View Full Version : Golf 1 intérieur ruikt muf
Hallo,
Ik ben bezig met het verder zetten van een onafgewerkt project van een vorige eigenaar.
Hij heeft het interieur, dat perfect van staat is, redelijk lang in zijn kelder laten liggen.
Het gevolg is nu dat het muf ruikt, vochtig, schimmel?
Wat kan ik hier het best tegen doen? producten? :confused:
http://imageshack.us/scaled/landing/266/image5fdu.jpg
Is het een stoffen of een leren interieur?
In geval van stof zou je de bekleding eraf kunnen halen en deze wassen (met de hand of in de machine).
In geval van leer zou ik het eens goed afsoppen en daarna in de conditioner zetten.
Je tapijt voor op de vloer knapt ook ontzettend op als je dit eens goed afsopt.
Voor alle delen is het belangrijk dat je ze ernaa goed laat drogen. En daar heb je ruimte voor nodig. Heb je die niet, doe het dan in etappes.
Succes.
Is het een stoffen of een leren interieur?
In geval van stof zou je de bekleding eraf kunnen halen en deze wassen (met de hand of in de machine).
In geval van leer zou ik het eens goed afsoppen en daarna in de conditioner zetten.
Je tapijt voor op de vloer knapt ook ontzettend op als je dit eens goed afsopt.
Voor alle delen is het belangrijk dat je ze ernaa goed laat drogen. En daar heb je ruimte voor nodig. Heb je die niet, doe het dan in etappes.
Succes.
Bedankt voor de tip!
het is half leder, half stof.. ik durf het eerlijk gezegd niet te wassen :redface:
ik heb het nu al even binnen staan, warm (kamertemperatuur) en zet geregeld even het raam open.
de geur lijkt stilaan weg te gaan,
Hopelijk is het binnekort helemaal weg!
Christiaan
17-10-2012, 08:24
Bedankt voor de tip!
het is half leder, half stof.. ik durf het eerlijk gezegd niet te wassen :redface:
ik heb het nu al even binnen staan, warm (kamertemperatuur) en zet geregeld even het raam open.
de geur lijkt stilaan weg te gaan,
Hopelijk is het binnekort helemaal weg!
Het is er nu het weer niet echt meer voor, maar buiten zetten / luchten kan ook al heel veel doen! Leer in de wasmachine zou ik ook niet zo snel doen...
Wat je wel kunt doen, is een tapijtreiniger (extractor) huren / lenen. En hier de boel een keer mee schoonmaken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.