PDA

View Full Version : MK1 met 16v van kronenburg


einzer
23-05-2005, 17:05
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v001.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v002.jpg

WilliamF
23-05-2005, 17:35
Dat is wel dikke shit... Ziet er echt goed uit en lekker vermogen. Is die kop ook bewerkt? En hoe groot zijn die webers als ik vragen mag?

cabrio16v
23-05-2005, 17:36
vette sjit :D

vraagje welke ontsteking gebruik jij??

gr bauke
keep up the good work :wink:

ingrob
23-05-2005, 18:12
190pk??(komt iig goed van zijn plaats)
das niet mis zeg
ziet er zeer mooi uit.

vwleusden
23-05-2005, 18:15
vette sjit :D

vraagje welke ontsteking gebruik jij??

gr bauke
keep up the good work :wink:

van een Polo denk ik, die hebben een vacuumvervroeging erop.

nanneborn
23-05-2005, 18:25
Wil Ik Ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DeNB3rt
23-05-2005, 18:27
in hoeveel secondjes trek je daarmee op.
Wel leuk als je naast een vette dure bak staat voor het rooie licht :D

cabrio16v
23-05-2005, 18:36
in hoeveel secondjes trek je daarmee op.
Wel leuk als je naast een vette dure bak staat voor het rooie licht :D

en dat het daarna groen wordt en jij sneller op trekt :cool:

Melvin
23-05-2005, 19:21
hoe heb je de kabels naar koplampen e.d. laten lopen?
en hoe loopt je accu kabel nu? wat voor kabel heb je gebruikt? en die rechtstreeks naar start motor?

mooi spul!

Christiaan
23-05-2005, 19:46
ziet er goed uit!!

Rickyrick
23-05-2005, 20:07
Ganz geil! absoluut een voorbeeld voor mij!!

chrisjuh
23-05-2005, 20:08
Heej Alex!
Das een heeeeeeeeel goed resultaat man,
ben benieuwd wat ie doet in real life!
Ennuh ouwe kop gescheurd??!! Man, hoelang heb je daarmee gereden, was dat al toen je dit blok kocht? :eek:

einzer
23-05-2005, 20:23
Ja inderdaad kop is zo'n beetje geloof ik optimaal bewerkt, met twee andere nokken kop is tevens ook gelijk mechanische gemaakt. Het is echt een hoge toeren motor kan tot heel veel doorgaan in toeren. Gemete vermogen is bij 6950 toeren en hij kan dan nog ff verder. Het vermogen ligt hoofdwaarschijnlijk ook nog wel wat hoger, aangezien er op de grafiek van de uitdraai nog een aardig stijgende lijn inzat. Maar was gewoon ff beter om hem nog niet te ver door te trappen.

Onsteking is geloof ik gewoon 16v met de onstekingsmodule van een 8v en de verdelerkap van een citroën BX omdat je anders niet uitkomt met je reservoir van de hoofdremcilinder. Wat ik geweet kun je ook ontsteking van een oud type Seat Ibiza gebruiken(porsche system motor).

En inderdaad het gaat als de brandweer loopt in een vloeiende lijn over in iedere versnelling.

De bekabeling onder de motorkap, is alweer een jaar of 6 geleden dat ik dat allemaal heb gedaan. De kabels van de koplampen lopen rechts(bestuurderszijde) onder de kreukelzone door en gaan vervolgens door het het voorfront ook naar links. Accu heb ik achter de stoel geplaats, welke kabels ik hiervoor heb gebruikt weet ik zo niet meer(is te lang geleden), maar weet wel dat ze dik genoeg zijn.:biggrin:

einzer
23-05-2005, 20:28
Heej Alex!
Das een heeeeeeeeel goed resultaat man,
ben benieuwd wat ie doet in real life!
Ennuh ouwe kop gescheurd??!! Man, hoelang heb je daarmee gereden, was dat al toen je dit blok kocht? :eek:
Ja mogelijke oorzaak was inderdaad een klein scheurtje in de cilinderkop, en inderdaad heeft er hoofdwaarschijnlijk al vanaf de aankoop ingezeten, maar ze hebben het perfect opgelost!!!!!!!!!!

Ja en hij doet het goed chris moet je maar weer eens een x aankomen, kun je het meemaken.:wink:

Mk1-Addict
23-05-2005, 21:57
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v001.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v002.jpg

Super vette shit idd, wat een geweldig gezicht is dat zeg zo'n gestripte motorruimte!!! vraagje, waarom heb je eigenlijk geen lifter voor de motorkap, of de orginele stang, de bezemsteel valt me ineens op???

Huibert :confused:

Richard
23-05-2005, 22:00
heb je nog een koppelkromme of nie...ben ik wel weer benieuwd naar...

Big_Mac_Mark
23-05-2005, 22:02
vraagje, waarom heb je eigenlijk geen lifter voor de motorkap, of de orginele stang, de bezemsteel valt me ineens op???



Gokje: ik denk dat het is omdat ze er mee bezig zijn geweest, en het ding nog niet is terug gemonteerd...


Enne Alex: wat ziet dit er geweldig uit man! Jonge jonge jonge....goed voor het authentieke handwerk! :D

Melvin
24-05-2005, 07:08
@BMM: zo te zien heeft hij z'n hele motorruimte clean en ook z'n slotplaat! zal geen lifter meer opkomen voorin lijkt me!!

JK Le Mans
24-05-2005, 07:29
zal nog ff een paar foto´s neer zetten van vorig jaar !
weet niet of er veel veranderd is volgens mij niet !

http://www.vwoutlaws.nl/members/alex_janssen/00009.jpg

http://www.vwoutlaws.nl/members/alex_janssen/00011.jpg

even een paar met zijn nieuwe wielen

http://www.vwoutlaws.nl/gallery/gal079/web/Pict0049.jpg

http://www.vwoutlaws.nl/gallery/gal079/web/Pict0050.jpg

groeten !

vwgolf1
24-05-2005, 09:13
oei das een knappertje, ik wel iets met witte type1'tjes, en vooral met zo'n motor e :)

...mischien andere spiegels....

MauSeR35
24-05-2005, 09:40
:eek: kwijl kwijl echt cool ding, spiegels, mwah lekker laten zo vind ik, staat wel goed toch? :cool:

Bruders
24-05-2005, 09:46
190 peekaas...das niet verkeerd...ook mooie wielen eronder nu!!!!
Je rijdt die type 1 toch al een tijdje of niet....
heb hem wel eens vaker gezien en heb hem thuis ook op een foto staan...
greetz..Vic...

einzer
24-05-2005, 09:52
zal nog ff een paar foto´s neer zetten van vorig jaar !
weet niet of er veel veranderd is volgens mij niet !

http://www.vwoutlaws.nl/members/alex_janssen/00009.jpg

http://www.vwoutlaws.nl/members/alex_janssen/00011.jpg






groeten !


He jasper is nog wel het 1 en ander veranderd hoor: overdruk tankje is weg en radiateur staat voortaan onder het voorfront(weer meer ruimte), gelijk wat groter en tevens grotere oliekoeler erop, had wat koelingsproblemen.

En die bezem is gewoon ff makkelijk, de stok ligt al jaren bij het oud ijzer:D .

Melvin
24-05-2005, 09:54
@einzer: hoe heb je de radiateur nu bevestigd dan? is daar gewoon een mogelijkheid voor om die onder de slotplaat te plaatsen?

en wat voor fan heb je erop zitten?

Richard
24-05-2005, 10:39
maar wat is je koppel nu bij hoeveel toeren...dat zegt mij veeeeeeel meer dan 190 pk...

Allart-Ghetta
24-05-2005, 10:42
1.8 of 2.0 onderblok? Watvoor kop? KR/PL, 9A of ABF?
Hoe groot zijn de webers? 45 mm? Venturidiameter?
190 pk is wel erg veel hoor, maar je hebt dan ook lekker korte kelken voor hoge toerentallen. En idd hoeveel koppel heb je van 3000 tot 6000 toeren minimaal?

einzer
24-05-2005, 12:22
Koppel lag dacht ik rond de 216 nm zo'n beetje maar weet niet bij welk toerental. Ik heb die grafiek nog niet echt goed bekeken, zal dat vanavond wel eens thuis bekijken, als ik er wijs uit kan worden.

Onderblok is opgeboord naar 1,9 er zitten andere drijfstangen in, alles gebalanceerd. Kop is bewerkt en mechanisch gemaakt met 296 en 288 nokkenas. Webers zijn 45ers met ik dacht 38mm venturies.

Heb het complete voorfront veranderd en een radiateur van een passaat er instaan met een vin van een seat ibiza.

Allart-Ghetta
24-05-2005, 12:30
Wel goed bezig dus.

bobby-digital
24-05-2005, 12:38
Koppel lag dacht ik rond de 216 nm zo'n beetje maar weet niet bij welk toerental. Ik heb die grafiek nog niet echt goed bekeken, zal dat vanavond wel eens thuis bekijken, als ik er wijs uit kan worden.

Onderblok is opgeboord naar 1,9 er zitten andere drijfstangen in, alles gebalanceerd. Kop is bewerkt en mechanisch gemaakt met 296 en 288 nokkenas. Webers zijn 45ers met ik dacht 38mm venturies.

Heb het complete voorfront veranderd en een radiateur van een passaat er instaan met een vin van een seat ibiza.

heb je nog ruimte over voor je filters met die radiateur???
weet je zo van welke passat die afkomt??? ben ook al lang opzoek naar een goeie radiateur die ik kwijtkan ook met de filters erop

thnx maarten

vwleusden
24-05-2005, 17:58
wat voor filters heb je erop ? eventueel heel erg graag als het niet vervelend is een foto :)

Nico M
24-05-2005, 20:17
mooi karretje.
Niet weer weg doen

einzer
26-05-2005, 12:07
@ bruders heb deze auto al 7 jaar.

@ Bobby van een oud type passaat, maar heb het front veranderd.

Tommy
26-05-2005, 12:58
super totaalplaatje!

carbreaker de autosloper
26-05-2005, 18:37
das dan weer fijn voor mekaar alex kan je em weer fijn vernielen ,wel uit kijken voor agenten in burger...

richard-polo
28-05-2005, 14:34
190pk en 216nm koppel. ik vind het koppel wel weinig voor de pk verhouding.

ik rijdt met 172pk en 230nm koppel, maar goed dat is met drukvulling(16vg40) dus da,s niet te vergelijken.. maar ik had meer koppel verwacht.

maar het ziet er allemaal heel lekker uit :wink:

HotWheels
28-05-2005, 14:50
nice job!
denk dat ik je ga kopieren qau inrichting vd motorruimte! :D maar dan met solexen en in een caddy1!
maar great work!!

retro hans
28-05-2005, 18:14
oohhhhhh ALEX wat geil ga binnekort effe met je toeren

p@trick kever
28-05-2005, 18:41
he alex mooi man wat je allemaal wel niet hebt gedaan met die bekabeling, motorruimte en eigenlijk de hele auto !!!!!!!!
echt netjes gedaan..............

Richard
28-05-2005, 19:39
190pk en 216nm koppel. ik vind het koppel wel weinig voor de pk verhouding.

ik rijdt met 172pk en 230nm koppel, maar goed dat is met drukvulling(16vg40) dus da,s niet te vergelijken.. maar ik had meer koppel verwacht.

maar het ziet er allemaal heel lekker uit :wink:


je hebt alleen kaas gegeten van drukvulling he... :rolleyes: :rolleyes: :D ..kun je niet vergelijken... 216nm voor een atmo 16v is veel!!

arthurgti
28-05-2005, 19:48
Vond zelf het aantal koppel ook wel een beetje tegenvallen.

Ik rijd zelf met een 1800 8v met dubbele 45ers maar die heeft 215nm bij 165pk.

Maar niettemin een hele dikke golf 1 (petje af)

Richard
28-05-2005, 19:51
wat voor koppel verwachten jullie dan? 300nm? t is "maar" een 1.9...koppel haal je oa uit inhoud van een motor....215nm/216 t zijn allebij hele nette waarden..
de oettinger heeft 210maar wel vanaf 1700tpm en dan linear naar 7250tpm daarna zakt ie iets in..

arthurgti
28-05-2005, 20:04
Is ook niet bedoeld om af te zeiken, maar ik vond het wat aan de lage kant en dacht laat ik de mijne er is bijzetten.( als vergelijking)

Voor de rest vind ik het al een hele prestatie!!!

gutte
28-05-2005, 21:03
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v001.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/9/9/16v002.jpg
mooi zeer mooi maar hoe zit het met het chassisnummer,zou bij mij die plaat ook willen verwijderen maar hoe moet dat op de keuring?

Richard
28-05-2005, 21:08
voor 1980 zitten ze op de veerpoot oa de motorkap..

gutte
28-05-2005, 21:13
voor 1980 zitten ze op de veerpoot oa de motorkap..
thx de mijne is een 82er dus zal het niet lukken tenzij ik effe een oud afbraakje vind.groeten

p@trick kever
28-05-2005, 21:33
dan toch maar een kevertje met een 2.0 ltr type 4 motor uit een 914......
154 pk met een koppel van 225 NM !!!!!!!!!!!

Richard
28-05-2005, 21:45
en die kever over welk toerengebied sprijd ie dat...t is niet enkel de koppel he mannen..t is ook de koppelkromme...

richard-polo
29-05-2005, 08:47
lezen dus wat er staat kerel.:wink:
toch blijft 216nm weinig ook voor een 16v met webers!!
heb wel eens een 16v met meer koppel gezien en minder pk,s :cool:

Richard
29-05-2005, 10:46
kom dan eens met harde feiten richard....:(
216 nm mag je je handen voor dichtknijpen hoor..
jij kan wel zeggen dat je veel dit en veel dat hebt gezien..maar daadwerkelijk hoevaak heb jij naast een rollenbank gestaan..5keer?
en tuurlijk kan er wel eens een 16v zijn met 225nm..maar boven de 250nm en onder de 2.0 liter zonder drukvulling ...noway...!!
en ja op het vw forum hebben ze allemaal 300nm en jij loopt daar mooi in mee..nogmaals kom eens met harde feiten voordat je iemand loopt neer te halen..

richard-polo
29-05-2005, 10:50
kerel je kent me geen eens dus waar praat je over. vwforum heb ik niks mee te maken en hoe weet jij nou of ik 5keer bij een rollerbank heb gestaan!!!!!!!!!!!!!
je weet niet eens waar ik woon.:rolleyes: woon 3minuten van sjon van kronenburg af dus geloof me ik heb vaker dan 5keer bij de rollerbank gestaan =.. nou kan ik niet zeggen dan jij want ik ken je niet behalve dat je dezelfde naam hebt..
maar wat voor harde feiten zoek je of wil je hebben!!

Richard
29-05-2005, 10:52
:
toch blijft 216nm weinig

:D anders hebben we hier nog wel eentje met 210nm staan richard.. vind je ook weinig zeker... dit jaar al goed voor 4 eerste prijzen op sprint en slalom.... ook tegen 20vt met syncro met 350plus nm :D ...

Richard
29-05-2005, 10:53
als je 5 minuten van sjon afwoont waarom haal je dan bij zo'n gare kloosterman je motorblok?

richard-polo
29-05-2005, 10:57
hahaha wat heeft dat er nou mee te maken van wie de motor afkomt.. je hoort teveel dingen denk kerel.;)
gare kloostermans!! geen vriend van je dus
maar dat zal jij nooit begrijpen waarom ik deze motor heb gerolen tegen een gereviseerde py motor.........
en ja 210nm is ook weinig.. maar goed we kunnen hier uren over doorgaan..
als mijn motor gaar is ben ik een gekookt ei.:rolleyes:

Richard
29-05-2005, 10:59
hard of zacht gekookt?...:D...ok einde discusiie

richard-polo
29-05-2005, 10:59
houd jij het maar bij je 16v,s met 200nm plus..
dan blijft ik bij drukvulling zweren en

richard-polo
29-05-2005, 11:02
ik weet natuurlijk niks van die golf 1 die in deze topic staat maar blijf gewoon van mening dat een 16v met dat koppel er meer uit kan toveren.. vooral met webers.
maar vind het wel knap dat er zoveel verhalen de forum,s afgaan over theo kloostermans. hehehe zo hoor je nog eens wat

richard-polo
29-05-2005, 11:04
aan dit kan ik zien dat jij niet of niet vaak bij sjon komt!!!
als je de prijzen weet weet je ook meteen waarom ik niet bij sjon m,n motor haal maar in friesland..:wink:

maar goed we verpest hier een topic..
soms mis ik gertje wel met deze discussies

HotWheels
29-05-2005, 11:05
vindt 't wel een leuke gezonde discussie!! leuk op de zondagochtend!! net goede tijden slechte tijden!

Richard
29-05-2005, 11:10
ik zit al vrijlang in de drukvulling..heb een vrij extreme g60 gehad in een een type 1... en loop al wat heel wat jaartjes mee in de tuninggebeuren... mooiste is en blijft drukvulling...maar wat ik van jouw wil zien is uitdraaien van atmo 16v onder de 2.0 die daadweekelijk ruim boven de 215 uitkomen... en niet met een hans weijs abf aankomen want dat kan alleen koen betalen..;)..
en over theo..ach denk dat ie met dat koperen golfje 1 al genoeg heeft laten zien hoe het niet moet.. hoe die draadboom erbij lag..en hoe dat ding liep.. heel triest..

http://www.hansweijs.nl/profiel/auto/golfIV.htm

bel hem anders ff op dat 245 ook heeeel weinig is...

richard-polo
29-05-2005, 11:20
dus ik moet jouw laten zien dat iemand met een 16v meer koppel kan halen dan 216nm!! sorry maar dacht het niet.

respekt voor je dat je al wat jaartjes meeloopt maar als jij al iemand afkraakt op een golfje wat in jouw ogen misschien verkeerd was ja dat ligt aan jezelf. bij jouw gaat dus alles altijd goed?

ik weet niet hoe oud je bent maar aan de foto te zien lijkt je nog niet oud. denk net als ik! ik ben inmiddels 26 en rijdt al vanaf m,.n 19de in een polo.
weinig verstand van golf omdat dat mij niet ligt maar mag toch wel zeggen dat ik een hoop geleerd heb de afgelopen jaren. misschien weet jij wat meer maargoed ik ben er nog lang niet.. maar zorg wel dat je weet waar je over praat als je over mijn motor praat want ik denk dat je de helft nog niet eens weet over jij en de motor..
( ik ben het met je eens dat het ook anders kan en kon met die golf of andere motors van theo maar goed iedereen doet het op hem of haar manier). toch!

Richard
29-05-2005, 11:28
welke foto.. die in mijn avatar..das gert..:D of de foto dat ik naast mijn lupo sta.. klopt ben ook 26..ach ik leer ook elke dag..maar heb wel geleerd om fouten en dingen toe te geven..als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.. probeer niet iets dan door aan te vechten en met modder te gooien.. maar zeg dan gewoon kut..ja jullie hebben gelijk...
feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!..;)

richard-polo
29-05-2005, 11:29
arthur gti rijdt met een 8klepper en heeft 165pk en 215nm koppel. en dat met een 8klepper! nou weet ik niet of dat bank uitslagen zijn maar ik bedoel maar.

richard-polo
29-05-2005, 11:31
je foto in het smoelenboek bedoelde ik. gert ken ik al langer dan vandaag..


feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!.. dat is jouw mening dus ik ga niet zeggen kut je hebt gelijk.

arthurgti
29-05-2005, 15:04
Die 165pk en 215nm koppel is idd de Bank uitslag.

Stond er zelf ook een beetje van te kijken.
Maar je moet ook nagaan dat zo'n waarde in een golf 1 behoorlijk is als je het gewicht er tegen over zet!!!
Voelt soms allemaal wel aan alsof je in een straaljager bevindt :) :)

p@trick kever
30-05-2005, 19:12
t kevertje doet t best goed !
ik kan ook geen papieren laten zien , maar weet wel dat ie t heel aardig doet .
het koppel is vanaf 2000 rpm al boven 200nm
bij 4000 rpm pakt ie net dat beetje meer!
alleen wel jammer dat t bij 6200rpm ophoud en de begrenzer er opgaat!
maar goed wat geeft t , we gaan dan al 200+ en dat is hard genoeg voor zo'n oud beestje !!!!
groeten patrick

MORREN
05-06-2006, 09:01
arthur gti rijdt met een 8klepper en heeft 165pk en 215nm koppel. en dat met een 8klepper! nou weet ik niet of dat bank uitslagen zijn maar ik bedoel maar.


Ik heb bijna evenveel koppel, en dat ZONDER webers..
En dat was nog met een kleine gasklep :D



Maar ik zou zo willen ruilen hoor, zo,n 16v met carbs en wat er zo super uitziet, en dat vermogen.
Echt mooi gedaan!!

Isard
05-06-2006, 10:09
Dat koppel is totaal niet belangrijk. Het gaat uiteindelijk om het vermogen. Hoe meer je daarvan hebt hoe sneller het gaat. Uitgaand koppel heeft alleen met je versnellingsbak te maken. :D
Je moet het maar zo zien: Een dieselvrachtwagen heeft veel koppel, maar draait niet veel toeren. Een F1 auto heeft veel vermogen maar draait enorm veel toeren. Het koppel is veel lager dan bij de vrachtwagen. Als je een kleinere kracht uitoefend op je versnellingsbak, maar wel veel vaker kan je toch meer energie afgeven. En dan ben je dus sneller dan een auto met veel koppel die dit niet zo vaak kan afgeven. :rolleyes:

MORREN
05-06-2006, 10:15
Dat koppel is totaal niet belangrijk. Het gaat uiteindelijk om het vermogen. Hoe meer je daarvan hebt hoe sneller het gaat. Uitgaand koppel heeft alleen met je versnellingsbak te maken. :D
Je moet het maar zo zien: Een dieselvrachtwagen heeft veel koppel, maar draait niet veel toeren. Een F1 auto heeft veel vermogen maar draait enorm veel toeren. Het koppel is veel lager dan bij de vrachtwagen. Als je een kleinere kracht uitoefend op je versnellingsbak, maar wel veel vaker kan je toch meer energie afgeven. En dan ben je dus sneller dan een auto met veel koppel die dit niet zo vaak kan afgeven. :rolleyes:


Das niet helemaal waar,ligt eraan wat je wilt.
Ik draai trouwens meer dan 7500 toeren als het moet, en ook een redelijk koppel, dat vind ik wel een leuke combinatie :D

mk1owner
05-06-2006, 10:35
:cool: Hellow mensen waar zijn we helemaal mee besug have a break have a kitkat! Mijn feit is dat ik het een rete strakke einzer vind met een leuk neergezet vermogen! :woowoo: Latersz arjan

MORREN
05-06-2006, 11:52
:cool: Hellow mensen waar zijn we helemaal mee besug have a break have a kitkat! Mijn feit is dat ik het een rete strakke einzer vind met een leuk neergezet vermogen! :woowoo: Latersz arjan


Zeg maar gerust HOOG vermogen!! ..

Melvin
05-06-2006, 12:15
verhaaltje klopt wel enigszins... alleen is de versnellingsbak hier een constante, de overbrengverhoudingen liggen alvast, als je dan toch meer koppel wilt voor onderin, is het motorkoppel wel erg belangrijk!

topspeed is niet alles!

Isard
06-06-2006, 19:08
Sinds wanneer liggen bakverhoudingen vast? Geloof dat je nogal wat keus hebt in het vw magazijn. :)

Melvin
06-06-2006, 20:20
ja, maar meestal worden die dus niet aangepast bij het 'tunen' van een motor...

Berserker
07-06-2006, 08:12
vindt 't wel een leuke gezonde discussie!! leuk op de zondagochtend!! net goede tijden slechte tijden!

http://www.geocities.com/TelevisionCity/7408/fb_groot_arnie15.jpeg

:D

bobby-digital
07-06-2006, 13:19
gaat helemaal nergens over deze discussie, worden alleen wat ego's gestreeld volgens mij.....