View Full Version : [roken] Gestopt na prijsverhoging of niet?
Een hele hoop mensen zijn na die 80 cent prijsverhoging toch maar gestopt.
Ik niet, maar ben sinds gister wel gaan minderen..
Wat wel typisch is, gister maar 3 sigaretten gerookt, en nu heb ik verd*&#@mme een beginnende keelontsteking....
Nooit last van al die 9 jaar dat ik rook gehad, geen last van irriterende hoest of iets, maar raar genoeg nu dus wel....
Lekker verhaal dus...
Hier nog iemand gestopt door de absurde prijsverhoging?
Offtopic: Wat kost een pakje nu eigenlijk in Nederland?
Hier in Belgiƫ: pakje van 20 sigaretten 3.75 euro, en een pakje van 25 kost 4.20.
Laatst zijn ze hier ook in prijs gestegen, maar ik ben toch niet gestopt of verminderd :?
Hmm ik rook zelf niet, maar een pakje van 25 kost nu iets van 4,60? iig meer dan in Belgiƫ. (Meer dan een tientje voor een pakje peuken! :shock: )
Off-topic: De benzine in NL is schoftig duur. Hier kostte een liter Euro95 laatst 1.19 en in Lochristi was het 0.94. 25 cent verschil!! (volle tank = 47 liter. 47x0,25x2,20371 = bijna 26 gulden!)
ik nie. al kosten ze 5 euro voor een pakje, dan kan ik nog nie stoppen :(
da_vwfreak
02-02-2004, 20:04
Ik rook welliswaar ook niet, maar het is echt gigantisch duur. Belachelijk gewoon.
:ot: Hier in Hoogeveen kost Euro een liter euro 95 rond de 1.09
ik wou alleen al dat ik het kon laten om te roken in de auto. op zich niet zo moeilijk, totdat je zoals ik elke dag bijna een uur in de file staat...
Ik heb altijd mijn dakje of raam open als ik in de auto aan het roken ben, dat scheelt behoorlijk....
Christiaan
02-02-2004, 20:28
in de cabrio wordt niet gerookt, in de astra af en toe, als het raam maar open staat...
En ach, dat pakkie shag waar ik meer als een week mee doe......
Ik rook welliswaar ook niet, maar het is echt gigantisch duur. Belachelijk gewoon.
:ot: Hier in Hoogeveen kost Euro een liter euro 95 rond de 1.09
hier in de randstad een liter euri 98 1,23.
SOWWW, ben ik ff blij dat ik nie in de randstad woon.
Hier is de 98 1,18 maar ik tank voorlopig alleen nog maar diesel, is ook stukkie duurder, maar ja verhouding blijft hetzelfde. 0,75 euro ongeveer :)
Was al gestopt voor de prijsverhoging. Morgen 4 weken. Valt best wel mee dat stoppen.
Zestienkleppen
02-02-2004, 22:35
Ben gestopt na het verhuizen, begin november. Bevalt me prima en het scheelt erg veel geld, 1 pakkie per dag a 3,70 ofzo is veel meer dan 1000 euris.
ik ga er nog 1tje rauchen :D
http://www.elve.net/padv/images/imb/bastoss.jpg
Elsemieke
02-02-2004, 22:40
....neej nog niet gestopt en voorlopig ook nog niet.....heb zo m'n connecties dus kost een slof me nog steeds maar €25,- :stampen:
Bastos rules!
Heeft er hier eigenlijk al iemand sigaretten besteld uit Zwitserland?
Ben dat laatst op het net tegengekomen, scheelde wel veel.
nog een bastos roker? ik dacht da'k de enige was :mrgreen:
Der zijn der inderdaad niet veel :(
Vroeger rookte ik L&M, maar sinds 6 jaar Bastos, heeft betere smaak vindt ik, en krijg er geen keelpijn van ;)
klopt, en het grootste voordeel is dat wanneer iemand je een sigaret vraagt en je een bastos aanbiedt, ze het meestal niet moeten hebben :mrgreen:
klopt, en het grootste voordeel is dat wanneer iemand je een sigaret vraagt en je een bastos aanbiedt, ze het meestal niet moeten hebben :mrgreen:
Dat is een feit :D
doen de rokers aan sport ofzo?
Elsemieke
03-02-2004, 18:33
Ik weet veel van sigaretten maar van die 2 heb ik nog nooooit gehoord... het lekkerste is John Player "Special Black" ...groot voordeel daarvan is dat ze maar op 2 plaatsten in zoetermeer worden verkocht en wel zo weinig dat pakjes de komende 2/3 maanden nog 3.30 zijn :cool:
Elsemieke
03-02-2004, 18:35
uuuh ligt er aan hoe je het bedoeld?! deze roker iig wel
Ik doe toch aan sport.
Power training, kayakken, 100 meter platliggen...
lol, volgens mij ben ik de enige hier die gestopt is op de dag van de prijsverhoging ;)
nou ja.... ben niet helemaal gestopt... had nog 1.5 pakje liggen,. en heb er hier en daar nog wel een paar gerookt... net als Marc eigenlijk, grof aan het minderen... van een 25 pakje per dag naar 3 eergister en 2 gister.... vandaag wel weer 2 dus geen verbetering...
Ik was ook al voor die tijd gestopt maar heb er de laatste paar dagen toch weer een paar gerookt... maar nu het feestweekend voorbij is zet ik mijn stopactie weer voort :D Stoppen is niet moeilijk, je moet het alleen wel echt willen. Of, zoals ik, op een gegeven moment bij elke sigaret beroerd worden.. dan is het ook echt niet moeilijk om ervan af te blijven :D
en ja hoor, hier zijn ze ook verhoogd. 4.45 pleuro voor een pakje van 25.... KLOOTZAKKEN :mad:
Christiaan
04-02-2004, 15:38
net nog ff shag gehaald, was nog de oude prijs....euuh, doe er nog maar 3 :D
kep in januari 7 peuken gerookt ofzo en ik koop al niet meer, gaat dus goed.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.