View Full Version : Kleppendeksel lek
Het kleppendeksel van mijn golf 1, 1.5 JB, lekte. Ik heb er dus een nieuwe pakking ingezet en bij het aandraaien van het laatste moertje ging de bout meedraaien. Is dus niet goed vast te zetten en blijft zo lekken. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de beste oplossing? Heb net mijn motorruimte schoon en wil dit eigenlijk zo houden.
dat boutje... das toch zo`n tapeind die in je cilinderkop zit?
als je daar nou `n nieuwe voor koopt.. misschien dat `t dan klaar is.
dat boutje... das toch zo`n tapeind die in je cilinderkop zit?
als je daar nou `n nieuwe voor koopt.. misschien dat `t dan klaar is.
Behalve als ie de schroefdraad in de kop heeft vernield... :)
Behalve als ie de schroefdraad in de kop heeft vernield... :)
hehehe you`ve got a pojnt :p
wat zou ie dan moeten doen? grotere maat erin?
Ga eerst de loctite optie proberen, ik laat wel weten af dit werkt.
Bedankt!
WilliamF
21-05-2005, 17:59
Als je bijvoorbeeld m6 draad in de kop stukdraait dan is er een mogelijkheid om het gat op te boren en er een grotere draad in te tappen, in die draad (is een speciale maat) kan je dan weer een nieuwe draadbus monteren met de binnenmaat van m6. Helicoils zetten is een zeer goede oplossing voor dit soort problemen, ze zijn over het algemeen ook sterker dan de originele draad.
golfpowerrrr
21-05-2005, 23:55
helicoils heb ik nog nooit van gehoord,maar ziet er wel goed uit,zal ik ook eens een keer proberen.maar ik heb laatst hetzelfde gehad als jou,maar dan met de karterpan.ik heb gewoon nieuw draad ingetapt.ik heb dus van m6 een m8 boutje gemaakt,en toen was het weer perfect.is een zeer goede en goedkope oplossing.
ik had dat zeker gedaan als ik jou was.
Gewoon een helicoil erin . De beste en netste oplossing en ook nog zo klaar. Als je een setje hebt ben je binnen 10 minuten klaar en je ziet er niets van.
WilliamF
22-05-2005, 16:52
Let wel dat je goed recht gaat met het boren en het tappen, en zet die helicoil met beleid. Het is, zeker als je het nooit gedaan hebt, best een lastige opgave...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.