PDA

View Full Version : niet uit te zetten motor caddy


golfje_295.000
07-10-2012, 12:24
Leute,

sinds ik de caddy heb (2002 1.4 16v AUA) zit ik te kloten met het uitzetten van de motor. vaak als ik de sleutel uit t contact haal blijft motor doorlopen, en slaat ook niet meer af.

het electronische gedeelte van het contactslot is vervangen, het contactslot zelf ook en dat heeft een week geholpen. sinds vannochtend is de motor weer niet uit te zetten met de sleutel.

het motormanagmentlampje en epc lampje branden, maar geeft geen foutmeldingen met uitlezen.

voorheen, als je de auto op contact zet, hoor je natuurlijk de brandstofpomp, die na enkele seconden ophoud met zoemen, wat zo hoort. de laatste tijd blijft de brandstofpomp ook doorzoemen, kan t een met t ander te maken hebben, dat als ik de sleutel omdraai, de pomp niet afgesloten wordt en daardoor de motor blijft draaien?

iemand vergelijkbaar probleem, of bekend probleem van deze caddy,polo?

bvd
Geert

De Pul
07-10-2012, 12:44
hoofdrelais blijft kleven denk ik?

golfje_295.000
07-10-2012, 13:13
@gerben, klinkt idd niet onaannemlijk,

iemand enig idee welk nummer dat is?

golfje_295.000
07-10-2012, 19:51
Er bleek 1 relais, (nummer even niet onthouden) er niet helemaal goed in te zitten, epc lampje en motorlampje zijn uit, en hij is weer uit te zetten. kijken hoelang t goed gaat.

thanks gerben :thumbup:

powah
08-10-2012, 10:34
dus nu kunnen we wel met de caddy gaan?:P

golfje_295.000
08-10-2012, 17:55
Nee, deed t vandaag weer. Is geen touw aan vast te knopen, 10x gaat t goed en dan weer fout. Zet die km's maar op de teller van de astra.

golfje_295.000
25-06-2013, 14:48
hier maar even op terugkomen,

dacht dat t t inderdaad was wat gerben zei, nieuw relais geplaatst, maar ding wil vaker niet uitgezet worden, als ik de sleutel omdraai, blijft hij lopen, duw ik dan tegen de zekeringskast, valt hij alsnog uit.

kan t zijn dat daar los contact zit aan de achterkant van de zekeringskast.
en zo ja kan het daardoor kortsluiting veroorzaken?
ik heb namelijk de afgelopen week 2x de zekering van alarmlichten en dislays moeten vernieuwen omdat deze doorgebrand zijn.

iemand bekend hiermee of ideeën?

Ferry24
26-06-2013, 12:30
contactblokje zou ook nog kunnen...

powah
26-06-2013, 13:13
maar dan zou het toch niet helpen als je tegen het relais opduwt?

Melvin
26-06-2013, 13:28
Als dat zeker helpt, dan heb je je eigen antwoord al gegeven.. Zoek het in de zekeringkast, relais of bedrading. Desnoods schoonmaken, contactspray, etc.
Altijd lastig zo'n problemen.

golfje_295.000
26-06-2013, 14:01
ja daarom, ga vanavond het onderste gedeelte van het dash uitbouwen, kijken of ik erbij kom. ben er nu al een paar maanden mee aan t kloten, maar t leek in eerste instantie ook weersafhankelijk. bij vochtig weer deed hij t altijd, bij droog weer bijna nooit.

ga vanavond eens kijken hoe en wat.

darksupra
26-06-2013, 21:24
ik weet wel dat sommige caddys last van lekkage hebben en dat sijpelt precies over de zekeringkast.
had een tijdje terug ook een caddy op het werk met vage elektrische storingen, bleek ook een verrotte zekeringkast te zijn.

golfje_295.000
26-06-2013, 21:34
Waar komt dat water dan langs, zoals bij en golf 2 langs t raam?

keesf
28-06-2013, 22:46
Waar komt dat water dan langs, zoals bij en golf 2 langs t raam?

misschien net zoals bij een golf mk1 via de paravan

golfje_295.000
29-06-2013, 07:32
Maar dan zijn ze meestal rot onder t rubber, dat is de caddy niet. Maar er zit geen vocht daar, had al gevoeld of t nat was

Polo1w
29-06-2013, 09:23
Ik heb wel meerdere caddy's gehad met verrotte zekeringkasten, altijd weggebrand bij een relais, weet t nummet niet zo even, volgens mij 164 of 64 oid.
Dat waren echter wel diesels.
Zekeringkasten zat op de sloop toch, gewoon een nette uitzoeken, en vervangen, dingen kosten ook bijna niks meer.