PDA

View Full Version : rubberen blokken tussen de veren ?

Lenn83
10-11-2012, 14:24
Hallo,

In eerste instantie dacht ik dat mijn veer was geknapt omdat hij ineens heel erg begon aan te lopen aan 1 kant, maar nu heb ik de krik er onder gehad en hij is niet geknapt. Het lijkt wel of hij is ingezakt zeg maar? Plaatje bij het praatje :

http://img641.imageshack.us/img641/8610/dsc0091jf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/dsc0091jf.jpg/)

Je ziet een duidelijk ruimte verschil tussen de bovenste paar ringen en de onderste 4, nou heb ik 'gehoord' dat je er rubberen blokjes tussen kan plaatsen om weer meer ruimte te creƫren? Kan iemand mij hier meer info over geven over waar je bijv kan halen of wat de nadelen zijn?

Bedankt alvast

Joris_MK1
10-11-2012, 15:18
Dat zijn bumpstops, dan kan je veer niet zo ver meer inveren, maar aangezien jouw band altijd aanloopt, zou ik toch die veer wat serieuzer bekijken... Als je de andere kant opkrikt, hoe ziet die er dan uit? Bij mijn weten zijn alle tussenruimten tussen de veer gelijk namelijk. succes!

Lenn83
10-11-2012, 15:44
Kleine correctie, hij loopt niet altijd aan! maar alleen bij kuilen enzv net alsof hij de klap niet goed oppakt. Bij de andere kant is de ruimte net ietsjes minder! Maar heb zo'n idee dat dat niet heel lang meer gaat duren want die zakt ook al aardig door!

De Pul
10-11-2012, 16:19
zeer waarschijnlijk zijn dit verlagingsveren die te kort zijn,waardoor nu je schokdempers naar de knoppen zijn.dat de windingen elkaar raken is vaker bij goedkope verlagingsveren,dit gedeelte laten ze makkelijker veren zodat de veer niet tussen de schotels vandaan valt[dus apk-afkeur]

passatje2
10-11-2012, 18:04
die rubberen dingen dus blokjes kun je tussen de veren in zetten dat de veer niet zo in zakt,je hebt bump stops voor om de zuigerstang en die rubberen dingen om tussen de veren in te klemmen,ben ze toevallig nog eens tegengekomen in mijn verzameling,maar volgens mij krijg je die nergens meer.
ik denk dat je idd een schokbreker probleem hebt of je rubbers op de zuigerstang zijn gescheurt en of kapot

Lenn83
15-11-2012, 18:09
Bedankt voor alle reacties, het probleem is opgelost. Heb hem toch even naar de garage gebracht waar 1 van mijn ouders werkt hebben even snel nagekeken. Bleek toch dat de veer precies recht was gebroken boven in. Daar door liep hij wat aan, heb aan beide kanten voor er blokjes tussen gezet, het is niet de beste oplossing maar hij loopt niet meer aan ook niet over drempels ben voorlopig wel even tevreden. Hij moet in maart weer voor apk, begin in Jan. 2013 met een nieuwe baan dus kan komt er een schroefzetje enzv onder omdat ik het mij dan weer kan veroorloven!