PDA

View Full Version : Tips voor een Waterkoker


VeeDubber
14-05-2005, 17:19
Mensen, ik kwam vandaag tijdens mijn rit langs een aantal sloperijen/autobedrijven langs een VW Kever. Ze zag er wel interessant uit, maar tot nu toe heb ik me alleen maar langs het waterkoker-pad van de VW geschiedenis begeven. Ik zit meer in de golfjes van rond 1980. Aangezien ik toch wel geinteresseerd ben in deze kever, vroeg ik mij af of jullie mij tips kunnen geven voor zwakke punten. Wat zijn bijvoorbeeld de karakteristieke punten waar een kever begint met roesten? Ik heb de krikpunten, dorpels van bovenaf, wielkuipen en deuren al gecontroleerd. De naden onder de kofferbakklep en de motorkap zijn wel een beetje roestig.

Dus, vertel mij waar ik naar moet kijken als ik een Kever aan wil schaffen met 1200 motor!

Alvast bedankt

René
14-05-2005, 17:22
waar het reservewiel inkomt... die bak wil ook wel eens gaan roesten en als dat rot is ben je ver van huis (heb ik gehoord)

en de kachelpotten....

Split52
14-05-2005, 19:10
Bwahaha kachelpotten.... ja wil ook wel rotten idd

Lijstje wat wel wil rotten (beter is natuurlijk wat niet) kokerbalken, reservewielbak, bodemplaten, binnenschermen, dak, kattebak, achterpaneel, spatborden, schutbord, deuren, dashbord etc. etc.

Gewoon goed kijken, echt ALLES wil rotten aan zo'n hok dus dat is belangrijk.

Tegniese dingen kosten eht meeste niet en een 1200 motor wil toch niet dood, althans hij kan het niet.