Jetta Fireandic
11-10-2012, 18:30
Hallo,
Ik heb sinds vanmiddag een vage storing met m'n Golf.
Start de auto (koud) op m'n werk, niks aan de hand.
Ik moest nog even naar de supermarkt +- 10 kilometer verderop.
Kom ik uit de supermarkt, wil de auto starten, mar niks.
Startmotor gaat gewoon door de ronte, maar de motor wil niet aanslaan.
Na een stuk of wat keren proberen, de computer aangesloten. (deze ligt altijd in m'n auto)
Na uitlezen kwam er de volgende code naar boven: P0322 ----> sensor voor motor toerental.
auto naar huis gesleept, nog even verder uitgezocht welke sensor het precies was.
De krukassensor dus.
Kom ik even later weer buiten, probeer ik de wagen nog eens te starten. Slaat ie in 1x aan.
Loopt als een klokje, gewoon zoals het hoort.
Nu mijn vraag, kan een krukassensor zo nu en dan weigeren dat ie langzaam aan stuk gaat?
Mijn garage houder zei ook dat het ook de inlezing van de sleutel kan zijn. Is dit realistisch?
Ik hoor graag jullie hierover, of misschien mensen die dit eerder hebben meegemaakt.
Ik heb sinds vanmiddag een vage storing met m'n Golf.
Start de auto (koud) op m'n werk, niks aan de hand.
Ik moest nog even naar de supermarkt +- 10 kilometer verderop.
Kom ik uit de supermarkt, wil de auto starten, mar niks.
Startmotor gaat gewoon door de ronte, maar de motor wil niet aanslaan.
Na een stuk of wat keren proberen, de computer aangesloten. (deze ligt altijd in m'n auto)
Na uitlezen kwam er de volgende code naar boven: P0322 ----> sensor voor motor toerental.
auto naar huis gesleept, nog even verder uitgezocht welke sensor het precies was.
De krukassensor dus.
Kom ik even later weer buiten, probeer ik de wagen nog eens te starten. Slaat ie in 1x aan.
Loopt als een klokje, gewoon zoals het hoort.
Nu mijn vraag, kan een krukassensor zo nu en dan weigeren dat ie langzaam aan stuk gaat?
Mijn garage houder zei ook dat het ook de inlezing van de sleutel kan zijn. Is dit realistisch?
Ik hoor graag jullie hierover, of misschien mensen die dit eerder hebben meegemaakt.