PDA

View Full Version : Raar geluid: koppeling of bak?

jorg-maashees
06-11-2012, 19:54
Ik heb sinds vorige week een mk2 1.3 openair, bij inruil verkregen. Nu viel met het volgende op aan de wagen:

Als de auto stationair draait, komt er er een raar rammelend geluid uit de bak. Zodra ik de koppeling intrap is het weg.

Als ik ga rijden, en dan de koppeling intrap als de wagen nog rollend is, hoor ik het ook, maar wel in mindere mate.

De bak is afkomstig van een ibiza ( is dus een 5 bak ) en deze zou rond de 135.000km gedraaid moeten hebben. De koppeling is bij inbouw van de bak niet vervangen. De bak schakeld gewoon prima, en de koppeling doet het ook prima.

Ik zal al te denken aan het druklager, maar dan zou ik het niet moeten horen als de auto rolt en ik dan de koppeling ingetrapt hou?

Iemand ervaringen/suggesties?

Johan1982MK1
06-11-2012, 20:01
Ik heb het vaker gezien dat ze rammelen of een soort schurend geluid maken. Het komt uit de bak en is iig niet de koppeling of het hart van de koppeling. Waarschijnlijk een lager van een uitgaande as oid. Hij kan er wel heel oud om worden.

René
06-11-2012, 20:35
Ik weet niet precies wat voor bak het is, maar het zou dit lagertje ook kunnen zijn:

http://brokevw.com/TO.html

(ff doorscrollen naar beneden...dan kan je zien waar het lagertje zit)

jorg-maashees
06-11-2012, 21:21
Hmm. Dan maar de 084 bak eronder die ik nog heb. En de 5 bak maar een keer reviseren.

René
06-11-2012, 21:27
waarom meteen reviseren????

Audi1981
06-11-2012, 21:31
Die bak die René poste is een 020 model, die heb jij niet...
De 085 bakken kunnen idd lekker rammelen, is meestal de prise as dacht ik, zolang er olie in ziet rammelt ie vrolijk verder en gaat het meestal nog lang mee...
Doe wat je wilt voor je gemoedsrust, maar het is waarschijnlijk overbodig om gelijk hem er van onder te trekken ;)