PDA

View Full Version : abs lampje

jelle83
11-12-2012, 19:27
hallo, ik heb een polo 6r uit 2009 waar het ABS lampje en het lampje met vraagteken brand. nu staat in de handleiding dat mijn abs niet meer werkt.
de lampjes sprongen ineens aan tijdens het rijden,weet iemand wat het kan zijn?

Johan1982MK1
11-12-2012, 19:53
Waarschijnlijk een sensor vies. Misschien door die sneeuwtroep?

jan_gti_16v
11-12-2012, 20:09
wat je even zou kunnen controleren is of alle zekeringen nog in orde zijn...

zowel binnen als in de motorruimte...

bij eerder types wilde de abs zekering in de zekeringkast op de accu nog wel is doorbranden zijn een soort plaatjes bevestigd met twee moertjes 10...

en zou zoiezo even uit laten lezen...

zekering branden meestal niet zomaar door...

succes.. jan

jelle83
11-12-2012, 21:05
dat zijn idd aparte zekeringen, die heb ik nog nooit gezien. ik zal morgen is langs de automaterialen handel gaan voor een paar van die zekeringen. en ff laten uitlezen bij de garage.
bedankt voor de snelle reactie!

jan_gti_16v
13-12-2012, 18:25
en nog wat te weten gekomen?

jelle83
13-12-2012, 20:57
nee nog niet jammer genoeg, vandeweek had ik de polo stationair laten draaien, toen ik terug kwam waren de lampjes uit. daarna ging mijn vriendin met de auto weg en begonnen de lampjes weer te branden.
de zekeringen in de motorruimte zijn nog goed en zekering 9 in de auto ook.
maar als die zekering eruit haal en zet de sleutel op contact is het oranje waarschuwingslampje weg maar het abs lampje niet en er begint een rood lampje te knipperen, maar komt omdat de zekering eruit is lijkt me.
weet jij nog wat het misschien kan zijn?

The_Maxx
13-12-2012, 22:11
even door een dealer laten uitlezen.
Defecte ring of sensor of een vuile sensor is meestal de oorzaak. In het ergste geval de abs computer. Maar voor een auto van 3 jaar oud hoort dit niet te gebeuren. Beroep doen op eventuele garantie is geen overbodige luxe.

jelle83
17-12-2012, 16:31
ik heb de dealer gebeld maar om de auto uit te laten lezen vragen ze de hoofdprijs.
ik ga even opzoek naar een alternatief. word tijd dat ik zelf vagcom aanschaf dan kan ik dit soort dingen zelf uitzoeken, en dan het verdient zich dubbel en dwars terug.