PDA

View Full Version : Vraagje over schokbrekers!!!

vwcrewcab
18-05-2005, 19:52
Ik heb laatst m'n bus verlaagd, maar omdat er nog nergens witte KYB's leverbaar zijn, heb ik maar even m'n originele schokbrekers eronder gezet, maar als ik nu met 5 man in m'n bus ga zitten dan zakt hij nog bijna 7 cm naar beneden en hangd dan wel heel erg laag (stab. stang hangt dan 3/4 cm boven asvalt).
Mijn vraag is nu dan ook: als ik straks witte KYB's heb, zakt hij dan nog steeds zo ver door of wordt dat minder???

vwfreaks.nl
18-05-2005, 22:46
In principe hebben schokbrekers niks met verlagen van doen. In stationaire situatie vangen ze nl geen kracht op. Met KYB's zal ie dus even laag hangen. Zelfs al haal je je schokbrekers weg dan zakt ie nog niet verder. (tenzij je op de eindstops zit)

Cabby 82 TDi
19-05-2005, 06:11
inderdaad

ploon
19-05-2005, 07:45
volgens mij maakt het toch wel iets uit.
die kybs zijn stugger en werken bij het in en uit veren
originele dempertjes werken maar 1 kant op.
ik heb er nu witte kybs onder zitten en het verschil merk je echt

vwcrewcab
19-05-2005, 09:31
volgens mij maakt het toch wel iets uit.
die kybs zijn stugger en werken bij het in en uit veren
originele dempertjes werken maar 1 kant op.
ik heb er nu witte kybs onder zitten en het verschil merk je echt

Zijn die dan ook zo stug dat je wiel bij wijze van spreken niet meer inveerd???

Maar dan vraag ik me af, hoe mensen nog met hun auto kunnen rijden als de wielen in de wielkasten hangen.
Want bij mij hangen de wielen er net niet in (geladen) en dan heb ik nog maar iets van 3/4 cm tussen de grond en de vooras?!

ploon
19-05-2005, 10:41
het veert wel in, maar het gaat stugger dus ze klappen niet gelijk meer tegen de wielkast aan. en als er meer gwicht in je bus zit (bv 5 man) dan hangt hij minder ver door de vering. het gaat wel iets ten koste van het comfort, maar je kan niet alles hebben (een stock bus rijdt nou ook niet echt comfortabel)

vwcrewcab
19-05-2005, 14:08
het veert wel in, maar het gaat stugger dus ze klappen niet gelijk meer tegen de wielkast aan. en als er meer gwicht in je bus zit (bv 5 man) dan hangt hij minder ver door de vering. het gaat wel iets ten koste van het comfort, maar je kan niet alles hebben (een stock bus rijdt nou ook niet echt comfortabel)

Ik rij toch niet zo veel, dus ik vind de look belangrijker dan het comfort, maar was gewoon benieuwd!

Havingfun
19-05-2005, 19:07
Bij mij is het mijn daily driver zonde man om een bus niet dagelijks te gebruiken :cool:

Bussie komt zo
19-05-2005, 19:28
Er zijn ook Grijze kyb´s die zijn iets minder stug.
vergelijk ze met rode(grijze Kyb´s) en gele koni´s(witte kyb`s)

primer-look
19-05-2005, 20:05
Het maakt idd wel uit in rij gedrag . Ik heb rondom ook witte kyb's en het rijdt echt 10x beter als olie gevulde. De witte kyb's zijn dus gas/olie gevuld en willen altijd terug naar de langste stand dat maakt het verschil.

Het is nu ook weer niet zo dat er op de schocks 10 bar staat je kan ze n.l met je eigen gewicht op de werkbank indrukken. Het zal dus tijdens het rijden met 5 man wel qua veerweg uitmaken (veert dus minder ver in) maar je bus zal even ver doorzakken als je met 5 man instapt of je nu std. shocks of witte kybs hebt.

Suc 6

dennis

Cabby 82 TDi
20-05-2005, 06:22
Nogmaals, schokbrekers doen niets veranderen aan je rij hoogte.

Ze dempen alleen de schok (duh). Bij een verlaagde bus is het zeer belangrijk om stugge schokbrekers te nemen die de klappen goed op kunnen vangen.

Voor het doorzakken heb je gewoon andere veren nodig. Maar dan staat hij weer torenhoog als je er alleen in zit.

vwcrewcab
20-05-2005, 10:17
Nogmaals, schokbrekers doen niets veranderen aan je rij hoogte.

Ze dempen alleen de schok (duh). Bij een verlaagde bus is het zeer belangrijk om stugge schokbrekers te nemen die de klappen goed op kunnen vangen.

Voor het doorzakken heb je gewoon andere veren nodig. Maar dan staat hij weer torenhoog als je er alleen in zit.

Andere veren onder een T2????

Nog nooit gezien/gehoord.

vwcrewcab
20-05-2005, 10:17
Er zijn ook Grijze kyb´s die zijn iets minder stug.
vergelijk ze met rode(grijze Kyb´s) en gele koni´s(witte kyb`s)

Kga toch voor de witte, die heb ik al besteld.

krukab
20-05-2005, 10:23
Andere veren onder een T2????

een T2 heeft torsie veren,en je hebt daar wel wat verschil in ... daarom
staan sommige bussen ook zo hoog aan de voorzijde,nietwaar THW-Bulli ?? :wink:

vwcrewcab
20-05-2005, 10:54
Dat heb ik nooit geweten!!!

Dan heb ik op dit moment op het forum al meer geleerd dan als de hele f*cking morgen die ik op school zit :mad:

krukab
20-05-2005, 11:01
De bestwagen/aannemerijbussen konden op verzoek geleverd worden met iets andere
(lees;zwaardere) torsiepaketten ... vooral op pick ups werdt dit nog wel eens geleverd
is mij verteld,omdat die wagens vaak werden overbeladen door de aannemers.

Nu -30 jaar later- valt er natuurlijk niet meer te achterhalen wat op een bepaalde bus
geleverd werdt,tenzij je de aankooppapieren kunt inzien,maar ook daarin werdt het niet
altijd vermeld.

vwcrewcab
20-05-2005, 13:11
Juust!

Nou, als het goed is hebben ze een dezer dagen bij slammed panel weer KYB's en dan zal ik het wel merken.

Dan kunnen we verder gaan sparen voor verlaagde spindels (of zelf proberen te verbouwen????).

sjef
24-05-2005, 14:56
Ik heb een setje veren binnen gekregen die wel erg stug lijken het zijn er met een hulpveer. Is dat wat tussen de bevest. gaten meten ze onbelast ongeveer 41,5 cm en je moet behoorlijk kracht zetten om ze in te drukken.
Ze schijnen voor de spijl te zijn en voor voor of achter.

Sjef

THW-bulli
26-05-2005, 22:59
een T2 heeft torsie veren,en je hebt daar wel wat verschil in ... daarom
staan sommige bussen ook zo hoog aan de voorzijde,nietwaar THW-Bulli ?? :wink:

Breek me de bek niet open! :D

ska1958
27-05-2005, 08:39
Kga toch voor de witte, die heb ik al besteld.

Ik heb er ook grijze rondom onder zitten, ben er wel tevreden over...zijn stugger maar niet té stug naar mijn idee

vwcrewcab
28-05-2005, 13:57
Ik heb er ook grijze rondom onder zitten, ben er wel tevreden over...zijn stugger maar niet té stug naar mijn idee

Tja, ik heb nog niks definitief besteld, maar ik weet nie of dat normaal is als je 3 maanden moet wachten voordat je ze kan bestellen!