PDA

View Full Version : probleem dx "86


dasknap
06-12-2012, 13:29
hallo, ik heb het volgende probleem met mij golf cabrio gli.
Er zit een dx motor met hydraulische klepstoters in die niet lekker loopt.
koud loopt hij slecht,warm wel beter maar bovenin toeren houd hij in.
co gemeten was iets hoog maar veel hc in uitlaatgas dus niet verbrande brandstof is mij gezegd.

inmiddels vervangen: Bougiekabels rotor verdelerkap bougies
Opvoerpomp in de tank (deze maakte veel lawaai)
Brandstofpomp onder de auto
brandstoffilter onder de motorkap naast de spinnekop
massa bobine gecheckt

iemand hier een idee bobine misschien.

Het rare is dat hij eerst koud slecht liep en warm onderin slecht.
Omdat de pomp in de tank lawaai maakte heb ik deze vervangen en de bougie en kabels.Daarna begon de ellende pomp en bougie weer terug gebouwd zelfde probleem.

De rotor en verdelerkap had ik al daarvoor vervangen en maakte geen verschil.
Een heel verhaal maar help!
gr Robin

arno2000
06-12-2012, 20:59
Zuigt hij geen valse lucht aan bij de vacuum leidingen boven op?

dasknap
06-12-2012, 21:01
waar bedoel je precies. en hoe kan ik dit controleren?

mark1991
07-12-2012, 17:52
spuitbusje remreiniger, rond alle vacuum slangen spuiten, trekt ie valse luckt neemt hij de remreiniger mee en zal de motor in toeren harder gaan lopen. Maar met valse lucht gaat je hc niet omhoog... eerder omlaag zelfs.. hoe is het stationair toereltal ??

dasknap
10-12-2012, 19:19
ok morgen spreek ik mijn hulp, waar ik nu mijn auto heb staan.stationaire toerental weet ik zo niet maar dat lijkt me geen probleem ik heb hem al iets omhoog gedraait dat ging goed.
volgende week wil ik hem weer thuis hebben, dan zelf maar tijd maken mag niet zo moeilijk zijn.

tips nog steeds welkom en ik houd jullie ook op de hoogte

golf mkII 16v
10-12-2012, 19:55
Distributie/ontsteking verkeerd

dasknap
10-12-2012, 20:11
distrubutie is niet los geweest en de auto is slechter gaan lopen.
ontsteking moet ik nog na kijken maar kan mijn lamp niet fijn op he teken op het vliegwiel schijnen.
kan dit ook aan de kant van de poulie's?

Style
10-12-2012, 20:15
Met de lamp kan alleen door het gat in de bak.
Een rede waarom je hier geen goed zich heb ???
Merktekens aan de poelie zijde zou je kunnen controleren.
Nokkenastandwiel binnenzijde gelijk met de rand van de kop.
Dan zouden de merktekens van de krukas en hulp poelie gelijk moeten vallen met elkaar.

dasknap
10-12-2012, 20:45
beetje gepiel om goed zicht in het gat te hebben.
misschien beter proberen.

mark1991
10-12-2012, 20:51
Hoe start de auto?? Slaat ie moeilijk aan of valt dat mee??

dasknap
10-12-2012, 21:30
warm gaat hij goed aan en koud met iets gas lijkt goed.
net contact met mijn helpende hand gehad hij heeft vacuumslangen gecontroleerd en een paar vervangen.

we moeten gewoon kijken waar het probleem zit, of in de ontstekeing of in het brandstof verhaal.

ingmar
10-12-2012, 22:13
vervang de warloopregelaar maar is op de zijkant van je blok (groene stekker) dit is waarsch t probleem

dasknap
11-12-2012, 19:36
dat kan ik proberen, heb je daar ervaring mee met dit type motor?

Ik heb vandaag met mijn hulp gesproken hij heeft ontsteking nagekeken en afgesteld met strobolamp.
Ook vacuumvervroeger gecontroleerd deze werkt, alleen op de vacuumslang zat geen vacuum.
morgen kijken of alle vacuumslangen goed zitten.
Hopelijk zit hier het probleem.
Word zeker vervolgd.

dasknap
12-12-2012, 20:50
vandaag vacuumslangen gecontroleerd,compressie gemeten dat was goed.
Ontsteking was ook goed morgen word brandstofdruk gemeten..
leerzaam project

dasknap
13-12-2012, 15:50
veel te veel brandstofdruk meer dan 8 bar.
nu retour checken op verstopping of brandstofdrukregelaar schoonmaken /vervangen.
iemand bekend met problemen met brandstofdrulregelaars graag reaktie.
gr

dasknap
20-12-2012, 20:59
vandaag contact gehad met mijn hulp, de brandstof komt 5 bar aan bij de spinnenkop.
aan retour onder de motorkap een fles gezet en motor laten draaien komt brandstof uit die troebel is? Ik ga zaterdagmiddag er naar toe om te kijken hoe het is.
Hopen dat we er uit komen.
gr

dasknap
20-12-2012, 21:02
koudstart verijker gecheckt ook goed.
Veel goede onderdelen en toch niet goed lopen bij volgas en HC hoog.
gr

dasknap
23-12-2012, 22:49
zaterdagmiddag gereden alles lijkt goed als hij warm is, alleen stationair iets hoger zetten.
nog wel andere bobine geprobeert maar geen verschil.
ben benieuwd of hij het goed blijft doen probleem niet achterhaald.
Lekker voor 75 euri fijne benzine ingedaan.gr

golf mkII 16v
24-12-2012, 21:57
Controleer eens de vulhals van de brandstoftank
Heb het ook een x gehad
Alles varvangen wat er te vervangen viel
Tot opt laatst brandstoffilter
Probleem was daarna verholpen,maar kwam na korte tijd weer terug
Probleem was vuil en vocht in de tank doordat de vulhals was doorgerot

dasknap
25-12-2012, 22:28
ok tank lijkt niet heel vies, nieuwe vulhals is zeker geen luxe deze is niet best.
ben benieuwd ga er direct deze week 1 bestellen.
ik heb gisteren gereden en was niet 100% het is rijdbaar maar bij accelereren niet genoeg power.
gr

dasknap
25-12-2012, 22:33
Hier doe je het allemaal voor.


http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/3/5/DSC024381k.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/3/5/DSC024361k.jpg

gti_power
25-12-2012, 23:31
Kijk ook eens je injectorrubbers na voor de zekerheid,is een kutklusje maar niet duur.
Dit hielp heel erg bij mijn ev daardoor liep die een stuk rustiger en mooier.
De rest heb je zo ong wel bijna allemaal gehad..

dasknap
30-12-2012, 11:17
gisteren accu leeg, ik had maandag nog gereden en de accu is 2 maanden oud. heb hem gisteren middag aan de lader gezet en nu is hij nog niet vol.Ook vreemd.

Style
30-12-2012, 11:21
Stiekem ergens een lek stroom ? en/of een slechte accu.
Zou toch na ruim 12uur laden wel weer vol moeten zitten.

dasknap
30-12-2012, 22:02
zal dat deze storing kunnen veroorzaken?
accu is nieuw en ik meet wel 13+volt als de motor loopt.

dasknap
19-01-2013, 15:00
Ik heb vandaag de auto weer op gehaald en alles is nagekeken.

Conclusie spinnenkop moet vervangen worden, hij heeft hem zo goed mogelijk afgesteld en er goed mee te rijden
alleen vol vermogen mis je wat.

Ben nu op zoek naar een goed onderdeel met nr. bosch 0438100150.
Ik zie op marktplaats iemand die ze reviseert zijn naam is Scheurs uit den haag bekend hier?
Is dit zelf makkelijk te vervangen of komt er veel afstel werk bij te kijken.
Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

grRobin

dasknap
08-12-2014, 21:55
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/3/5/2013-02-0817.04.10.jpg

Zo tijd voor update,alle problemen zijn al lang verleden tijd gelukkig waarschijnlijk toch oorzaak vuile benzine.
Afgelopen jaar heb ik hem proberen te verkopen maar dat is niet gelukt,misschien maar goed ook...
Momenteel is hij winterslaap.
gr Robin

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/3/5/2013-02-0817.04.29.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/3/5/2013-02-0817.03.25.jpg

yuli
08-12-2014, 23:48
Dit is de reden waarom ik ooit een EG aan de kant heb gezet. Werd gek van dat gezeur met die spinnenkoppen. Had er op een gegeven moment zelfs een stuk of 5 en allemaal deden ze wat anders.

Hoop dat jij het wel voor elkaar krijgt!

dasknap
09-12-2014, 21:47
ik heb uiteindelijk niets hoeven vervangen en rij al een jaar perfect, ik vind dx wel super fijn rijden had ik al eerder in mijn '86gti gehad daarna een 20liter 8v gehad vond die lang niet zo fel.