View Full Version : "Performantere" remmen op een t2B bus
Hallo,
Heeft er van jullie iemand ervaring met het plaatsen van betere remmen op een T2B busje? Of enige links van zoietske?
Ik zou graag wat safer zitten met mijn remmen als er vanachter wat meer pk's in komen...
Ik zou graag mijnen originele steek van mij wielen behouden (5*112), dus liever geen toestanden met Porsche schijven (want dan moet k én een nieuwe set wielen kopen én een set 14 duims :eek: porschewielen vinden waarmee dat k naar de keuring moet) en da zou het kostenplaatje te hoog maken voor ne simpele student als ekik.
Ik had gedacht aan iets van Mercedes of Audi... Let me know :wink:
Aircooled greetz,
Humby :cool:
this is a job for Kruk@b...... eens kijken of dit een uitdaging voor de boys van Area51 is.
ter info: hoeveel vermogen ligt er in de bus, en wat wil je bereiken?
Remmen zijn bijna het zelfde als een T3, de T3 is met standaard remmen in duitsland maximaal toegelaten tot 140 peekaas!!! Wat zijn je plannen want de standaard remmen zijn echt beter dan menigeen denkt hoor...
Je zou natuurlijk Audi 100/200 remklauwen kunnen monteren, met een paar afstandringen is dit wel passend te krijgen.... staat wel ergens een foto van die dingen in Gert's Kemperink topic.. Ook staat hier eea van een syncro T3 in. ook het proberen/onderzoeken waard.
Remmen zijn bijna het zelfde als een T3, de T3 is met standaard remmen in duitsland maximaal toegelaten tot 140 peekaas!!! Wat zijn je plannen want de standaard remmen zijn echt beter dan menigeen denkt hoor...
Je zou natuurlijk Audi 100/200 remklauwen kunnen monteren, met een paar afstandringen is dit wel passend te krijgen.... staat wel ergens een foto van die dingen in Gert's Kemperink topic.. Ook staat hier eea van een syncro T3 in. ook het proberen/onderzoeken waard.
Wel, er komt een 2 liter in met ongeveer een 180 pk... (Hij moet nog op de vermogenbank...)
Ik weet dat de standaardremmen méér dan genoeg volstaan voor de standaard pk's, maar ik zou liever wat op zeker spelen.
Het is ook niet de bedoeling dat ik 160 ga liggen knallen op de autostrade (of misschien even dan :D ), maar wel dat ik na een sprintje deftig tot stilstand kan komen...
Aircooled greetz,
Humby :cool:
Dan lijkt me het omtimmeren van de achterkant naar schijven meer dan voldoende.
Voor meer kijk in dit topic :
Hier kijken voor Syncro remmen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4104&highlight=kemperink)
Die stoppen een hoop en goed ..
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2977
Dan lijkt me het omtimmeren van de achterkant naar schijven meer dan voldoende.
Ik ben ook van die mening...
Welke schijvenset kan ik daar dan best voor gebruiken?
Ook dat syncrosetje??? Deze hebben, voor zo ver ik kan zien, geen spievertanding in die wielflenzen...
Aircooled greetz,
Humby :cool:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.