PDA

View Full Version : Water in achterbak mk2


GTD Special
03-02-2004, 18:15
Ik heb (na deze dagen met veel sneeuw en regen) een beetje vocht aan de rechterkant in de achterbak. Het ligt op de grijze kunststof afdekking wat ook over de wielkuipen zit. Het water (10-20 druppels) ligt tussen de wielkuip en het achterlicht. En ik kan werkelijk niet zien waar het vandaan komt omdat het er nergens anders in de buurt nat is. Waar zou dit water vandaan kunnen komen??

Ik merkte het trouwens op nadat ik een paar weken geleden (na een lange rit waarbij het lekker warm was in de auto) de achterruit helemaal besloeg. Dat probleem kwam volgens mij voort uit het gat achter het slot wat aan de achterklep vast zit. Dat gat komt aan de binnenkant uit. Zodra je de klep dus dicht gooit valt het water dus in de achterbak...nadat ik dit goed droog heb gemaakt heb ik geen last meer van een beslagen achterruit, maar er ligt dus nog steeds water(druppels) aan de rechterkant in de achterbak. Het is dus geen grote hoeveelheid en niet echt een groot probleem, maar toch heb ik liever geen water in m'n achterbak. Misschien weten jullie waarnaar ik kan kijken :rolleyes: :?:

Alvast bedankt
ps. de grijze kunststof afdekking heb ik er al een keer afgehad en achter de plaat was het kurkdroog!

OakgreenVR6
03-02-2004, 23:05
Je achterlicht(en) meestal.

GTD Special
05-02-2004, 10:57
Je achterlicht(en) meestal. En wat zou ik hieraan kunnen doen? :rolleyes:

OakgreenVR6
05-02-2004, 12:42
Je zou kunnen beginnen met de lichten er uit te halen en de afdichtrubbers schoon te maken en ook de carroserieranden waar deze op vallen. Helpt dat nog niet, dan moet je met kit aan de gang. Zitten er originele achterlichten in? Zo nee, dan kan het ook nog lekker tussen de kapglazen zelf (worden niet altijd netjes afgekit).

GTD Special
05-02-2004, 16:04
Je zou kunnen beginnen met de lichten er uit te halen en de afdichtrubbers schoon te maken en ook de carroserieranden waar deze op vallen. Helpt dat nog niet, dan moet je met kit aan de gang. Zitten er originele achterlichten in? Zo nee, dan kan het ook nog lekker tussen de kapglazen zelf (worden niet altijd netjes afgekit). Ik heb originele lampen erin zitten, die er dus nog nooit uit zijn geweest of zo. Maar wat heeft het voor een zin om de afdichtrubbers schoon te maken? Moeten er dan gewoon geen nieuwe rubbers in? Ik zat zelf te denken om eerst een keer in de achterbak te gaan liggen en dan iemand anders met een tuinslang op de lamp te laten sproeien...misschien kan ik hierdoor zien waar de lekkage optreedt. Maar bedankt voor je advies, ik ga binnenkort (voorjaar) eens aan de slag... zo erg is de lekkage namelijk niet ;)

Tjaap
05-02-2004, 16:07
er komt veel troep tussen die rubbers terecht,....

ik maak ze altijd schoon met een sopje,.. en dan gooi ik er wat olie op om ze goed soepel te krijgen.... nieuwe zijn niet noig tezij ze gescheurd zijn

eljocho
05-02-2004, 19:27
Het kan ook je achterruitsproeier zijn die loopt daar precies langs. Bij een maat van mij deed zijn sproeier achter het niet meer, maar daar liep het water via zijn achterbak uit zijn wielkast als hij sproeide.

:?: