PDA

View Full Version : golf 3 gti AGG valt uit


lars583
29-10-2012, 10:30
Hallo ,

Heb mijn golf 3 gti 8v AGG motor nu 3maandjes in mijn jetta 2 liggen en zit met het volgende probleem,
de golf schokt bij lichtjes gasgeven bij volgas is er geen probleem tot nu toe.
en soms als ik stil sta dan valt hij ineens uit en lijkt het of hij op niet alle 4 de cilinders draait.
dit gebeurt allemaal onregelmatig.
wat ik ook heb opgemerkt is dat soms het stationair toerental schommelt en daarna valt die soms uit ,maar meestal draait hij stationair zonder schommelen

kan iemand mij helpen ?
Mvg,
Lars

Sven-GTI
29-10-2012, 14:55
Stationair regel klep al gecontroleerd?

golfje_295.000
29-10-2012, 15:51
start hij koud wel goed?

klinkt eventueel als een bobine

lars583
29-10-2012, 22:42
start hij koud wel goed?

klinkt eventueel als een bobine
start zowel koud als wrm goed

lars583
29-10-2012, 22:43
Stationair regel klep al gecontroleerd?
hoe kan ik deze controleren ?
komt wel een luid zoemend geluid vanuit die richting.

lars583
30-10-2012, 20:38
hij valt nu meer stil dan ervoor ,
en blijft bijna nooit stationair draaien ,
heb ook iets gemerkt ,als hij eenmaal blijft draaien en ik ''waggel'' met het blok dan slaat hij af.

lars583
31-10-2012, 12:15
nog steeds niet opgelost :confused:

EvertVW
31-10-2012, 14:29
een AGG heeft geen stationairregelklep.
Ik zou alle massa kabels en de bevestig ervan goed controleren. Desnoods een start kabel op je massa van de accu zetten en de andere klem op de cilinderkop. Als je dan weer met het blok waggelt en hij blijft dan lopen dan zit je in de goeie richting. tevens ook even de massa en voeding van de motor ECU controleren. Ik zou sowieso alle stekkerverbindingen en kabels eens goed controleren d.m.v. een visuele inspectie...

De bobine's van de mk3's gaan vaker kapot. Ze schuren dan en maken dan vals contact. Je kunt je bobine en de bougiekabels o.a. controleren door er met een planten spuit water overheen te nevelen. Als er dan ergens vonken over gaan springen dan heb je slechte of open verbinding in je ontsteking waardoor je motor ook slecht kan gaan lopen bij bijv vochtig weer.

Succes!

EvertVW
31-10-2012, 14:30
je kunt hem trouwens ook eens laten uitlezen via je OBD stekker rechts langs de asbak

lars583
31-10-2012, 15:45
je kunt hem trouwens ook eens laten uitlezen via je OBD stekker rechts langs de asbak

Bedankt voor je reactie ,het probleem is eignlk dat deze motor in mijn jetta 2 is ingebouwd en ik geen obd bij de motor heb gekregen ,mijn vraag was dan welke kabel ik nodig heb ?

wat het probleem wan uitvallen betreft ,het is tijdelijk opgelost ,ik heb vandaag gasklep gereinigd en lmm en verschillende stekkers losgehad, dan ben ik een grote toer gaan doen en er was geen enkel probleem meer ,hopelijk komt het niet terug.

Mvg,
Lars

EvertVW
31-10-2012, 19:10
weet ik zo niet. Moet je even een schema raadplegen van je motormanagement.
Het uitlezen is serieel en gaat dus via 2 draden....

EvertVW
01-11-2012, 00:00
je hebt trouwens in je begin post staan dat het een golf 3 betreft... Zet er dan wel ff bij dat het om en ombouw gaat en dat het blok dus in een jetta2 ligt. Lijkt me wel zo makkelijk

lars583
01-11-2012, 00:50
ok, bedankt en waar kan ik zo een schema vinden ?
Mvg

Newskoolratz
01-11-2012, 09:56
Bedankt voor je reactie ,het probleem is eignlk dat deze motor in mijn jetta 2 is ingebouwd en ik geen obd bij de motor heb gekregen ,mijn vraag was dan welke kabel ik nodig heb ?

wat het probleem wan uitvallen betreft ,het is tijdelijk opgelost ,ik heb vandaag gasklep gereinigd en lmm en verschillende stekkers losgehad, dan ben ik een grote toer gaan doen en er was geen enkel probleem meer ,hopelijk komt het niet terug.

Mvg,
Lars

gasklep die aangekoold is geeft ook altijd onregelmatig toerental !
carterdamp is meestal de oorzaak aangezien die voor de klep zit !
regelmatig schoonmaken is de boodschap :thumbup: