Log in

View Full Version : vervangende koelslang asz motor steeds lek

indewarre
06-12-2012, 21:27
sinds een jaar heb ik steeds last dat de de zuigstraalmotor van mijn asz tdi motor heel iets diesel laat lopen, dit komt dan op de onderste koelslang die telkens daarop wegvreet (vanavond achtergekomen door een hele vriendelijke monteur van de anwb) nu is mijn vraag of iemand dit ook al eens heeft gehad?
Hij sprak erover dat het vaker voorkwam.

en is er een brandstofslang in dezelfde dikte als de koelslang zodat op korte termijn het probleem kan worden opgelost?

alvast bedankt

Johan1982MK1
06-12-2012, 22:24
Bij golf1 &2 ook al eens gezien. Maar dan moet er ook al een aardige tijd brandstif gelekt hebbsn. En wat betreft je koelslang repareren zou ik gewoon een nieuwe halen bij de dealer of ff op de sloop kijken.

Spierings
06-12-2012, 22:47
Brandstoflekkage oplossen en slang vervangen.

Komt wel eens vaker voor dat slangen door brandstof worden aangevreten

indewarre
08-12-2012, 16:23
nou eerst maar eens een zuurbestendige slang ertussen gezet nu ff met te veel dingen bezig.

die tandempomp kun je die er gewoon afsleutelen? of moet ik nog iets speciaals in de gaten houden? hij lekt aan de onderkant en ik las ergens op een skodaforum dat iemand de pomp gedemonteerd had en zelf met vloeibare pakking gedicht had.

Verstandig of niet?

Rasselman
10-12-2012, 18:13
Ik heb hetzelfde gehad op me arl.

Bij vw leveren ze de pakking niet los maar als je ff vagtechniek te nuenen mailt/belt.
Deze hebben hem wel en sturen hem nog op ook voor je als je verder weg woont scheelt +-300euro haha.

Gewoon tandempomp eraf halen (wel ff goed schoonmaken want er loopt diesel en olie door) nieuwe pakking ertussen en weer monteren.

Ik zou die pakking lekker vervangen ipv hobbybob style.

Btw die achterste slang naar je kachelradiateur zal er dan ook wel mooi uitzien ;)
Bij mij was die ook 2x zo dik dan zoals het hoort te wezen.

Klusje van niks eigenlijk
succes

indewarre
10-12-2012, 21:19
ah das mooi bel ze morgen gelijk even die slang van de kachelradiateur was ook het euvel die andere valt nog wel mee bedankt voor je tip

indewarre
14-12-2012, 13:22
oke die pakking die je bedoelt zit tussen kop en pomp. Ik doel op de kering die binnenin de pomp zit die hebben ze dus niet bij vagtechniek.
die andere kun je ook wel bestellen bij de dealer. volgende week gaat de pomp eraf en kijken waar die lekt als de pomp los moet ga ik kijken wat dit voor kering is het schijnt dat deze door vuil wel eens wil gaan lekken.