Log in

View Full Version : Golf mk1/ caddy dashboard ombouw oud naar nieuw type vraag.

The Clauw
13-11-2012, 13:22
Voordat ik goed aan de slag kan met mijn nieuwe caddy zoals het schoonmaken en leegtrekken van de cabine om hem te voorzien van een mooie laag geluidsisolatie wil ik eerst op zoek naar een cabrio of gti dashboard.

Het zachte model uit een cabrio mk1 lijkt me wel wat.

Ik ben benieuwd of dit 1 op 1 past?

En waar je verder rekening mee dient te houden. Meestal kun je een zacht dashboard kopen zonder klok, kachelpaneel etc. maar zou dan het oude paneel gewoon nog passen?

Ik heb op dit moment een vergelijkbaar dashboard er in zitten maar dan van keihard plastic zoals volgend mij in alle arbeidscaddy's heeft gezeten.

Alle adviezen zijn welkom :)

ewcaddymk1
13-11-2012, 13:38
past 1 op 1 ,wel zorgen dat je het kachelpaneel en inbouwraam om de klok erbij neemt die zijn anders dan de harde uitvoering
maar dash zelf past in 1 keer

M1974
13-11-2012, 13:45
let ook op. Een cabrio heeft een kniebalk. Een dichte MK1 heeft die niet, die hebben daar opbergvakken zitten. Het is volgens mij wel allemaal uit te wisselen.
Ook kunnen er kleine verschillen zijn. Sommige cabrio's hebben een electrisch dak en daarvoor orgineel een knop in het dashboard.
Allemaal niet zo heel spannend, maar wel iets om op te letten. Als je om het netjes te maken hier alsnog extra knoppen en blindplaatjes voor moet kopen kan het totaalbedrag nogal oplopen, terwijl je het er vaak ook gewoon gratis bij kan krijgen.

ewcaddymk1
13-11-2012, 17:00
o ja ook om denken dat je de kleine afdekraampjes die over de schakelaars komen dat je die er wel bij hebt .blind plaatjes passen in beide

arno2000
13-11-2012, 17:20
Heb evt nog wel een zacht dashboard liggen.
Heeft wel wat lichte schade maar mag ook wel weg voor weinig

Arno

louwe caddy
13-11-2012, 23:55
Pennetje van t knopje voor de ventilator is ook langer bij
N softdash
Maar n detail maar ff omdenken dat je die der bij hebt

The Clauw
15-11-2012, 14:20
Top top top! Dank voor alle goede tips!

Helaas arno, dank voor je aanbod maar ik ben op zoek naar een dash in gave complete toestand.

De luchtroostersaansluitingen? Passen die ook gewoon 1 op 1?

En hebben jullie nog advies kwa extra dempingsmateriaal op sommige plekken? Ik wil het sowieso vol gaan plakken maar misschien dat er nog aandachtspunten zijn.

Ook wil ik proberen het dash te verzwaren met bitumen.

ewcaddymk1
15-11-2012, 17:10
roosterkanalen passen 1 op 1,bitumen zou ik niet doen ik heb zelf vlokkenschuim van de gamma achter het dash gepropt is 3,5cm dik en met een hobbymes gewoon op maat te snijden en dan lekker vol proppen en met 120km/h kun je nog steeds rustig met elkaar praten :)

keesf
15-11-2012, 23:03
ik heb bitumen tegen de auto aan geplakt, werkt goed, ik had ook de binnenzijde van t dash bekleed met noppenschuim isolatie. maar dit moet je niet willen. spul is brand gevaarlijk. met als gevolg een brand achter t dash.. als je al iets op de binnenzijde van de dash doet. zorg dat het voor 100% onbrandbaar is. en houd ruimte bij de electra

ewcaddymk1
15-11-2012, 23:06
ik heb bitumen tegen de auto aan geplakt, werkt goed, ik had ook de binnenzijde van t dash bekleed met noppenschuim isolatie. maar dit moet je niet willen. spul is brand gevaarlijk. met als gevolg een brand achter t dash.. als je al iets op de binnenzijde van de dash doet. zorg dat het voor 100% onbrandbaar is. en houd ruimte bij de electra
maar om nou te zeggen ik plak het dash zelf vol met bitumen :confused:
probeer dan het schutbord vol te krijgen :thumbup:

keesf
16-11-2012, 22:59
maar om nou te zeggen ik plak het dash zelf vol met bitumen :confused:
probeer dan het schutbord vol te krijgen :thumbup:

nee. :)

dat zeg ik ook niet, ik had t over de auto, waarmee ik t schutbord bedoelde, kwam even niet op t woord :screwy:

ewcaddymk1
17-11-2012, 11:04
nee. :)

dat zeg ik ook niet, ik had t over de auto, waarmee ik t schutbord bedoelde, kwam even niet op t woord :screwy:
:thumbup: ;)

The Clauw
19-11-2012, 15:44
De caddy gaat dan als de brandweer whahahahhahaha letterlijk :tounge:

Momenteel is de bak in de SOEP gelopen. Begon eerst te janken en na 20 km was het afgelopen en zat ie vast. Snap er niets van. Komt van een golf 3 aaz tezamen met de motor. 1.9 TD.

Ik wist dat ik een haat liefde relatie had met de caddy maar dit gaat wel heel ver. Eerst jankende krukaspoele wat een droge riem bleek te zijn. Daarna een waterslang lek en nu de bak. Ditalles in 2 weken....