PDA

View Full Version : polo 86c of 87c?


vathyssi
26-05-2005, 18:17
hey iedereen zit met een probleempje ik heb een polo coupé 1300diesel
van 1990 maar op de papieren staat op dat het een 87c is?wat is het verschil tussen 87c en 86c?grtz kim :D

sjampoo
26-05-2005, 18:29
type 86c

maar:
867 = Polo 2 'steilheck'
871 = 'Polo 2 Coupe'
873 = 'Polo 2 Classic/Sedan/Derby'

(en zo zijn er ook nog nummers voor Polo 1 (861) en bijv. Polo 2 met rechts stuur (868) etc etc.

vathyssi
26-05-2005, 21:02
@ sjampoo bedankt voor de reactie heb eigenlijk nog een vraagje wil met deze polo eigenlijk niet meer op straat rijden dus dacht ik er een 20klepper motor in te duwen van een tt?ben op de site van salzmann geweest en je kan er een frame voor kopen als ik heel het pakket koop met alle aanbouwdelen is dit dan nog te vertrouwen?of is dit geen goed idee?grtz kim

Dennis@polo86c.nl
26-05-2005, 21:10
Dat ombouwframe is niet voor niks voorzien van een Tüv goedkeuring.
Je zult alleen veel moeten aanpassen/upgraden, denk aan remmen, onderstel, ophanging enz..

Hier wat voorbeelden:

2F met 20V turbo (http://www.53a.de/polo.html#)

polo 2 4x4 met 20V turbo (http://www.polo-allrad.de)

Michiel86c
26-05-2005, 21:49
Hier nog een:

Polo 2f 20V Turbo (http://www.polo20v-turbo.de/)

VwPolo89
27-05-2005, 09:02
is dit eigenlijk nog te doen om mee te rijden??

sjampoo
27-05-2005, 09:11
ligt er nogal aan: als je rechtdoor wilt, gaat t best :)

de vroegere bigblocks (naja: golf motoren) waren veelste zwaar en liggen met het gewicht VOOR de vooras: Een Polo veranderd dan behoorlijk van 'gewichtsverdeling' en gaat veel meer op een golf lijken qua bochten gedrag: beroerd :)

tegenwoordig zijn 't vaak all-alu blocks,.. en dat is al wat lichter. Met een verlichte krukas & vliegwiel kan t ook zomaar een kilo of 5 of meer schelen..

D'r is mee te rijden hoor,. daar niet van, maar 'vroegah' ging t vooral om de 16 kleppert uit een golf in een polo: 140 pk in een polo is leuk voor rechtuit, maar met 115 pk (G40) kan je ook nog bochtjes draaien!

VwPolo89
27-05-2005, 09:43
thx sjampoo voor de deftige uitleg!


had hier vroeger al eens een topic gelezen over een 16klepper in een polo en dat dit enkel goed was om nog rechtdoor mee te rijden daarmee mijn vraag of er nog mee te rijden was ;)

patrick 86c
27-05-2005, 22:44
of je moet de bochten heel langzaam nemen.:D

sjampoo
10-06-2005, 07:37
En uit blijven kijken voor die Polo GT G40 die rondjes om je heen blijft draaien :)

Dennis@polo86c.nl
10-06-2005, 09:01
Die dan vast niet meer helemaal origineel is, 1.8 T komt heus wel leuk vooruit.
En met een goed afgestemd onderstel ook wel leuk door de bocht.
Wat weegt een 1.8T blok?