PDA

View Full Version : Golf 4 remblokken vervangen remklauw gereviseerd REMDRUK WEG...


WoodstrCustoms
10-10-2012, 18:04
Na het vervangen van mijn achter remblokken(een remzuiger zat vast) en het gangbaar maken van deze desbetreffende remklauw ontstaat er een nieuw probleem... Gehele systeem ontlucht omdat het reservoir te ver leeg was..
Nu valt de remdruk weg als je het pendaal zachtjes indrukt. Rem ik hard/snel dan remt hij goed...
Er zijn geen lekkages. En het zou wel heel erg toevallig zijn als de hoofdremcilinder nu kapot is...
Wie heeft een goede tip waarmee ik verder kan...?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

RedBora
10-10-2012, 18:24
mss toch nog lucht op het systeem?

Audi1981
10-10-2012, 21:39
Als je bij het ontluchten het pedaal helemaal doorgetrapt hebt is er goeie kans op dat de hoofdremcilinder stuk gegaan is, echter lijkt met dit bij een mk4 wat minder voor de hand liggend.
Ik denk eerder dat toch ergens nog lucht hebt zitten.

DUBbeltje
11-10-2012, 05:29
Denk ik ook, gewoon nog es goed ontluchten...

fabbi
11-10-2012, 16:07
Het is pedaal..!!!!!!!!!!


En idd beter ontluchten, zit er een remdrukbegrenzer onder bij de achteras???? deze moet je ff volledig openzetten tijdens vullen en ontluchten...

WoodstrCustoms
11-10-2012, 16:13
Er zit geen remkrachtregelaar op de achteras want die moet ik richting de achteras duwen tijdens ontluchten. en om de vloeistof de abspomp in te krijgen..Toch??

Ik denk dat er namelijk lucht in mijn abspomp zit. Omdat mijn reservior net iets te leeg is gelopen na het reviseren van een remklauw achter....

Kan hij nu alleen nog ontlucht worden bij de garage met een drukketel...of zoiets..?

WoodstrCustoms
11-10-2012, 16:15
Of misschien zit ik er helemaal naast ...Dan hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt!

Melvin
11-10-2012, 17:45
Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?

Audi1981
11-10-2012, 18:54
Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?

Da's de opmerking van de dag :thumbup:

Bas Oppelaar
11-10-2012, 20:29
Inderdaad alle remmen ontluchten , bij auto's met ABS ook het liefst het contact aan zetten als je zonder ketel ontlucht (dan draait de abs pomp en pers je er alle lucht uit)

WoodstrCustoms
12-10-2012, 09:49
Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?

Audi1981
12-10-2012, 11:18
Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?

Nou fiks dat eerst ff, dan kan je pas fatsoenlijk zeggen of er nog iets is :thumbup:

WoodstrCustoms
12-10-2012, 13:34
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?

ids
12-10-2012, 17:29
Ja, dat is normaal. Abs heeft geen remkrachtbegrenser.

Fix je ontluchtingnippels, daarna weer ontluchten en klaar is kees

WoodstrCustoms
12-10-2012, 20:58
Morgen gaat hij naar de garage aan de drukketel...! Gezien de reacties klinkt dat logisch...To be continued! :)

Rat-Driver
12-10-2012, 21:29
Volgens mij zit je slang aansluiting lager als je ontluchtings nippel en zal je nooit alle lucht eruit halen als je via de slang ontlucht.

Mvg Robert

Jel Golf 2 GTI
13-10-2012, 00:27
idd, zoals hierboven al gezegd, als je de remklauw hebt gereviseerd is deze leeg, als je dan ontlucht aan de slang en niet via je nippel zal er altijd iets van lucht in de klauw blijven zitten.

Best jje nippels vervangen en dan zal het wss al een heel pak schelen na ontluchting.

WoodstrCustoms
15-10-2012, 11:58
Bedankt voor jullie reacties maar dat beetje lucht resulteerd hooguit dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Het lijkt de rembekrachtiger te zijn volgens de garage. Nadat hij met een drukketel is ontlucht.. Als de druk wegvalt hoor je een sissend geluid. Alsof er lucht ontsnapt..
Er zitten blijkbaar twee twee rubberen afdichtingen in de rembekrachtiger die kunnen gaan lekken.. Ga die proberen te vervangen. en vervang ook gelijk de hoofdremcillinder. Heb ik toch nog liggen..

johan-k
15-10-2012, 15:32
als de druk weg valt kan het niet aan je rembekrachtiger liggen.
de rembekrachtiger helpt alleen met remmen zodat je niet hard op het rempedaal hoeft te trappen.
dit kan je overigens controleren als je rembekrachtiger nog werkt.
De auto staat uit.
trap de rempedaal paar keer in zodat het pedaal hard is.
dan hou druk op je rempedaal en start te auto.
als je rempedaal nu zakt werkt je rembekrachtiger naar behoren.
de rembekrachtiger helpt eigenlijk gewoon duwen op je rempedaal kort gezegt.

ik zou zeggen controleer dit even snel en simpel gedaan en weet je teminste als die nog werkt naar behoren.

Audi1981
15-10-2012, 18:40
En hoe voelt dat als je bekrachtiger stuk is?
Alsof je rem druk weg valt...komt omdat je door moet trappen totdat je direct je hoofdremcilinder pakt.
Je garage zit op de goede weg denk ik :thumbup: