johanv22
10-11-2012, 16:35
Ik heb een 1z motor ingebouwd in de golf2 van mijn broer, gisteren bij de rdw geweest en is goedgekeurd :thumbup:
Maar met een koude start slaat hij vaak moeilijk aan.
Vandaag de gloeierij nagekeken, dit werkt allemaal goed inclusief relais.
Toen gekeken of het merkteken op het vliegwiel, de nokkenas en de pomp op tijd stonden met borgpen in de pomp en plaatje op de nokkenas.
Alles staat op tijd,toen aan vagcom gehangen, en het blijkt dat de pomp
geheel verkeerd staat. Bij 80 graden haalt hij de rode grafieklijn lange na niet(rond de 22).
Heb de pomp nog niet verdraaid omdat ik het vreemd vind dat de auto niet stottert of wat dan ook.
Zou het dan de krukas tandwiel kunnen zijn zodat de pomp ook niet op tijd staat? Overigens zit de krukasbout wel goed vast en slingert de multiriempoulie niet(dat zegt nog niks weet ik)
Of zou het toch kunnen zijn dat de pomp heel erg verkeerd staat en deze moet verdraaien?
Misschien dat meer mensen hier last van hebben gehad?
Maar met een koude start slaat hij vaak moeilijk aan.
Vandaag de gloeierij nagekeken, dit werkt allemaal goed inclusief relais.
Toen gekeken of het merkteken op het vliegwiel, de nokkenas en de pomp op tijd stonden met borgpen in de pomp en plaatje op de nokkenas.
Alles staat op tijd,toen aan vagcom gehangen, en het blijkt dat de pomp
geheel verkeerd staat. Bij 80 graden haalt hij de rode grafieklijn lange na niet(rond de 22).
Heb de pomp nog niet verdraaid omdat ik het vreemd vind dat de auto niet stottert of wat dan ook.
Zou het dan de krukas tandwiel kunnen zijn zodat de pomp ook niet op tijd staat? Overigens zit de krukasbout wel goed vast en slingert de multiriempoulie niet(dat zegt nog niks weet ik)
Of zou het toch kunnen zijn dat de pomp heel erg verkeerd staat en deze moet verdraaien?
Misschien dat meer mensen hier last van hebben gehad?