PDA

View Full Version : Het zoveelste 20vt vragen topic


Ma®tijn
26-11-2012, 18:59
Ik dacht laat ik maar even mijn eigen topic beginnen, omdat ik nog wel wat vragen heb.

Ik heb een 1.8 automaat motorcode RP uit ''89 waar een 20vt AGU in gaat komen.


Om te beginnen, de brandstofpomp:
Nou weet ik dat ik er 1 van een g60 nodig heb, maar nou las ik net weer ergens dat er 1 in de tank zit en ook 1 onder de auto of is dit alleen bij een 1.3?


Versnellingsbak en schakeltoren:
Seat ibiza cupra III past, dat weet ik.

Maarrr passen de schakeltoren en pedalenset/hydrolische koppeling van een mk3 gti ook en wat voor koppelingskabel heb ik dan nodig?


Remmen:

Voor de vooras heb ik 280mm cupra schijven + g60 fusees.
Wat voor rembekrachtiger is dan het best en i.c.m welke achter remmen?

vdWal.
26-11-2012, 19:07
hier in de auto zit een rembekrachtings steun erin van een passat met hydro koppeling
een normale rembekrachtiger en een hoofdremcilinder van een 16/g60 zonder abs
potje met aansluiting voor hydro koppeling en meer niet

dat is met G60 remmen aan de voorzijde en achter 16v/g60 enkelt de klauwen zijn van een mk4 achter nu

Turbo-Variant
26-11-2012, 23:19
Brandstofpomp van een G60 past ook enkel in een G60 tank... (of Golf 3 tank natuurlijk)

Alle andere injectiemodellen van de Golf 2 hebben een pomp in de tank en eentje eronder.

Schakeltoren past ook van Corrado, Passat, golf 3 enzovoort.
Pedalenset alleen Passat/Corrado.
Rembekrachtiger gewoon 9" nemen zoals op alle Golfjes 2 en Passat met iets dikkere motoren. Hoofdremcilinder 22mm met schijven achter.

1Golf2
26-11-2012, 23:29
Alle andere injectiemodellen van de Golf 2 hebben een pomp in de tank en eentje eronder.

Waarom is dat?: 2 pompen, ik neem aan, allebei electrisch?

Cor

Johan1982MK1
26-11-2012, 23:32
1 om benzine te voeren aan de andere pomp en de andere pomp is om de boel onder druk te zetten zeg maar.

Ma®tijn
28-11-2012, 13:15
Wat voor pomp heb ik dan wel nodig of is het niet nodig om er een andere in te zetten?

Pewi Vwteam
28-11-2012, 13:33
is de rp een injectie motor? zo ja dan kun je je pomp laten zitten.

Ma®tijn
28-11-2012, 14:52
Het is een monopoint injectie..

Johan1982MK1
28-11-2012, 16:09
je hebt dus een injectiemotor, dus kan je de ecu van de 20vt gewoon de brandtofpompen laten aansturen. appeltje eitje dacht ik.

Turbo-Variant
28-11-2012, 16:57
Is de RP pomp niet een lagedruk pomp?

Ma®tijn
28-11-2012, 16:58
Das mooi, is dat in ieder geval opgelost :D

Als er iemand nog een passat/corrado pedalenset heeft liggen... ik hou me aanbevolen :thumbup:

bluebastard
28-11-2012, 21:28
Pompen van een RP zijn prima. Leveren genoeg druk.

Heb ik ook. Omgebouwd van RP naar ABF.

Ma®tijn
29-11-2012, 17:01
Eigenlijk wil ik een inlaatspruitstuk die in spiegelbeeld staat....

Ik heb er even wat foto's bij gezocht, dat is makkelijker
degene die ik nu heb zit zo.

http://img6.imageshack.us/img6/6738/dsc0064pr.jpg

En dan wil het het zo om hebben, omdat ik de intercooler pijpen dan veel netter vind lopen..

http://img338.imageshack.us/img338/5240/snc10180kq4.jpg

Nou heb ik begrepen dat een agu grote kanalen heeft.
Bestaat er ook zo'n inlaat met de ingang aan de andere kant, zijn deze met mechanisch of electrisch gas?
En is dat uberhaupt wel om te zetten?

Johan1982MK1
29-11-2012, 17:42
Beide op de foto hebben gewoon een kabel.

Ma®tijn
29-11-2012, 17:48
Dat zie ik inderdaad, maar wat ik niet kan zien is of de onderste ook dikke kanalen heeft...
Vandaar mijn vraag of die wel bestaan en of dat ook zo op mijn blok te monteren is zonder gekke storingen te krijgen ofzo.. ;)

Gout
29-11-2012, 22:32
225pk blokken hebben de inlaat aan de andere kant zitten dacht ik.

Mvg

Pewi Vwteam
29-11-2012, 22:35
seat ibiza cupra, 225 pk tt,s3 sharan, alles heeft kleine kanalen behalve de sharan inlaat.

Ma®tijn
30-11-2012, 16:25
Oke, weet ik iig welke ik moet hebben, al ben ik bang dat die lastig te vinden is.

Als ik nog meer vragen heb (vast wel) verschijnen ze hier vanzelf.

Bedankt :thumbup:

johan-k
30-11-2012, 16:40
op deze manier zou je eventueel ook de intercooler buizen kunnen laten lopen.
de inlaat loopt van links achter de motor langs naar de turbo.
van de turbo naar de intercooler en van de intercooler weer naar je gasklep.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MDP6IRC3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DCTJQ67G.jpg

Ma®tijn
09-12-2012, 14:14
Gaat ook wel lukken, ik ga alleen wel kijken of ik een sharan inlaat ergens vandaan kan halen voordat ik aan de inbouw begin en anders zal het wel zoiets worden :thumbup:



Ik heb nu een golf 3 GTI bak liggen, kan daar een golf 2 koppelingskabel op of moet dat een andere zijn?

Turbo-Variant
09-12-2012, 17:23
Gaat toch niet serieus een 020 bak met stangenschakeling op een 20vt zetten hoop ik...??

De Limburger
09-12-2012, 17:34
Gaat toch niet serieus een 020 bak met stangenschakeling op een 20vt zetten hoop ik...??


Haha dat zou een bak zijn... :screwy:

Ma®tijn
10-12-2012, 12:53
Hij is wel kabel geschakeld en die vraag over de koppelingskabel slaat nergens op, want hij wordt natuurlijk hydrolisch :chair: