View Full Version : Remlicht werkt niet meer
Zoals de titel zegt, mijn remlicht werkt niet meer van mijn '79er Golf mk1.
Er zit een 3 polige stekker bij mijn rembekrachtiger. Hiervan geeft 1 12volt wanneer ik rem.
Echter ontvang ik achter bij mijn lampen geen voltage.
Op mijn zekeringskast kan ik geen voltage vinden bij het indrukken van mijn rem.
Nu wou ik meten of het signaal vanaf de rembekrachtiger aan de achterkant wel mijn zekeringskast bereikt.
Weet iemand misschien welke aansluiting ik dan moet meten?
Het betreft dus het oud type zekeringskast, met staafzekeringen.
Erik Baas
09-12-2012, 17:50
Alle schema's van de Golf II vanaf 1980 (ouder heb ik helaas niet) tonen een draad Rd/Gl van de zekeringkast naar de remlichtschakelaar, dan met Rd/Zw door naar een doorverbinding (!) op de zekeringkast(*), en dan Zw/Rd naar de remlichten. Ik zou zeggen, volg de bedrading met een testlampje.
*: Ik geef bewust geen pennummers, omdat die in bijna alle schema's verschillend zijn.
Ik heb net lopen meten en heb op de achterkant wel een pen gevonden. Het lijkt erop dat het in mijn zekeringskast mis gaat. Ik ga nu een zwevende zekering aanleggen. Als dit de oplossing is, ga ik opzoek naar een nieuwe zekeringskast
Johan1982MK1
09-12-2012, 18:41
Bij een mk1 komt mij zo een 3polige stekker niet bekend voor. Deze zit (behalve bij een late cabrio) op de hoofdremcilinder, een drukgestuurde sensor.
En het overslaan van de zekeringskast is de oplossing. Tijd voor een nieuwe zekeringskast dus. Nu tijdelijk een zwevende zekering toegevoegd
mark1991
10-12-2012, 20:52
Misschien een stomme vraag... Maar zit er bij een mk1 niet gewoon een rempedaal schakelaar bij je rempedaal??
Stomme vragen bestaan niet hè ;)
Bij mk1, (iig bij het oude type) zit er een schakelaar in de remdruk verdeler. Deze geeft het signaalstroom. Bij het pedaal zit dus niets.
Naar mijn weten zit de schakelaar bij het pedaal vanaf mk2, maar misschien ook bij latere mk1 types
Klopt en als je net als mij een 22mm remcilinder neemt dan ben je de schakelaar ook kwijt.
En moet je hem bij het pedaal zetten.
Bij de latere Cabrio 1 zit tie ook bij het rempedaal net als de MK2 ;)
Erik Baas
10-12-2012, 21:28
Tijd voor een nieuwe zekeringskast dus.
Wat, om één slecht contactje (want dat is het, 99% zeker) ?
Vanavond toevallig een zekeringskast opgemaakt om te kijken wat voor schade vocht kant toebrengen. Het lijkt erop dat na het drogen, en eigenlijk alleen slecht contact bij de stekkers kan zijn, aangezien alle verbindingen intern behoorlijk solide zijn.
Dus eerst nog maar eens kijken in hoeverre het opschuren van de stekkers wil lukken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.