PDA

View Full Version : Autoservice Gelderland Dodewaard

Ronal_Driver
02-10-2012, 09:17
Hallo,

Iemand enig ervaring met dit bedrijf?, ben van plan om er te gaan kijken voor een auto maar kwam op een site mensen tegen die daar een auto gekocht hebben waarvan bleek dat de km teller terug was gedraaid.

Volgens verkoper word de auto geleverd met NAP, dus dan moet je de historie toch helemaal kunnen nazoeken?

Alvast bedankt

Spierings
02-10-2012, 18:45
Volgens verkoper word de auto geleverd met NAP, dus dan moet je de historie toch helemaal kunnen nazoeken?

Dat een wagen gelevert word met een uitdraai van de NAP wil niet zeggen dat er iets op het papiertje staat ;)
Als een wagen bijvoorbeeld altijd bij een beunhaas gemaakt word, worden er geen datums en km standen doorgegeven.
NAP is leuk als hij onderhouden is bij een bedrijf welke dit daadwerkelijk bijhoud.

Sven-GTI
02-10-2012, 22:49
Weet niet om wat voor auto het gaat?

Maar de kilometer stand is met vagcom ook na te checken in je ecu. Hierin is deze niet terug te draaien (of er moet een nieuwe ecu zijn geplaatst)

Ronal_Driver
03-10-2012, 06:31
Gaat om een lupo 1.0 mpi, maar we gaan er van het weekend wel kijken of het wat is

joopie
03-10-2012, 13:25
hallo Ronal,
Doe gewoon even een NAP check op www.autopas.nl voor €2,99 weet je of het klopt.

Ikzelf heb slechte ervaring met Autoservice Gelderland ook bij mijn auto zat NAP rapport maar was vals, hier staan bijna altijd VW Lupo s te koop met erge lage standen beetje verdacht.

vw_golf
03-10-2012, 19:35
NAP word bij elke APK gemeld bij het RDW en word dus elk jaar geregistreerd, ook als hij bij een beunhazer in onderhoud is ;)

kwaroks
04-10-2012, 06:31
Dus de eerste 4 levensjaren worden niet gechecked van de auto?

Ronal_Driver
04-10-2012, 16:54
hallo Ronal,
Doe gewoon even een NAP check op www.autopas.nl voor €2,99 weet je of het klopt.

Ikzelf heb slechte ervaring met Autoservice Gelderland ook bij mijn auto zat NAP rapport maar was vals, hier staan bijna altijd VW Lupo s te koop met erge lage standen beetje verdacht.
Dat had ik al geprobeerd maar hij gaf aan dat er te weinig gegevens bekent waren voor een betrouwbaar antwoord

Sonic_striker
15-10-2012, 00:19
Daar moet je niet heengaan, dat bedrijf is heeft elk jaar weer een andere naam omdat het weer failliet is gegaan, het is van kampers ofzo, niet betrouwbaar iig niets halen daar. heb zelfs verhalen gehoord over zaagsel in de karter enz.

Tjaap
17-10-2012, 00:42
We sluiten hier geen threads tenzij ze uit de hand lopen. Daar zie ik hier geen enkele reden toe. Alles wat ik lees is een nette en duidelijke reply van het bedrijf in kwestie.
Iets wat we graag zien hier.

inge88
17-10-2012, 11:10
Koop hier geen auto! mij is in juni 2012 (bij verkoop) vertelt dat de distributieriem vervangen is. nu blijkt dat deze in jaren niet vervangen is. De grote beurt gaat mij meer dan 1000 euro kosten en het bedrijf neemt de telefoon niet meer op.

inge88
17-10-2012, 11:11
Wie is nog meer opgelicht door dit bedrijf?

inge88
17-10-2012, 11:13
het gaat om autoservice Gelderland in Dodewaard

inge88
17-10-2012, 15:57
Inmiddels contact gehad met autoservice Gelderland. (vlak na mijn eerste bericht) Ze hadden mijn melding gelezen en wilden het best op een normale manier oplossen, maar niet wanneer ik ‘leugens’ verspreid op internet. (ze nemen namelijk wel de telefoon op alleen toevallig de afgelopen dagen niet) Volgens de garage waar ik mijn auto nu heb gebracht is het geheel onmogelijk dat de distributieriem in het afgelopen half jaar is vervangen. Mij is toen vertelt door autoservice Gelderland dat de distributieriem door hen zelf recent vervangen was. Wie is hier dan de leugenaar? Ik heb geen poot om op te staan werd er even ingepeperd… We gaan het zien, maar wij gaan hier in ieder geval werk van maken.
Een distributieriem is niet geheel onbelangrijk. Het is een geluk bij een ongeluk dat mijn auto niet meer start en we er achter zijn gekomen dat die riem direct vervangen moet worden, want anders had ik hem over een tijdje naar de sloop kunnen brengen. Ik denk dat deze mensen dit heel goed beseffen.

gti-er
17-10-2012, 16:25
Niet lullig bedoeld hoor maar:

Dixie Akkerman
Gerdy Akkerman

soms familie???
ik volg het niet echt.

KevinIbiza
17-10-2012, 16:30
Staat er op het koopcontractof aantoonbaar d.m.v. rekeningen of notitie in de historie dat de riem vervangen is???

KevinIbiza
17-10-2012, 18:25
Iedereen is vrij zijn mening te uiten.
Oke, ik ben er verder niet bij geweest, maar neem aan dat een klant dit niet zo maar verzint.
En een reparatie van 2 a 300 euro???
Dan mag je mijn Ibiza ook doen.
Want alleen de onderdelen kosten al 400 euro ;)

Rinus66
17-10-2012, 19:18
Iedereen is vrij zijn mening te uiten.
Oke, ik ben er verder niet bij geweest, maar neem aan dat een klant dit niet zo maar verzint.
En een reparatie van 2 a 300 euro???
Dan mag je mijn Ibiza ook doen.
Want alleen de onderdelen kosten al 400 euro ;)

Distributieset voor een Lupo heb je wel voor 100 euro.

KevinIbiza
17-10-2012, 19:26
Das verrekte goedkoop.
Onderdelen voor de Ibiza kosten met korting al ruim 300 euro.

Spierings
17-10-2012, 19:46
Distributieset voor een Lupo heb je wel voor 100 euro.
Ook niet als het een 16v is

Inge88 typt ook dat de grote beurt 1000 euro kost dus niet alleen de riem.

Weet zelf ook niet hoe de auto gekocht is, met of zonder garantie etc.
Maar als de wagen zo zonder garantie/afleveringsbeurt gekocht is zou ik ook niet naar het bedrijf terug gaan als deze bij verkoop gezegt heeft dat de riem vervangen is. Je zou hooguit kunnen informeren, maar kan me voorstellen dat je er wel een beetje pissig van bent als je het te weten bent gekomen nadat je met je wagen bent stilgevallen ;) . Geef heer dus wel een beetje gelijk om zo te reageren.

Haar distributieriem is van ''tijd'' af, waardoor haar auto niet meer startte ( dus niet gesprongen ! ). Haar ''garagabedrijf'' heeft vervolgens verteld dat de distributieriem vervangen moet worden, dit is immers altijd raadzaam wanneer hij van tijd af is..

richard-polo
17-10-2012, 21:43
Met stroop vang je meer vliegen dan met ....

volgens mij juist niet, je vangt wel veel bije met stroop ;)
{ze noemen ze niet voor niets strontvliegen!!}

WilcoGTI
17-10-2012, 21:46
Voor een Lupo 1.4 rekenen wij ( incl. arbeid 32,50 per uur ) zo'n 380,- euro .

Maar geloof dat het deze mevrouw niet veel gaat kosten als ze meewerkt
aan een oplossing.

Met stroop vang je meer vliegen dan met ....

Een autobedrijf zijn ook maar gewoon mensen hoor!
Je eigen houding/benadering maakt veel verschil.

Haha, daar moet je speciaal een account voor aanmaken? :P

Ruud_79
17-10-2012, 23:17
Wel apart om zo te lezen dat er al meerderen slechte ervaringen hebben met uw bedrijf, Auto Gelderland, meneer Akkerman
U voelt zich ook gelijk nogal aangevallen zo te zien!
Als alles echt zo goed liep en op een eerlijke manier ging, dan zouden er louter positieve reacties moeten verschijnen hier, wat helaas niet zo blijkt te zijn...
En nu blijkt weer: "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel"

de clown
17-10-2012, 23:55
Haha heb nog nooit meegemaakt dat een autobedrijf de moeite neemt om een account aantemaken of een forum, en zich ook nog gaat lopen verdedigen.
Een beetje normaal autobedrijf heeft hier geeneens tijd en zin in neem ik aan??

Raar verhaal maar weer

KevinIbiza
18-10-2012, 09:00
Juist en er op aan blijft dringen om het topic te verwijderen.
Als er echt niets aan de hand was zijn er positieve reacties en was dit topic niet eens nodig.
Ik zit zelf in de autobranche dus weet hoe de vork in de steel zit.

powah
18-10-2012, 09:26
Wat ik nog vreemder vind is dat hier verschillende accounts speciaal voor zijn aangemaakt om hier een beetje te komen stoken

SpeedieD
18-10-2012, 10:00
Dat zie je helaas vaker gebeuren. Kijk maar eens op opgeletopinternet. Daar heb je ook veel grappenmakers die meerdere accounts aanmaken om hun eigen straatje schoon te vegen.....

Tjaap
18-10-2012, 17:03
En nu blijkt weer: "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel"
the power of google

huug
18-10-2012, 19:48
Haha heb nog nooit meegemaakt dat een autobedrijf de moeite neemt om een account aantemaken of een forum, en zich ook nog gaat lopen verdedigen.
Een beetje normaal autobedrijf heeft hier geeneens tijd en zin in neem ik aan??

Raar verhaal maar weer
idd !!!!

joopie
22-10-2012, 11:12
Autoservice Gelderland adverteert ook op Marktplaats met een Lupo onder de naam ASG plaats Zetten zelfde tel nummer.
Beetje heel vreemd als je een autobedrijf in Dodewaard heb.
Inderdaad Ruud als het zo eerlijk is allemaal waarom dan van die rare advertenties onder andere naam en plaats ?
Als alles echt zo goed liep en op een eerlijke manier ging, dan zouden er louter positieve reacties moeten verschijnen hier, wat helaas niet zo blijkt te zijn...
___
Deze Autoservice Gelderland adverteert op MP nu onder de naam Autocentrum Midden Nederland maar dan niet in Dodewaard maar in Zetten. Ook weer met lage km stand geen kenteken vermeld in advertentie en ook geen kenteken zichtbaar op foto.
Deze mensen gaan maar door met mensen oplichten.

_____http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m619842696-volkswagen-polo-1-2-12v-topstaat-2003.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer__________

Lesley
22-10-2012, 12:20
Het is ook gelijk stront gooien in de eerste zinnen die op het VF worden gezet! Als ik problemen zou hebben met mijn wagen die ik dan gekocht zou hebben, gewoon teruggaan en en anders zijn er nog andere middelen om je recht te halen!

Ik lees dat die betreffende garage het wil oplossen! Nou pak het aan en ga lekker verder...

sixpack
22-10-2012, 12:25
Lijkt mij dat Klant en garagebedrijf in kwestie dit even samen moeten oplossen.

peurt
22-11-2012, 18:02
beste mensen.

hier lees ik allemaal berichten over autoservice gelderland.

het volgende is mij gebeurd.

We hebben een lupo gekocht en een ka ingeruild. De lupo zou 96.000 gelopen hebben.
1 week later is de auto er mee opgehouden en naar de garage gesleept. Daar bleek na het vervangen van de bougie's dat er geen onderhoud was gedaan aan de auto aangezien die nog nooit vervangen waren. Daarna 2 dagen later stopte hij er weer mee en zijn we dieper gaan zoeken. We komen er via de n.a.p achter dat de auto een werkelijke kmstand heeft van 205.000km. De distributieriem is niet vervangen zoals wel aangegeven. De kmstand is terug gedraaid na de apk dus in bezit van de bewuste garage.... Ik heb contact gezocht en een email gestuurd waarin ik vroeg de koop te ontbinden. Nooit geen reactie gehad. Bellen na 2 weken en doodleuk zeggen dat ze hem niet hebben ontvangen. Toen nogmaals gestuurd en afgesproken dat er de volgende dag een reactie met oplossing zou komen van hun kant. Niet gebeurd... Weer bellen en nu word ik vervolgens op alle nummers die ik bel, ook die van de Kvk gewoon weggedrukt. Daarna bellen met een ander nummer en gewoon word er opgenomen. Zodra ze de naam horen word de horen er weer opgegooit...

Dus zoals hierboven is geschreven door Gery Akkerman dat ze dat allemaal zo goed oplossen dat is TOTAAAAAL niet waar. Zo zal ik dan nu ook het aan de hoogste boom hangen en kan ik hun verzekeren dat ze ECHT de verkeerde persoon onrecht aan gedaan hebben en het niet op een normale manier willen oplossen.

Hierbij laat ik hun nogmaals weten dat ze nog LANG niet van mij af zullen zijn.

Graag kom ik in contact met Inge88 die ook de zelfde ervaring heeft. De politie heeft de aangifte inmiddels binnen en mijn advocaat is op de hoogte. En zelf zal ik de namen van hun nog lang scanderen aangezien dat niet strafbaar is.

Mvg stefan

Rinus66
22-11-2012, 19:22
Kon je dat zien aan de bougies of heb je ze gevraagd?

peurt
22-11-2012, 21:18
Het was te zien aan de bougies en heb ze ook nog bewaard als bewijs materiaal

Rinus66
22-11-2012, 21:26
Knap dat je er aan kunt zien dat ze er al 200.000 kon in zitten. Jammer dat je de NAP niet voor aankoop gecheckt hebt, maar ik neem aan dat de km stand als gegarandeerd op je factuur staat.

peurt
22-11-2012, 21:36
De advertentie heb ik nog en daar word er met die kmstand geadverteerd. En niet ik kon dat zien maar de garage houder verzekerde mij nog nooit zulke versleten bougie's te hebben gezien. Zijn citaat was zonder de nap check ''het lijkt wel alsof ze er 2ton in zitten. En nog geen luttele minuten later kwamen we er achter dat het dus ook zo kon zijn.

Lesley
23-11-2012, 16:41
Zoek het fijn uit met de desbetreffende garage, daar moet je zijn en niet hier! Joopie en Inge zijn ook alweer met de noorderzon vertrokken, gal spugen en wegwezen! Tja..

sixpack
23-11-2012, 17:17
Het is/wordt toch een garage/klant verhaal dus deze gaat op slot.