PDA

View Full Version : Lichtzoemer aansluiten in Golf 1 cabrio

Mk1-Addict
12-05-2005, 19:40
ok, ik wil weer eens iets anders...

ken je dat, van die lichtzoemers die beginnen te krijssen zodra er een deur opengaat, ook al loopt de motor?? daar kan ik dus niet tegen, ik wil dat zo'n ding gaat zoemen als ik de auto echt verlaat en het licht dan nog niet uit heb.... dus pas als de sleutel uit het contact is.

nou ben ik al een paar keer aan het meten geweest, ik heb een +15 die ik op de radio heb aangesloten, ideaal, contact uit, radio uit. Helaas kent deze uitgang geen massaval waardoor ik deze niet kan gebruiken om de zoemer een -/_ te geven (dus eigenlijk zonder dat de deur open is al een signaal)

Wie heeft er een idee hoe ik dit kan doen, ik hoop dat ik heb duidelijk gemaakt dat gewoon rechtstreeks op de deur en op het licht niet werkt voor mij!!!

HELLUP

Huibert

Zestienkleppen
12-05-2005, 19:50
Ik heb 'm geschakeld tussen de brandstofpomp en 't stadslicht. Niks deuren ofzo. Zet je de motor uit (en de pomp) en je licht is nog aan dan gaat ie piepen, terwijl je tenminste nog in de auto zit.

Maar 't is niet helemaal wat je bedoelt.

Melvin
12-05-2005, 20:02
tsja, als je de deuren opendoet, terwijl de motor uitstaat, en de lampen aan, dan pas piepen... heb je dus drie voorwaarden en zul je met een relais moeten gaan werken ofzo?

maargoed, ik zou dan ook doen als de motor uit is, en licht aan, dan piepen! dus ff een kabel bij het contactslot zoeken die 0v is als de sleutel eruit is, en 12 als je het contact aan hebt... is meen ik de zwart/gele kabel...

CabrioSlicK
12-05-2005, 20:50
Ik heb hem zitten tussen mijn lichtschakelaar en dat pinnetje wat ervoor zorgt dat je binnenverlichting gaat branden als je deur open gaat. Zo gaat dus pas de zoemer af als je licht aan staat en je doet de deur open. Normaal gesproken doe je deur niet open als je nog rijdt, dus werkt het zoals het hoort.

Mk1-Addict
12-05-2005, 21:05
Ik heb hem zitten tussen mijn lichtschakelaar en dat pinnetje wat ervoor zorgt dat je binnenverlichting gaat branden als je deur open gaat. Zo gaat dus pas de zoemer af als je licht aan staat en je doet de deur open. Normaal gesproken doe je deur niet open als je nog rijdt, dus werkt het zoals het hoort.

dat klopt, maar ik heb altijd mijn lichten aan als ik rij, ik wil gewoon iemand in kunnen laten stappen zonder dat dat lulding begint te piepen.

Melly en 16v, thnx voor de tips, ik denk dat ik niet zo moeilijk moet doen en idd zo schakelen dat bij contact uit en licht aan: PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP

Huibert

GJH
12-05-2005, 21:18
Als je de deurschakelaar van het bestuurdersportier pakt dan kan het bijrijdersportier ten alle tijden open zonder dat de buzzer begint de peepeen.

De snelste manier is om de schakelaar van de deur te gebruiken.