PDA

View Full Version : berggeit

Berggeit
23-11-2012, 13:43
Goedemiddag,

Ik ben Tom, 21 jaar en kom uit het mooie land van Maas en Waal. Ik heb hiervoor een 2-tal Peugeot's gehad maar ik was op zoek naar een wat snellere, luxe auto voor niet al te veel geld en wilde graag een duitse auto. Hierbij ben ik dus uitgekomen op een Golf IV uit 2002 met een 1.8 Turbo motor. Ik heb hem nu net iets meer dan een maand en hij rijd echt geweldig! Heb hem in het eerste weekend gelijk even behandeld met de DAP want de vorige en tevens eerste eigenaar was wel fan van de krasstraat :) . Verder heb ik het een en ander al gedaan zoals:

- Forge Split-R
- Logos van klep verwijderd
- trekhaak eraf gehaald
- onderhoudsbeurt gedaan
- dubbeldin radio geplaatst
- achterklep behandeld tegen roest rondom handgreep

Verder heb ik nog wat plannen:
- kentekens met opliggende letters
- Xenon plaatsen (heb ik nog liggen Pilot 6000K)
- maybe volgend jaar andere velgen in 18'' (vind deze ook wel mooi eigenlijk)
- Chippen
- Uitlaatsysteem aanpakken en een V6 look einddemper
- ander luchtfilter
- verlagen

Heb nog niet echt goede fotos kunnen maken omdat de zon nog altijd niet veel aanwezig is in deze tijd van het jaar.

http://lh4.googleusercontent.com/-LxW-XHmrlTA/UILzDZus7DI/AAAAAAAAAGM/73nALAINX3I/s800/IMG_0532aangepast.JPG

http://lh6.googleusercontent.com/-DEliAvUjdjo/UIL0ZnUNu9I/AAAAAAAAAGk/GBwYIX_IHNs/s800/IMG_0534bewerkt.JPG

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten, Tom

Ellen__
23-11-2012, 14:09
Welkom Tom!!

Berggeit
26-11-2012, 18:42
Bedankt!

VW Johs
26-11-2012, 19:33
Welkom . Nette golf

mo0ow
26-11-2012, 19:45
welkom .!

DUBbeltje
28-11-2012, 10:43
Welkom op VF Tom. Mooie MK4.
Voor de luchtfilter kan ik aanraden om een vervangingsfilter te plaatsen ipv. een open. Door de baaitemperatuur gaan de prestaties 9/10x omlaag...;) just a idea..

EnVeeZee
28-11-2012, 14:53
Welkom hier, mooie auto!!

als aanvulling op de opmerkingen over inlegfilter en temperatuur heb ik zelf deze op mijn mk4 gti turbo. Komt uit achter je bumper.
Sorry voor de grote pica maar is ff het makkelijkst ;)

http://www.octanemotorsports.com/images/AEM-21-493.jpg

Berggeit
28-11-2012, 18:35
Bedankt voor de reacties!

Ja was inderdaad ook al aan het kijken voor eventueel een inleg filter. Welk merk raden jullie aan? Omdat ik hoorde dat de LMM nogal gevoelig is voor de olie.. Ik heb een paar weken geleden mijn filter vervangen voor een gewone Mannfilter, omdat de oude gewoon op was.

@ enveezee: Die heb ik inderdaad ook zien staan maar vind ik wat link met water, stel ik rijd door een diepe plas dan is het net een waterstofzuiger :) Maar wel bedankt voor de tip!

Ook zag ik toen hij afgelopen week in de zon stond dat de harde VW lak niet echt toe heeft gegeven met de behandeling. Hij is er wel echt van opgeknapt maar er zitten nog hologrammen/swirls zat in zegmaar.. Waarschijnlijk toch iets te soft en te snel geweest met het dappen... Ben een peugeot lakje gewend en verwachte dat dat bij deze ook voldoende was maar tevergeefs. Nouja, van het voorjaar maar weer eens behandelen met een wat grovere stap:)

DUBbeltje
29-11-2012, 11:57
Tom,

Wat betreft de LMM en olie, een K&N inlegfilter zal geen (mischien 1 :20000 deeltjes) olie doorlaten. Wel zal de lucht wat vettiger worden bij de LMM, maar dit heb je bij elke filter (Bosch/Green/Mann etc.)

Daarom spuit je de Filter ook in met een olieachtige spray, die water verdrijft.

Heb je de auto wel eens gekleid? Dit haalt die oneffinheden er wel uit. Ik gebruik zelf een set van Meguirs, maar heb ook met goedkopere merken hetzelfde resultaat behaald.

Berggeit
01-12-2012, 15:11
Bedankt voor je tip! Ik denk dat het inderdaad een K&N inlegfilter gaat worden. Zit die olieachtige spray ook bij het filter geleverd? Verder heb ik hiervoor een Pipercross openluchtfilter op de auto gehad maar dit was voor korte duur omdat ik de auto dus heb verwisseld voor deze. Hoorde wel dat deze filters de hele kleine delen stof soms door willen laten? In dat geval kan ik beter gewoon de K&N erin gaat leggen :)

Ik heb de auto laatst nog gekleid, voor de Dap500 behandeling. Ik klei met de Mothers kit. Oneffinheden was misschien het verkeerde woord, het zijn meer hologrammen zegmaar en wasstraatkrassen.

Ik ben van plan om in het voorjaar de DAP900 aan te schaffen met wat andere leuke spullen erbij dan gaat het er waarschijnlijk wel uit hoop ik!

Berggeit
31-01-2013, 16:34
Zo, even een kleine update van deze kant.

Afgelopen weekend een Forge Split-R gemonteerd voor wat meer afblaasgeluid en vermindering van het turbogat bij het overschakelen. Ik wist dat er niet veel afblaasgeluid vanaf kwam maar het valt me nog niet helemaal tegen. Waarschijnlijk wil ik over een tijdje nog een openluchtfilter monteren wat natuurlijk het afblazen ook weer beter maakt! :)

Alleen zit ik nog even te bekijken welk filter het gaat worden omdat je ook met de carterontluchting zit. Hier kan ik wel een klein filtertje opzetten maar dan moet ik bij elke apk het filter verwisselen. Zijn hier geen complete kits voor waar ik ook mijn carterontluchting op aan kan sluiten? Ik weet dat Pipercross er een heeft maar ik heb liever een katoen filter.