View Full Version : Elektrische ramen gaan niet meer open als deur dicht is
antoine91
02-10-2012, 09:16
Hee vw fans
Ik heb een vraag,
Sinds kort gaan mijn elektrische ramen van
Mijn corrado niet meer open wanneer me
Deuren gesloten zijn, wanneer ik mijn deur
Open maak werkt het gewoon zo als het hoort!
En wanneer ik mijn deur open en het kleine druk
Schakelaartje in druk (van binnen verlichting)
Dan doen de ramen het ook niet meer!?
Zelf kom ik er niet echt aan uit..
Jullie misschien een handige tip voor mij?
Alvast bedankt !!
Grtzz antoinee
Christiaan
02-10-2012, 10:01
kabelbreuk, in het (deel van) de kabelboom die vanuit binnen je auto de deur in loopt.
antoine91
02-10-2012, 11:29
Jaaa maar waarom zou het zo zijn dat als de deur open is en dat drukschakelaartje ingedrukt word dat hij het ook niet doet??
superbeast
02-10-2012, 14:44
dan maakt de kabel weer contact, en bij dichte deur staat de breuk open dus geen contact.
dan zal daar ook nog een sluiting zitten, dit hoort namelijk niet
Erik Baas
02-10-2012, 15:39
Hm, klinkt onwaarschijnlijk. Het lijkt mij dat de positie van de deur er niet toe doet, alleen de binnenlichtschakelaar. Hoe die de raambediening kan beïnvloeden is me trouwens een raadsel...
Werkt de binnenverlichting normaal ?
Waar zitten de bedieningsknoppen van het betreffende raam ?
Werkt het raam wel als je het rechter portier openzet ? (ver gezocht, ik weet het)
Enfin, als de raambediening in het portier zit, zou je eens kunnen beginnen met opsporen van een evt. slecht massapunt in het portier zelf.
antoine91
03-10-2012, 09:14
Jaa de binnenverlichting werkt gewoon zo als het moet, de bedieningsknoppen zitten gewoon in de deur, nee werkt ook niet als rechter deur open gezet word.. Rechter raam werkt ook niet, zal alles eens beetje gaan na kijken vanavond!!
Grtz
als je deur open staat dan staat de schakelaar van je binnenverlichting op "aan", dus blijkbaar als je binnenverlichting brand of hoort te branden doet hij het niet...
misschien dat de bedrading ergens gesmolten is en tegen elkaar aan ligt oid?
Meet iig ff de spanning richting je schakelaar met deur open en dicht.
En ga dan de kabel terug volgen richting zekering kast. Misschien lekkage op de zekeringkast geweest?
Waarschijnlijk slechte massa. Hij pakt massa via het binnenlicht.
Controleer ook even de unit links achter achter de bekleding. Gaan ook wel is kapot.
Kijk de massa eens na of vervang de unit achter je linker zijpaneel.
Die willen nog wel eens stuk gaan.
Audi1981
10-10-2012, 21:43
De elektrische ramen worden van stroom voorzien als je deur open staat, dit is om de ramen te kunnen sluiten als je de auto verlaat en het contact al uit is. Je kan zoeken in de geschakelde plus die naar je ramen gaat vanaf het contact.
De voeding die door je deurschakelaar komt werkt in ieder geval prima :thumbup:
Erik Baas
10-10-2012, 21:57
De elektrische ramen worden van stroom voorzien als je deur open staat, dit is om de ramen te kunnen sluiten als je de auto verlaat en het contact al uit is.
Wizziknie, weer wat geleerd. ;) Dan zou het wel eens iets met relais 24 te maken kunnen hebben, denk ik...
antoine91
15-10-2012, 09:09
Van het weekend alles uit elkaar gehad... Het werkte tot dat alles weer inelkaar stond... Toen werkte het niet meer... Weet er geen raad mee er zitten geen draadjes klem enzo..
Grtz antoinee
Audi1981
15-10-2012, 18:53
Dan zou ik het weer open maken en stekkers e.d. Ff checken :thumbup:
Erik Baas
15-10-2012, 19:14
Ja, en vooral telkens één ding demonteren, en dan meteen weer testen. Er moet ergens een draadbreuk of een sluiting zitten, en als je stap-voor-stap werkt vind je die al gauw.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.