View Full Version : Vraagje kabelboom kofferklep
Ik heb vandaag de kabelboom uitgepluist wat richting kofferklep gaat:
- zwartgroen en zwartgeel zijn voor de ruitenwissermotor (kan dus weg bij Jetta)
- wit is achterruit verwarming
- bruin is massa
- grijsgroen is nummerplaat verlichting
- Rood is normaal constante 12v, maar deze is niet aangesloten en komt toch rechtstreeks van de fiche van de zekeringkast, iemand enig idee waar deze normaal voor dient aangezien ik deze ook niet terugvind in het elektrisch schema?? Kan me ook niets inbeelden wat constante 12v nodig heeft vanachter :s
Erik Baas
16-12-2012, 18:39
De ruitenwissermotor krijgt een constante plus (via draad 53a), om (via een ingebouwd contact) terug te kunnen gaan naar de ruststand.
Ah mooi, dan kan deze ook verwijderd worden :D
golf mkII 16v
16-12-2012, 21:23
Constante + voor de trekhaak
Binnen verlichting caravan of paarden trailer
Erik Baas
16-12-2012, 21:25
Nee, die draden zitten natuurlijk niet in de kofferklep.
De constante plus daar is voor de kofferklepschakelaar. De stekker hangt linksachter bij het achterlicht als de schakelaar er niet in zit. Gaat dus niet de achterklep in.
Erik Baas
17-12-2012, 21:09
Ook fout: het ging juist om de draden die daar wél naartoe gaan.
Nee, die draden zitten natuurlijk niet in de kofferklep.
Ook fout: het ging juist om de draden die daar wél naartoe gaan.
uitgepluist wat richting kofferklep gaat:
ik lees nergens dat benny zegt dat ie in de klep zit?jij bent degene die fout zit dus.beter lezen en alleen reageren als je het zeker weet aub,want meestal tokkel je zomaar :thumbup:
waar de kabels opdelen hing bij mijn jetta ook een constante plus,denk idd dat die bij sommige modellen voor een lampje is.
de grijsgroene en bruine zijn de enige die voor jou van belang zijn benny.
edit,of je moet de achterruit verwarming willen behouden,dan heb je die ook nodig natuurlijk.
Erik Baas
17-12-2012, 21:36
ik lees nergens dat benny zegt dat ie in de klep zit?
En dit dan: "kabelboom ... wat richting kofferklep gaat"?
jij bent degene die fout zit dus.beter lezen en alleen reageren als je het zeker weet aubMijn antwoord was behalve het eerste, ook het enig juiste, wat blijkt uit OP's reactie. Andere "oplossingen" kunnen dan alleen maar fout zijn, en so-wie-so te laat.
want meestal tokkel je zomaar
Laat dit soort opmerkingen svp. achterwege, je trapt onnodig (en ten onrechte!) op mijn tenen (en dat is ook al niet voor het eerst).
En dit dan:" "kabelboom ... wat richting kofferklep gaat"?
in is wat anders als in de richting.zie het als het verschil tussen aanranding en verkrachting.trouwens,de achterruit zit toch ook niet in de klep,dat die verwarmingsdraad daar heen moet?
Mijn antwoord was behalve het eerste, ook het enig juiste, wat blijkt uit OP's reactie. Andere "oplossingen" kunnen dan alleen maar fout zijn, en so-wie-so te laat.
een reactie is geen bewijs dat je gelijk hebt.behalve als daarmee de hele puzzel op zijn plaats valt,wat in deze niet zo is,omdat jij dan denkt dat ie voor de ruststand van de wisser is,terwijl een jetta geen wisser heeft maar wel een optioneel kofferbaklampje.dus dat je stelt dat ie niet nodig is is wel correct,maar de reden waarom niet.
Laat dit soort opmerkingen svp. achterwege, je trapt onnodig (en ten onrechte!) op mijn tenen (en dat is ook al niet voor het eerst).
en zeker niet voor het laatst.als het je niet bevalt,je kunt mij in een negeerlijst plaatsen.
Erik Baas
17-12-2012, 21:51
Wat je eerste twee punten betreft sla je de plank (weer eens) helemaal mis: de kabelboom waar het om gaat komt namelijk uit een Golf. Tip: lees deze zin opnieuw, totdat je 'm begrijpt.
Verder: ik houd niet van negeerlijsten. Bovendien wil ik het als eerste weten als je weer eens probeert mij zwart te maken danwel beledigt, zodat ik het aan een moderator kan melden.
PS.: Als je graag op tenen trapt, doe dat dan svp. ergens anders...
Te laat, ondertussen is gsnoeid geworden, draad is naderhand nog snel bijgetrokken als het moest zijn :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.