View Full Version : 16v met 40mm solexen??
HotWheels
15-05-2005, 20:23
ben met een nieuw project bezig-> een caddy 1
nou wilde ik hier een dx blok indoen met 40mm solexen.
maar ben nou een 16v tegen gekomen.
dus: zijn 40mm carb's voldoende op een 16v met bewerkte kop en snelle nokken? of moet ik dan 45mm hebben?
tnx Hugo
40mm is prima. Dat gaat prima lopen. Voor het beste resultaat,af laten stellen op de vermogensbank bij iemand die er verstand van heeft.
HotWheels
16-05-2005, 18:55
ok tnx!
Allart-Ghetta
16-05-2005, 19:22
Voor zover ik weet (ben geen carb kenner, gelukkig niet) is de venturi diameter meer van belang dan de gasklepdiameter. En de venturi's zijn verwisselbaar.
WilliamF
18-05-2005, 10:50
Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.
HotWheels
18-05-2005, 16:39
Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.
beter dus! :)
HotWheels
18-05-2005, 17:56
hoe zien valstroom carb's er eigelijk uit? :confused:
vwleusden
18-05-2005, 18:15
valstroom staan verticaal ;)
wat william zegt heeft een kern van waarheid, maar voor echt koppel onderin moet je de kelk zo lang mogelijk houden.
HotWheels
18-05-2005, 18:16
ja zover was ik nog wel! :cool:
maar zien die er anders uit als vlakstroom carb's?
vwleusden
18-05-2005, 18:18
uiterlijk nagenoeg hetzelfde.... ben geen kenner ofzo maar het zal wel te zien zijn maar het gaat voornamelijk om de binnenkant.
WilliamF
19-05-2005, 10:40
Dat van die kelk klopt i.d.d. Maar ik ben van mening dat als je zo een motor bouwt (zou jij ook moeten doen denk ik vw leusden) moet je gewoon met het apparaat de vermogensbank op, een zooi kelken meenemen en gaan experimenteren met je nokkenassen/kelken en je ontsteking totdat het naar je zin is. Met alleen de afstelling van het geheel kan je al zoveel winnen.
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.
steven16v
20-10-2005, 11:30
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.
Die 40mm carbs had hij zelf al. Hij wilde alleen weten of ze ook te combineren waren met een 16v.
Timmetje20
30-10-2005, 17:26
Ik ben ook bezig met een 16v blok met 40 mm carbs, hoop dat het mooi gaat lopen. Moet alleen nog ff de ontsteking regelen, weet iemand wat hier voor de beste optie is? En ik wil nog ff een mooi uitlaatspruitstukje regelen :P dan komt het wel goed! Veel succes met je projectje!
had ooit 50ers, 2000rpm stationair en bijna afslaan. Jammer dat de kop het niet zo best aan kon, maar zon opel blokje geeft wel veel rommel...
caddygek
28-01-2009, 21:20
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.
hallo een vraagje ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor mijn caddy 1.8 16v met 40 mm webers heb je die liggen of weet je hoe ik daar aan kom groetjes caddygek
heeft bolku tuning wel voor je, Lars zit in Tsjaad. :)
die post was ook meer dan 3 jaar oud...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.