PDA

View Full Version : 16V in de rooie automaat


Rickyrick
22-05-2005, 19:07
Na heel wat te hebben uitgezocht over de ombouw naar 16v KR zag ik door de bomen het bos niet meer.

Dus... gewoon maar beginnen!
Heb nu 1 onderblok van een 16v en een compleet blok incl. injectie, computers, assen enzzz ga ik van de week ophalen.


http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010007.jpg


Intussen al begonnen met het onderblok uitelkaar halen, wil alles nieuw hebben wat betreft de zuigerveren, lagers en keeringen.

Auto rijdt gewoon tot dat alle onderdelen helemaal compleet zijn en dan gaan we verbouwen!!

Ik doe dit samen met een vriend van mij die bijna klaar is aan de HTS autotechniek in Arnhem, enorm handig dus want hij gaat o.a. de kop bewerken!

Zit er nog aan te denken om het blok op te boren (zie andere topic) maar aangezien de kop wordt bewerkt en er webers op komen vraag ik me af of het, het geld waard is wat die extra cc's me opleveren.

Zit nog te twijfelen over de webers, 40's of 45's ? geloof dat 40's makkelijker pas te maken zijn... als iemand hier tips over heeft hoor ik het graag!

Zal van de week als ik het complete blok binnen heb eens wat foto's maken!

Rickyrick
29-05-2005, 15:08
Oke vrijdag de hele zooi opgehaald.
Extra kop meegenomen en toevallig hadden ze nog een lange 1.8 cabrio as liggen!

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002.jpg


En hier komt het dus in :)

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010003.jpg

Melvin
29-05-2005, 15:13
mooi

kun je samen met rene aan de slag :D

Fred
29-05-2005, 15:36
Tja, Webers 40 of 45 mm waren vroeger hetzelfde, alleen zaten er andere venturi's in.....die waren toendertijd verkrijgbaar van 32 t/m 48 mm, passend in een en hetzelfde huis.

Voor zover ik weet is er nauwelijks wat veranderd aan de bouwwijze van de DCOE carburateurs.....

Doe er je voordeel mee zou ik zegge

Rickyrick
29-05-2005, 15:49
:D dan haal ik gewoon op wat ik voor een mooie prijs tegen kom :)

René
29-05-2005, 17:00
zonde man.. ik zou echt nooit een automaatje ombouwen naar 16V handbak....

;)

succes kerel!!
kan ik mooi van jou afkijken :D

vwleusden
29-05-2005, 17:15
ben benieuwd naar die tomaat van ja...

maat van me heb nog wel webers liggen met inlaatspruitstuk.... maar daar praten we zondag wel ff over.

arnus71
29-05-2005, 18:06
Volgens mij komt die VR6 binnenkort bij "Auto's te koop aangeboden" te staan. Als je eenmaal die Golf 1 af hebt wil je niet anders denk ik... of niet?!

Rickyrick
29-05-2005, 18:57
zonde man.. ik zou echt nooit een automaatje ombouwen naar 16V handbak....

;)

succes kerel!!
kan ik mooi van jou afkijken :D

hahahaha :D


ben benieuwd naar die tomaat van ja...

maat van me heb nog wel webers liggen met inlaatspruitstuk.... maar daar praten we zondag wel ff over.

Mooi! kunnen we het er beter niet nu over hebben en dat je ze zondag mee neemt? :D:D


Volgens mij komt die VR6 binnenkort bij "Auto's te koop aangeboden" te staan. Als je eenmaal die Golf 1 af hebt wil je niet anders denk ik... of niet?!

Hahah ben er ook bang voor!!! misschien eens aan een kompressor of turbo denken of ook daar webers op :D:D

Stijn
29-05-2005, 19:04
Succes! Mijn foon zal wel weer roodgloeiend staan binnenkort?

Rickyrick
29-05-2005, 19:24
Succes! Mijn foon zal wel weer roodgloeiend staan binnenkort?

Hahah uiteraard, bereid je er maar vast op voor:D

Maaare je vind het wel leuk dat ik jouw plan heb overgenomen om er een 16v automaat van te maken!!

vwleusden
29-05-2005, 19:43
Hahaha, ik weet niet wat ie er zo de vraagprijs is van hem. Hij zit zelf verweggistan momenteel.

Rickyrick
29-05-2005, 20:17
Hahaha, ik weet niet wat ie er zo de vraagprijs is van hem. Hij zit zelf verweggistan momenteel.

kloten, ik wil beginnen!! :D

vwleusden
29-05-2005, 20:30
Komt wel goed Rickemans... weet het van de week wel.

Stijn
29-05-2005, 21:10
16V automaat op Webers, ik vind het klasse! Precies wat ik van plan was met het ding...had ik maar meer tijd :(

Rickyrick
29-05-2005, 21:15
Mooi Denny!

Jaha Stijnus, ben zelf ook enorm benieuwd!

Rickyrick
31-05-2005, 20:17
Plan is iets gewijzigd:

Ga eerst ff dit complete blok erin hangen en ondertussen ff sparen om het onderblok te reviseren/opboren

Vandaag ff blok gereinigd, slangen gechecked en schoongemaakt.
Nieuwe carterpakking en krukaskeeringen gemonteerd.

Allart-Ghetta
31-05-2005, 20:34
Tja, Webers 40 of 45 mm waren vroeger hetzelfde, alleen zaten er andere venturi's in.....die waren toendertijd verkrijgbaar van 32 t/m 48 mm, passend in een en hetzelfde huis.

Voor zover ik weet is er nauwelijks wat veranderd aan de bouwwijze van de DCOE carburateurs.....

Doe er je voordeel mee zou ik zegge

Gewoon allemaal vooroorlogse troep bedoel je, zet er toch lekker EFI op man! Evt. met losse gaskleppen.

vwleusden
31-05-2005, 20:37
mooie uitspraak Allart ;)

maar je budget moet er ook naar zijn ;)

Rickyrick
31-05-2005, 20:45
haha en ik ben maar een arme student!

René
31-05-2005, 20:57
hehehe heb jij niet zo`n boompje in je achtertuin dan? ;)

ga `s meer foto`s posten ricky!! :D:D:D

Rickyrick
31-05-2005, 21:36
haha boompje is geplant!

Zal morgen weer wat foto's dumpn'

Rickyrick
06-06-2005, 20:45
Mooi vrij vandaag dus kon weer ff wat aan de golf doen!
Best lekker door gewerkt vandaag.

Begonnen met de JB uitbouwen

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010007_694846.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010011.JPG

Een deel in het motorruim alvast gepoetst, pff wat een zooi komt daar vandaan

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010010.JPG


En dit gaat er in komen

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010009.JPG

Verder nog ff motorsteun overgezet, automaatbak schoongemaakt en distributie compleet met kappen geplaatst.

Morgen avond zien we weer verder want krijg dat ellendige vliegwiel van het automaatblok niet af... geen boutje oid te bekennen..! :mad:

Rickyrick
08-06-2005, 21:19
Nou heb iig niet stil gezeten.

Vanavond gedaan:
-vliegwiel en koppelingsgebeuren + automaatbak overgezet.
-uitlaat er onderweg geslepen
-16v in de auto gehangen ;)



http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002_795207.jpg

was zo gepiept

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001_692503.jpg

Morgen ff de andere meuk aansluiten en bij Dennis in Leusden aangzuigbrug en filters voor de solexen ophalen :D

vwleusden
08-06-2005, 21:31
Gaat de goede kant op kerel. Je had nu ook al de kabelboom erin kunnen hangen :p

Rickyrick
08-06-2005, 21:38
Gaat de goede kant op kerel. Je had nu ook al de kabelboom erin kunnen hangen :p


haha :P ben anti kabels!!!!

Komt een stroomverdeler van een Peug 205 GTI 1.9 in, erg simpel dus

René
08-06-2005, 21:42
:redface:

Rickyrick
08-06-2005, 21:43
:redface:

moet ik je troosten?

René
08-06-2005, 21:45
hehee nee hoor.. kheb er geen spijt van ;)

Rickyrick
08-06-2005, 21:49
hehee nee hoor.. kheb er geen spijt van ;)

Hoop dat dat zo blijft!


nog nodig:
- Uitlaatspruitstuk

Black Devil
08-06-2005, 22:08
Toppertje!!!!!!!!!!!!!

Melvin
09-06-2005, 08:46
super ricky!! 16v automaat... errug origineel (ik weet het stijn, jij wou het ook al doen ;)) maar waarom doe je niet wat rustiger aan en geef je het blok ff een mooi kleurtje?

suc6 iig!!! ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden met die bak...

Marcski
09-06-2005, 08:49
hoe ga je je gasmechaniek en kickdown nou regelen?

Waldorf
09-06-2005, 09:18
de gaskabel loopt eerst langs de automaat, en vervolgens door naar een gasklep. Zodra de laatste cm van het gaspedaal ingetrapt wordt, schakelt de bak terug.

Rickyrick
09-06-2005, 12:05
jep alleen nadeel om echt te sprinten zal ik toch moeten schakelen bij de 1 en 2 met de automaat, anders schakeltie zo vroeg over.
Is dat aantal toerental waarbij die overschakelt nog te regelen?

@Melly, heb hier nog een onderblok liggen, bedoeling is dat in een aantal maand deze opgeboord wordt e.d.
Ook is een vriend van me bezig met een andere kop aan het bewerken dus dat allemaal t.z.t.!

Rickyrick
09-06-2005, 13:05
manmanman, wat is dit toch heerlijk weer om bij te sleutelen!
Schiet lekker op zo :)

johangolf1
09-06-2005, 13:18
@ rickyrick...
neem effe contact op met jan_gti_16v voor de spullen die je nodig heb...
hij had ze zondag bij zich maar geen nummer van je...
groetjes johan...

Rickyrick
09-06-2005, 15:14
@ rickyrick...
neem effe contact op met jan_gti_16v voor de spullen die je nodig heb...
hij had ze zondag bij zich maar geen nummer van je...
groetjes johan...

doet ik nu ;)

MipMip
09-06-2005, 19:45
http://www.timms-autoteile.de/d/kat/faecherkruemmer.pdf

Misschien is dit wat voor qua uitlaatspruitstuk, spaghetti van Ashley voor 298,50.
Nog altijd 140 euro goedkoper dan een Supersprint.
:D

lwin
09-06-2005, 20:01
goed bezig rick
lachen man in zo'n automaatje

WilliamF
09-06-2005, 20:49
He Rick, is dat de automaat van de 1500??? Ik mag toch hopen van niet...:S die trek je binnen de kortste keren helemaal aan gort met die zestienklepper.

René
09-06-2005, 20:52
He Rick, is dat de automaat van de 1500??? Ik mag toch hopen van niet...:S die trek je binnen de kortste keren helemaal aan gort met die zestienklepper.
kerel... post ook een keer wat positieve berichten...

WilliamF
09-06-2005, 20:55
Hoezo, het is een mooi project hoor, daar hoor je mij niet over toch! Maar als die automaat die van de 1500 is gaat dat gegarandeerd niet goed. Ik probeer rick alleen maar voor een hoop ellende te behoeden.

René
09-06-2005, 21:04
Hoezo, het is een mooi project hoor, daar hoor je mij niet over toch!

precies.... zeg dan een keer zulke dingen...

maar goed.. maakt me verder ook niets uit.. valt me de laatste tijd gewoon op dat je vaak kritiek hebt.... ook al is dat goed bedoelt...

Rickyrick
09-06-2005, 21:11
Mja zie wel hoe lang dat goed gaat, in princiepe was dit Stijn z'n idee en hij geloofde dat het wel goed zou gaan, ga ik dan ook vanuit.

Mocht het verkeerd gaan, dan kijk ik verder, of een andere automaat of ombouwen naar schakel...

@Mipmip, thank man! dik in orde ;)

Richard
09-06-2005, 21:16
komt wel goed...hier in t noorden heeft ook een tijdje eentje met een g60 met automaat rondgereden...had iets van 190pk ging ook goed...
maar rickster..leuk projectje... als ie klaar is maar eens ff testen..;)

Rickyrick
09-06-2005, 21:23
komt wel goed...hier in t noorden heeft ook een tijdje eentje met een g60 met automaat rondgereden...had iets van 190pk ging ook goed...
maar rickster..leuk projectje... als ie klaar is maar eens ff testen..;)

Thanks Ries, gaan we zeker doen! :cool:

vwleusden
09-06-2005, 22:45
word lijp man die bak, 16V Tomaat :d

Rickyrick
10-06-2005, 08:19
word lijp man die bak, 16V Tomaat :d
:D :D :D :D

Waldorf
10-06-2005, 11:04
He Rick, is dat de automaat van de 1500??? Ik mag toch hopen van niet...:S die trek je binnen de kortste keren helemaal aan gort met die zestienklepper.

laat die specs maar eens even zien dan. Een automaatbak is sterker dan wat dan ook. vergeet dan ook niet dat dezelfde koppelomvormer ook in de diesels is gebruikt. Die hebben veel meer koppel, en hielden het ook goed uit.

Ik baal van dit soort on-onderbouwde onzinberichten. :(

Rickyrick
10-06-2005, 11:28
Gelukkig Waldorf, lucht weer op!

Heb gister bij Dennis de aanzuigbrug + filters opgehaald.
ff proef fototje opstelling gemaakt voor de foto:

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001_910297.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002_570920.jpg

Bij het monteren straks, maak ik het kleppendeksel wel als nieuw hoor ;)

Henk_Pigo
10-06-2005, 11:36
Kijk aan, het schiet al op ;) Heb je al n oplossing voor die dynamo?

Rickyrick
10-06-2005, 11:51
Kijk aan, het schiet al op ;) Heb je al n oplossing voor die dynamo?

Misschien dat het hele systeem wat naar beneden kan, hoeft maar een cm of 3 dan gaat het wel passen

WilliamF
10-06-2005, 18:16
Nou ik hoor het al, mijn (goed bedoelde) kritiek word niet op prijs gesteld. Dat is opzich niet erg maar ik vind het wel jammer dat het ook on-onderbouwd word genoemd. Daarom zal ik het nu even onderbouwen:

Mijn denkwijze was simpelweg dat de versnellings bak die jij gebruikt voor dit (echt wel toffe) project is ontworpen/berekend op een bepaald maximum koppel. De praktijk leert dat je dit koppel niet moet overschrijden, simpelweg omdat dat zeer regelmatig fout gaat. Ik heb dit in de praktijk al meerdere malen zien gebeuren. Nu zou het ook prima kunnen dat het in dit geval wel gaat maar om dat zeker te weten moet je eigenlijk de fabrieksspecificaties van de versnellingsbak zien te achterhalen om te kijken wat het maximum koppel is dat deze bak aankan. Dan weet je het in ieder geval zeker. Ik zal zowiezo ff kijken of ik wat specificaties voor je kan achterhalen en dan laat ik het je weten.

Marcski
10-06-2005, 18:37
zonder die specificaties kan je zelf geen uitspraken doen, daar ging het juist om ;)
met een 16v op webers zal een automaatbak het juist veel makkelijker hebben dan met een hoogkoppelige (turbo)diesel of een otto-motor met een grote cylinderinhoud (zoals amerikanen), omdat max. koppel bij een 16v pas hoog in de toeren zit, en bij normaal rijgedrag schakelt deze al vlot over.
Bij kickdown krijgt de bak wel een hoger koppel te verwerken, maar omdat de kromme vrij stijl is, lijkt mij dat de bak er minder moeite mee heeft dan bijvoorbeeld het explosieve koppel van een turbodiesel.

Bovenste dynamosteun verlengen en kortere v-snaar monteren, das alles..
Kom je alleen wel uit met je koelslang?

WilliamF
10-06-2005, 18:49
Je hebt wat dat betreft zeker gelijk, ik ken de specs van de diesels helaas niet maar dat zal zowiezo hoger zijn dan dat van de kr. En wat betreft toeren heb je ook gelijk maar het lijkt mij dat als je zo'n motor inbouwt dat je toch ook wilt kunnen trappen van tijd tot tijd, en omdat rickie ook aan het uitzoeken was of hij de bak wat eerder kon laten schakelen (wat denk ik wel mogelijk is) zal de bak toch flink belast worden. Ik ga in ieder geval ff kijken of ik de specs kan achterhalen en dan weten we het snel genoeg.

vwleusden
10-06-2005, 20:31
Kijk aan rickemans, ik denk dat je idd ff je watermondje moet laten verlassen of een aangepaste kopen. Ik heb het eerste gedaan maar wist niet dat er aangepaste te koop waren (marcski kwam er mee van vortex geloof ik).

Voor dat gasmechanisme ken je naar www.postmamotorsport.nl gaan.

René
10-06-2005, 21:43
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001_910297.jpg

KWIJL!!!!!

Stijn
10-06-2005, 23:55
Watermondje moet wel kunnen toch? Bij mijn Ponton past het ook net. Verder moet je bovenste dynamo beugel een stuk langer maken (doorslijpen, stuk ertussen lassen) en een v-snaar die 2 maatjes korter is halen bij de onderdelenboer. Zo heb ik het bij de ponton ook gedaan.

Stijn
11-06-2005, 00:00
De bak schakelt niet bij een bepaald toerental over maar bij een bepaalde afzwakking van de trekkracht of koppel. Als je dus weinig gas geeft schakelt hij eerder over. Aangezien deze 16V tot in een hoger toerental blijft trekken zal de bak dus net zo vrolijk pas later overschakelen. Geen probleem dus. De gasmechaniek moet je gewoon op de originele manier langs de bak laten lopen en dan door naar de carbs. Heb je al zon Pug verdeler kunnen vinden Tick?
Denk dat de bak het best houdt trouwens. Automaatbakken zijn door hun werkingswijze enorm sterk (waar dacht je dat sprinters/dragsters mee rijden), het enige wat er aan zou kunnen gaan is de koppelomvormer maar dat zal vast wel goed gaan. Vergeet niet dat een 16V geen waanzinnige koppels levert, dat valt allemaal best mee. En als het op een G60 goed gaat......
En het is een superidee....ontstaan in het Stijnbrein maar eindelijk uitgevoerd door onze Tickel :)

hajee
11-06-2005, 06:57
superproject rick!
daar krijgen vr6-jes het moeilijk mee om die bij te houden! ;) :D

Melvin
11-06-2005, 09:23
idd die bakken zijn niet ontwikkeld om het te houden op een 1.5 en ook geen pk meer hoor... sowieso kan alles iets meer hebben als dat het standaard te verwerken krijgt, waardoor dus alles zeker goed blijft in originele status... en zo zal het ook wel houden...

super ricky!! kan niet wachten op het eindresultaat!!!

Rickyrick
11-06-2005, 18:29
Thanks voor de reacties :D

Naja we zien het wel, werking is van de automaat is wel een stuk duidelijker :)
Ik ga idd dan maar die dynamosteun verlengen en een korte v-snaar ophalen.

Dennis, ik heb contact opgenomen met Postma, komt helemaal goed! zal morgen Erik ff bellen.

Denk dat het met het watermondje wel goed gaat, carb sluit wel mooi aan dus ff zien.
Anders is die tip van Marc erg handig! om nou ook dat te gaan verlassen...


Nogmaals bedankt voor de reacties en tips :)

Rickyrick
11-06-2005, 18:56
Nou ik hoor het al, mijn (goed bedoelde) kritiek word niet op prijs gesteld. Dat is opzich niet erg maar ik vind het wel jammer dat het ook on-onderbouwd word genoemd. Daarom zal ik het nu even onderbouwen:

Mijn denkwijze was simpelweg dat de versnellings bak die jij gebruikt voor dit (echt wel toffe) project is ontworpen/berekend op een bepaald maximum koppel. De praktijk leert dat je dit koppel niet moet overschrijden, simpelweg omdat dat zeer regelmatig fout gaat. Ik heb dit in de praktijk al meerdere malen zien gebeuren. Nu zou het ook prima kunnen dat het in dit geval wel gaat maar om dat zeker te weten moet je eigenlijk de fabrieksspecificaties van de versnellingsbak zien te achterhalen om te kijken wat het maximum koppel is dat deze bak aankan. Dan weet je het in ieder geval zeker. Ik zal zowiezo ff kijken of ik wat specificaties voor je kan achterhalen en dan laat ik het je weten.

Absoluut goeie zaak dat we hier nu kritisch naar kijken!

Pedaalemmer
12-06-2005, 09:50
Ik kom niet verder dan dit:

http://www.histomobile.com/1/Volkswagen/1974/Golf_.htm?lan=1

vwleusden
12-06-2005, 18:11
Heel Rick, hij kan hem ook wel afstellen voor je volgens mij.

WilliamF
13-06-2005, 19:10
Nou, na een dagje informeren en zoeken ben ik het een en ander te weten gekomen, en sommige dingen ook niet.
Allereerst heb ik geen fabrieksgegevens over het maximum koppel dat de bak kan hebben... helaas. Maar gelukkig heb ik wel wat andere bruikbare info gevonden.

De drieptrapsversnellingsbak waar wij het hier over hebben word ook gebruikt in een aantal modellen van audi, althans het binnenwerk dan. Waaronder ook de 2.3l uitvoeringen! Met een aanzienlijk koppel. Echter aan deze bakken is wel wat veranderd, om dit grotere vermogen aan te kunnen zijn grotere drums geplaatst met daarin meer fricties (om slip tegen te gaan). Dit is in jou geval dus ook aan te raden, het is mogelijk om deze grotere drum ook in jou bak te plaatsen. Je zou hiervoor dus een audi bak op de kop moeten tikken en dan het spulletje ombouwen. Ook is het aan te raden (zowel bij deze als bij een verstevigde bak) om de lijndruk in de bak te verhogen, dit kan d.m.v het verstellen van de vacuummodulator aan de bak.

Rickyrick
13-06-2005, 19:16
Nou, na een dagje informeren en zoeken ben ik het een en ander te weten gekomen, en sommige dingen ook niet.
Allereerst heb ik geen fabrieksgegevens over het maximum koppel dat de bak kan hebben... helaas. Maar gelukkig heb ik wel wat andere bruikbare info gevonden.

De drieptrapsversnellingsbak waar wij het hier over hebben word ook gebruikt in een aantal modellen van audi, althans het binnenwerk dan. Waaronder ook de 2.3l uitvoeringen! Met een aanzienlijk koppel. Echter aan deze bakken is wel wat veranderd, om dit grotere vermogen aan te kunnen zijn grotere drums geplaatst met daarin meer fricties (om slip tegen te gaan). Dit is in jou geval dus ook aan te raden, het is mogelijk om deze grotere drum ook in jou bak te plaatsen. Je zou hiervoor dus een audi bak op de kop moeten tikken en dan het spulletje ombouwen. Ook is het aan te raden (zowel bij deze als bij een verstevigde bak) om de lijndruk in de bak te verhogen, dit kan d.m.v het verstellen van de vacuummodulator aan de bak.


Thanks, hier heb ik wat aan! ik hou deze bak er in.
Mochtie kapot gaan dan zal de volgende van een audi zijn.

Fijn dat je het even hebt uitgezocht, dank du :)

WilliamF
13-06-2005, 21:25
Maar het is dus wel wijsheid om de lijndruk te verhogen he... Dan gaat het in ieder geval langer goed.

Rickyrick
13-06-2005, 22:29
Maar het is dus wel wijsheid om de lijndruk te verhogen he... Dan gaat het in ieder geval langer goed.

moet ik ff zien hoe ik dat exact doe

MauSeR35
14-06-2005, 10:07
gaaf project, ben benieuwd hoe het rijd straks

Rickyrick
14-06-2005, 19:36
gaaf project, ben benieuwd hoe het rijd straks

ik ook :biggrin:

MauSeR35
14-06-2005, 19:55
jij kunt t testen, ik niet :(

Rickyrick
14-06-2005, 20:01
jij kunt t testen, ik niet :(

Das waar maar heb echt geen enkel idee wat ik moet verwachten!

Maar goed, ben nu de laatste onderdelen aan het verzamelen hier en daar.
Hier gaat dan ook het meeste tijd in zitten gaat bijv om:

- Golf 2 Turbodiesel radiateur met platte koelvin (moest het beste zijn)
- Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler
- Lange aandrijfas automaatbak (ben 1 kogeltje kwijt :( )
- Gasmechaniek weber/solex carbs
- Benzinepomp
- Uitlaatspruitstuk
- Uitlaat

Dus mocht iemand nog iets weten liggen, hoor ik het graag!

Melvin
15-06-2005, 08:26
vwleusden had begreep ik nog het gasmechanisme liggen (las ik in ander topic)

indoe
15-06-2005, 09:49
hey rickyrick ziet er super uit. Ik zou hetzelfde doen, gewoon proberen, gaat het niet goed dan wat anders er in. Ben zeer benieuwd hoe dit rijdt.

Rickyrick
15-06-2005, 16:17
:) thanks indoe ;)

Ja nou via Dennis heb ik al wel een adresje, in Friesland! en aangezien ik het liefst ergens zelf 't spul ophaal...

vwleusden
15-06-2005, 16:21
Afgelopen weekend een opelmeeting gehad, reden ze met C-Kadett Coupe 2.2 45mm weber automaat ;) dus waarom ken dit niet dan ?

Melly: gasmechanisme haald ie in fryslan denk ik.. of op laten sturen :)

Rickyrick
15-06-2005, 17:46
Afgelopen weekend een opelmeeting gehad, reden ze met C-Kadett Coupe 2.2 45mm weber automaat ;) dus waarom ken dit niet dan ?

Melly: gasmechanisme haald ie in fryslan denk ik.. of op laten sturen :)


coool :D

yez denk dat ik volgende week toch maar even naar t noorden blaas!

Misschien dat Richard dan ook al wat voor me heeft ;)

Rickyrick
20-06-2005, 16:16
Lekker weertje vandaag! icm een vrije dag ben ik met 34'c op de sloop onder/in/op auto's gekropen om de benodigde onderdelen mee te nemen.

Dankzij heel veel mensen van dit forum die me de verschillende onderdelen aan hebben geraden ben ik weer een stukje dichter bij de eerste start van de 16V :cool:

Vandaag gehaald:

- Corsa diesel radiateur ('93 - 2000) nieuw maar er was 1 steuntje af dus voor weinig ;)
- Kadett ('90) ventilator
- Seat Ibiza ('87) Porsche System stroomverdeler
- Polo 2 ('86) ontstekings kabelboom
- Polo 2 ('86) koeling expansievat

Corsa radiateur met kadett ventilator, biedt zat ruimte voor de solexen en filters

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010008.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010009_48504.JPG


Hier hoort natuurlijk wel een expansievat bij en aangezien ik een orginele radiateur had zonder heb ik er 1 van een polo gepakt

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010007_623173.jpg

Simpele module van een polo voor de ontsteking

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010006.JPG

Verdeler van een Seat Ibiza met Porsche system, verdeler met vacuumvervroeging, easy shit want alles past direct!

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010005.JPG

Had deze peugeot gti 205 1.9 verdeler opgehaald maar dacht dat ik hier niets aan had omdat er geen vacuumvervroeging opzit... blijkt dat het zo kan! ff aanzien wat het beste werkt dus.

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010011_295359.JPG

Alles moet natuurlijk nog ff netjes gemaakt worden, radiateur zit strak dmv klemmetjes e.d.

Nu rest nog:
- Uitlaatsysteem, supersprint uitlaatspruitstuk is onderweg
- Benzinepomp en kleine carburateur dingen

vwleusden
20-06-2005, 16:48
meneer de beunhaas is goed bezig geweest :)

Rickyrick
20-06-2005, 17:06
meneer de beunhaas is goed bezig geweest :)

Hihi :cool: Dennisch heb je misschien nog een foto van je vacuumleiding? die van de aanzuigbrug naar de rembekrachtiger gaat? lijkt me dat ik daar het beste de verdeler op kan aan sluiten, toch? gggg :tongue:

vwleusden
20-06-2005, 17:32
Zal ik van de week ff maken, hoop morgen weet wat onder de kap neer te mogen leggen en dan maak ik wel ff een pica, heb nu ook geen batterijen voor de camera :p

Rickyrick
20-06-2005, 20:18
Zal ik van de week ff maken, hoop morgen weet wat onder de kap neer te mogen leggen en dan maak ik wel ff een pica, heb nu ook geen batterijen voor de camera :p

Check, mooi man, dan zie ik het wel!!

einzer
21-06-2005, 09:38
Verdelerkap nemen van een citroën bx gaan je bougiekabels naar achter, zelfde principe als die verdelerkap van die 205 alleen passen je bougiekabels er zo op!!!!!!!!!!! Als je wil kan ik zo het nummer voor je naar zien heb de doos nog thuis liggen, heb deze namelijk ook op mijn 16v zitten.

Rickyrick
21-06-2005, 16:40
Verdelerkap nemen van een citroën bx gaan je bougiekabels naar achter, zelfde principe als die verdelerkap van die 205 alleen passen je bougiekabels er zo op!!!!!!!!!!! Als je wil kan ik zo het nummer voor je naar zien heb de doos nog thuis liggen, heb deze namelijk ook op mijn 16v zitten.

super! want de kabels duwen het remvloeistof bakkie iets opzij :(
Dus als je het nummer wilt opzoeken, graag!

einzer
21-06-2005, 17:15
Heb je gemaild, groeten.

Rickyrick
23-06-2005, 15:39
vandaag:

- kleppendeksel gepoetst
- automaatkabel en gaskabel aangesloten
- lange aandrijfas gemonteerd (thanks Zippo ;))
- vacuum aangesloten (audi 80)

Rickyrick
24-06-2005, 08:05
sorry corry's zal ik zo ff maken

MauSeR35
26-06-2005, 19:55
en al foto's bijgemaakt?

Rickyrick
27-06-2005, 20:07
en al foto's bijgemaakt?

zal het dan echt NU doen ;)

Rickyrick
27-06-2005, 20:30
Deze week hopelijk de rest ff verzamelen.

Uitlaatspruitstuk is onderweg vanuit zuid Duitsland, rest van de supersprint uitlaat haal ik in Lichtenvoorde op.
Zippo regelt voor mij de carb pakkingen, gasmechanisme en benzine pomp!
Bij Stijn haal ik woensdag ff de bougiekabels, automaatgaskabel en spiegel op.

Zit alleen nog ff met dat watermondstukje onder de carbs, iemand enig idee hoe ik aan de lasser uitleg hoe hij het moet lassen?

Nou hier weer wat foto's

ff proef passen

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010008_161670.JPG


De verlengde dynamosteun

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010006_435794.JPG


Wel wat anders dan de 1.5 JB ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002_784796.jpg

MauSeR35
27-06-2005, 20:36
netjes, ziet er gaaf uit zomet die dikke carbs

René
27-06-2005, 20:55
toppie!!!

Henk_Pigo
27-06-2005, 20:56
Erg vet!

vwgolf1
27-06-2005, 22:12
DIKKE SLURPERS, erg stoer

vwleusden
27-06-2005, 22:14
ziet er goed uit, dynamosteun zelf gemaakt ? :p

Rickyrick
28-06-2005, 06:45
danke danke :D

haha jaaa naja begon te boren en toen dacht ik, laat maar! ff naar de plaatselijke ijzerberwerkings zaak gebracht en die had het zo gepiept!

Henk_Pigo
28-06-2005, 07:59
Hoe heb je het nu gedaan met je ontsteking?

Kap van een Citroen BX met audi 80 vacuum?

Rickyrick
28-06-2005, 15:42
Hoe heb je het nu gedaan met je ontsteking?

Kap van een Citroen BX met audi 80 vacuum?

Juitem!

Ontsteking dus IBIZA zo'n vierkant hok met porsche system, kabels en module van een polo 2
verdelerkap van een BX, 205 heeft deze ook zag ik en die lange vacuum slang van een Audi 80, past erg mooi zo!

Rickyrick
02-07-2005, 14:21
Het supersprint uitlaat systeem hang er onder, behalve het spruitstuk... daar moet ik nog een paar dagen op wachten.

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001_929506.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002_555736.jpg


Wat nog rest is:

- Spruitstuk
- Watermondje
- Carbs aansluiten
- Sleutel omdraaien :D

lwin
02-07-2005, 14:35
dope rick, nog ff kerel!!!!! :cool:

Rickyrick
02-07-2005, 15:49
dope rick, nog ff kerel!!!!! :cool:

thanks :D kom van de week ff bij je dat oldskool stuurtje ab holen!

René
02-07-2005, 16:28
superVET!!!

VWijchen
02-07-2005, 16:38
mooi ding :D

vwleusden
02-07-2005, 17:05
Lekkere auspuff kerel... helemaal top !

VWijchen
10-07-2005, 13:25
heej hoe heb je het nu geflikt met je benzine pomp?

Stijn
10-07-2005, 22:30
en wanneer kom je die spiegel halen, ondankbaar kreng :)

Rickyrick
11-07-2005, 20:46
en wanneer kom je die spiegel halen, ondankbaar kreng :)

gggggggggg was gister nog in Bloemendaal! waar ligt het spul dan? wanneer kan ik langsrijden?



Benzinepomp komt van Zippo, z'n neef zit in de autocross, zal van de week als ik hem heb wel ff wat info er over doorgeven!

Allart-Ghetta
12-07-2005, 10:00
jep alleen nadeel om echt te sprinten zal ik toch moeten schakelen bij de 1 en 2 met de automaat, anders schakeltie zo vroeg over.
Is dat aantal toerental waarbij die overschakelt nog te regelen?

@Melly, heb hier nog een onderblok liggen, bedoeling is dat in een aantal maand deze opgeboord wordt e.d.
Ook is een vriend van me bezig met een andere kop aan het bewerken dus dat allemaal t.z.t.!

Mijn 1.6 Passat automaat trekt hem volgens mij door tot 7000 toeren ofzo als de kickdown ingeschakeld is, tot 110 of 120 in zijn 2.

Btw misschien heb ik nog wel mooie zuigers voor je, als je toch gaat boren, heb 82.5 mm (je hebt nu 81) liggen uit een 9A motor.

Allart-Ghetta
12-07-2005, 10:04
Mja zie wel hoe lang dat goed gaat, in princiepe was dit Stijn z'n idee en hij geloofde dat het wel goed zou gaan, ga ik dan ook vanuit.

Mocht het verkeerd gaan, dan kijk ik verder, of een andere automaat of ombouwen naar schakel...

@Mipmip, thank man! dik in orde ;)

Volgens mij gaat het wel goed maar je zal wel heel wat olie verbranden, peil de bak regelmatig en zorg dat ie altijd op max staat. Ik heb de automaat van mijn Jetta toen binnen 2000 km stuk gereden, ik reed nogal sportief (handmatig terugschakelen voor de bochten en altijd vol gas) en hij stonk altijd naar verbrande olie. Na een tijdje ging hij klinken als een stadsbus en een week later stond ik stil zonder aandrijving, zat waarschijnlijk geen olie meer in. Niet dat ik het erg vond, kon eindelijk de 16V erin.

Stijn
12-07-2005, 19:00
gggggggggg was gister nog in Bloemendaal! waar ligt het spul dan? wanneer kan ik langsrijden?

Ligt in Brabant, inclusief een mooie automaatschakelkabel inmiddels

Rickyrick
12-07-2005, 21:15
Volgens mij gaat het wel goed maar je zal wel heel wat olie verbranden, peil de bak regelmatig en zorg dat ie altijd op max staat. Ik heb de automaat van mijn Jetta toen binnen 2000 km stuk gereden, ik reed nogal sportief (handmatig terugschakelen voor de bochten en altijd vol gas) en hij stonk altijd naar verbrande olie. Na een tijdje ging hij klinken als een stadsbus en een week later stond ik stil zonder aandrijving, zat waarschijnlijk geen olie meer in. Niet dat ik het erg vond, kon eindelijk de 16V erin.


Okee! ben benieuwd, thanks voor de tips!
Heb de laatste km's van de 1.5 JB ook verbruikt door te testen hoe lang hij op top kon... ongeveer 10km 160 op de teller (130 int echt) en toen stond de hele snelweg onder de rook!

Over die zuigers laat ik je tzt wel ff weten als je ze dan nog hebt! neem ik ze graag van je over!


Okeej Tijn, moek daar binnenkort toch maar weer langs!!

René
12-07-2005, 21:49
Okee! ben benieuwd, thanks voor de tips!
Heb de laatste km's van de 1.5 JB ook verbruikt door te testen hoe lang hij op top kon... ongeveer 10km 160 op de teller (130 int echt) en toen stond de hele snelweg onder de rook!

Over die zuigers laat ik je tzt wel ff weten als je ze dan nog hebt! neem ik ze graag van je over!


Okeej Tijn, moek daar binnenkort toch maar weer langs!!

had je `m opgeblazen??

Rickyrick
12-07-2005, 21:56
:cool: had je `m opgeblazen??


naaa opgeblazen, zaten na die tijd aardig wat natte plekken rondom de koppakking!

René
12-07-2005, 22:20
:cool:


naaa opgeblazen, zaten na die tijd aardig wat natte plekken rondom de koppakking!

och arm JeeBeetje.... ;)

Rickyrick
12-07-2005, 22:41
och arm JeeBeetje.... ;)

:D ik kan die blokken niet heel houden denk ik

Marcski
12-07-2005, 22:42
guys, het is hier geen msn ;)

Rickyrick
13-07-2005, 16:57
ok :D


pff ik word gek van zo'n vent in zuid duitsland, heb hem 3 weken geleden geld over gemaakt voor een supersprint uitlaatspruitstuk, heb nog niks binnen.
vorige week zou die hem op sturen maar heb nog niks!

evilnyntje
13-07-2005, 17:03
Mijn 1.6 Passat automaat trekt hem volgens mij door tot 7000 toeren ofzo als de kickdown ingeschakeld is, tot 110 of 120 in zijn 2.

Btw misschien heb ik nog wel mooie zuigers voor je, als je toch gaat boren, heb 82.5 mm (je hebt nu 81) liggen uit een 9A motor.

Cool hij leeft nog steeds dus :)

MaceNL
13-07-2005, 17:37
En het is een superidee....ontstaan in het Stijnbrein maar eindelijk uitgevoerd door onze Tickel :)

Does Jetta ring a bell :p

Rickyrick
18-07-2005, 22:51
ff update:

- net bij Elwin fk schroefset opgehaald
- eind vd week carburatie meuk in huis
- volgende week spruitstuk in huis

Rickyrick
20-07-2005, 17:27
Vanmiddag in een uurtje ff het fk schroefsetje er onder gesleuteld met een vriend.
Heb hem nog op de orginele lwin hoogte staat :D

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010058.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010059.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010060.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010057.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010056.JPG

vwleusden
20-07-2005, 17:34
doet ie het al ?:p


lekker laag zo in ieder geval...

Bug-fever
20-07-2005, 17:37
Hey Rick,

Ziet er goed uit man!!!
Klopt het of staat'ie nu iets scheef op z'n poten?
Wat doe je met de schokbrekers en veren die je nu 'over' hebt?
Ik ben nog op zoek!! :biggrin:
Hoop je binnenkort te zien rijden (cruisen) met je einzer door Enschede.

Rickyrick
20-07-2005, 17:37
hoop met een week het spruitstuk eindelijk binnen te hebben, dan gaatie lopen!

Rickyrick
20-07-2005, 17:38
Hey Rick,

Ziet er goed uit man!!!
Klopt het of staat'ie nu iets scheef op z'n poten?
Wat doe je met de schokbrekers en veren die je nu 'over' hebt?
Ik ben nog op zoek!! :biggrin:
Hoop je binnenkort te zien rijden (cruisen) met je einzer door Enschede.

hahaa ja, moet eenn flink stuk worden uitgelijnd!

Schokbrekers zijn te koop! 60mm rond om verlaagd...

hajee
20-07-2005, 17:39
staat er super bij zo Rick!
cool!
nog eventjes.. dan komen Maarten en ik een bakkie doen...
als ie loopt!
greetz hajee :D

Rickyrick
20-07-2005, 17:42
staat er super bij zo Rick!
cool!
nog eventjes.. dan komen Maarten en ik een bakkie doen...
als ie loopt!
greetz hajee :D

thanks!

Gezellig! jullie zijn altijd welkom !

Pedaalemmer
20-07-2005, 17:48
super mooi zo laag!

Rickyrick
20-07-2005, 17:51
super mooi zo laag!
dankeee, misschien dat ie voor nog iets lager gaat... ff kijken hoe dit rijdt ;)

lwin
20-07-2005, 18:04
mooi rick, toch nog net iets vetter zo he :D

evilnyntje
20-07-2005, 18:17
Als je hem zo laag houd en je uitlaatspruitstuk komt eronder, las er dan (net zoals Stijn bij mij heeft gedaan) een plaatje staal inder in ski vorm. Scheelt geld :)

Rickyrick
20-07-2005, 18:27
Als je hem zo laag houd en je uitlaatspruitstuk komt eronder, las er dan (net zoals Stijn bij mij heeft gedaan) een plaatje staal inder in ski vorm. Scheelt geld :)

Kijk dat zijn de tips ;) zal Stijn ff exact vragen hoe en wat... ben een ster in laswerk :o

@lwin, vind hem echt een stuk bruter!!!! check de achterkant maar eens met 2 pagina's hiervoor, toch wel een lekker verschil :cool:

MauSeR35
20-07-2005, 20:16
echt bruut zo, hoop dat je snel je spruitstuk binnen hebt nu!

Rickyrick
21-07-2005, 16:50
tja opleiding loopt uit, kost me veel geld daarom moet hij weg.... snik!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=178366#post178366post178366

vwleusden
21-07-2005, 17:06
schorsen die bende ! dief van je eigen portomonee als je hem nu verkoopt. Dan de VR6 weg een S(uzuki)alto erbij kopen ofzo...

Franklin
21-07-2005, 17:16
niet verkopen daar krijg je zo'n spijt van niet normaal, leen dan tijdelijk geld bij familie tegen hele lage rente ofzo maar niet je golf verkopen

Rickyrick
21-07-2005, 17:23
hmmmzzz, wie weet nog een gebakjee staan, liefst golf 2 diesel waar ik de vr6 tegen in kan ruilen?

Rickyrick
04-08-2005, 20:18
Nou om dit project draaiende te houden heb ik zelfs mijn grote liefde (de vr6) verkocht.
Heb dit hok weer gekocht:

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/gasbak.jpg

Peugeot 306 XSI op LPG, velen zullen zeggen dat gas alleen om te koken is maar ik lach je uit als je naast me staat te tanken voor 1 euro per liter meer ;-)

WilliamF
04-08-2005, 20:21
Heey Rick, als het maar rijd toch, voor mij heb je gelijk.

vwleusden
04-08-2005, 20:30
Ben blij dat de Tomaat er nog is.

Rickyrick
04-08-2005, 21:14
Bedankt jongs, weet ook zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt! stiekem hoop ik op dit weekend dat de woeste machine gaat starten!

Maar goed, zoals altijd ben ik vast weer veel te positief ingesteld ;)

hajee
05-08-2005, 06:09
is toch geen verkeerde "puur genot"die 306?
wil ook nog wel van de plek zon xsi..
greetz hajee

Rickyrick
07-08-2005, 12:29
is toch geen verkeerde "puur genot"die 306?
wil ook nog wel van de plek zon xsi..
greetz hajee


haha ach ja 't gaat best, alleen je moet geen lange stukken 170/180 rijden want dan zuiptie echt gigantisch op gas! en dat was wel iets wat ik met de vr gewend was :-(

maar goed niet klagen, 16v afmaken :cool:

Rickyrick
19-08-2005, 18:35
update:

- Carbs gemonteerd
- Watersysteem rondom klaar
- Benzinepomp gemonteerd en aangesloten
- Spruitstuk binnen

René
19-08-2005, 18:37
cool man!

en.... wanneer ga je `m starten?

Rickyrick
19-08-2005, 18:39
hoop volgende week... tja kom altijd wel weer tegen!

airy
19-08-2005, 18:44
Misschien sjees ik nog wel effe langs als ik volgende week s een keer in enschede ben is toch bij mn achterdeur of laat effe je tele achter dan kan ik belluh als het uitkomt. Filmpje al gevonden? Morgen met de kever na Spa zal een s mooie foto's maken spreek je wel weer veel suces met je verdere projekt

Rickyrick
19-08-2005, 18:49
Misschien sjees ik nog wel effe langs als ik volgende week s een keer in enschede ben is toch bij mn achterdeur of laat effe je tele achter dan kan ik belluh als het uitkomt. Filmpje al gevonden? Morgen met de kever na Spa zal een s mooie foto's maken spreek je wel weer veel suces met je verdere projekt


nee man, ben net zo veel filmpies kwijt! misschien dattie nog op bandje staat maar vrees het ergste...

pm je mijn nummer wel ff!

Viel spass in Spa! ben benieuwd naar de foto's!

Marco
19-08-2005, 23:11
Hoe is t nou afgelopen met dat spruitstuk? Heb je degene die je besteld had nu?

Rickyrick
20-08-2005, 07:27
Hoe is t nou afgelopen met dat spruitstuk? Heb je degene die je besteld had nu?

Nee helaas... heb nu een 2e handsje, wel blij dat ik hem nu heb.
Dat met die duitser is nog niet afgelopen.. zijn druk bezig om toch m'n 388 eurotjes terug te krijgen!

Rickyrick
21-08-2005, 19:59
Uitlaat spruitstuk zit er op.
Was ff beuken hoor, kreeg 1 boutje niet los aangezien de startmotor van de automaat er strak tegen aan zit.
Dus die moest uitelkaar geslepen worden... lelijk werk en wat troepjes in de uitlaat poor boven aan...
ff de compressor aan de inlaat gezet en door gespoten, hoop dat dat voldoende is.

Morgen ff uitlaat er aan vast schroeven en dan is dat ook weer klaar.

Rickyrick
26-08-2005, 11:06
Uitlaat zit er nu vast onder
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010001_186850.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010002_286355.jpg

Even aanzien hoe dit gaat rijden...
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/p1010003_212184.jpg

Ander stuurtje :-)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010004.JPG

Supersprint spruitstuk
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010005_991502.JPG

Alleen de bougiekabels nog!!
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010006_241318.JPG

Zestienkleppen
26-08-2005, 11:16
Spannend! Ziet er goed uit, nu rap die bougiekabels en knallen maar!

steven16v
26-08-2005, 11:16
Nou kom op, starten dat ding! :)

Die uitlaat zit ook wel lekker dicht bij de grond of niet. Altijd mooi!! :D

Rickyrick
26-08-2005, 11:18
:biggrin: :cool:
haha, ja nou schreofsetje is volgens mij lekker stug, dus hoop dat de vonkenregen niet te erg wordt!!

Ik wil kabels!!!!!!!!!

steven16v
26-08-2005, 11:24
haha, ja nou schreofsetje is volgens mij lekker stug, dus hoop dat de vonkenregen niet te erg wordt!!

Dus als ik binnekort iets gevaarlijks zie rijden in Enschede weet ik dat jij het bent. :D

René
26-08-2005, 12:24
super rick... super!!

Melvin
26-08-2005, 12:27
niks aan toe te voegen, SUPER!! heerlijk laag zo... zo moet die van mij ook worden, als er tenminste nog een beetje mee te rijden is... gauw filmpje maken he, als je de kabels binnen hebt!!!

Oliver®
26-08-2005, 12:29
SUPERRR!!!

Ook al niets aan toe te voegen!

-Jens!-
26-08-2005, 12:36
potverdikkie, echt dik man!!! zal wel lekker sleuren denk, blijft mooi een laag typ 1tje

Rickyrick
26-08-2005, 15:25
:redface: :biggrin:
Danke mensen! 2 vingers krijg ik in het midden net onder de auto dus lager hoeftie ook niet :)

Zal idd snel een filmpie maken op mijn 'eigen' test circuit achter het ;-)

chrisjuh
26-08-2005, 15:42
OMG Rick!

Hoe zit dat met je stuurstangen, hoeveel (hoeweinig) zitten die boven het asfalt??? :)

Rickyrick
26-08-2005, 15:45
OMG Rick!

Hoe zit dat met je stuurstangen, hoeveel (hoeweinig) zitten die boven het asfalt??? :)

Weinig :D schat 1cm a 1,5... ;-)

vwgolf1
26-08-2005, 15:47
echteruit dat grindpad op en je staat vast ;)....hihi wel onwijs dat lage..maar erg voorzichtig rije hoor!

Rickyrick
26-08-2005, 15:56
echteruit dat grindpad op en je staat vast ;)....hihi wel onwijs dat lage..maar erg voorzichtig rije hoor!

jaa ik ben er ook bang voor! duwde hem laatst een stukkie achteruit, stond ik opeens vast omdat er nog een rateltje onder lag :redface:

Marcski
27-08-2005, 15:15
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010005_991502.JPG

smelt je zo je stuurhoes zo niet weg, of vertekend de foto?

Pedaalemmer
27-08-2005, 15:39
Very nice...en super mooi verlaagd...!

Tommy
27-08-2005, 15:52
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/P1010005_991502.JPG

smelt je zo je stuurhoes zo niet weg, of vertekend de foto?

Als je onderaan ziet hoe de 2 pijpen verder lopen, lijkt het mij vertekenen... ze buigen eerst verder door naar het blok, en dan gaan ze met een S onder de stuurstang door denk ik?


Hij is wel erg laag trouwens... :cool: :D

Tommy
27-08-2005, 16:00
:redface: :biggrin:
Danke mensen! 2 vingers krijg ik in het midden net onder de auto dus lager hoeftie ook niet :)

Zal idd snel een filmpie maken op mijn 'eigen' test circuit achter het ;-)

gezien hoe ver de wielen in de kas zitten, en vergeleken met mijn jetta ooit, lijkt mij dat je op je laagste punt er geen 2 vingers onder kunt krijgen... (mits je hans en grietje vingers hebt.... :p :D ) Zet em maar een op een vlakke ondergrond... en bedenk je eens een spoor-gereden-klinkerweg... AAAUUUW! :D

Ben erg benieuwd hoe alles rijdt, de motor, de verlaging en de automaatbak...

Rickyrick
27-08-2005, 16:38
haha jaa dat word wel ff uitkijken!!!

Denk niet dat de stuurhuishoezen gaan smelten, zal wel vertekend zijn ;)

Nu nog ff gezeik met de gaskabel van de automaatbak naar carbs, deze is veel te lang en zorgt voor problemen, misschien dat ik een alternatieve kabel kan maken?

En de brandstofretour... wil ook niet helemaal lukken!

WilliamF
27-08-2005, 16:43
Gewoon rustig blijven Rick, je bent er nu bijna dus ga het niet afraffelen op het laatst he... Dat zou zonde zijn.

Keep up the good work!

Rickyrick
27-08-2005, 17:39
Gewoon rustig blijven Rick, je bent er nu bijna dus ga het niet afraffelen op het laatst he... Dat zou zonde zijn.

Keep up the good work!

Precies, daarom doe ik vandaag ook niks meer ;-)

Tommy
27-08-2005, 17:46
En de brandstofretour... wil ook niet helemaal lukken!

zet je er een pomp van een motorfiets op, kun je je retour afdoppen... Die houd em op druk, en stopt wanneer de vlotterkamers vol zitten. (lijkt me ook bij webers gewoon werken toch?)


en solexen e.d. ;)

Rickyrick
27-08-2005, 18:21
zet je er een pomp van een motorfiets op, kun je je retour afdoppen... Die houd em op druk, en stopt wanneer de vlotterkamers vol zitten. (lijkt me ook bij webers gewoon werken toch?)


en solexen e.d. ;)

hehe ;)

In princiepe zou mijn pomp dat ook moeten doen maar op een of andere manier doetie dat niet!

Johan-dtc
27-08-2005, 18:38
super projekt, en als ie loopt.......... filmpie......... :biggrin:

Rickyrick
27-08-2005, 19:51
thanks, komt zeker!

ff de laatste dingen nog....

Tommy
27-08-2005, 20:12
hehe ;)

In princiepe zou mijn pomp dat ook moeten doen maar op een of andere manier doetie dat niet!

dan doet je pomp niet wat ie moet doen... :p hehehe

hajee
27-08-2005, 20:19
thanks, komt zeker!

ff de laatste dingen nog....en dan een biertje!!! :biggrin:

Rickyrick
28-08-2005, 10:55
:D:D idd!

sjoost
28-08-2005, 11:52
Ziet er erg goed uit!
Ben ook er benieuwd hoe dat rijd een 16v met een automatenbak.
Veel succes verder

vwleusden
28-08-2005, 18:16
rickemans, loopt ie al ? ben echt benieuwd naar een 16V Tomaat :) ombouw naar DSG geen optie ? :D

Rickyrick
28-08-2005, 18:31
rickemans, loopt ie al ? ben echt benieuwd naar een 16V Tomaat :) ombouw naar DSG geen optie ? :D


:D:D eerst maar eens dit afmaken en kijken wat de automaatbak doet ;)

Hoop toch echt dat het deze week gaat lukken!

vwleusden
28-08-2005, 18:59
komt wel goed ouwe, ben echt zwaar benieuwd :)

Oliver®
29-08-2005, 23:14
haha jaa dat word wel ff uitkijken!!!

Denk niet dat de stuurhuishoezen gaan smelten, zal wel vertekend zijn ;)

Nu nog ff gezeik met de gaskabel van de automaatbak naar carbs, deze is veel te lang en zorgt voor problemen, misschien dat ik een alternatieve kabel kan maken?

En de brandstofretour... wil ook niet helemaal lukken!

Al gelukt?

Ik heb de gaskabel gewoon zelf ingekort. Kan jij ook doen. Bij de bromfiets specialist hebben ze dan van die dingetjes om aan het eind van de gaskabel te doen zodat het weer goed werkt. (kroonsteentje kan ook, ziet er alleen niet uit.)

Anders (zat ik zelf aan te denken) van een Golf 1 GTI omdat die korter is. Misschien dat dat past.

Rickyrick
30-08-2005, 06:02
Zit denk ik niks anders op! ff zien morgen, thanks!

Zippo
30-08-2005, 07:34
Ziet er allemaal spannend uit!
Ben erg benieuwd hoe deze loopt.

De APK was ook aan zijn eind datum gelopen?
Kan je vast vertellen dat de stuurhuishoes gescheurd is.... zag ik net op een foto 7 thread pagina.
Vervangen dus!!
Succes, ik zie je vanzelf wel een keer langs branden! http://www.volvo850forum.com//Images/smilies/cwm23.gif

vwleusden
30-08-2005, 16:41
Al gelukt?

Ik heb de gaskabel gewoon zelf ingekort. Kan jij ook doen. Bij de bromfiets specialist hebben ze dan van die dingetjes om aan het eind van de gaskabel te doen zodat het weer goed werkt. (kroonsteentje kan ook, ziet er alleen niet uit.)

Anders (zat ik zelf aan te denken) van een Golf 1 GTI omdat die korter is. Misschien dat dat past.

He Ully,

Ik heb een achterremkabel (voor is te kort :cool: ) gebruikt van een malaguti phanthom scooter en een las voor staaldraad. Werkt goed en ziet er gelikt uit want de las zit achter het gaspedaal en bij de itb's zie je alleen een tonnetje zitten aan het eind van de kabel.

grz der Bennie

Stijn
30-08-2005, 16:48
Kom Tick, je hebt zelf zat scooters versleten...gaskabel fix je toch zo? Haal een paar meter binnen en buitenkabel, paar tonnetjes en zoek je soldeerapparaat op.

Rickyrick
05-09-2005, 17:59
Nou mensen, waar ik dan bang voor was wordt toch werkelijkheid.

Hij moet weg, geld wat hij opbrengt heb ik nodig... dus zoek iemand die het project wil afmaken.
Anders gaat hij tot het blok en chassis in onderdelen weg dat betekend:
- Uitlaat spruitstuk
- Uitlaat
- Solexen
- Aanzuigbrug
- Schroefset
- en andere dingen

Dus geinteresseerden: meldt je!

Henk_Pigo
05-09-2005, 18:29
Wat doe je nou :eek: !

Jammer van dit mooie project Rick!

chrisjuh
05-09-2005, 18:37
Aiaiaiai, jammer man, gestrand in het zicht van de finish.... :(

Rickyrick
05-09-2005, 18:39
Jaaa jongens ik weet er echt alles van, hoe pijn dit ook doet! ik wil de onderdelen verkopen en de auto ergens stallen en dus schorsen enzzz.

Zodra de opleiding af is en ik een mooie rechterstoel bezit dan bouw ik hem als nog op ;-)

chrisjuh
05-09-2005, 18:42
Hheheh groots gelijk, als de doegoe op is moet je wat, maar de koets hou je dus? Btw wat voor een remmerij heb je erop?

hajee
05-09-2005, 18:43
:o da's echt jammer joh! echt bijna klaar he?
kun je niet wat anders wegdoen?

airy
05-09-2005, 18:52
Wat doe je nou man, je was al zo ver kun je niet iets anders aanboren ofzo? Die mooie golf 3 van je heb je ook al weggedaan jammer man. Misschien later dan maar

Rickyrick
05-09-2005, 18:56
jaaa naja ik vind het ook erg jammer hoor!! maar het is verder nog geen bekeken zaak.
Op dit moment kan het gewoon ff niet anders, ga niet extra lenen (opleiding is al duur zat) voor een hebbe golfje... plus dat ik hem toch niet kan laten rijden voorlopig (apk, afbouw kinderziektes, afstellen carbs, belasting, verzekering)

Ding gaat een jaar de schuur in en dan zien we weer verder!!

Richard
05-09-2005, 19:00
gelukkig....

Rickyrick
05-09-2005, 19:05
:D

maar goed, geinteresseerden melden zich via pb voor onderdelen!

airy
05-09-2005, 19:07
Goed dat je hem niet weg doet, wat in het vat zit verzuurd niet natuurlijk. Je kunt als je zin hebt altijd wel met iemand naar meetings meegaan, of bij mij in de kever stappen geen probleem joh.

Rickyrick
05-09-2005, 19:29
Goed dat je hem niet weg doet, wat in het vat zit verzuurd niet natuurlijk. Je kunt als je zin hebt altijd wel met iemand naar meetings meegaan, of bij mij in de kever stappen geen probleem joh.

Tof, dat doet me goed :-)

DÁ-BRT
21-09-2006, 06:38
We zijn nu ongeveer een jaar verder. Ga je hem al bijna weer uit de schuur trekken? Of heb ik iets gemist en ga je hem niet meer afbouwen?

Melvin
21-09-2006, 06:53
hehe, deze golf is ondertussen verkocht geweest aan René en is nu ook weer doorverkocht...

DÁ-BRT
21-09-2006, 08:14
Aha. Is toch altijd jammer als iets niet afgemaakt wordt.

Markjo
18-10-2006, 22:45
wil die bak + toebehoren wel van je overnemen
en de spagettie is dat een 4in1 of 4-2-1

of wil je hem toch houden?

gr Mark

Berserker
19-10-2006, 09:57
goed lezen, alles is alweer 2 keer (of meer) doorverkocht.....

Pedaalemmer
19-10-2006, 10:00
slotje is wel op zijn plaats

Ronald
04-11-2006, 22:20
Damn!!! Ik zit net 10 pagina's met grootste aandacht te lezen...... wordt de climax een anti-climax.... (als een film bij SBS6 waar in één keer Hart van Nederland komt)

Wie rijdt er nu mee of is dit projekt nog ergens anders te lezen?

Erwin G60
04-11-2006, 22:26
Damn!!! Ik zit net 10 pagina's met grootste aandacht te lezen...... wordt de climax een anti-climax.... (als een film bij SBS6 waar in één keer Hart van Nederland komt)

Wie rijdt er nu mee of is dit projekt nog ergens anders te lezen?
Ik denk dat de Tomaat bij het oudijzer is beland :mad:

René
05-11-2006, 01:44
Ik denk dat de Tomaat bij het oudijzer is beland :mad:

maakt niet uit joh...ding was echt stokverrot...had ooit van voren en achteren in de prak gezeten en was erg lelijk gerepareerd....bodem van de kofferbak stond zelfs nog gekruld :(

Jurgen Santana
05-11-2006, 11:19
was erg lelijk gerepareerd....

Maakt dat nu uit, als het maar rijden wil ;)

René
05-11-2006, 11:42
Maakt dat nu uit, als het maar rijden wil ;)

hehe...;)

Berserker
05-11-2006, 17:36
maakt niet uit joh...ding was echt stokverrot...had ooit van voren en achteren in de prak gezeten en was erg lelijk gerepareerd....bodem van de kofferbak stond zelfs nog gekruld :(

Waarom heb je dan ding dan ooit gekocht? Of beter gezegd heeft Rickyrick hem aan jou verkocht.... :confused:

René
06-11-2006, 01:06
Waarom heb je dan ding dan ooit gekocht? Of beter gezegd heeft Rickyrick hem aan jou verkocht.... :confused:

ik heb hem helaas in het donker bekeken bij rick en de prijs was zodanig laag dat ik dacht dat er wel iets van te maken viel.

ma goed, dan kom je thuis met dat hok, trek je de spatborden er een keer af en kom je meer gaten tegen dan plaatwerk....een scheve kofferbakbodem....en nog veel meer roest en rare plekken...deuken in de bodemplaat enzo...

dus tja...

Berserker
06-11-2006, 09:32
Niet echt slim van je Rene, en als Rick het niet erbij verteld heeft is ie nog strafbaar ook...

René
06-11-2006, 10:18
Niet echt slim van je Rene, en als Rick het niet erbij verteld heeft is ie nog strafbaar ook...

wat `n boefje is `t toch ;)

rallye16vt
06-11-2006, 10:33
Ogen open!!!....of geldbuidel open :D