PDA

View Full Version : Toch ook maar even handjes schudden


Gilex
16-05-2005, 11:01
Zo tijd voor een klasiek projectje, VW Polo Classic (6KV)
Dit was het voertuig in het begin:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_1951.jpg

"specs"
BJ: Nov 1996
Kleur Black magic (perlefect) LC9Z
1896cc 4 cilinder SDI (MKB AEY)

Na drie jaar en een kleine 70.000 km kilometervreten tijd voor een Diesel
De oude polo is bekend bij velen in de "scene" : Baby Blue (http://members.home.nl/ghulst/coupe/polo.htm)
Veel zoekwerk om dat er voor de classic niet veel te krijgen is. Het lijkt wel op de 6N maar daar houd het dus ook op.
I.i.g zit er inmiddels al een Remus eindpot onder
Diverse kleine chroom accenten in het interieur(bj 2000 deurgrepen binnen, tachoringen en luchtregelknoppen
Verder een eigengemaakte Powerrohr met openluchtfilter:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2142.jpg
en bezig geweest, of beter gezegd een poging met een eigenbouw grill zonder embleem
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2135.jpg
Op dit moment is de grill wel geplaatst maar nog niet 100% af.
Dit voorjaar gaan we er mee verder, Deze is inmiddels na wat gepruts toch maar vervangen door een Mattig grill
Verder: Een schroefset gemonteerd, en tijdens montage effe laag gezet.
http://members.home.nl/ghulst/temp/IMG_2185.jpg
Dopje 20 ligt er nog naast die paste nog net onder de einddemper, ja zat scheef op dat moment :wink:
tellerblok nog verder aangepast:
Bij dag:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2170.jpg
Bij nacht:
http://members.home.nl/ghulst/classic/tellers.jpg

Verder een MK-racing middenpijp omdat het origineel de geest gaf
http://www.mk-tuning.de/mk_racing/shop/images/artikel/MK_53.jpg

Verder nog de schijven voor ietsw upgraden, Powerdisc´s met bij behorende blokken. Vind het orgineel toch niet echt super remmen.

Motorisch zal er ook nog wel het een en ander gaan veranderen op den duur.
Voorlopig is de Powerbox genoeg voor wat extra pit :biggrin:
Wil ik iin de toekomst toch meer gaan veranderen wil ik een G-lader ombouw doen. In duistland zijn er enkele die dat bij de DI blok hebben gedaan en resultaat is leuk. Diesel met G-lader geluid

Ach ja en de audio nog een beetje de Kickersub staat nog zo zielig alleen in de koffer, kortom audio moet ook nog wat aangepast worden
Tot dat ik 16 of zelfs 17 inch mischien gevonden heb(weet nog niet wat en hoe, ben er nog steeds niet uit) een stel Corrado velgen op de kop getikt en opgeknapt. 15 inch Model "sebring"
http://members.home.nl/ghulst//overig/Velg.jpg
http://members.home.nl/ghulst//overig/velgklaar.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/Langzij.jpg
Via een duits forum voor polo classic/variant rijders gezamelijk een inkoopactie gehouden. En het volgende is daar van het resultaat:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2449.jpg
Deze Brazilliaanse achterlichten zijn niet Europa te krijgen via de Dealer/importeur.
Resultaat:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2467.jpg

Zo staat madam er bij op het moment:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2317.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/laag.jpg

vwleusden
16-05-2005, 11:09
Je heb er in ieder geval behoorlijk werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn. In mijn ogen is het namelijk echt een oude lullenwagen en die van jou wijkt er nu een beetje vanaf ;)

Matheo
16-05-2005, 11:10
mooie wagen hoor! alsnog welkom op het forum.

Gilex
16-05-2005, 11:21
Je heb er in ieder geval behoorlijk werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn. In mijn ogen is het namelijk echt een oude lullenwagen en die van jou wijkt er nu een beetje vanaf ;)

Dat was het ook idd :biggrin:
I.i.g. is ze zo nu al een unicum, er zijn maar weinig zo niet geen binnen Nederland die deze trunk :biggrin: als hobby object hebben.

Volkswagenaar
16-05-2005, 12:11
Leuke Polo, ziet er goed uit.
En deze velgen zou ik gewoon houden, past mooi bij de wagen.

Gilex
16-05-2005, 14:36
Leuke Polo, ziet er goed uit.
En deze velgen zou ik gewoon houden, past mooi bij de wagen.

Ze blijven ook wel maar dan hopelijk als wintervelgen. Teminste als ik wat leuks in 16 of 17 inch vindt
:cool:

Gilex
16-05-2005, 15:27
De Classic blijft verder vrij clean, alleen nog een Kamei achter spoiler.
Binnenkort nog de kat leeg meppen en de pomp bijstellen.
Motorisch is er verder op de powerbox weinig veranderd.
Inlaat is gereinigd en iets ruimer. EGR is dicht.

Volkswagenaar
16-05-2005, 15:37
Goed dat die velgen blijven.
Ben je zeker van de achter spoiler, je moet een leuke wagen niet verknallen he ;)

Gilex
16-05-2005, 15:43
Jupz die spoiler is zeker die ligt al thuis, moet alleen nog gespoten worden.
Het is geen F&F vleugel achtig iets hoor, maar een lage spoiler die perfect met de carroserie lijn mee loopt

klokie
16-05-2005, 22:19
heeey een bekende


staat stukken beter die achterlichten!!!

Gilex
16-05-2005, 22:40
heeey een bekende


staat stukken beter die achterlichten!!!


Whahaah kom je ook overal tegen :p

klokie
17-05-2005, 22:45
Whahaah kom je ook overal tegen :p

tjah dat moet ook he zo hou ik mezelf een beetje bezig als het rotweer is!! :D

Gilex
28-05-2005, 11:06
Zo kleine update, omdat de flens tussen downpipe en katalysator gaar was.
De classic is nu katloos. Kat is bij Jos(TDI/SDI specialist) achter gebleven en ik ben naar huis gegaan met een vervangende pijp :D
Gelijk ook maar de brandstofpomp op tijd gezet, deze stond namelijk aan de (te) late kant.

Enige dempende factor nu is de dubbelloops roetkanon van Remus inmiddels :D

Gilex
18-06-2005, 15:15
Men neme een T4 hendel met GRA/Tempomat, wat kabels en een extra zekering. Men besteld wat extra stekkertjes voor in de 68polige stekker van de ECU.
Je knoopt wat kabels aan elkaar en plugt deze in de 68polige stekker. Aan de andere kant druk je de stekker van de T4 hendel er in. Gebruikt VAGcom om het een en ander vrij te schakelen en te loggen. Bouwt alles weer in, gaat heen testrijden en constateer dat u nu beschikt over een werkende originele VAG Cruise control. De VW dealer hier gelooft het nog steeds niet dat het kan

Maar toch werkt het :cool: en wat rijdt dat lekker :D

Thomas78
18-06-2005, 15:20
VW dealer hier gelooft het nog steeds niet dat het kan.


:D

Volgens hen kan niets, past niets... zucht.

Gilex
18-06-2005, 15:27
:D

Volgens hen kan niets, past niets... zucht.

En dan nog durven ze grof geld te vragen :biggrin:

Thomas78
18-06-2005, 15:29
En dan nog durven ze grof geld te vragen :biggrin:

Rekeningen schrijven met een vork. ;) :frown:

Gilex
18-06-2005, 17:20
Zo nog wat fotootjes:

And in the left corner, introducing GRA/Tempomat :p
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2716.jpg

3 van de 68 pinnetjes krijgt nu een functie, en er blijven nog vele pinnetjes over zonder functie
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2713.jpg


Euh mjah welke van de 79 steekplaatsen was het ook al weer :biggrin:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2705.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2709.jpg

Een aangepaste kabelboom naar de ECU en een nieuwe aftakking naar de GRA hendel
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2720.jpg

ECU er weer in alleen nog effe beetje schoonmaken en dan wisser motor en stangenstelsel en prafaan er weer in
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2726.jpg

Gilex
03-07-2005, 21:37
Vanmiddag aan de achterkant de schroefset een 2 cm lager gezet, de ietwat extreme keilform is nu beschaafder:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2826.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2823.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2818.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2815.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2819.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2811.jpg

En ik denk dat ik nog wel een 1,5cm zakken kan voor dat de Keilform weg is :D
En dat moet wel lukken, er zit nog ruim 8cm schroefdraad op, of beter gezegd is over om achter nog verder te verlagen :eek:
Alleen dan wordt het weer opletten met die Reesmus aan't eind.

siep wokkel
07-07-2005, 18:21
vet hoor! klein spoilertje zal hem niet misstaan! en dikke brede wielen eronder.. 14inch? :P

Gilex
07-07-2005, 18:27
vet hoor! klein spoilertje zal hem niet misstaan! en dikke brede wielen eronder.. 14inch? :P

Euh spoiler (Kamei) moet nog steeds gespoten worden, kom er steeds niet aan toe, en kwa velgen :D Dit zijn de wintervelgen. Krijg heel binnenkort het volgende project binnen 7x5x16 OZ velgen. deze zullen dan nog flink bewerkt worden :cool:
En dan hoop ik die er volgend voorjaar er onder te kunnen proppen. Ben ook nog bezig met aangepaste voorpoten zodat ik ook voor nog lager kan :eek: :D

chrisjuh
07-07-2005, 18:30
Vette auto, hoor weer es een keer wat anders :cool: vet vet vet

alleen van die spoiler weet ik t nog niet, lijkt me niet mooi, maar als jij het mooi vindt; vooral doen! :)

Gilex
08-07-2005, 19:42
Hmz daar het inmiddels meer en meer op een "project" gaat lijken, is er een vriendelijke moderator die deze ook zou willen droppen in het daarvoor bestemde gedeelte ? ;) :biggrin:

Gelijk maar een update(je) erbij:

Krijg over een week of twee iig een stel FK highsport schroefset veren voor de vooras. Dit eerst als test oplossing. Deze moeten iig een beetje meer speelruimte geven kwa de gewenste extra verlaging :D
Mocht dat niet de oplossing zijn komen er gewoon Golf3 voorpoten onder.
Leuk zo'n classic. blijkt gewoon een golf 3 onderstel te zijn voor 90%
Golf 3 onderdelen passen er zonder problemen onder ;)

Marcski
08-07-2005, 20:52
done ;)

Gilex
08-07-2005, 23:19
Ik dank u :cool:

Gilex
09-07-2005, 13:17
En als de modificatie lukt zal de classic ongeveer op deze hoogte/laagte zitten:

http://www.streetec.net/fahrzeuge/vw/polo/horlebein/3.jpg

Gilex
10-07-2005, 20:42
Zo effe een dagje vervelen met dit als resultaat:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2851.jpg :D

Tommy
10-07-2005, 21:31
doe eens een foto van het type wielen... heb nu geen idee wat er onder komt...

verder goed bezig natuurlijk...

Gilex
10-07-2005, 21:36
Zo zijn ze, maar zo komen ze er niet onder.
http://www.wulkanizacja.com.pl/images/exclusive.jpg
maar dan met deze naafkap:
http://www.ozracing.nl/images/11.gif
Deze gaan eerst flink onder handen genomen worden, we gaan voor polijst pimp spelen namelijk :D

Tommy
11-07-2005, 16:34
ahaaaa... vrij modern dus. ben benieuwd

MauSeR35
11-07-2005, 17:18
ben ook benieuwd, tot nu toe ziet het er echter goed uit allemaal hoor!

Gilex
11-07-2005, 19:18
ahaaaa... vrij modern dus. ben benieuwd

Ach modern :D Origineel zijn die Exclusives rond 1995 ofzo al op de markt gekomen :p
Past wel bij de leeftijd van de classic is ook een 96er (modeljaar zelfs 97) :D

Pedaalemmer
13-07-2005, 08:49
kzou zo`n classic een audi voorkant geven..verder super leuke auto!

sjampoo
13-07-2005, 11:30
Hey...
Gilex..

Zijn deze doppen:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_1951.jpg

toevallig de doppen die horen op deze velgen??
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-80435-zakke.jpg

sjampoo
13-07-2005, 11:31
Hmm.. denk t niet: 7 luchtgaten (in velgen) tov 8 in de doppen. Damn.. d'r staat toch 6K in de velgen.. (6 J, 14 inch)..

Gilex
13-07-2005, 12:00
Hmm.. denk t niet: 7 luchtgaten (in velgen) tov 8 in de doppen. Damn.. d'r staat toch 6K in de velgen.. (6 J, 14 inch)..
6x14 klopt als een bus idd, wat er in de velgen staat moet ik nakijken, die liggen ergens achter in de schuur verstopt :mad:

Gilex
13-07-2005, 21:45
Nou ik heb de nummers maar niet op geschreven :p
Ben gestopt toen ik zag dat er naast 6Kx ook ook nog 1Hx en nog een paar op stonden :biggrin:

BaseMaster
13-07-2005, 22:31
<kwijl> <kwijl> <kwijl>, :eek: wat een wagen ,<slurp>, keep up the good work :tongue:

Gilex
24-07-2005, 20:36
4 kleinere updates de spiksplinternieuw naafkappen zijn binnen
dus 4 keer:
http://www.ozracing.nl/images/11.gif :D maar dan aangepast naar de Exclusive velg, dwz een extra gaatje voor een borgmoer.


Heb nu alleen nog weer twijfels of ik wel de velgen zal gaan polijsten, jammer van die nieuwe naafkappen :eek: :D

Gilex
25-07-2005, 21:11
Zo de FK Highsport schroefset veren voor de vooras zijn binnen, nu alleen wachten op een droge avond deze week of ergens een garagebox of schuurtje vinden om de veren te wisselen en te testen :D

Gilex
27-07-2005, 19:02
Helaas, de veren zijn net iets de klein/small kwa diameter voor de veerschotels :mad: :( scheelt net een paar milimeter. Terwijl de TUV papieren een en de dezelfde diameter voor de veren aangeven.
Kortom dan toch maar een komplete voorpoot zien te regelen :D

Gilex
03-08-2005, 21:18
Zo voor VW mania is het met toch nog gelukt:
Het enige extra stukkie plactic wat ik er bij op wou hebben

een Audi A4/80 Kamei spoiler :D
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2914.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2919.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_2908.jpg

Gilex
11-08-2005, 20:11
Nu eindelijk definitief, ze liggen op zolder inmiddels
http://www.wulkanizacja.com.pl/images/exclusive.jpg
OZ exclusives 7,5Jx16 ET35
Daarom heen komen volgend voorjaar als de velgen behandeld zijn 195/45/16 slofjes omheen :D

Gilex
29-08-2005, 16:36
Zo effe een proefmontage met de nieuwe velgen:

Nog wel met krik er onder en een doek over een stoeptegel kortom als ze er onder zitten zakt het nog ietsje verder :D

http://members.home.nl/ghulst/temp/IMG_3123.jpg

Netjes tot de rand, met de 195ers zal het prima passen :cool:

http://members.home.nl/ghulst/temp/IMG_3125.jpg


Voor de helderen onder ons :p twee krikkken de rode wil er niet onder voor dat ik met de ander krik de classic al wat omhoog draai :eek:

Gilex
26-09-2005, 18:25
Afgelopen weekend wezen stoeien met een crosslink stangenstelsel en een onderdeel van een Lancia Ypsilon :D

Dat zal gelijk denk ik een van de laatste wijzigingen worden voor dit seizoen.
Tijdens de koude winter maanden zal ik me kunnen warmhouden met schuurpapier en polijsten :D dan heb ik iig hopelijk rustig de tijd voor de velgen.

En zo ziet de Ypsilon wisser er dus uit:

http://i6.photobucket.com/albums/y211/pompverstuiver/TDI%20site%20meeting%20Hoogeveen/Afbeelding007.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y211/pompverstuiver/TDI%20site%20meeting%20Hoogeveen/Afbeelding039.jpg :D

Gilex
23-10-2005, 21:02
Het schroefset verhaal gaat toch weer vervolgd worden :D
Ben inmiddels bezig om een aangepaste KW variante 2 samen te stellen. Op basis van een Golf3 KW V2 set en aangepaste demperpatronen.
Veerpoten, voorspanners en hoofdveren zullen waarschijnlijk binnen een week of drie al klaar zijn.
Demperpatronen zullen later binnen komen
De onderdelen zullen gedurende winterperiode in en elkaar gezet worden en denk ergens in het voorjaar gemonteerd worden :)

Gilex
19-12-2005, 22:47
Akelige stilte zo lijkt het maar het is toch het tegen overgestelde:
Het schroefset verhaal heeft plaats moeten maken voor een ander ietwat grootschaliger project :eek: :D
Hoe en wat hou ik nog effe voor me :tongue:
Maar de benodigde onderdelen druppelen binnen.
Kort geleden een eerste shipment die nogal zwaar was en vandaag weer een gedeelte, ditmaal gelukkig een stuk lichter :D

Gilex
29-12-2005, 13:53
Tussendoor nog iets anders gedaan(laten doen door een kameraad):
Voorruit vervangen door eentje met "ingebouwde"zonnband"
Niet de standaard groene band maar een blauwe
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3463.jpg

http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3464.jpg

http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3467.jpg

Gilex
15-02-2006, 21:09
Akelige stilte zo lijkt het maar het is toch het tegen overgestelde:
Het schroefset verhaal heeft plaats moeten maken voor een ander ietwat grootschaliger project :eek: :D
Hoe en wat hou ik nog effe voor me :tongue:
Maar de benodigde onderdelen druppelen binnen.
Kort geleden een eerste shipment die nogal zwaar was en vandaag weer een gedeelte, ditmaal gelukkig een stuk lichter :D

Kleine update:
De schuur en zolder staan inmiddels flink vol met de verschillende delen, sommige zelfs meerdere keren.
Kortom besloten om het project maar in stages te gaan doen.
Eerste stage de feitelijke ombouw en weer rijklaar krijgen van de classic. Kortom met basis instellingen, kijken of het betrouwbaar is en blijft tijdens dagelijks gebruik. Het is en blijft immers een daily driver

Tweede stage wordt (fine) tuning/afstelling
Voor de eerste stage zijn inmiddels alle onderdelen kompleet, het is nu nog een kwestie van diverse pakkingen/lagers/kabels/sapjes/vonkjes enz enz nalopen en preventief eventueel vervangen.
En tijd maken voor de ombouw natuurlijk
De tweede stage zal in een later stadium gaan plaatsvinden, eerst zeker weten dat de hele ombouw geslaagd en betrouwbaar is.
Tijdens "stage two" zal er ivm de tuning en afstelling niet aan ontkomen worden om dan ook nog weer extra onderdelen te gaan plaatsen.
:D

Gilex
22-02-2006, 16:13
Omdat het inmiddels toch op verschillende fora bekend is, deels door mij zelfs. Tjah als je vragen hebt over het een en ander is het wel makkelijk dat diegene die een antwoord heeft weet wat er gaat gebeuren :)

De SDI krijgt een beetje ademhulp. De AEY krijgt dus een turbo.
Niet simpelweg blokwissel naar TDI maar bestaande AEY aanpassen.
Er ligt hier thuis inmiddels een flinke voorraad onderdelen van een golf 3 TD motorcode AAZ.
dwz KKK K14 turbo(een voor gebruik en een voor onderdelen)inlaat en uitlaatspruitstuk, diverse slangen en buizen voor aanpassing van inlaat traject/luchtfilter, Downpipe, olieleidingen enz enz
het is binnenkort(zogauw ik de tijd heb) de bedoeling om te beginnen met Stage 1
dwz inbouw/ombouw naar voorlopig eerst de standaard AAZ config.
Dus alleen turbo ombouw. De AAZ is namelijk origineel een TD zonder intercooler.
Aanpassing van de inspuithoeveelheid diesel zal voorlopig nog gedaan worden door de powerbox
Stage 2 die later zal volgen is het inbouwen van een FMIC (eentje uit een Sharan 130pk tdi, een van de grootste originele VAG IC's) en aangepaste verstuivers.
En dan zal er ook nog bekeken worden of aanpassing van het motormanagement zal moeten gaan plaatsvinden. de ECU in een SDI is namelijk niet geschikt om o.a. de laaddruk te regelen en inspuiting aan te passen aan de laaddruk.
En zoals de meesten SDI rijders met box weten, de box regelt dat ook niet volledig. deze vermeerderd over het gehele toerengebied de inspuithoeveelheid met een zelfde hoeveelheid. Onderin zal er zeker met een turbo setup te veel worden ingespoten, gevolg roet :D

Het geschatte vermogen na stage 1 zal al rond de 90 tot 100pk kunnen gaan liggen, heb toevallig een uitdraai gezien ven een SDI in een zelfde soort config deze kwam met 0.8bar op een 109,4 pk en 228 Nm.
Met IC en eventueel later een iets verhoogde turbodruk, verstuivers en aanpassing van de ECU zou volgens Jos(bekende voor de dieselrijders hier) een vermogen van rond de 150 pk haalbaar moeten zijn. Hij heeft namelijk in het verleden zelf ook een soort gelijke ombouw gedaan.
Of ik dat ook wil vraag ik me af, het gaat namelijk dan wel ten koste van de betrouwbaarheid.
Omdat het een daily driver is zal er toch voor betrouwbaarheid gekozen worden. :chair: ;)

Melvin
22-02-2006, 16:51
zo flinke plannen! moet de compressieverhouding niet een beetje aangepast worden straks?

Moroder
22-02-2006, 22:08
zo flinke plannen! moet de compressieverhouding niet een beetje aangepast worden straks?

Waarom? Compressieverhouding van een Sdi en een Tdi/Td is hetzelfde. Beide een directe inspuiting dus een compressieverhouding van ongeveer 18-20.
Bij diesels maakt ja niet uit of de compressieverhouding hoger wordt door een turbo. Pingelen kent een diesel niet. Een diesel is een zelfontbrander, en pingelen betekend zelfontbranden.

Gilex
22-02-2006, 23:05
Waarom? Compressieverhouding van een Sdi en een Tdi/Td is hetzelfde. Beide een directe inspuiting dus een compressieverhouding van ongeveer 18-20.
Bij diesels maakt ja niet uit of de compressieverhouding hoger wordt door een turbo. Pingelen kent een diesel niet. Een diesel is een zelfontbrander, en pingelen betekend zelfontbranden.

Compressieverhouding is 19,5 : 1 om precies te zijn :D En dat geld idd voor zowel een TDI als bijv de 1Z AHU AFN enz enz als wel voor de SDI.
Pas bij hele extreme upgrades moet je gaan verlagen, en dat kan dan via het aanpassen van de zuigers en of een dikkere koppakking. Maar te laag is ook niet goed, durf het omslag punt niet zo te noemen maar ik meen dan je bij 16 : 1 of lager kans het dat er te weinig compressie is om de brandstof te laten ontbranden.

Moroder
22-02-2006, 23:06
En dan loopt ie helemaal niet lekker meer ;)

Gilex
22-02-2006, 23:48
En dan loopt ie helemaal niet lekker meer ;)

Maak er maar helemaal niet van ;)

Arnaud
24-02-2006, 11:44
Goede plannen, gaaf man, diesel-tuning. Ook weer een vak apart.

Is een draaiend gedeelte van een SDI dan verreweg gelijk aan dat van een TDI? Ik denk dan bv aan aanpassingen zoals oliesproeiers, koppakking, zuigers, drijfstanglagers enz.

Verder een hele mooie auto, weer eens een ander recept binnen de scene. Persoonlijk vind ik wel dat de spoiler de mooie lijn wat verstoort, verder: ga zo door! ;)

Gilex
24-02-2006, 12:04
Het Basisblok Van de SDI in een 6KV is gelijk aan een TDI blok.
Bij de 6N is het wat anders:
De 6KV is onder de motorkap gelijkwaardig aan een Golf 3, blok hangt ook netzo in een een 6KV als in een golf 3. Bij de 6N ligt het blok voorovergekanteld en zijn motorsteunen en ophanging anders. Ook kwa versnellingsbak en koppeling en de rest van de aandrijving is de 6Kv gelijk aan golf 3. In een 6KV ligt namelijk ook een 02 type bak. Bij een 6N zijn andere bakken gebruikt deze zijn iets minder geschikt voor hogere vermogens
Wat ik hierboven ook al zei, Jos(wel bekend voor de TDI/SDI/D rijders) heeft een 150pk uit een SDI gehaald met een soort gelijk setup. Niet dat ik 150pk wil(wil wel maar betrouwbaarheid gaat voor) er zit dus wel wat marge in het geheel.

Wat de spoiler betreft, ieder zijn smaak, vond het namelijk zonder maar wat kaal achter op :D

Pedaalemmer
24-02-2006, 12:16
ziet er goed uit! alleen vind ik persoonlijk een ander grilletje mooier...

JK Le Mans
24-02-2006, 12:20
ziet er goed uit! alleen vind ik persoonlijk een ander grilletje mooier...

Ben het met je eens ! Verder ziet het er leuk uit !

Matheo
24-02-2006, 12:22
mooie auto!

MauSeR35
26-02-2006, 14:22
jup nice car en nou nog wat extra power er bij..

Jurgen Santana
26-02-2006, 14:31
ziet er goed uit! alleen vind ik persoonlijk een ander grilletje mooier...

Inderdaad, een zwart grilletje zou hem beter staan! De Sebring wielen en de achterspoiler staan hem wel erg goed!

Voor die OZ's zou ik 195/40 of 205/40 banden kiezen. Die 195/45 banden staan nog vrij lomp vind ik zelf. Heb ze ook onder mijn Jetta maar ben niet tevreden.

Ben benieuwd wat de motortuning gaat brengen.

Thomas78
26-02-2006, 17:53
Die 195/45 banden staan nog vrij lomp vind ik zelf.

Dat is wel de goede maat voor 16" op een 6kv qua rolomtrek. En omdat ie al best laag ligt, het carter van een SDI nog lager ligt...

Gilex
26-02-2006, 20:26
Dat is wel de goede maat voor 16" op een 6kv qua rolomtrek. En omdat ie al best laag ligt, het carter van een SDI nog lager ligt...
Ik neig zelf idd naar de 45ers, maar inmiddels begint het vrouwtje; je wou toch die plattere :hug: :chair: mag ook wel hoor, kortom nog steeds niet helemaal over uit :D

Gilex
18-05-2006, 12:39
Beetje stil he :mad:

Werkdruk laat het niet echt toe om verder te gaan met de plannen.
Wel wat kleinere dingen nog gedaan:
Originele Seat Cupra 6K sideskirts, op de foto nog zonder de kapjes maar die zijn inmiddels er ook bij
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3525.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3522.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3523.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3524.jpg

En op de achtergrond nog een projectje, onze kort geleden aangeschafte Polo 2 coupe GT. Maar ivm enkele grotere ongeplande uitgaven eerst maar nog in dewacht gezet. Het rijdt voorlopig, dat is op het moment het belangrijkste

En eerste echte pechgeval die ook voelbaar is in de portomonee:

De classic krijgt eerst een riemen wissel :mad: Noodzakelijk na het in de lengte scheuren van een van de multiriemen. ipv bij de geplande 90.000 (bij 275.000km nu al bij 240.000)
Dynamo heeft de helft van de riem opgevreten op de een of andere manier.
Restanten ervan zaten in de behuizing van de dynamo
Mogen van geluk spreken dat de riem om een van de bovenste poelies is blijven hangen en niet tussen de distributie riem is gekomen.......
De arme wegenwachter die ons hielp moest er voor door de knieën
http://members.home.nl/ghulst/classic/pech.jpg

Laatste verandering:
Een Orciari spoilerlip. Deze omdat een Cupra lip het niet overleefd bij de verlaging. deze is net iets lager dan origineel en net zo laag als de Cupra lip die er ook al eens onder gezeten heeft.
Het kost je een middagje passen en meten, maar het zit er onder.
Nog niet helemaal naar het zin maar het moet eerst zo maar effe:

http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3546.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3545.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3549.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3551.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3552.jpg

Verder binnenkort toch eindelijk de 16 inchjes afwerken en monteren. iig voor VW Mania :D

Stefan MK1 ask
18-05-2006, 16:53
mooie auto hor!

maar via welk forum kwam je aan die lichten?

stefan

Gilex
18-05-2006, 19:32
mooie auto hor!

maar via welk forum kwam je aan die lichten?

stefan

Dat was een eenmalige inkoop actie die we gezamelijk via 6KV.net gedaan hebben.
Op die manier waren de vrachtkosten namelijk nog redelijk.

Gilex
20-05-2006, 14:38
De 16 inh velgen komen steeds dichter bij, eindelijk maar toch
Lagen al een poos thuis, bijna een jaar inmiddels, wou ze polijsten, da´s niet echt mijn hobby gebleken, dus andere oplossing. Hoe en wat wordt nog wel duidelijk. Het wordt iig anders dan normaal :cool:
Het zijn inmiddels vrij klassieke velgen origineel uit 1996, je ziet ook niet al te vaak meer. OZ exclusives 7,5Jx16 ET35:
Proef sessie toen ik ze net gekocht had:
http://members.home.nl/ghulst/temp/IMG_3123.jpg
http://members.home.nl/ghulst/temp/IMG_3125.jpg

Zit alleen nog steeds in dubio, vooral ivm de prijs verschillen.(geld groeit me helaas niet op de rug, heb al genoeg uitgeven de laatste tijd)
of 195/40R16, lijkt het mooiste natuurlijk kost alleen een keer zoveel als 195/45R16

peter139
21-05-2006, 20:54
mooi wagentje. Dit zie je toch nie zo vaak. Ik zie daar ook het bekende krik probleem. Heb ik ook.
De voorspoiler staat wel lekker..

gr

Gilex
31-05-2006, 12:59
195/40R16 Toyo T1R is de keuze uiteindelijk op gevallen.
De laatste aanpassingen voor de naafkappen, worden morgen gedaan en dan is het droppen bij de spuiter en hopen dat het allemaal al klaar is voor het MIVW 2006 event :cool:

Arnaud
01-06-2006, 22:19
Ben benieuwd hoe dat gaat staan op de Classic, de nieuwe band/velg combi! Vind ook vooral de skirts erg mooi staan, voorspoiler is ff wennen maar ook weer niet lelijk!
Maar als ik het goed begrijp ben je nog niet bezig geweest met het turboproject? Was ik op zich wel ff benieuwd naar, vooral ook omdat het niet alledaags is!

Gilex
01-06-2006, 22:37
Ben benieuwd hoe dat gaat staan op de Classic, de nieuwe band/velg combi! Vind ook vooral de skirts erg mooi staan, voorspoiler is ff wennen maar ook weer niet lelijk!
Maar als ik het goed begrijp ben je nog niet bezig geweest met het turboproject? Was ik op zich wel ff benieuwd naar, vooral ook omdat het niet alledaags is!

Turbo is eerst volgende wat op de planning staat, zit alleen met onregelmatige werktijden en drukte prive :mad:
Maar alle onderdelen liggen klaar, dus is er een weekend tijd dan kan het ook zo gedaan worden.
Daarna zal er aandacht gericht gaan worden op de GT denk ik :D

Gilex
06-06-2006, 15:13
Het zou op de 8e binnenkomen, maar ja dan heb je op eens dit:
2 dagen eerder dan de planning, is niet de afspraak :D

Maar best wel plat, en dan ook nog lichtjes getrokken straks op de velgen, blijft geen rubber meer over :D

http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3715.jpg

Erik
06-06-2006, 18:55
dat geeft goeie vooruitzichten voor als ze onder de auto komen te zitten :D
post maar lekker wat foto's hier als het werkje erop zit ;)

Gilex
06-06-2006, 23:24
dat geeft goeie vooruitzichten voor als ze onder de auto komen te zitten :D
post maar lekker wat foto's hier als het werkje erop zit ;)

Foto's komen wel, Bedoeling is nog steeds MIVW event :D

Gilex
12-06-2006, 00:46
Elk nadeel heeft zijn voordeel....... :cry: :D
We wisten sinds kort dat er links achter problemen waren onstaan bij de schroefset. de veer was niet meer 100% betrouwbaar.
Gelukkig heb ik nog een voorraad KW schroefset onderdelen liggen die we konden gebruiken. Dat lag in de planning.
Planningen zijn er om te kunnen veranderen, dus rechtsachter blijkt ook niet meer lekker te zijn, demper werkt nog maar voor een 60% oid.
Waarschijnlijk nog wel garantie, maar op garantie onderdelen kan ik niet wachten. Dan maar gelijk een andere schroefset besteld. Dus dat kan er ook nog weer bij, voordeel de nieuwe set kan nog verder omlaag :cool:
Komt wel weer goed uit bij de 16inchjes, deze zijn kwa rolomtrek net nog weer een slag kleiner dan de huidige velgen.

Golf_1_gts
12-06-2006, 11:13
en je weet zeker dat het geld je niet op de rug groeit :D???

Gilex
12-06-2006, 11:23
en je weet zeker dat het geld je niet op de rug groeit :D???

Ja weet het zeker, geldboompje droogt met dit warme weer op, vruchtjes worden steeds kleiner. Maar ja wachten op garantie onderdelen, mocht het garantie werk worden, duurt me te lang, wil niet te lang met een lichtelijk zwabberend kontje rijden. Dus maar besloten om toch een nieuwe set te bestellen en deze zal als het mee zit binnen 2 week op de mat ploffen.
Maar ivm de 16 inch wel een betere optie.
Had namelijk een Komfort Gewinde, deze is ook in goede staat minder stug dan de meeste schroefsets. De nieuwe is een flink stuk harder afgesteld af fabriek :D

Gilex
14-06-2006, 16:38
Ach en een dag later toch weer goed nieuws.
Vanmiddag te horen gekregen dat mijn velgen op me liggen te wachten.
Kortom morgen vroeg de velgen halen. En dan zaterdag effe lepelen om de slofjes er om te krijgen :D
Oftewel op MIVW zitten de velgen er onder :woowoo: :woowoo:

Gilex
17-06-2006, 14:00
Zo net weer thuis, nu nog als een gek de classic schoonmaken voor MIVW :cool:
Maar de velgen zitten er onder, en resultaat mag er zijn, Lekker getrokken bandje op de velg en achter spoorverbredertje er tussen voor de looks :lol:
Foto's komen morgen op MIVW :D

Gilex
18-06-2006, 22:36
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3855.jpg
de 6K twins :lol:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3847.jpg
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3849.jpg

http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_3883.jpg

René
18-06-2006, 23:35
dat staat goed! :cool:

Vento Vice
19-06-2006, 09:56
In één woord: WOW! :jacks:

Als je deze laatste foto's vergelijkt, met hoe-ie ooit van de band af rolde....
W A T E E N V E R S C H I L !!!
Origineel is het eigenlijk qua carrosserie toch net als een Cordoba?! Passen díe achterlichten ook niet dan? Is ook wel mooi nl.; zwart-rood. Ik weet dat er bij de Seat een reflectorplaat tussen zit; de achterklep van jou is juist dan een mooiere; die loopt gelijk met de lichten... (oké, je hebt natuurlijk niet voor niks moeite gedaan voor de Braziliaanse exemplaren...)

Idd, het oorspronkelijke model ziet er wat oubollig uit, maar nu dus TOTAAL NIET MEER! Die lip (waar is die origineel van?) en die skirts; het is nèt, of ze er voor gemáákt zijn! ...En ìk vind de spoiler 'm wèl àf maken! :thumbup:
(ja, ja, ik wéét 't, die skirts zij er ook indirect voor gemaakt; POLO CLASSIC = SEAT CORDOBA = SEAT IBIZA MET KONT)

De sebrings passen er goed bij, maar de OZ-'s zijn HE-LE-MAAL SUPER!
(qua uiterlijk nix meer aan doen; klaar! :D )

Kortom: R-E-S-P-E-C-T voor deze kofferbakliefhebber!
Lekker hè, die veren in je :ass: ?!
Ik ben zelf ook overstag gegaan, want ik rij binnenkort in een VW Vento 2.0 GT, óók met flinke kofferbak-bak-bak-bak-bak -ak k ...

complimenten van Vento-Vice, fka René type twee

P.S.: Heb jíj al een sticker van de "trunk society"? ;)

Gilex
19-06-2006, 15:09
Trunck sticker zit er al een hele poos op, moet hier volgens mij nog ergens een topic van rond zwerven :tongue:
Cordoba untis passen niet, kofferklep loopt net weer iets anders, en de gaten in carroserie komen niet 100% overeen.
Verder heb je idd gelijk, chassis en 99% van carroserie is gelijk aan Cordoba en deels ibiza. (zijn allemaal 6K modelen)

Veertje meer of minder maakt niet uit :D Ben gewoon tevreden met onze daily.
En best uniek, op MIVW was ik zoals vaker de enige met een 6KV classic.
Zelfs op duitse meetings zijn ze vaak op een hand te tellen, al kom ik dan wel vaak leden tegen van 6KV.net waar ik ook lid ben :D

61 RagTop
19-06-2006, 18:02
gave wagen hoor,
zag er op mivw netjes uit ;-)

had me daily schuin naast je geparkeerd ;-)

Gilex
19-06-2006, 23:09
Na MIVW nog een paar plaatjes geschoten met de andere helft van de 6K twins :D
Dit zijn er maar een paar van mijn kant, m'n kameraad zit helaas op het moment tussen twee providers in maar ook hij heeft nog een mooi aantal plaatjes

http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3846.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3847.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3849.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3851.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3852.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3853.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3855.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3863.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3865.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3871.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3877.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3879.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3884.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3888.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3890.jpg
http://members.home.nl/ghulst/overig/6K_twins/IMG_3894.jpg

Gilex
25-06-2006, 22:39
Elk nadeel heeft zijn voordeel....... :cry: :D
We wisten sinds kort dat er links achter problemen waren onstaan bij de schroefset. de veer was niet meer 100% betrouwbaar.
..........
Dan maar gelijk een andere schroefset besteld. .....


En sinds donderdag zit er al de nieuwe schroefset onder. Ditmaal een supersport set.
Voorlopig bijna de zelfde instellingen kwa hoogte als met de oude. Voor hooguit een centimeter lager. (was bij de oude set maximaal laag) en nu nog 3 tot 4 cm schroefdraad over om verder te zakken.
Achter een kleine 2 cm lager dan de oude set. De oude set had bij die instelling nog een dikke 7 cm draad over, dat is er nu bij de supersport set ook nog over.
Kortom het kan goed laag als het zou moeten :D
Voelt gelijk weer een stuk prettiger aan. En ook een stuk stugger, maar da's wel goed en prettig rijden :cool:

Gilex
16-10-2006, 19:08
Tijd voor een klein schopje:
Paar dingen zijn weer veranderd de laatste tijd. O.a chroom lijsten verwijderd aan de buitenkant.
schroefset staat nu weer iets anders ingesteld, maar dat zal nog wel weer veranderen.
De Remus is het afgelopen weekend met pensieon gestuurd. Zaten nog al behoorlijke slijtplekken op. Zit voorlopig weer een standaard dempertje onder.
Voordeel hier van is dat de bodemvrijheid achter gelijk met een kleine 10cm is verhoogd. Originele demper is kleiner en hangt hoger, en de eindpijpjes vallen nu netjes zoals VW bedacht heeft achter de bumper, onzichtbaar voor de achterligger
Verder druk bezig met de Sebrings, deze worden op het moment klaargestoomd voor de winter, en over enkele weken de OZ´s gaan vervangen.
Kleurtje voor deze winter, candy wit achtig:
http://members.home.nl/ghulst/classic/IMG_4475.jpg
Nu alleen nog de wintersloffen scoren en monteren ;)

Edrik
16-10-2006, 19:14
Dit topc nog niet eerder gezien.
Nette auto('s) !
Ben benieuwd hoe die velgen eronder gaan staan!

RubenD
16-10-2006, 20:31
Zoals ik al zei: zit er dik uit!

Gilex
19-10-2006, 11:36
En inmiddels beginnen de plannen voor 2007 ook aardig rond te komen :)
Iets met de koplampen doen (helder maar geen angeleyes of projectors, iig niet seat 6K units) met xenon waarschijnlijk
Interieur moet nog eens onderhanden worden genomen. En enkele kleinere details :D

Gilex
28-10-2006, 21:49
En en na een bezoekje aan JD in Lochem kan het weekend niet meer stuk:

Origineel:
47KW (64PK) @ 4200rpm en 125Nm @ 2200 t/m 2800rpm

Op de bank:
88,8PK @4400rpm
en koppelvlakke van een dikke 164nm vanaf een 1600 tot 3500rpm en daarna rustig afbouwend tot een 150nm bij 4000rpm
En op papier: uitdraai (http://members.home.nl/ghulst/classic/SDI_JD.jpg)

BBS-roy
29-10-2006, 11:24
Das nie slecht, voor'n sdi-tje :D

Gilex
31-10-2006, 11:23
Das nie slecht, voor'n sdi-tje :D

Idd niet slecht verwachting was rond de 75 pk.
En da´s zeker niet slecht voor een N.A. SDI, dat zeiden Jeroen en Martijn daar dus ook.