PDA

View Full Version : Heftig ongeluk !


Ralph
25-11-2012, 21:01
http://www.l1.nl/112/198095-nederlandse-auto-bij-fatale-straatrace-bree

VW Johs
25-11-2012, 21:17
Aardig gek . Stelletje idioten

richard-polo
25-11-2012, 21:18
bekende van me ligt in coma!! was passagier van de mercedes.......

Pascalvd
25-11-2012, 21:18
bekende van me ligt in coma!! was passagier van de mercedes.......

Heel erg veel sterkte gewenst, Doch vind ik onderstaande.

:screwy: Racen doe je op een circuit of op een afgesloten weg... In ieder geval daar waar ze geen onschuldige omstanders in gevaar brengen, want meestal zijn het de omstanders die er het slechtst vanaf komen. :shake:

Dokter D
25-11-2012, 21:28
Sjonge, ze leren t ook nooit :screwy: al heb je daar als passagier weinig aan.

Sterke en beterschap voor de nabestaanden en gewonden.

Yellowbug
25-11-2012, 21:29
Mafkezen :screwy:

richard-polo
25-11-2012, 21:30
Dank je,,

racen doe je in dd op een circuit maar we hebben allemaal wel eens een sprintje getrokken of niet>?

laten we zeggen dat het om redelijk snelle wagens ging en als daar iets mis mee gaat gaat het ook goed mis zoals wel te zien is...
ze hebben beiden schuld lijkt me want ze doen er samen aan mee...

Pascalvd
25-11-2012, 21:38
Ik heb inderdaad wel eens in sprintje getrokken, vaak een onschuldig stoplichtsprintje, en zo af en toe op een compleet lege achterafweg. (heeft zijn voordelen, wonen in het oosten van het land.) Maar nooit midden in de stad, en zeker nooit met zo een snelle auto. Maar dat ligt dan aan mij uiteraard.

Jelle-Mk1G60
25-11-2012, 21:52
Omdat je een snelle auto hebt mag je harder trappe???

Pascalvd
25-11-2012, 22:00
Kijkende naar het gedrag van mensen met een snelle auto, lijkt het een ongeschreven wet inderdaad. :screwy:

Rasselman
25-11-2012, 22:01
Omdat je een snelle auto hebt mag je harder trappe???

Nope,
Als je een snelle auto hebt en er gebeurt een ongeluk dan IS het ook harder!

Succes voor de nabestaande

richard-polo
25-11-2012, 22:03
Nope,
Als je een snelle auto hebt en er gebeurt een ongeluk dan IS het ook harder!

Succes voor de nabestaande



Kijk iemand die het wel begrijpt!!

natuurlijk hoef je met een snelle auto niet hard te rijden......................

Pascalvd
25-11-2012, 22:05
Ik begrijp het ook dondersgoed Richard, ik erger mij alleen een beetje dat dit het zoveelste geval "straatrace" is..

Tevens valt het gewoon op, dat mensen met een snelle auto nou eenmaal wat vaker het gaspedaal ook wat dieper intrappen.

richard-polo
25-11-2012, 22:16
Ik begrijp je helemaal pascal{je hebt ook gelijk daarin},, ging mij meer om het commentaar van die ene Belgische koekenbakker ;)

Pascalvd
25-11-2012, 22:20
Ik begrijp je helemaal pascal{je hebt ook gelijk daarin},, ging mij meer om het commentaar van die ene Belgische koekenbakker ;)

:D

Rasselman
25-11-2012, 23:44
ik snap het ook wel maar ze zeggen altijd "straatrace" want in princiepe blijft het allemaal een zo genoemde straatrace want er is geen DRHA aanwezig of we zijn niet op zandvoort/assen.

Een stoplichtsprintje met een cinquecento en seicento met 51pk valt natuurlijk amper tot niet op :)
maar daarentegen al je zoals hier bijv. een dikke cayenne hebt en een C-klasse (6cilinder minimaal 170pk) dan valt het natuurlijk een stuk meer op.
Helemaal als het goed fout gaat zoals hier

Ik praat het niet goed maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel

Ralph
26-11-2012, 10:07
Het vervolg...

http://www.l1.nl/112/198127-eindhovenaren-zwaargewond-bij-ongeval-bree

KevinIbiza
26-11-2012, 10:29
Voor de passagiers is het lullig :(
Voor de bestuurders is het eigen schuld dikke bult.

Jelle-Mk1G60
26-11-2012, 10:56
Ik heb ook snellere wagens, endnap wel wat je bedoelde maar je kan eens een "sprintje" doen op een 2 vaksbaan waar geen huizen staan en waar je de weg goed kent en dan moet je nog je grens kennen.

M1974
26-11-2012, 11:14
Ik vind de term "straatrace" altijd zo ongepast.

In dit geval is het toch geen straatrace, maar meer flink uit de hand gelopen machogedrag?
Ik vind het trouwens wel dure snelle wagens voor relatief jongen mensen.
In het artikel staat ook dat de NL en Belgen onderling al ruzie gehad hebben in een discotheek. Het zou mij niet verbazen als er ook nog een deel drank, drugs, etc in het spel is.

Desondanks veel sterkte aan de betrokkenen.

richard-polo
26-11-2012, 11:44
volgens omroep brabant is er nog een belgische overleden !!


Tweede dode ongeluk Bree - 'alle betrokkenen bekenden van justitie'

BREE - De Belgische bestuurder van de Porsche die betrokken was bij het zware ongeluk in het Belgische Bree, is overleden. Dat meldt het parket in België. Eerder overleed al een landgenoot. Bij het ongeval raakten twee mannen (26 en 27) uit Eindhoven en een Belg zwaargewond. De vijf mannen die zondag betrokken waren bij het ongeluk, waren bekend bij justitie. Dat melden diverse Belgische media maandag.

Het auto-ongeluk gebeurde vlak over de grens bij Budel-Dorplein.

Van de auto's, een Porsche Cayenne uit België en een Mercedes AMG uit Eindhoven, is bijna niets meer over. De Mercedes met de Eindhovenaren kwam in een fietstunnel terecht. De Porsche kwam ondersteboven terecht in de berm.

Bekend bij justitie
De vijf mannen waren allemaal bekenden bij justitie, liet het Belgische parket maandag weten. Een paar hadden een valse identiteit opgegeven, maar de politie kon achterhalen om wie het gaat, weet de VRT.

Het vijftal zou eerder een ruzie bij een discotheek in de buurt hebben gehad. Na sluitingstijd zouden ze met hoge snelheid geracet hebben. De Belgische politie heeft dit nog niet kunnen bevestigen.

Getuigen spreken over straatrace
Getuigen spreken over twee wagens die met hoge snelheid voorbijreden. Sommigen hadden het over een straatrace. Verkeersdeskundigen doen momenteel onderzoek.

richard-polo
26-11-2012, 12:08
http://www.hbvl.be/limburg/bree/straatracers-hadden-crimineel-verleden-2.aspx

richard-polo
26-11-2012, 12:12
http://www.autoblog.nl/bizarre-crash-in-bree-eist-leven-video

vdWal.
26-11-2012, 15:05
klote voor de nabestaande..

uit alle tekst mag dus wel blijken dat het geen lieverdjes zijn..
als je eerst al aan het vechten ben in een discotheek, er een aantal zijn met vals ID
tja of je dan eindigt ondersteboven in de berm of net zoals 1 van de neefjes
neer gestoken bij een overval helemaal goed bezig ben je niet igg

ben ik vooral blij dat er geen omstanders bij betrokken zijn geraakt!

De Limburger
26-11-2012, 18:40
Geen compassie mee, allen wisten waar ze mee bezig waren. Eigen schuld ben blij dat er geen omstanders bij betrokken zijn. Maar dit zal toch nog een staartje krijgen Belgie kennende.

Ralph
27-11-2012, 08:36
Vervolg 2

http://www.l1.nl/112/198265-straatracers-gevlucht-uit-ziekenhuis-maaseik

Jel Golf 2 GTI
27-11-2012, 08:51
ze hebben kleine gebruikershoeveelheden drugs gevonden en alle 5 hadden ze al een strafrechtelijk verleden. De porsche was trouwens een huurauto...

Arnaud
27-11-2012, 09:42
Vervolg 2

http://www.l1.nl/112/198265-straatracers-gevlucht-uit-ziekenhuis-maaseik

Die is snel hersteld van z'n comateuze toestand!

richard-polo
27-11-2012, 11:11
Eindhovense straatracers Bree niet gevlucht uit ziekenhuis, maar overgebracht naar Eindhoven,,

EINDHOVEN - De twee Eindhovenaren die zondag betrokken waren bij het dodelijk ongeluk in het Belgische Bree zijn in tegenstelling tot eerdere berichten niet gevlucht uit het ziekenhuis. Volgens het parket in Tongeren zijn ze 'op eigen verzoek' overgebracht naar het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. De mannen zijn niet aangehouden.

De twee Eindhovenaren werden na het ongeval overgebracht naar een ziekenhuis in Maaseik. Volgens Het Laatste Nieuws stond de Belgische onderzoeksrechter erop dat het tweetal zo snel mogelijk verhoord zou worden. Toen de politie zich meldde in het ziekenhuis, zouden de Eindhovenaren volgens het dagblad al zijn gevlucht.

'Op eigen verzoek overgeplaatst'
Het parket in Tongeren ontkent dat. Volgens Michel Zegers, voorlichter van het parket in Tongeren, zijn de mannen van 26 en 27 jaar op eigen verzoek overgebracht naar het Catharina Ziekenhuis. Volgens Zegers gebeurde dit zonder medeweten en toestemming van de Belgische politie, die het tweetal wil verhoren. De Eindhovenaren zijn nog niet aangehouden. Volgens Zegers is de Belgische politie niet blij met de gang van zaken.

Rotonde als springschans
Het auto-ongeluk gebeurde zondagochtend rond zes uur vlak over de grens bij Budel-Dorplein. Een gehuurde Porsche Cayenne uit België en een Mercedes AMG uit Eindhoven gebruikten het midden van een rotonde aan de Rodekruislaan als een soort van springschans.

De Mercedes met de Eindhovenaren kwam in een fietstunnel terecht. De Porsche kwam ondersteboven terecht in de berm. Twee passagiers uit die auto kwamen om het leven.

In de Porsche werd een bedrag van 40.000 euro gevonden. De Belgische zender VTM heeft een animatie van het ongeluk gemaakt.

'Ruzie in discotheek aanleiding'
De twee Eindhovenaren en de drie andere mannen zouden eerder ruzie hebben gehad bij een discotheek in de buurt. Volgens het parket in Tongeren hebben ze na sluitingstijd met hoge snelheid geracet. Alle mannen zijn van Marokkaanse afkomst.

De chauffeur van de Porsche, een man uit Antwerpen, is maandag aangehouden en overgebracht naar de gevangenis. De straatracers riskeren tot dertig jaar cel.

Bekend bij justitie
De vijf mannen waren allemaal bekenden bij justitie, liet het Belgische parket maandag weten. Een paar hadden een valse identiteit opgegeven, maar de politie kon achterhalen om wie het gaat, weet de VRT.

richard-polo
27-11-2012, 11:14
http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012112510226-dodelijk-verkeersongeval-bree

richard-polo
27-11-2012, 11:15
Die is snel hersteld van z'n comateuze toestand!


Als ze te horen hebben gekregen dat ze 30jaar cel risceren worden ze snel ja ;)

richard-polo
27-11-2012, 11:21
http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012112610264-straatrace-eist-nog-een-dode

volgens zijn advocaat was ie op het rechte pad :screwy:

maniacmark
27-11-2012, 13:18
Op het rechter fietspad bedoelde die misschien :D

Tiki Madness
27-11-2012, 14:03
Ach het ruimt goed op

KevinIbiza
27-11-2012, 14:28
Valt me trouwens op dat menig reactie op dat blijkbaar niet mogelijk is in het nederlands

DHeitkonig
27-11-2012, 14:32
Ach het ruimt goed op


:iamwithst :goodpost:

Gelukkig alleen zichzelf wat aangedaan, je moet er toch niet aan denken dat ze idioten je familie/bekende aanrijden met alle gevolgen van dien..

KevinIbiza
27-11-2012, 14:32
Juist gelukkig is het op een rustig tijdstip gebeurt.

Ralph
06-12-2012, 15:45
http://www.l1.nl/nieuws/199254-justitie-gaat-verdachten-straatrace-vervolgen

bprijs
18-12-2012, 22:25
Ik heb er ook geen medelijden mee, wat een verstand wat ze hebben gedaan.
Beetje de macho uithangen met je dikke auto :screwy:
Gelukkig maar dat er geen onschuldige burger bij betrokken is :)