het uitkomt!
maar bedankt voor de tip, zal ik in me achterhoofd houden!!
yniezink
14-10-2012, 22:23
denk het wel, even kijken hoe het uitkomt!
maar bedankt voor de tip, zal ik in me achterhoofd houden!!
Ik ga even kijken wat ik ga doen. Rijd zelf met een AHU uit een caddy 2 rond in m'n golf 2. rij met 1.1 bar en heb last van dat de buizen uit de silicone bochten schieten etc omdat ik geen "verhoging" op het eind heb. Moet nog even kijken wat ik er precies aan ga doen :)
jellehier
15-10-2012, 05:44
Twee goede kwaliteit klemmen willen ook wel werken
Zo mensen een tijd geen update geweest!
Tijd geleden een nieuwe radiateur gemonteerd, zijn behoorlijk moeilijk te vinden voor deze wagen helaas (dealer krijgt ze ook niet meer).
Toch 1 gevonden via duitse vw specialist in aken, zat wel 6 weken levertijd op.
Toen maar begonnen met monteren, Behoorlijk wat beunhazen gewerkt aan deze auto, zat ook behoorlijk wat roest overal.
Hier wat foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVO7NNVG.jpg
Oude eruit!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8BLZZQN.jpg
De nieuwe!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZO4WQVD.jpg
Roest en beunwerk
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WZHHQVK.jpg
Ook wat beunwerk in de thermostaat!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8STCVPCL.jpg
Ontroest en in de tectyl
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FT8V8PG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6I8DJZT.jpg
Gemonteerd!
En toen begon de ellende!
Auto warm laten draaien, ontlucht, fan sprong aan.
Rondje rijden met het beest, zet hem thuis neer en bam! 1 grote witte wolk.
Diagnose: koppakking kapot.
Maandag de kop er maar eens afgehaald, stond alweer bijna een maand op de oprit met de lekker koppakking.
Alleen toen ik de kop eraf had kwam ik verontrustende dingen in de kop tegen!
Cilinder 4: scheur tussen kleppen en klein scheurtje in voorverbrandingskamer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VK8JKSXD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LTLQ3IL.jpg
Cilinder 3: scheur tussen kleppen en klein scheurtje in voorverbrandingskamer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GC4XBM4W.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEGE7KHF.jpg
Cilinder 2: grotere scheur/hap tussen kleppen en klein scheurtje tussen voorverbandingskamer en uitlaatklep en scheurtje in voorverbrandingskamer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-87GHIUDK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7V6OHZP6.jpg
Cilinder 1: groter scheur/hap tussen kleppen en klein scheurtje in voorverbrandingskamer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGUKC8RN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLD4OQIG.jpg
De scheurtjes tussen de kleppen komen altijd voor bij de aaz cilinderkoppen, maar baar me dus het meest zorgen om cilinder 1 en 2! vooral 2!
Het komt natuurlijk ook omdat er zoon grote turbo opzit!
wat raden jullie aan? nieuwe cilinderkop? deze er terug op?
kom maar met suggesties!
gr Kenny
af laten persen,heb ze vaak zat zo gezien,en weer terug opgeschroefd omdat ze dicht waren.zolang de zittingen er niet los inzitten heb je opzich niets te vrezen.
ook niet door al dat turbo geweld? of valt dat allemaal wel mee?
wil niet over een maand weer met pannen zitten!
ook niet door al dat turbo geweld? of valt dat allemaal wel mee?
wil niet over een maand weer met pannen zitten!
tja dat is een afweging die je moet maken,het mooiste is een nieuwe kop.ligt hier wel op voorraad trouwens ook,van amc.maar dit probleem zul je blijven houden in feite.
haha nog geen antwoord op de vraag :P
jij hebt hier meer verstand van dan ik!
als ik over een maand weer sta met een lekke koppakking schiet ik natuurlijk ook niet veel op!
was zowiezo van plan om een dikkere koppaking te monteren (3 gaten, zat nu 1 met 2 gaten in) of is dit niet verstandig?
haha nog geen antwoord op de vraag :P
jij hebt hier meer verstand van dan ik!
als ik over een maand weer sta met een lekke koppakking schiet ik natuurlijk ook niet veel op!
was zowiezo van plan om een dikkere koppaking te monteren (3 gaten, zat nu 1 met 2 gaten in) of is dit niet verstandig?
op die fiets haha.
opzich kan zo'n blok aardig wat hebben,maar ik denk dat het al half gaar was,gezien de verdere staat van het spul.sowieso zou ik de dikste koppakking monteren,dat is een prima zet.
Zal hem eens laten afpersen!
Kijken wat eruit komt.
Heb nu ook olie op de zuigers gedaan om te zien of de zuigerveren nog afdichten.
Mocht dit niet meer zo zijn dan kan ik er denk ik beter een ander blok inleggen toch?
Zal hem eens laten afpersen!
Kijken wat eruit komt.
Heb nu ook olie op de zuigers gedaan om te zien of de zuigerveren nog afdichten.
Mocht dit niet meer zo zijn dan kan ik er denk ik beter een ander blok inleggen toch?
nee,zou ik niet doen.beter deze maken,volgende begin je weer van voren af aan.
zuigerveren vervangen is appeltje eitje en niet duur.
Hoeven dan de cilinders niet gehoond te worden?
Of is zuigerveren vervangen voldoende?
Hoeven dan de cilinders niet gehoond te worden?
Of is zuigerveren vervangen voldoende?
moeten ook gehoond idd.
Dan word het weer echt prijzig!
Word steeds aanlokkelijker om gewoon naar een origineel goed blok te stappen met normaal formaat turbo.
Maar ook weer niet omdat er met dit blok een beest onder de motorkap ligt!
Afwegen afwegen afwegen
als je in je cilinders kijkt en je ziet daar nog een redelijk duidelijk gekruist hoonpatroon,zou ik me daar niet zo druk over maken.
btw,waarom zou honen iets aan de prijzigheid afdoen?gewoon een borstel erdoor jagen,uitspoelen en zuigers met nieuwe veren terug erin beuken.
jammer dat je zover weg zit,anders had ik je graag even geholpen.
Zal eens kijken morgen! Houd je op de hoogte.
Honen stelt geen drol voor, en moet gewoon gebeuren bij het monteren van nieuwe zuigerveren. Zuigerveren kosten ook niks, en je lagerschalen kun je ook gelijk meenemen. Qua cilinderkop zou je eens kunnen kijken of je iets anders kunt vinden, anders idd gewoon afpersen en weer terug plaatsen. Als deze goed is, ff nieuwe klepseals erop meppen en eventueel de hydrostoters vervangen.
Allemaal "ff" ;) Persoonlijk leuk werk, en je hebt dan weer een fris blokje. Misschien ook ff je turbo en verstuivers laten controleren/reviseren..? Mocht je nog wat goede adressen hiervoor nodig hebben; pm :)
Fijn deze hoop gevende berichten! Zag het even niet meer zitten met dit blok :P
Bedankt gijs en pul!
Houd jullie op de hoogte
Alweer een hoop gevend berichtje!
Hoonsporen in de cilinders zijn nog zichtbaar! En de zuigers dichten goed af (olie een nachtje erop gedaan en niks weggelopen)
Zometeen cilinderkop naar revisiebedrijf om te kijken of deze nog te redden valt!
Edit: kop is overleden! Scheur tussen kleppen bij cilinder 1 en 2 waren te groot en er liep een scheur van de voorkamer naar de inlaat klep bij cilinder 2
Dus maar opzoek naar een andere kop!
Hij rade aan een nieuwe omdat er zoveel vermogen opstaat door de grote turbo,
Wat raden jullie aan? (Pul?) :confused:
De Limburger
27-12-2012, 16:01
Wat bedoeld hij met een nieuwe kop, een hagel nieuwe of gewoon een goeie kop die compleet opnieuw opgebouwd is? Een revisiekop die goed gebouwd is in mijn ogen net zo goed..
En als die toch vernieuwd word kijk dan meteen voor een setje grotere kleppen, dan kan die druk sneller weg en naar binnen en zo hou je je kop ook beter in orde.
Goeie revisieboer in Heerlen is Donkers ik zou nergens anders gaan als alleen daar.
Maar dat is aan jou. Ik ben daar al met 3 motoren langs geweest altijd super geholpen, voor de juiste prijs.
Ben inderdaad bij donkers geweest!
Die rade een nieuwe aan! Dus neem aan dat de beste man gelijk heeft?
De Limburger
27-12-2012, 16:05
ja hij weet waar die over praat
Update:
Cilinderkopje is onderweg uit duitsland! Alle pakkingen heb ik al binnen, zo ook de distributieriem en kopbouten
Ben ook maar begonnen aan het "droogmaken" van het interieur!
Dakraam lekte heel erg dus had overal schimmel in de auto (achterbank, stuur, voorstoelen)
Dus oude dakraam is eruit en komt nu een golf mk2 klapraam in, moet het gat in het dak ietjes groter maken, maar dat komt goed.
Binnekort foto's hiervan!
Heb alleen even 2 vragen:
Moet ik de bout van het krukastandwiel ook vervangen? (Hoor vaker dat ze loslopen of breken)
En waar kan ik nog deur en achterklep rubbers krijgen voor een passat type 33? Of welke rubbers van welke auto kan ik er ook voor gebruiken? (Golf mk1?)
Ik hoor het wel :)
Gr Kenny
wie o wie?
zou ook een moderator de topic titel kunnen veranderen naar: '' Passat Type 33 TD"
edit: THNX!! nu de vragen nog beantwoord krijgen haha :P
De Limburger
01-01-2013, 13:42
Als je gewoon die bout goed schoonmaakt en er roze locktide aan doet kun je die gewoon weer gebruiken, als je zeker wilt zijn kan je gewoon een nieuwe halen, dan zit er normaal (niet altijd) ook fabrieks borgmiddel aan. En gewoon mooi op moment terug aandraaien. Dan kan er niet veel mis gaan.
aan die bout mag absoluut geen borgmiddel jongens.nieuwe bout erin aantrekken op 90nm,daarna 90gr en klaar.
Okee dank je jongens!
Alleen welke deurrubbers en achterkleprubbers kan ik gebruiken voor de passat?
Want voor de passat zijn ze zover ik weet niet meer te krijgen.
Zojuist met "de pul" de knoop doorgehakt: blok gaat eruit en word volledig opnieuw opgebouwd. :thumbup:
Dit omdat de zuigerveren slecht zijn en ik gewoon een degelijke motor wil en niet half half werk wil doen en over 3 maanden weer met problemen sta. :shake:
Eerst alles opnieuw opbouwen, reviseren en honen. Daarna het blok opnieuw inrijden! ;)
Foto's en voortgang worden hier gepost! Morgen ga ik beginnen met het blok eruit te halen.
Keep you updated! :thumbup:
Neem dan ook meteen een krukas van een tdi, een 1z of ahu, die zijn wat sterker en beter gebalanceerd.
En heb je meteen niet meer het loslopende krukastandwiel verhaal.
Thnx voor de tip :thumbup:
Zo even een update:
Redelijk wat spullen verzameld voor de het blok.
1z krukas, compleet met zuigers en drijfstangen voor 60 euro uit een motorblok dat 83k heeft gelopen.
alle pakkingen al binnen.
nu ben ik nog aan het kijken voor een nieuwe cilinderkop!
alleen je hebt ze voor 7mm en 8mm kleppen, hoe kom ik er achter welke voor mij de juiste is? (zonder de kleppen te verwijderen uit de oude kop, aangezien ik daar niet het juiste gereedschap voor heb)
mvg Kenny
dat valt nog niet helemaal mee,ik denk niet dat je er aan ontkomt om de kleppen te demonteren.....
okee prima!
heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
mvg Kenny
eigenlijk wel,maar eruit krijg je ze zelf wel door de kop op iets stevigs te leggen,zodat de klep aan gedrukt word,en dan een lange dop op de veerschotel zetten,opneuker geven met een hamer en voila de spietjes springen eruit.
Audi1981
23-01-2013, 22:10
eigenlijk wel,maar eruit krijg je ze zelf wel door de kop op iets stevigs te leggen,zodat de klep aan gedrukt word,en dan een lange dop op de veerschotel zetten,opneuker geven met een hamer en voila de spietjes springen eruit.
:thumbup: Beproefde manier :D
En? Hoe staat het met de revisie van je blok? Ik vind dit model Passat trouwens prachtig!👍 Zou ik zelf op termijn ook graag in rijden.
Veel succes verder!
Het gaat allemaal langzaam aan even, druk met werk en met de golf!
verder al een hoop onderdelen verzameld:
1z krukas plus drijfstangen en zuigers (35 euro op ebay)
golfbal pookknop
2 sets achterlichten (1 euro op ebay)
kamei rollo in de kofferbak (uiterst zeldzaam en nieuw! voor 40 euro op ebay)
blauwe kentekenplaten
golf 2 gtd tellers met dieseltoerenteller
volgend weekend word blok uit de auto gelift en gaat het balletje rollen!
Zo, jij hebt even lekker geshopt op Ebay👍
Als je nog foto's hebt van je vorderingen, altijd leuk!
Zo na lange tijd van stilte een GROTE UPDATE!!
Even wat rand informatie:
Ik heb met 2 vrienden samen een loods nu, waar we auto's in gaan onderhouden en waar ook in gehobbyd gaat worden.
De loods is ongeveer 400 vierkante meter en 6 meter hoog, hier komt een 4 koloms brug in en alle toebehoren die nodig zijn in een auto garage (denk hierbij aan een compressor, banden apparaat, uitlijn apparatuur enz enz)
Nu terug naar de passat:
Heb na lange tijd van ziekte en lang wikken en wegen besloten om toch de hele passat te gaan restaureren, en vanaf de grond weer op te gaan bouwen.
Er word ook veel verbeterd en geupgrade denk hierbij aan:
*grotere schijfremmen voor en schrijfremmen achter
*volledig gerestaureerd 1.9 td blok erin
*compleet nieuwe bekabeling
*verlagings set eronder met audi 80 veerpoten
enz enz.
Vorig weekend is de passat naar de loods gegaan en ben vandaag begonnen met het hele interieur te strippen.
Kwam hierbij nogal wat roest tegen aan de rechterzijde maar al met al valt het best mee voor zoon oude wagen.
Hierbij wat foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UECBNFPI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGZIUUTS.jpg
De compleet vergane bitumen matten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3CSY3FS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKO7A74W.jpg
De verrote dorpel aan de rechter zijde:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBOGGMSV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXAELMMO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMBE76GO.jpg
Dit was ooit de bevestiging van de gordel van de bijrijder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJJTFVXR.jpg
De slechte plekken onder de achterbank.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-83KT4HF3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQKTNUCW.jpg
Hier is de rest van de bevestiging van de gordel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WIGZEKVC.jpg
De rest van de mattenset en het mooie duitse matje dat onder de achterbank zat :P
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8V4IJQF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7BMKLJJ.jpg
De matten gaan schoongemaakt worden met de hogedruk reiniger zoals hiet al op het forum in een mooi topic staat omschreven.
Hier staan al mijn delen uitgestald achter de auto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TO86V387.jpg
En hier alvast een nieuwe wielbak die roestvrij is en nieuwe verlagings veren die ik via ''dasher'' van het forum heb overgenomen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHCQRL6A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4COTXOQ.jpg
Zo dit was het dan voor vandaag morgen gaat het dashboard eruit en de rest van het interieur en zal ik wel weer een update en foto's posten!
gr Kenny
Weer een update:
Gister avond begonnen met het afspuiten van het tapijt, heb ze eerst afgespoten met de hogedruk reiniger om de zand eruit te krijgen, daarna ingesopt met tapijtreiniger en daarna weer afgespoten met de hoge druk, en toen een nacht laten drogen.
Hier de foto's:
VOOR
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKZDBECH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ER7BPNU8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4SYPRTR.jpg
TIJDENS
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KS7NPZQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMLTASW3.jpg
INGESOPT
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPGBXD88.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BM6848P6.jpg
AFGESPOTEN
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXIY6666.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONE4BMNL.jpg
DROGEN
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XD6AIHMN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEVA7ETM.jpg
RESULTAAT
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3P7K4RY.jpg
Duizend keer beter dan dat het was!
Kunnen nu weer voor de dag komen
Update:
Vandaag verder het interieur gestript en ook het dashboard en kachel verwijderd.
Ook heel de kabelboom eruit gehaald en alle isolatie.
Roest valt achterin echt mee, alleen de wielbak is door (maar daar heb ik al een ander voor) en boven op het vul gedeelte van de dieseltank zit wat roest. Verder hoofdzakelijk vliegroest achterin.
De a stijlen aan beide zijden beginnen wel, dus die gaan ook vervangen worden door vers metaal.
Hierbij de foto's
Dashboard eruit, heeft helaas wel wat scheuren (kijken hoe ik dat ga repareren)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HEACSPVC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPQVJLKZ.jpg
Familie bak en braad en familie kroonsteen zijn ook in deze auto geweest.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNK3N46F.jpg
Kachel, bedrading en ruitenwissers eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MTVIMOC3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLAHUQIT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FRNU68ZW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4E4M8ZKL.jpg
Isolatie eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUPWKFOR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PR6EUEGP.jpg
1 maal lege passat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7H8MSQP.jpg
Wielbak en origineel reserve wieltje met krik en alles
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4QZUC67P.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKJY8BOQ.jpg
Roest bovenop de vulpijp:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNGYFXXI.jpg
Achterin:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLASQEO7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYO7GQDX.jpg
A-stijlen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWCSKIBM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFO8V6WC.jpg
Morgen weer verder!
Je hebt er vaart in zitten Kenny, goed bezig :thumbup:
Bedankt mannen! :thumbup:
Kleine update.
Wat leuke zeldzame dingen verzameld de afgelopen weken voor de passat.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4NAYWPEL.jpg
Komend weekend gaan de zijschermen eraf en de verlichting eruit, en gaan we kijken wat we tegenkomen!
Hallo,
Enige idee of de kapjes van het stuur met turbo diesel nog te krijgen zijn?
Groetjes!
@ GeeX: Ik heb er heel lang naar moeten zoeken en hij was niet goedkoop!
Weer een update:
Dit weekend de voordeuren, voorschermen, verlichting, motorkap en alle bedrading verwijderd.
Hier de foto's van de roest die ik tegen kwam:
Voor en na foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-AFSKV3O8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-UDRCKDAY.jpg
Linker scherm eraf:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-DJPJEOY8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-SUPEOBOW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CQTB7YKM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-URQC4V8E.jpg
Rechter scherm eraf:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-YJ6ELMSH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-MXXKJTFM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-TOSKP3BB.jpg
Verlichting en alle bekabeling onder de motorkap eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-N3FE8MOH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GDGH7JM4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-MWGKLRFY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GEL6Q3R6.jpg
De dorpel aan de linkerkant voor is gelukkig niet door, aan de rechterkant helaas wel.
Volgende week gaan de achterdeuren en achterklep eruit, en ook de motor met bak wil ik dan eruit hebben.
Waar ik wel nu even mij zit is het chassisnummer plaatje. normaal zit deze gepopnageld daar deze met 2 schroefjes zat. ook staat hier op vermeld dat het een type 32 is terwijl een station een type 33 is.
Heb hier een beetje een raar onderbuik gevoel van gekregen.
Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-LQITPAHQ.jpg
ik heb geen verstand van passats, maar als er 16Axxxx zou staan ipv 17A op het vastgeschroefde type plaatje van mijn golf, zou ik hem snel van de hand doen..
Kloppen de gewichten verder wel, want een passat zal zwaarder zijn dan een "sedan".
Der Typ Siebzehn
23-06-2013, 22:04
Waar ik wel nu even mij zit is het chassisnummer plaatje. normaal zit deze gepopnageld daar deze met 2 schroefjes zat. ook staat hier op vermeld dat het een type 32 is terwijl een station een type 33 is.
Heb hier een beetje een raar onderbuik gevoel van gekregen.
Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?
ik denk dat 't wel goed zit met dat chassisnr. plaatje, want 't Fahrgestellnr. (= chassisnr.) begint dus met 33 (dus van station/variant), bij b.v. de Golf 1 (type 17) zit altijd het getal 17 in 't chassisnr. verwerkt, maar anders vraag je het voor alle zekerheid toch ook nog 'ns ff in 't forum van de Passat Kartei Deutschland (http://www.passat-kartei.de/homepage/index2.html)
Maar man man man wat 'n bonk roest, dat ding kun je al haast met blik en veger bij mekaar vegen...
Al die passats zijn hetzelfde. Roest roest roest. Maar het zijn zo'n leuke auto's.
Ja klopt!
Meeste passat's roesten helemaal door op de a-stijlen en dorpels (gelukkig zijn mijn a-stijlen nog redelijk, heb ze echt al veel slechter gezien bij type 33 projecten)
Als alle auto's roest vrij waren dan was er ook geen reden meer om ze te restaureren.
Weet wel dat deze passat mooier uit de resto komt dan dat hij ooit is geweest!
Trouwens bedankt allemaal voor de info over het typeplaatje, heb even het een en ander op gevraagd via volkswagen en het klopt dus wel allemaal! :thumbup:
Trouwens bedankt allemaal voor de info over het typeplaatje, heb even het een en ander op gevraagd via volkswagen en het klopt dus wel allemaal! :thumbup:
Gelukkig, kun je weer lekker verder hobbyen!
Even doorzetten, want dan is het straks idd weer een super leuke wagen :thumbup:
komt goed ;), tenminste, dat hou ik mezelf ook steeds voor bij m'n '77er...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.