Log in

View Full Version : Probleempje gti met arz motor

Bontje
12-12-2012, 22:06
Mense,

Sinds een uurtje geleden ongeveer heb ik een probleem met me golf waar ik zo niets van kan vinden hier op het forum.

Stond bij de stoplichten te wachten om mijn woonplaats binnen te rijden, eenmaal groen gekregen wou ik optrekken maar had ineens amper vermogen meer. Ook stottert hij nu en komt er een dof en moeilijk geluid van de motor ipv het soepele wat ik gewend ben. Onderstaand effe een filmpje voor het geluid om een beter beeld te krijgen van de situatie.

Als jullie iets meer weten dan hoor ik dit graag.

http://www.youtube.com/watch?v=o2qgaHsfJFM

http://www.youtube.com/watch?v=o2qgaHsfJFM

Bas Oppelaar
12-12-2012, 22:14
klinkt als ... een 3 pitter wss probleempje met de ontsteking

Johan1982MK1
12-12-2012, 22:43
Bobine stuk?

Bontje
13-12-2012, 11:37
Contact gehad met de oud eigenaar, bekende uit de provincie groningen ;) (heb de auto net een 3weken)
Hij vermelde me ook dat het waarschijnlijk een van de bobines was of een bougie die nat zou zijn. In de verte horen we ook nog iets van een gesis, beiden denken we aan een vacuumslangetje wat lekt. Vanavond komt kameraad van me langs met de laptop en lezen we hem effe uit. Is zien waar die last van heeft en wat naar boven komt.

Bontje
14-12-2012, 12:59
Helaas heeft me kameraad een universeel programma en deze gaf geen fouten weer.
Als er uitgelezen word met vagcom zal dit verschil maken?
Mocht het een bobine of bougie zijn, welke typen moet ik dan hebben:
Bougie van: NGK type: PFR6Q
Bobine van: ? type: ?

Bontje
15-12-2012, 15:07
iemand?

Bas Oppelaar
15-12-2012, 16:59
Vaak is er bij dealer of universeel leverancier maar 1 type bobine specifiek voor jouw motor te leveren , als je kenteken / chassisnummer opgeeft kunnen ze het zo voor je opzoeken ;)
Zou hem toch even met vag-com of de Dealer kast uit laten lezen dan kan je ook zien welke cilinder er storing geeft , scheelt een hoop zoekwerk ...

Bontje
16-12-2012, 21:51
Oke top, nu nog iemand met VAGCOM :p
Heb zelf een VAG KKL kabel maar krijg het niet aan de praat met VAGCOM, heb dus effe iemand nodig die me uit de brand kan helpen.

Bontje
17-12-2012, 21:47
Vanavond iemand van het forum hier met dealer kast gehad.
Helaas kwam er niets naar boven zetten in de foutcodes.
Wel is er een vacuumslang wat aan de slechte kant die naar de rembekrachtiger gaat. Deze wil ik vervangen maar lijkt mij te simpel dat dit het probleem zou zijn. Meer mensen nog ideën?

jan_gti_16v
17-12-2012, 23:56
ngk bougie type PFR6Q (is de zogeheten glijvonk bougie) hoort erin te zitten (AGU AUM ARZ gebruiken deze allemaal)

en door die lekke vacuumslang zou die moeilijk kunnen gaan lopen omdat er lucht naar binnen komt die niet door je luchtmassameter gemeten word...

(ZOU kunnen maar lijkt me sterk)

als het goed is zitten er bobines in met nummer 06B905115N...

daar kan je febi bobine 27470 voor gebruiken...

Bontje
19-12-2012, 11:46
Heb te horen gekregen betreft een terugroep actie destijds voor de bobines. Deze heeft het nieuwere soort al. Haal zo even de bougies op en morgen is de vacuumslang binnen. Is zien wat dit voor een verschil uitmaakt.

jan_gti_16v
22-12-2012, 21:25
en heeft het verschil gemaakt

Bontje
03-01-2013, 14:46
Beetje laat maar zojuist van vakantie terug gekomen.
Het onregelmatig lopen is opgelost, slang van rembekrachtiger naar het blok zat een scheur in die op een paar kleine puntjes door was. Is vervangen en nu nergens meer last van in dat opzicht ;)
Bougies vervangen en 1 bobine vervangen die de geest had gegeven en het 3 cilinder probleem is ook opgelost. Loopt weer zoals het hoort, geweldig haha.