PDA

View Full Version : Golf 4 met waterprobleem


Thomas
01-11-2012, 21:51
Alo

Sinds kort de gelukkige eigenaar van een golf 4 TDI ARL.
Na het wassen van de week was ik even wat minder gelukkig.
Op de vloer aan de bestuurderskant stond een klein plasje water toen ik instapte. Er zal dus ergens water binnendringen.
Al gauw had ik gevonden dat de water afvoer in de A stijl loshangt, dus de afvoer zit niet meer in de rubber die je terug vindt ter hoogte van de scharnieren van de deur. Heeft er iemand enig idee hoe je deze er terug kan insteken. De afvoer is net lang genoeg dus hem naar buiten halen voor terug in de rubber te steken is geen optie.

Verder, zijn er nog andere plaatsen waar er water kan binnen komen bij een golf 4 of gaat dit het enige zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bas Oppelaar
01-11-2012, 22:17
Wil wel eens water achter je portierbekleding vandaan komen , die alu plaat waar je raammechaniek aan vastzit is voorzien van een schuimlaagje wat na verloop van tijd wel eens wil oplossen en op die manier voor lekkage wil zorgen ...

DUBbeltje
02-11-2012, 12:46
inderdaad, dit heb ik gehad, en opgelost met een mooi laagje kit.

heb het mechanisme helemaal los gehad, en een lijtje kit ertussen gedaan.
nooi meer last van gehad!

:D

MrCola
02-11-2012, 18:33
Ben ook wel benieuwd naar hoe je die afvoer in de a-stijl weer terug op de plek krijgt. Deze zit bij mij ook niet meer goed, maar heb geen last van water binnen.

Thomas
02-11-2012, 18:38
Handige tips die ik hier krijg maar inderdaad kzal moete beginne met de afloop in de A stijl. Als iemand weet hoe ik dit kan herstellen, ik hoor het graag?!

MrCola
02-11-2012, 22:11
Ik kan overigens geen water vinden op de bodem, maar heb wel last van erg snel beslaande ruiten van binnen, ga er banuit dat t door die afvoer komt. Dus ben ook benieuwd hoe dit op te lossen.

Sparhawk
03-11-2012, 14:58
Ik heb het probleem met het water dat achter de deurbekleding langs kwam ook gehad met mijn leon want die hebben dit kwaaltje ook
Je kunt het vaak wel zien als het geregend heeft staat er water op je middelste of bovenste instaptree
beslagen ruiten was mijn probleem ook, water stond bij mij aan de bijrijderskant en er achter