PDA

View Full Version : Schakelmodule v5 automaat defekt?


Delfstyle
04-11-2012, 10:14
Beste Vw-vrienden!

Ik zit nog steeds met het probleem van mijn Golf 4 V5 110kw automaat, de bak schijnt de schakelmodule stuk te hebben. weet iemand hier wat meer van? qua kosten, hoe en wat, tips en tricks?
ik heb de bak nog niet laten uitlezen.
maar het probleem is dat de bak soms wel netjes doorschakelt maar over het algemeen van 2 naar 3 knalt en vervolgens in noodloop beland.

iemand een idee?

groeten Joey

Spierings
04-11-2012, 11:15
Meestal als een automaatbak in noodloop schiet bij overschakelen is er teveel slip en krijgt hij hem niet goed geschakeld. Je zou eventueel kunnen beginnen met uitlezen en eventueel nieuwe bakolie, indien nog niet over is er een grote kans dat je een bakrevisie nodig hebt.

Delfstyle
08-11-2012, 01:01
Meestal als een automaatbak in noodloop schiet bij overschakelen is er teveel slip en krijgt hij hem niet goed geschakeld. Je zou eventueel kunnen beginnen met uitlezen en eventueel nieuwe bakolie, indien nog niet over is er een grote kans dat je een bakrevisie nodig hebt.

Er is al nieuwe olie in gekomen, hierdoor is die wel iets beter gaan schakelen, maar het probleem is gebleven.
Wellicht dat ik de bak maar een x moet laten uitlezen,
en revisie ga ik niet meer uitvoeren, dan nog eerder een ruilbak.
de auto staat al enige tijd te koop, alleen is de bak een grote drempel voor veel mensen of ze bieden belachelijk laag.

toch bedankt